Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 21 mar 2009, 21:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 mar 2009, 20:41
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Renault Midliner M 230
Witam.Poszukuję instrukcji w języku polskim do Renówki Midliner M 230.Dopiero co ją kupiłem i chciałbym uzupełnić swoją wiedzę na Jej temat. Niepokoi mnie dziwna kontrolka na desce .Zapala się czasami zaraz po rozruchu. W tym czasie pedał gazu idzie do dołu i nic nie można z nim zrobić.Kontrolka ta jest czerwona a na niej są dwa zygzaki a po środku narysowany tak jakby wtrysk. Dodam że na pulpicie obok wlącznika świateł awaryjnch jest klawisz z takim samym znakiem.Poradzcie -co to oznacza.Przepraszam za być może laicki opis tej kontrolki i klawisza ale jestem nowy w tym samochodzie. Pozdrawiam.tel 606 160 069 Czarek


Na górę
PostWysłano: 22 mar 2009, 11:30 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum
nie pamiętam dokładnie piktogramu ale jeśli jest klawisz prawdopodobnie jest to grzanie, jeśli nie podgrzejesz samo się włącza po odpaleniu ,jeżdziłem trochę starszym u mnie było manualnie. przy tym piszę o silniku z komorą wstępną gdzie grzanie jest niezbędne.Natomiast jeśli jest to symbol wtrysku może służyc jako stabilizacja ciśnienia w pompie lub chwilowe podniesienie wolnych obrotów po uruchomieniu zimnego silnika odbywające się automatycznie


Na górę
PostWysłano: 22 mar 2009, 12:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 mar 2009, 20:41
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Renault Midliner M 230
Podziękował.Chciałem nadmienic że przycisk od tej kontrolki załącza się tylko poprzez trzymanie ręką podobnie jak świece żarowe.chciałem wysłać fotkę ale nie mogę jej wkleić do forum .Pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 20 gru 2009, 22:00 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 21:01
Posty: 5
GG: 8717322
Samochód: 2 x Renault Midliner S150
Witam!

Poszukuje instrukcji obsługi oraz wszelakiej literatury do Renault Midliner S150 '98.
Jeżeli ktoś może coś załatwić albo dać jakiś namiar będę wdzięczny!


Na górę
PostWysłano: 19 sty 2010, 14:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sty 2010, 13:49
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Midliner S120
Witajcie!

Niedawno kupilem Midlinera S120 1992r nurtuja mnie dwa takie same przelaczniki u dolu srodkowej konsoli. Gora jest czarna a dol czerwony. Gdy naciska sie czarna czesc, czerwona wyskakuje i slychac syczace powietrze. Przy jednym z nich syczy w kabinie pod deska, a przy drugim z tylu kabiny na zewnatrz. Poniewaz piktogramy sa zupelnie starte nie moge skojazyc co to moze byc, nie wiem tez czy poprawnie to dziala.
Prosze o rade i pozdrawiam

PS. Moze ma ktos niepotrzebna instrukcje do S120 lub pozyczylby do skopiowania (Szczecin i okolice)


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2010, 18:29 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1279
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL
Pierwsze auto mojego brata w Akordzie. Takie mini Magnum :D
Obrazek Obrazek Obrazek

Auto jeździło po całej Europie, sam byłem z bratem tym autkiem we Włoszech, Anglii.


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2010, 18:53 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3894
Cytuj:
Witajcie!

Niedawno kupilem Midlinera S120 1992r nurtuja mnie dwa takie same przelaczniki u dolu srodkowej konsoli. Gora jest czarna a dol czerwony. Gdy naciska sie czarna czesc, czerwona wyskakuje i slychac syczace powietrze. Przy jednym z nich syczy w kabinie pod deska, a przy drugim z tylu kabiny na zewnatrz. Poniewaz piktogramy sa zupelnie starte nie moge skojazyc co to moze byc, nie wiem tez czy poprawnie to dziala.
Prosze o rade i pozdrawiam

PS. Moze ma ktos niepotrzebna instrukcje do S120 lub pozyczylby do skopiowania (Szczecin i okolice)
Jaką masz zabudowę? Prawdopodobnie jeden przełącznik jest od przystawki odbioru mocy, a drugi od blokady tylnego mostu. Oba przełączniki są sterowane pneumatycznie, dziwne tylko, że jedno Ci syczy poza kabiną :D Poza tym powinny się jakieś kontrolki na desce rozdzielczej zapalać.


Na górę
PostWysłano: 09 maja 2010, 19:40 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sty 2010, 13:49
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Midliner S120
W zasadzie nie mam zadnej zabudowy, a bede mial taka ktora nie bedzie korzystala z zadnych ukladow Midlinera.

Nie zalaplaja sie zadne lampki ani generalnie wogole nie mozna zauwazyc zadnego dzialania tych przyciskow (oprocz syczenia tu i tam). Czy to oznacza ze sa niepodlaczone? Czy przy blokadzie tylnego mostu bedzie cos szczegolenego do niego podlaczone (na nim zabudowane), bo nic nie zauwazylem?

Moglbys rozwinac co to dokladnie jest "przystawka odbioru mocy".

Dziekuje i pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 09 maja 2010, 22:31 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3894
PTO (ang. Power Take Off - Przystawka odbioru mocy) pozwala przekazać moc, zazwyczaj ze skrzyni biegów np. do pompy hydraulicznej czy też kompresora. Używana jest w samochodach z żurawiem, z wywrotem, w hakowcach itp.
Żeby ją włączyć musisz mieć "nabite" powietrze, na zapalonym samochodzie wciskasz sprzęgło, włączasz włącznikiem i powinna zapalić się kontrolka na tablicy rozdzielczej (u nas pierwsza od lewej na samej górze), puszczasz sprzęgło i osprzęt jest gotowy do pracy.
Z blokadą mostu nie wiem jak dokładnie jest, ale na forum znajdziesz sporo informacji na ten temat. Wszak, z tego co się orientuje, wymagane jest zatrzymanie się przy włączaniu oraz niewskazana, tudzież zabroniona jazda inna niż tylko na wprost. Konkretnie w Midlinerze nie powiem Ci jak to wygląda (gdzie jest kontrolka itd.), bo po prostu nie pamiętam :P

Pozdrawiam :)


Na górę
PostWysłano: 27 lip 2010, 14:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2008, 19:20
Posty: 8
GG: 22588223
Samochód: renault MIDLINER S 210
Lokalizacja: Lublin-Turka
witam kolegów chciałem podłączyć sobie światelka przeciw mgłowe na przód do fabrycznej elektryki czy ktoś wie gdzie i w którym miejscu podlączenia szukać w elektryce?? chodzi mi o zewnątrz.

_________________
  • =szczypiorek=


Na górę
PostWysłano: 04 mar 2011, 12:49 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2008, 19:20
Posty: 8
GG: 22588223
Samochód: renault MIDLINER S 210
Lokalizacja: Lublin-Turka
koledzy potrzebuje linku do postu albo pomocy na temat siłownika hamulcowego na tył ucieka mi powietrze przy hamowaniu z lewej strony tymi dopowietrznikami, na przeglądzie powiedzieli mi że to może być membrana w silowniku. ktos sie na tym zna?? jakiś zamienni albo jak to naprawić. prosze o pomoc 509232176.

_________________
  • =szczypiorek=


Na górę
PostWysłano: 04 mar 2011, 17:54 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3894
Cytuj:
koledzy potrzebuje linku do postu albo pomocy na temat siłownika hamulcowego na tył ucieka mi powietrze przy hamowaniu z lewej strony tymi dopowietrznikami, na przeglądzie powiedzieli mi że to może być membrana w silowniku. ktos sie na tym zna?? jakiś zamienni albo jak to naprawić. prosze o pomoc 509232176.
Owszem to problem z membraną, dość często się to zdarza. Pewnie jest to do zrobienia samemu, ale my oddajemy do regeneracji ~100 zł. Siłownik jest przykręcony na 4 śrubach + 2 przewody z powietrzem.


Na górę
PostWysłano: 20 mar 2011, 12:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2008, 18:13
Posty: 17
GG: 5390195
Samochód: Magnum 440
Lokalizacja: Łódź
Witam od jutra wsiadam na Midlinera S150 85' izoterma podpowie ktoś gdzie się znajdują zbiorniczki płynów eksploatacyjnych i takie potrzebne rzeczy co trzeba by wiedzieć ??


Na górę
PostWysłano: 20 mar 2011, 21:37 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3894
Nie wiem czy dokładnie tak będzie w tym Twoim, ale mniej więcej:
Płyn do sterowania sprzęgłem - otwierasz szarpiąc atrapę z przodu i po lewej stronie kabiny - mały zbiorniczek.
Płyn do hamulców (przednie hydrauliczne) - przy zbiornikach z powietrzem po lewej stronie ramy za przednim kołem.
Płyn chłodniczy - za kabiną po lewej stronie (między zabudową a kabiną)
Płyn do spryskiwaczy - jak wyżej
Bagnet i wlew oleju do silnika - podobnie jak wyżej, ale po prawej stronie (dwie rurki, jedna cieńsza, druga grubsza).

Widziałem też, że miewały zbiorniczek w środku kabiny przy pedałach. Nie wiem czy od hamulców czy od sprzęgła, choć kształt zbiornika wskazuje na sprzęgło.


Na górę
PostWysłano: 20 mar 2011, 21:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1163
GG: 1
I raczej staraj się nie ruszać z 3 :] Skrzynia w midlinerze ma trochę kiczowate ułożenie i bardziej leniwi kierowcy zamiast wrzucać 2, przy czym trzeba się trochę pogimnastykować, wolą pie**olnać w drążek do przodu i ruszać z 3 co idzie bardzo topornie. Po 100 tys. kończy się na wymianie sprzęgła.


Na górę
PostWysłano: 07 paź 2012, 13:58 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3894
Czy ktoś przerabiał temat "luźnego" lewarka? W wyniku eksploatacji lewarek stał się mało precyzyjny. Gałki przy skrzyni sprawdzone, nie mają luzu. Padło podejrzenie na sam lewarek, bo przy nim jest trochę luzu. Czego spodziewać się po rozkręceniu, czy da mu się przywrócić pierwotny sposób działania, czy myśleć o nowym lewarku?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe