Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

TruckFocus.pl



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 02 sty 2016, 12:29 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 sty 2016, 12:17
Posty: 1
Witam wszystkich, zastanawiam się nad kupnem Midlum 180 DCI 2002r, 4 116 cm3,180 KM,
DMC 7.5t.Bardzo mały przebieg niecałe 400 tyś,no i bardzo atrakcja cena.
Chciałbym poznać opinie na temat tego auta,na co zwrócić uwagę przy kupnie
jakie jest spalanie itp itd.Dodam że auto ma być przerobione na lawetę.
Nigdy nie miałem styczności z ciężarówkami,dlatego proszę o opinie.
Dziękuje wszystkim z góry :)


Na górę
PostWysłano: 02 sty 2016, 14:11 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4251
Silnik powinien być suchutki. One się nawet nie pocą, więc warto zerknąć jak wygląda. Problematyczna może być pompa wtryskowa, czy pali na zimnym, czy pali na ciepłym (przy tej temperaturze może być ciężko sprawdzić), sprzęgło możesz sprawdzić na wskaźniku przy skrzyni, tuleje w zawieszeniu wymieniłem praktycznie wszystkie i od tej pory, wymieniam tylko tuleje na stabilizatorze. Padły mi łożyska w skrzyni, podobno to się zdarza, więc proponowałbym sprawdzić czy nie ma gdzieś opiłków w oleju i olej wymieniać częściej niż zalecane przez producenta 200k. Możesz jeszcze zerknąć czy sprężarka nie pluje oleje, bo będzie się pokazywał na zaworze spustowym.

Większość rzeczy jest eksploatacyjna. Prócz skrzyni, nie miałem z nim problemów. Ogólnie wdzięczne auto.


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2016, 2:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4719
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
Cytuj:
Silnik powinien być suchutki. One się nawet nie pocą, więc warto zerknąć jak wygląda. Problematyczna może być pompa wtryskowa, czy pali na zimnym, czy pali na ciepłym (przy tej temperaturze może być ciężko sprawdzić), sprzęgło możesz sprawdzić na wskaźniku przy skrzyni, tuleje w zawieszeniu wymieniłem praktycznie wszystkie i od tej pory, wymieniam tylko tuleje na stabilizatorze. Padły mi łożyska w skrzyni, podobno to się zdarza, więc proponowałbym sprawdzić czy nie ma gdzieś opiłków w oleju i olej wymieniać częściej niż zalecane przez producenta 200k. Możesz jeszcze zerknąć czy sprężarka nie pluje oleje, bo będzie się pokazywał na zaworze spustowym.

Większość rzeczy jest eksploatacyjna. Prócz skrzyni, nie miałem z nim problemów. Ogólnie wdzięczne auto.
Nie będzie się chyba czołgał pod samochodem na oględzinach i odkręcał przewody od kompresora.
Ja widzę to tak:
-Silnik odpala ciepły i zimny normalnie
-Skrzynia nie zgrzyta, najczęściej 6 i 5 bieg (zgrzytanie to początek końca)
-Spójrz na tarcze hamulcowe czy nie zardzewiałe, meritora zaciski są delikatne
-U dołu zbiorników pneumatycznych masz zaworki do spuszczania wody, jak wciśniesz i będzie kałuża to możesz urwać kilka stówek.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2016, 12:50 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4251
Tłumik-gąbka przy zaworze spustowym będzie ubrudzony olejem jeśli sprężarka pluje. Nic nie trzeba odkręcać. Zaciski nie są Meritra, a Wabco. Zgrzytanie to objaw kończących się synchronizatorów, a w skrzyni częściej padają łożyska na wałkach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe