Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 paź 2018, 19:40
Posty: 14

Witam od jakiegos czasu w aucie zaczeło ubywać płynu chłodniczego i jest dość spore cisnienie po odkreceniu zbiorniczka cisnienie "wylatuje" i plyn podnosi sie do góry ale i tak jest mniej niz na początku. Man z rocznika 2012 ponad 620000 przebiegu. Test nie pokazal CO2 w układzie.
Jeśli dokładnie nie wytłumaczylem to czekam na ptania.
Co może być przyczyną ?
Dodam ze samochód normalnie odpala ma sile, nie kopci w oleju nie ma płynu .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

zajrzyj do sprężarki - tam pewnie leży przyczyna.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 paź 2018, 19:40
Posty: 14

W sprezarce wyieniona głowica i uszczelki... chyba ze zle wymienil ...


Cytuj:
zajrzyj do sprężarki - tam pewnie leży przyczyna.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Witam, dalej ten temat pociągnę, też mi się tworzy ciśnienie w tga 26.480 2004r. ale jak powoli odkręcam korek to tylko syczy i płynu nie wyrzuci. Jak gwałtownie odkręcę to wyleje się go niewiele ok. 200 ml- ale z taką rdzawą mazią. Zacząłem od zmiany korka na zbiorniczku wyrównawczym (2 nowe korki) ale nic to nie dało. Czasem podczas jazdy przestaje lecieć ciepłe powietrze i muszę na maksa ogrzewanie odkręcić wtedy ciepłe leci. Mam tez taki tester z płynem zatyczka do zbiorniczka chłodnicy, zabarwił się i wskazał, że spaliny idą do układu chłodzenie.
EGR mam nie zaślepiony.
Pytanie moje od czego mechanik zacznie rozpoznanie awarii, pytam dlatego żebym wiedział o czym do mnie mówi.
pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Od wymiany uszczelek pod głowicami, tym bardziej że ktoś jeździł na wodzie zamiast płynu chłodniczego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

To ten syf w postaci rdzawego płynu jest od tego, że ktoś jeździł kiedyś na wodzie ?

Swojego czasu próbowałem się tego pozbyć: odkręcałem korek spustowy od chłodnicy wąż z wodą i płukanie. Później trochę jazdy i od nowa, nawet chłodnicę dobrą starą wymieniłem na nową.
Efekt - bez zmian, ten rdzawy płyn ciągle się tworzył mimo, że auto zalane płynem chłodniczym po płukaniu.
Może ten intrader musi być wyjęty i jego chłodnica wyczyszczona - nie wiem poddałem się :(


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

No kamień z wody

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

To nie kamień. To rdza, cały blok, tuleje to wszystko gnije od środka. Trudny temat, coś słyszałem o jakichś domowych sposobach żeby zakończyć to rdzewienie, jak wlanie do układu mydła w płynie, czy kostki od zmywarki, ale jakoś nie wierzę w skuteczność.

Ja to bym sprzedał ten wóz, bo ta motorownia się kończy. Zaraz coś ugnije, puści, tuleja opadnie, coś się rozszczelni.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Według teorii to trzeba by płukać silnik wodą destylowaną a nie kranówą.
Jak chcesz się pozbyć rdzy to wlej octu, tylko jeśli coś już jest przegnite to z tego może zrobić się durszlak jak rdza puści

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Cytuj:
To nie kamień. To rdza, cały blok, tuleje to wszystko gnije od środka. Trudny temat, coś słyszałem o jakichś domowych sposobach żeby zakończyć to rdzewienie, jak wlanie do układu mydła w płynie, czy kostki od zmywarki, ale jakoś nie wierzę w skuteczność.

Ja to bym sprzedał ten wóz, bo ta motorownia się kończy. Zaraz coś ugnije, puści, tuleja opadnie, coś się rozszczelni.
25.02.2015 zakładałem taki wątek, że płyn idzie do komory spalania. Mechanik rozebrał silnik a ja w życiu takiego czegoś nie widziałem, wszystko zgniłe, wżery gołym okiem widoczne.
mechanik mnie pytał:
Czy Pan kupił auto po powodzi ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 288
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

O kurde niezly klops. A poczciwe 30stki i inne Ursusy po 20 lat na wodzie i nie gnija :shock:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2015, 8:56
Posty: 3
Samochód: MAN

Cytuj:
Witam, dalej ten temat pociągnę, też mi się tworzy ciśnienie w tga 26.480 2004r. ale jak powoli odkręcam korek to tylko syczy i płynu nie wyrzuci. Jak gwałtownie odkręcę to wyleje się go niewiele ok. 200 ml- ale z taką rdzawą mazią. Zacząłem od zmiany korka na zbiorniczku wyrównawczym (2 nowe korki) ale nic to nie dało. Czasem podczas jazdy przestaje lecieć ciepłe powietrze i muszę na maksa ogrzewanie odkręcić wtedy ciepłe leci. Mam tez taki tester z płynem zatyczka do zbiorniczka chłodnicy, zabarwił się i wskazał, że spaliny idą do układu chłodzenie.
EGR mam nie zaślepiony.
Pytanie moje od czego mechanik zacznie rozpoznanie awarii, pytam dlatego żebym wiedział o czym do mnie mówi.
pozdrawiam
Ja bym zaczął od zaślepienia EGR oczywiście chłodniczki są wadliwe i pękają ale dopiero widać jak się da na stół do sprawdzania głowc poprawione można kupić ok 2000


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Po wszystkich Waszych podpowiedziach napiszę, że nic z tym nie zrobiłem do tej pory. Auto jeździ, ciśnienie w układzie jak wcześniej pisałem. Może tylko taka różnica że raz na 2-3 tygodnie muszę dolać płynu chłodniczego do układu ok. 4-5 litrów.
Tak sobie tłumaczę, że jeżdżę dużo na retarderze :?: a może gdzieś znika

EGR przy dłuższym pobycie na warsztacie zaślepię.
pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: