Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sty 2013, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2008, 21:02
Posty: 172
GG: 4023489
Samochód: passat 1.8T
Lokalizacja: Pszczyna

od niedawna przesiadłem sie na Midlum II (takiej jak fotka wnętrza wyżej)
autko bardzo fajne do jazdy.

mam takie pytanie
z jakiego miejsca można pociągnąć kabel 12V do zapalniczki??
czy potrzebna jest przetwornica 24/12???


Post Wysłano: 04 sty 2013, 16:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Nie wiem jak w II, ale I jest zaślepka nad popielniczką pasażera z napisem 12V. Niestety, jak miałem tylko zaślepkę, ale pewnie przetwornica była montowana, być może jako opcja. Tak czy siak, musiałem kupić dodatkowo przetwornicę.


Post Wysłano: 07 sty 2013, 10:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 sty 2010, 15:28
Posty: 28
GG: 0
Samochód: volvo

Witam, co do podnoszenia się obrotów w midlum, jest to spowodowane funkcją dogrzewania silnika, można to wyłączyć w serwisie za pomocą diaga,
Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 sty 2013, 13:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Możesz coś więcej w temacie napisać? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby system zadziałał? Co go wyłącza? Mam dCi i też mi wchodzi na obroty jak jest zimno. Nie wiem czy przypadkiem włączenie i wyłączenie tempomatu nie dezaktywuje tego systemu.


Post Wysłano: 07 sty 2013, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Podejrzewam że będzie jak w magnum:tempomat włączasz i zmniejszasz prędkość obrotową.To wszystko ew. możesz poruszać lewarkiem żeby N na wyświetlaczu znikło to też zejdzie z obrotów.


Post Wysłano: 19 sty 2013, 14:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2008, 21:02
Posty: 172
GG: 4023489
Samochód: passat 1.8T
Lokalizacja: Pszczyna

mam taki problem podczas jazdy w Midlum II tz jade sobie spokojnie i nagle mi wyskoczy komunikat na czerwono STOP i nie mam hamulca, powietrze na wskaznikach wszystko jest ok a nie potrafie auta zatrzymac, stało mi sie to juz z 3 razy,

zatrzymuje auto wyłanczam goo odczekam z 10sek i zapalam ponownie i wszystko jest ok,
co moze byc przyczyna tegoo, bo naprawde ciężko zatrzymac jest sie wtedy

czasem pokaze sie tez błąd przy temu retarder gespraht cos w tym stylu takie R przekreslone x-sem lub w prostokacie taka amplituda


Post Wysłano: 29 sty 2013, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Cytuj:
Możesz coś więcej w temacie napisać? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby system zadziałał? Co go wyłącza? Mam dCi i też mi wchodzi na obroty jak jest zimno. Nie wiem czy przypadkiem włączenie i wyłączenie tempomatu nie dezaktywuje tego systemu.
W dci masz w menu selekcje warm-up i to jest dogrzewanie silnika...możesz włączyć lub wyłączyć...
Cytuj:
mam taki problem podczas jazdy w Midlum II tz jade sobie spokojnie i nagle mi wyskoczy komunikat na czerwono STOP i nie mam hamulca, powietrze na wskaznikach wszystko jest ok a nie potrafie auta zatrzymac, stało mi sie to juz z 3 razy,

zatrzymuje auto wyłanczam goo odczekam z 10sek i zapalam ponownie i wszystko jest ok,
co moze byc przyczyna tegoo, bo naprawde ciężko zatrzymac jest sie wtedy

czasem pokaze sie tez błąd przy temu retarder gespraht cos w tym stylu takie R przekreslone x-sem lub w prostokacie taka amplituda
usterka abs-u...albo zawór albo któryś modulator...albo instalacja bo lubi gnić od tego w midlumach...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Ostatnio zmieniony 31 sty 2013, 18:19 przez DamLen, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie pisz post pod postem.


Post Wysłano: 30 sty 2013, 13:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
Cytuj:
Możesz coś więcej w temacie napisać? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby system zadziałał? Co go wyłącza? Mam dCi i też mi wchodzi na obroty jak jest zimno. Nie wiem czy przypadkiem włączenie i wyłączenie tempomatu nie dezaktywuje tego systemu.
W dci masz w menu selekcje warm-up i to jest dogrzewanie silnika...możesz włączyć lub wyłączyć...
Tiger, a jakie muszą zostać spełnione warunki, żeby dogrzewanie zostało włączone, prócz oczywiście tej funkcji w menu? Dzisiaj paliłem samochód, komputer pokazał 3 stopnie C i dogrzewanie nie włączyło się, mimo tego, że w menu było włączone, a samochód stał kilka ostatnich dni, podczas których był i mróz i padał śnieg. Mam wrażenie, że komputer bierze pod uwagę wskazania termometru. Poniżej 0 aktywuje dogrzewanie?

I przy okazji. Wyciągnąłem wczoraj panel z przełącznikami i zauważyłem, że jeden sztywny klawisz ma z tyłu podpiętą kostkę. Odczytałem numery dwóch przewodów, które dochodzą do przełącznika, jest to 305X oraz 652A(mostek). Przełącznik znajduje się obok klawisza awaryjnych, w górnym rzędzie. Resztę działających przełączników mam w dolnym rzędzie. Od czego może być ta "tajemnicza" wiązka?


Post Wysłano: 31 sty 2013, 9:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

napewno poniżej zera bo jak zapalam auta klientów na mrozie to działa...poza tym to zależy czy masz klapke na wydechu...bo ją przymyka przy dogrzewaniu podwyższając obroty...co do wolnej kostki to normalne...może być od wyprowadzeń dla zabudowców(oświetlenie paki) lub podgrzewania filtrów jeśli nie masz..może też być od świateł dalekośężnych w zdrżaku...midlum miało takie jak daf...i to by mi najbardziej pasowało bo 305 i 6xx to światła ....

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 31 sty 2013, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Dogrzewanie działa, mam klapkę na wydechu, działa również hamulec silnikowy (ten na wydechu właśnie). Tylko, że przy +3 się nie włączyło, więc podejrzewam, że będzie włączało się przy temperatura <0.

Niestety, ale z tą kostką chyba się nie zgadza. Rozumiem, że światła przeciwmgłowe i dalekosiężne to te zespolone na dole zderzaka. Oczywiście nie mam ich zamontowanych, ale mam całą instalację (wtyczki wiszą pod zderzakiem), przełącznik od przeciwmgłowych przy kierunkowskazach i przełącznik od dalekosiężnych na konsoli. Mam też przycisk "system unlocked", ale nie mam osobnego wyprowadzenia na oświetlenie paki, ani nie mam podgrzewania filtrów paliwa. Więc te dwie rzeczy są "podejrzane".

Z ciekawostek: nie mam oświetlenia stopni wejściowych w prawych drzwiach, jest tam tylko zaślepka. Dzisiaj ją wyciągnąłem i nie zawiodłem się na Francuzach :) Oczywiście jest cała instalacja i jest w niej prąd, na dniach kupię lampkę i będę miał oświetlenie stopni z obydwu stron :)


Post Wysłano: 31 sty 2013, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2007, 19:58
Posty: 121
GG: 5348040
Lokalizacja: Piła

Bo francuzy to takie jajko niespodzianka ;) Jest kupa wolnych wtyczek, wystarczy się wpiąć, czasami aktywować kompem i mamy coś nowego w aucie. W osobowych jest to samo.


Post Wysłano: 31 sty 2013, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Cytuj:
Dogrzewanie działa, mam klapkę na wydechu, działa również hamulec silnikowy (ten na wydechu właśnie). Tylko, że przy +3 się nie włączyło, więc podejrzewam, że będzie włączało się przy temperatura <0.

Niestety, ale z tą kostką chyba się nie zgadza. Rozumiem, że światła przeciwmgłowe i dalekosiężne to te zespolone na dole zderzaka. Oczywiście nie mam ich zamontowanych, ale mam całą instalację (wtyczki wiszą pod zderzakiem), przełącznik od przeciwmgłowych przy kierunkowskazach i przełącznik od dalekosiężnych na konsoli. Mam też przycisk "system unlocked", ale nie mam osobnego wyprowadzenia na oświetlenie paki, ani nie mam podgrzewania filtrów paliwa. Więc te dwie rzeczy są "podejrzane".

Z ciekawostek: nie mam oświetlenia stopni wejściowych w prawych drzwiach, jest tam tylko zaślepka. Dzisiaj ją wyciągnąłem i nie zawiodłem się na Francuzach :) Oczywiście jest cała instalacja i jest w niej prąd, na dniach kupię lampkę i będę miał oświetlenie stopni z obydwu stron :)
Niby tak ale ostatnio zakładałem podgrzewanie lusterek i nie było instaacji...ale wersja taka, że nie był el.szyb,el. lusterek, podświetlania stopni...także chyba najuboższa...nie byo żadnych wiązek do drzwi...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 03 lut 2013, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 13:13
Posty: 9
Samochód: Renault Midlum

Witam koledzy mam Renault Midlum 220 dci 16 ton. Ile on powinien palić, bo mój pali 29 litrów, wydaje mi się że to jest dużo, czy ktoś może pomóc?


Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 15:48 przez DamLen, łącznie zmieniany 1 raz.
Interpunkcja!


Post Wysłano: 03 lut 2013, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2008, 21:02
Posty: 172
GG: 4023489
Samochód: passat 1.8T
Lokalizacja: Pszczyna

ja jezdzę tez 220dci ale 12T i wychodzi mi średnio 17-20L/100 auto bez spojlera ale nie bawem bedzie załozony wiec spalanie sie zmniejszy
na pusto udało mi sie zejsc do 16 a z 5T załadunku to max 20 gora góra rzadko 21L/100


Post Wysłano: 03 lut 2013, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

180 dCi, 12t DMC średnio do tej pory 21 l/100 - głównie miasto, trochę trasy. Zobaczymy latem, bo teraz - w zimie - pomiary nie są miarodajne.


Post Wysłano: 03 lut 2013, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 13:13
Posty: 9
Samochód: Renault Midlum

wiec co powinnem zrobic zeby jej spalanie sie zmienilo moze sprawdzic wtryski bo wszystkie filtry byly miesiac temu wymienione a moze auto ma jakies zabezpieczenie o ktorym nie wiem a wy mi pomozecie


Post Wysłano: 03 lut 2013, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 250

Cytuj:
wiec co powinnem zrobic zeby jej spalanie sie zmienilo moze sprawdzic wtryski bo wszystkie filtry byly miesiac temu wymienione a moze auto ma jakies zabezpieczenie o ktorym nie wiem a wy mi pomozecie
Nie koniecznie musi to być wina samochodu, być może kierowca ponosi odpowiedzialność za takie spalanie ... :wink:
Gdy kierowca sprawdzony wtedy można zacząć szukać innej przyczyny.
Pozdrawiam ! :)


Post Wysłano: 03 lut 2013, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 13:13
Posty: 9
Samochód: Renault Midlum

jezdze sam ty autem i wczesniej palilo okolo 19 litrow pusto a do 24 litrow max auto bylo ladowane 8 ton a teraz przy takim ladunku 29


Post Wysłano: 05 lut 2013, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Podłubałem wczoraj przy samochodzie i tak:
1. Wiem już od czego jest instalacja z kostką, o której mówiłem, że jest zaślepiona, a znajduję się obok awaryjnych. Po podłączeniu jej do innego przełącznika, efekt był taki:
Obrazek
Panel przełączników:
Obrazek
2. Wobec tego będę miał gdzieś dwie wtyczki na ramie. Jedna podejrzana wisi nad mostem. 3-pinowa, ale prąd w niej pojawia się po włączeniu zapłonu i dość dziwny, bo 19V. Więc kolejną zagadkę znalazłem.
Obrazek Obrazek
3. Mam dokładnie odwrócone sterowanie lusterek. Jeśli chce podnieść lewe, na dół idzie prawe lustro :) Nie jest to jakiś duży problem, czasem bywa odrobinę mylące.
Do sedna. Sprawdzałem wtyczkę przy manipulatorze - nie ma możliwości podpięcia jej odwrotnie. Jest gdzieś po drodze jakaś wtyczka, która może być źle wpięta, czy może uszkodzeniu uległ joystick?


Post Wysłano: 05 lut 2013, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Cytuj:
Podłubałem wczoraj przy samochodzie i tak:
1. Wiem już od czego jest instalacja z kostką, o której mówiłem, że jest zaślepiona, a znajduję się obok awaryjnych. Po podłączeniu jej do innego przełącznika, efekt był taki:
Obrazek
Panel przełączników:
Obrazek
2. Wobec tego będę miał gdzieś dwie wtyczki na ramie. Jedna podejrzana wisi nad mostem. 3-pinowa, ale prąd w niej pojawia się po włączeniu zapłonu i dość dziwny, bo 19V. Więc kolejną zagadkę znalazłem.
Obrazek Obrazek
3. Mam dokładnie odwrócone sterowanie lusterek. Jeśli chce podnieść lewe, na dół idzie prawe lustro :) Nie jest to jakiś duży problem, czasem bywa odrobinę mylące.
Do sedna. Sprawdzałem wtyczkę przy manipulatorze - nie ma możliwości podpięcia jej odwrotnie. Jest gdzieś po drodze jakaś wtyczka, która może być źle wpięta, czy może uszkodzeniu uległ joystick?
To może odwróć manipulator o 180 stopni...wtyczki szukaj przy akumulatorach...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: