Autor
Wiadomość
Tytuł: Renault Kerax
Post Wysłano: 26 lut 2005, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2005, 14:49
Posty: 40

Dzięki 30° kątowi natarcia i zejścia oraz dużemu prześwitowi i wysoko umieszczonym elementom zawieszonym, Kerax z wielką łatwością pokonuje wzniesienia i głębokie rowy. Manewry są ułatwione dzięki układowi wspomagania kierownicy o małym promieniu zawracania.
Jako wieloosiowa wywrotka, przy zastosowaniu odpowiednich opon i prostej przedniej osi, Kerax może wykazać się prześwitem 395 mm. Tylny most o podwójnej redukcji zapewnia.
Systemy dodatkowe:

* System czterokanałowy ABS (seryjnie) zapewnia kontrolę toru jazdy podczas hamowania, nawet na śliskiej nawierzchni i w sytuacji awaryjnej.
* Hamulec silnikowy J (opcja) i hamulec na wydechu pozwalają na bezpieczne pokonywanie długich i stromych zjazdów.
walniacz Intarder (opcja)
# UL>Zwalniacz hydrauliczny, o mocy hamowania 600 KM zintegrowany ze skrzynią biegów i połączony z systemem V-MAC, pozwala ograniczyć zużycie hamulców. Hamulec zasadniczy zachowuje swoje zalety niezależnie od warunków jazdy
# Bezpieczeństwo i trwałość: Zwalniacz pozwala na ograniczenie niebezpiecznego zużycia okładzin hamulcowych - zwłaszcza przy dłuższych zjazdach. Trwałość okładzin może być nawet trzykrotnie większa.
# Hamowanie jest pewniejsze. Intarder gwarantuje pewniejsze zachowanie pojazdu podczas zjazdów. W połączeniu z tempomatem (regulatorem prędkości montowanym seryjnie), pozwala pokonywać długie zjazdy dzięki automatycznie regulowanej mocy hamowania tak, aby utrzymać wymaganą prędkość.
Tempomat
Tempomat Cruise Control, inteligentny regulator prędkości, potrafi dobierać wykorzystanie silnika w zależności od rodzaju drogi. Kierowca może zdjąć nogę z pedału gazu zachowując jednocześnie stałą prędkość pojazdu.
Warm up - Keep warm
Funkcja KEEP WARM pozwala na automatyczne utrzymywanie optymalnej temperatury kabiny podczas dłuższego postoju pojazdu .
WARM UP ułatwia rozruch silnika i szybkie nagrzanie wnętrza kabiny. Silnik szybciej osiąga optymalną sprawność, zmniejszając jego zużycie


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2005, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2005, 23:07
Posty: 25
GG: 0

dobre autko w bardzo ciężki teren. Moge powiedzieć że sprawność terenowa wyższa niż volvo fm12.
posiadam oba auto oba o napedzie 6x4 i z podobnymi zabudowami (transport drewna).
Mogę się pochwalić (bynajmniej tak dealer Renault twierdzil) że byl to jeden z pierwszych keraxó-w w Polsce a pierwszy z długą kabiną. (auto odebrane w listopadzie 1998).

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2005, 9:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 186
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2005, 13:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2005, 18:22
Posty: 304
Lokalizacja: się biorą dzieci??

Mi też te Keraxy wojskowe podobają, raz takiego widziałem u nas w jednostce wojskowej. :wink:
Tu na tej fotce też widać Keraxa wojskowego.
Obrazek
(c)panzerbaer.de

_________________
4 8 15 16 23 42 EXECUTE


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2005, 13:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Fajne rozwiązanie z tą platformą, może transportować dwa samochody na raz. HDS (chyba Palfinger) robi wrażenie, spójrzcie na siłownik, to jedna z wersji o największym udźwigu...


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2005, 13:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2005, 18:22
Posty: 304
Lokalizacja: się biorą dzieci??

Może nie on największym udźwigu, ale jednym z większych. Siłownik naprawde robi wrażenie. :wink: Tam z tyłu to chyba a raczej napewno Unimoge ciągnie.

_________________
4 8 15 16 23 42 EXECUTE


Tytuł:
Post Wysłano: 20 kwie 2006, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Miałem okazję pojeździć ciągnikiem siodłowym KERAX dwa dni i bardzo pieknie się prowadzi, a o wygodne Renault nieźle zadbało, najwygodniejsza ciężarówka budowlana i ładna stylistycznie.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 13:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2006, 17:52
Posty: 161
Lokalizacja: Knyszyn->(Podlasie)<-Poland

Kerax którego uchwyciłem w Białymstoku :wink:
Obrazek

_________________
Obiekt mego pożądania -Renault Magnum Vega!!!


"Zamiast szukać winnych jak najdalej od siebie wystarczy spojrzeć w lustro i zacząć poprawę od najtrudniejszej osoby: samego siebie."-Cyryl


Tytuł:
Post Wysłano: 10 sie 2007, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Nikt coś nie chce tutaj pisać;( temat jakoś podupałd, więc wklejam artykuł z (http://www.polskitraker.pl) Nowy KERAX :)
Obrazek
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
(zdjęcia http://www.renault-trucks.com)
Cytuj:
Renault Kerax 450.32 8x4

Rozstaw przednich osi zwiększył się znacznie. W poprzedniku osie kierujące były ustawione blisko siebie i posiadały podobne resorowanie. W nowym Keraksie wszystkie osie podpierają ramę niemal w równych odstępach, dzięki czemu jest ona mniej narażona na przeciążenia.
Duże odległości między osiami kierującymi pogarszają kierowalność. Drążki kierownicze podłączone są do wspólnego serwa, dzięki czemu reakcje na kole kierownicy są naturalne (jakby pojazd posiadał tylko jedną oś kierującą).

Ze względu na SCR długość rury wydechowej jest ściśle określona, m.in. dlatego jej końcówka znajduje się po drugiej stronie podwozia, przechodząc blisko belki drugiej osi kierującej. Aby nie doszło do przypadkowego kontaktu, rurę nieco spłaszczono, co z pewnością nie będzie obojętne dla jej trwałości. Lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie pionowego katalizatora (tłumika).
Czytałem cały test w gazecie i powiwem wam że niezły jest ten KERAX.

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Tytuł:
Post Wysłano: 19 sie 2007, 16:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Renault KERAX 450.32 8x4 R

DMC-32.000kg
Silnik- DXi11 Euro5
Moc Maksymalna-331 kW (450KM) przy 1.900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy- 2.140 Nm przy 1.100-1.300 obr/min
Skrzynia biegów- ZF 16 S 2229 TO (przełożenia:16+2)
Zawieszenie przód- dwupiórowe resory paraboliczne, stabilizator
Zawieszenie tył- dwupiórowe resory paraboliczne, stabilizator
Układ napędowy- 8x4
Kabina-Global
Zabudowa- wywrotka tylnozsypowa firmy Marrel

Taki pojazd był testowany w Trailer Magazine nr 7-8(40) lipiec-sierpień 2007.Ogólnie mówiąc chwalili Renault Kerax za jego niezawodnośś, dynamike i w tej wersji bardzo dobrą kabinę.Testy wiadomo zostały przeprowadzone w terenie.Jak chcecie się dowiedzieć więcej mogę przepisać cały artykuł z Trailera. :wink:

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Tytuł:
Post Wysłano: 24 sie 2007, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

kerax jest dobrym i solidnym autem, gdyby ta nieszczęsna skrzynia biegów która dość często się sypie :/

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 27 gru 2007, 2:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 18:39
Posty: 3

Z ciekawostek od września 2008 dostępne silniki w kerax zwiększają się o gamę DXi 13 czyli 460 i 500 KM


Post Wysłano: 02 mar 2008, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2007, 22:16
Posty: 31
GG: 2936858
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Mam zdjęcie Renault Kerax Sosnowieckiej straży pozarnej.

Obrazek

Źródło:Sam robiłem

_________________
krzyszek


Post Wysłano: 18 mar 2008, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:45
Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ma ktoś tu keraxa ? bo bym chciał pogadać na ten temat sam mam kerax 400 wywrotka 4 osiowa

_________________
"...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."


Post Wysłano: 17 lut 2009, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 18:55
Posty: 67
GG: 1
Lokalizacja: Slovakia

Post Wysłano: 20 lut 2009, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Z tego co wiem kolego DuDi to w keraksach wszystko szwankuje.Zaczynając od elektroniki aż do różnych podzespołów.Zaletami keraksa są:
-duża kabina chodzi mi o medele z silnikami DXi
-wygodne sterowanie wywrotem
-przeszklona kabina
-duży kąt zejścia podwozia

_________________
:]


Post Wysłano: 12 cze 2009, 0:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Post Wysłano: 12 cze 2009, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Na tvbrawo widziałem relacje z tego testu wywrotek.A ja zaś nie wiedziałem,że jest taka stronka :twisted: .

_________________
:]


Post Wysłano: 29 gru 2009, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

...


Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, 21:29 przez martinfh, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł: wazne
Post Wysłano: 16 lip 2010, 1:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2010, 0:59
Posty: 1
GG: 2606459

potrzebuje schemat budowy i dane techniczne urzadzenia hakowego typu marrel do modelu ma2670 - Sl i to jest THM 20 U na stronie szukałam i jest do każdego innego tylko nie do tego ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: