Laboratorium COCH

Bezpłatna usługa Webfleet 2018 - TomTom Telematics PL

Naprawa foteli TIRSpeedtruck.euHOL-EXPOFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 01 lut 2015, 18:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4083
Samochód: Volvo FH
Szukam tytułowego wozu z lat 2008 - 2009. Jako że manuali w szukanej konfiguracji jest jak na lekarstwo, chyba będę musiał rozejrzeć się za pierwszym w życiu automatem. Mam kilka pytań do tych z Was którzy już mają takie wozy / jeżdżą takimi.
- jak sprawdzić czy skrzynia działa ok?
- jak sprawdzić czy sprzęgło jeszcze jest ok?
- ogólnie na co zwracać uwagę przy zakupie?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 01 lut 2015, 19:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1872
Samochód: XF e6, MP3, FH e5
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
Automat w DXi to praktycznie I-shift.

Sprawdź czy przy przełączeniu z N na D nie szarpie.
Czy nie szarpie w czasie jazdy, zwłaszcza przy redukcjach, no i generalnie płynność zmian.
Sprzęgło? Hmmm... mój mechanik od Volvo zawsze mówił, że bezpiecznie robić co 650-700tkm :wink:


Na górę
PostWysłano: 01 lut 2015, 19:40 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3446
Samochód: orange i grafitowy
kolega ma kilka sztuk DXI i kierowca który wsiądzie na automat nie chce już wracać na manualną (nawet pod groźba zwolnienia :D ) NIE i już - ma być automat.
zużycie paliwa też jest niższe, generalnie chwali sobie.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 01 lut 2015, 19:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 698
Tak jak Mihu napisał,w naszej sprzęgło było robione przy ok 650 tyś,tarcz była jeszcze ok ale jakieś łożysko wysprzęglika już dawało o sobie znać,w naszym wypadku zmieniała biegi płynnie i nie było żadnego szarpania przy przełączaniu.Sprzęgło sprawdzisz Vcadsem.Znajomy mi mówił żeby zmniejszyć bieg z którego można ruszyć,domyślanie ruszał bodajże z 5 tak teraz maksymalny to 2.
Mówił że sprzęgło nie dostaje tak mocno po tyłu jak bieg jest niższy,i z vcads wywnioskowałem że ta skrzynia ma 4 biegi wsteczne a 3 są domyślnie,to także zmieniłem tylko do drugiego biegu.


Na górę
PostWysłano: 01 lut 2015, 21:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4083
Samochód: Volvo FH
A awaryjność?
Chodzi mi czy w mrozy ten system nie wariuje? Nie przeciąga biegów, nie wiesza się? W inny sposób nie głupieje?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 01 lut 2015, 21:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1139
Tak na szybko możesz jedynie sprawdzić czy nie szarpie przy zmianie z luzu na D lub R, jak rusza, czy właściwie reaguje na gaz. Pamiętaj, że każdy automat na zimnym będzie trochę przeciągał po obrotach, z rana nie gorzej mu pomóc manualem. Jak zbyt niskie ciśnienie w układzie to też może oszukać, miałem tak w TGA.
Cytuj:
kolega ma kilka sztuk DXI i kierowca który wsiądzie na automat nie chce już wracać na manualną (nawet pod groźba zwolnienia :D ) NIE i już - ma być automat.
zużycie paliwa też jest niższe, generalnie chwali sobie.
Stuprocentowa racja :) ja gdybym mógł wybierać to tylko aftomat. Trzeba się nauczyć operować odpowiednio pedałem gazu i wtedy skrzynia będzie zmieniać tak jak my chcemy.

z uniwersytetu promowego:
-ja to lubię jeździć ciężarówkami 'w automacie'
-a przestań! ja nie lubię automatów!
-a jeździłeś?
-nie jeździłem, ale ja nie lubię!


Na górę
PostWysłano: 01 lut 2015, 21:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 131
GG: 1
Samochód: Premium 460
Od strony technicznej się nie wypowiem, ale przejechałem jako kierowca ~100tys km premiumką 460 w automacie i bardzo miło go wspominam.
Jeździłem świeżym egzemplarzem, kiedy go dostałem miał ~50kkm przebiegu i przez cały ten czas bezawaryjnie. Teraz jeździ nim kolega(zrobił kolejne 100kkm) i też jest zadowolony.


Na górę
PostWysłano: 02 lut 2015, 13:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault
Automaty w Renówkach to bardzo dobre skrzynie biegów. Jak dbasz o wymianę oleju i filtra to będzie służyła bardzo długo. U nas Magnumki zrobiły bezawaryjnie ponad bańkę i zostały sprzedane. Wymienione były tylko sprzęgła i wysprzęgnik w komplecie.


Na górę
PostWysłano: 02 lut 2015, 13:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 235
GG: 0
Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.


Na górę
PostWysłano: 02 lut 2015, 16:02 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3850
Jabson ma chyba w automacie swoje Premium. Też pod wanną. Uśmiechnij się do niego, pewnie Ci poopowiada co nieco :)


Na górę
PostWysłano: 02 lut 2015, 17:12 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3235
Samochód: w dizlu :D
Cytuj:
Jabson ma chyba w automacie swoje Premium. Też pod wanną. Uśmiechnij się do niego, pewnie Ci poopowiada co nieco :)
Jabson się uśmiecha i mówi, że poziom zużycia sprzęgła idzie sprawdzić pod kompem. U mnie po wymianie jest spokój. Bylem na Słowacji 25 non stop na plecach i szła aż miło


Na górę
PostWysłano: 02 lut 2015, 19:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4083
Samochód: Volvo FH
Cytuj:
Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.
Może nie to że Dixi wygrywa ale nie bardzo odstaje, a cena czyni cuda, no i nie każdy w tej firmie musi jeździć Volvem :wink: .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 02 lut 2015, 20:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3235
Samochód: w dizlu :D
Cytuj:
Cytuj:
Widzę Kierownik że u Ciebie dxi wygrywa z fh.
Może nie to że Dixi wygrywa ale nie bardzo odstaje, a cena czyni cuda, no i nie każdy w tej firmie musi jeździć Volvem :wink: .
W każdej szanującej się firmie są auta do pracy i jedno flagowe, ale żeby same flagowe a jedno do pracy :P


Na górę
PostWysłano: 02 lut 2015, 21:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4083
Samochód: Volvo FH
No właśnie. Teraz żeby jeździć Volvem trzeba będzie zasłużyć :D .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 14:29 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1891
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
W niedzielę wysiadłem z Premium 440 z automatem - 1.100.000 przebiegu, skrzynia chodzi jak nowa, płynnie przerzuca, dobrze reaguje na gaz, żadnych problemów przy przełączeniu D-N-R. Myślałem, że nie będę lubił automatów, ale jak w zeszłym roku pierwszy raz wsiadłem, to już bym tak ochoczo na manuala nie wracał. U nas wszystkie w automacie i Range T i Premiumki - żadnych problemów - wystarczy dbać.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 16:23 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4083
Samochód: Volvo FH
Mój automat czasem przeciąga na obrotach. Przy delikatnie wciśniętym pedale gazu, zamiast zmieniać przy 1200 - 1300 obrotów, obroty dojdą da 1500, tak trzyma jakieś 2 - 3 sek, po czym zmiana od razu o 2 biegi.
Jeśli obroty dojdą do np 1700 zmienia od razu o 3.
Dzieje się tak praktycznie tylko na małej skrzyni, czyli biegi 1- 6.

Znajomi mówią, że ten typ tak ma, ale coś nie jestem przekonany, bo jeśli się zatrzymać, wziąć na luz, i na D, wszystko jest idealnie, czyli zmiany obroty przy jakich są zmieniane biegi są bardzo zależne od tego w jakim stopniu wciśnie się gaz, i nigdy nie przekraczają 1500.

Na czym polega problem?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 16:45 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2337
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Ten typ tak ma :D stare FH tak samo robilo :)


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 18:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1891
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Ta Premiumka o ktorej pisałem, to i do 2tys. przeciągała jak jej wdepnąłem pod górke lub przy rozpedzaniu. I bardzo mnie to cieszyło, bo w Range juz tak nie ma i 12 sie zapina przy 60km/h, co przy włączaniu sie do ruchu jest zwyczajnie niebezpieczne i czego nie lubie w automatach.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 19:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4083
Samochód: Volvo FH
MOja jest z trybem power. Jeśli przy podłodze pokonać pewien opór (dokładnie tak jak w Beemach :D ), ciągnie do czerwonego pola, szkoda tylko że to bez sensu bo powyżej 1600 obr słabnie :D .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 19:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1872
Samochód: XF e6, MP3, FH e5
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
Cytuj:
MOja jest z trybem power. Jeśli przy podłodze pokonać pewien opór (dokładnie tak jak w Beemach :D ), ciągnie do czerwonego pola, szkoda tylko że to bez sensu bo powyżej 1600 obr słabnie :D .
Tzw. "kick down" - występuje niemal w każdym nowożytnym automacie :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Targi Polska Pomoc Drogowa HOL-EXPO

Forum Samochodowe