Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2010, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 723
Lokalizacja: Lublin

Dziś kumpel pokazał mi demotywator, na którym było zdjęcie Żuka niezwykle podobnego do Magnumki. Pokazałem to drugiemu koledze i znalazł stronkę, na której zaprezentowane są modele przeróżnych polskich aut. Pokazany jest również Żuk w formie ciągnika siodłowego, który nosił nazwę Żuk AE.
Co o tym myślicie? Chodzą pogłoski, że Francuzi odkupili projekt Magnumki od Rosjan. Czyżby było inaczej? :>

http://www.polskie-auta.pl/dost/zukae.html <-- kliknijcie w odnośnik Żuki - ciągnik siodłowy.


Post Wysłano: 04 lut 2010, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
Co o tym myślicie? Chodzą pogłoski, że Francuzi odkupili projekt Magnumki od Rosjan. Czyżby było inaczej? :>
Raczej tak było właśnie... Ruskim nie wyszło za bardzo z ta kabiną...
A o tym żuku chyba już było na forum

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 04 lut 2010, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2008, 14:04
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN TGA 460 XXL
Lokalizacja: skrzyżowanie DK61 z 65

To samo mogło spotkac protypowa kabine jelcza :>

_________________
B,C,E kursy i doktory


Post Wysłano: 22 lut 2010, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Mi się podoba :wink: :shock:


Post Wysłano: 10 mar 2010, 0:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2006, 14:43
Posty: 199
GG: 3692341
Lokalizacja: Piaski WLKP

A mogło być też tak, że po zrobieniu prototypu Żuka AE Rosjanie zakazali nam produkcji tej maszyny albo przejęli plany (w tamtych czasach jak byliśmy pod łapą Rosji to wszystko to co było lepsze i mogło im zagrażać było zakazywane) więc Rosjanie zarobili na tym sprzedając owe plany Francuzom albo też Polski konstruktor nie widział przyszłości tego projektu w Polsce i wyjechał do Francji gdzie jak widać wszystko się udało, ale to raczej BARDZO mało prawdopodobne. Podobnie rzecz się ma odnośnie prototypu Syreny Sport, mało kto wie, że zawieszenie z naszej Polskiej Syrenki jest w Porsche 911. Dużo Polskich dobrych projektów się zmarnowało :(

_________________
Iveco TurboStar is live for long time !!

KTO SZYBKO JEDZIE TEGO WOLNO NIOSĄ !!!!

Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie


Post Wysłano: 08 kwie 2010, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2010, 19:07
Posty: 2
GG: 6185234
Samochód: Jelcz 120M ;)
Lokalizacja: Pabianice

Coś mi kiedyś o tym Żuczku mówił dziadek. Na początku za bardzo nie wierzyłem dziadkowi, ale teraz po tych zdjęciach wiem, że mówił prawdę. PS. Witam wszystkich :wink:


Post Wysłano: 12 kwie 2010, 15:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Szukałem na wszystkie sposoby w sieci zdjęć tego modelu. Niestety czarna dziura. Te dwa dwa ogólnie dostępne są chyba jedynymi.
Ciekawe czy w ogóle gdzieś zachował się chociaż ten egzemplarz. Z chęcią zobaczyłbym jak wygląda w środku. Jednak pewnie tego się nie dowiemy albo za długi czas i to jeszcze ktoś odkryje to przez przypadek.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 23 kwie 2011, 14:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2006, 20:59
Posty: 6

Łukasz_G historia powstania tego Żuka jest niestety mniej spektakularna. Został zbudowany w jakimś PGR. Nie było na rynku takiego samochodu a że jeździł w dłuższe trasy dołożyli jeszcze leżankę. W którymś z numerów Auto Motor Sport był artykuł. Także teorie spiskowe o niedobrych Rosjanach czy o powiązaniach z Magnumką nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości. Magnumka mogła być co najwyżej inspiracją do stworzenia Żuka.

_________________
998 - walczymy z tym czego ty sie boisz


Post Wysłano: 23 kwie 2011, 14:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Magnumka mogła być co najwyżej inspiracją do stworzenia Żuka.
Weź to przeczytaj jeszcze raz i mocno puknij się w głowę :?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 27 sty 2013, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2013, 12:04
Posty: 6
Samochód: SEAT
Lokalizacja: PODKARPACIE

Cytuj:
Szukałem na wszystkie sposoby w sieci zdjęć tego modelu. Niestety czarna dziura. Te dwa dwa ogólnie dostępne są chyba jedynymi.
Ciekawe czy w ogóle gdzieś zachował się chociaż ten egzemplarz. Z chęcią zobaczyłbym jak wygląda w środku. Jednak pewnie tego się nie dowiemy albo za długi czas i to jeszcze ktoś odkryje to przez przypadek.
Witam, jak wstawic zdjęcie na forum, bo ma fotke tego Żuka zrobiona w 2012r przez kolegę to bym go pokazał :D


Post Wysłano: 27 sty 2013, 13:07
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2136
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Post Wysłano: 27 sty 2013, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2013, 12:04
Posty: 6
Samochód: SEAT
Lokalizacja: PODKARPACIE

Cytuj:
Cytuj:
Szukałem na wszystkie sposoby w sieci zdjęć tego modelu. Niestety czarna dziura. Te dwa dwa ogólnie dostępne są chyba jedynymi.
Ciekawe czy w ogóle gdzieś zachował się chociaż ten egzemplarz. Z chęcią zobaczyłbym jak wygląda w środku. Jednak pewnie tego się nie dowiemy albo za długi czas i to jeszcze ktoś odkryje to przez przypadek.
Witam, jak wstawic zdjęcie na forum, bo ma fotke tego Żuka zrobiona w 2012r przez kolegę to bym go pokazał :D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/555 ... e5011.html
link do zdjęcia


Post Wysłano: 27 sty 2013, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 18:37
Posty: 113
GG: 0

Obrazek


Post Wysłano: 27 sty 2013, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2013, 12:04
Posty: 6
Samochód: SEAT
Lokalizacja: PODKARPACIE

Dzięki za pomoc, za wstawienie fotki


Post Wysłano: 04 mar 2013, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post Wysłano: 10 mar 2013, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
Obrazek
tylko to jest zwykły żuk przerobiony na ciągnik siodłowy.
a tu chodzi o żuka AE
nie można znaleźć w którym roku zostało to skonstruowane.

Cytuj:
Podobnie rzecz się ma odnośnie prototypu Syreny Sport, mało kto wie, że zawieszenie z naszej Polskiej Syrenki jest w Porsche 911. Dużo Polskich dobrych projektów się zmarnowało :(
dziś właśnie to zobaczyłem na demotach. http://demotywatory.pl/755731/Gdyby-nie-komuna

ogólnie to ładniejsza nawet ta syrena od porsche


Post Wysłano: 10 mar 2013, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Jakieś 10 lat temu w czasopiśmie Auto Technika Motoryzacyjna z początku lat 90.-tych czytałem artykuł o Żuku AE. powstał on w jednym egzemplarzu w jakimś kółku rolniczym, bodaj gdzieś we wschodniej części kraju. Więc nie był to żaden oficjalny prototyp, a raczej przeróbka jakich wiele.


Post Wysłano: 10 mar 2013, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

http://www.polskie-auta.pl/stara/zuk4.htm
Więcej informacji o tym pojeździe.


Post Wysłano: 11 mar 2013, 1:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
http://www.polskie-auta.pl/stara/zuk4.htm
Więcej informacji o tym pojeździe.
Sorry, ale mi się to kojarzy z Magnumą :mrgreen: Znowu od nas zerżnęli! :lol:

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 11 mar 2013, 6:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

od samego pomysłu do realizacji jest daleka droga.

różnica między komuną, a normalnym krajem polega między innymi na tym, że w komunie jak wpadniesz na jakiś pomysł, to lepiej siedzieć cicho, jeżeli koniecznie chcesz, to musisz zgodzić się z tym, że autorem tego pomysłu jest Twój przełożony lub inny działacz partyjny ledwo umiejący czytać i pisać, a jak koniecznie się uprzesz przy swoim autorstwie to na wszelki wypadek jesteś uwolny ot tak dla satysfakcji, abyś wiedział kto rządzi.

w takich warunkach prezentowanie samych pomysłów było już cudem.

wspomnę tu polskiego wynalazcę współczesnego komputera, który skończył jako hodowca świń. i tak było w Polsce, a w ówczesnym ZSRR jeszcze gorzej.
jedyne co zachodnie kraje mogły wziąć z tego kraju to bzdurne pomysły o sianiu roślin ze stref umierkownych na Syberii i inne takie SF.

natomiast co do samochodów, ten Żuk nie ma nic wspólnego z późniejszą Magnum oprócz przybliżonego kształtu, ale w samochodach ciężarowych wszystkie bryły są podobne, bo nic wielkiego tu się nie wymyśli.

podstawową ideą jaka przyświecała konstruktorm Magnum, to było oddzielenie strefy tam gdzie znajdował się silnik od kabiny kierowcy. w tym Żuku silnik był w kabinie z tunelem, więc nic się nie zmieniło.
poza tym, aby jakiś prototyp auta miał szansę na realizację musi przejść przez testy i próby, prototypów buduje się kilka, a do końca testowania przeżywa niewiele z nich.

proszę pamiętać, że ten prototyp Żuka miał w dalszym ciągu gaźnikowy silnik z Warszawy i zawieszenie przednie z samochodu osobowego, które wymagało naprawy co 25-30 tysięcy kilometrów.

natomiast co do Syreny Sport, mimo fajnego kształtu, to w dalszym ciągu była Syrena ze swym tandetnym wykonaniem, prymitywnymi rozwiązaniami i silnikiem z motopompy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: