Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2012, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

Mam problem z hydrauliką przy ostatnich temperaturach (-21) :) podnosić podnosi gorzej z opadaniem siłownik jest jednostronnego działania i opada pod ciężarem pokładu (zabudowa do transportu zwierząt). układ zalany jest olejem hl46, czy ktoś spotkał się z zimowym olejem hydraulicznym, ewentualnie z jakimś dodatkiem do oleju, myślałem nawet zeby sobie zamontować jakąś grzałkę w zbiorniku na olej, na pewno trochę by pomogło.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 01 lut 2012, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2010, 18:54
Posty: 32
GG: 0
Samochód: daf

Cytuj:
Mam problem z hydrauliką przy ostatnich temperaturach (-21) :) podnosić podnosi gorzej z opadaniem siłownik jest jednostronnego działania i opada pod ciężarem pokładu (zabudowa do transportu zwierząt). układ zalany jest olejem hl46, czy ktoś spotkał się z zimowym olejem hydraulicznym, ewentualnie z jakimś dodatkiem do oleju, myślałem nawet zeby sobie zamontować jakąś grzałkę w zbiorniku na olej, na pewno trochę by pomogło.
Załaduj pierwszy pokład podnieś i opuść ze trzy razy to juz olej zmieni stan i będzie rzadszy , a o zimowym oleju to jeszcze nie słyszałem, bywały większe mrozy i każdy jakoś daje radę


Post Wysłano: 01 lut 2012, 14:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

ja też daję radę. tylko przez tak gęsty olej są duże obciążenia w układzie. pompa elektryczna ma ciężko i pracuje cały czas na zasilaniu z auta.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 01 lut 2012, 15:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 paź 2010, 20:55
Posty: 133
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Z tym ogrzaniem to posiadam takie prowizoryczne ogrzewanie zbiornika z olejem hydraulicznym w koparce ostrówek, grzałka nie duża 10 min i olej jest już o parę stopni cieplejszy.

_________________
INTERCOOLER


Post Wysłano: 01 lut 2012, 15:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Wlej czerwony ATF do skrzyni autamatycznych ja zalałem pompkę od kabiny i zero problemów na mrozach :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 01 lut 2012, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Wlej czerwony ATF do skrzyni autamatycznych ja zalałem pompkę od kabiny i zero problemów na mrozach :wink:
to trochę inny układ ATF jest do automatycznych skrzyni i hydrauliki mało obciążonej

Możesz zmienić olej na HLP 32 ale raczej gra nie warta świeczki, w Koparkach JCB stosuje sie specjalny olej hydrauliczny Mobil 424 ATF to kupa.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 lut 2012, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

na orlenie mają taki olej ATF II nie wiem czy innych u innych producentów to samo oznaczenie, u mnie się sprawdza, w jednym z aut jest zalane hl i porażka totalna jak bedzie chwila to też muszę wymienić


Post Wysłano: 02 lut 2012, 19:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
na orlenie mają taki olej ATF II nie wiem czy innych u innych producentów to samo oznaczenie, u mnie się sprawdza, w jednym z aut jest zalane hl i porażka totalna jak bedzie chwila to też muszę wymienić


ATF jest do automatycznych skrzyni i hydrauliki mało obciążonej


W czym masz zalany ten olej w windzie? Tu są troche inne ciśnienia i w lato ten olej tak sie rozgrzeje że nie będzie można dotknąć przewodów, siłowników. itd. :/ Każdy autotransporter, wywrotka, większość koparek zalane są olejem HL i działają.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 lut 2012, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

tak mam ten olej również w windzie, ale i w układzie takiego sprzętu viewtopic.php?f=44&t=21319 bo o tym mowa. wiem że koparki itp działają na hl ale tutaj się to nie sprawdza a przynajmniej zimą w tych autach są siłowniki jednostronnego działania i musza się złożyć pod małym ciężarem przy załadunku oraz myciu. i być może że ATF przy dłuższej pracy zbytnio by się nagrzewał ale tu nie ma dłuższej pracy, po załadowaniu jednego poziomu jest on podnoszony przez cztery siłowniki co trwa ok minuty i koniec pracy, ew załadowanie kolejnego pietra kilka minut przerwy dla układu znów minuta i koniec aż do rozładunku. i może mi każdy wmawiać co chce ale atf w tych warunkach nie ma porównania z hl, być może jest lepszy olej do takich zadań niż atf ale niestety nie miałem okazji przetestować. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 04 lut 2012, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

nie wiem skąd jesteś ale podjedź do serwisu wind załadowczych oni maja na zime specjane oleje. poza tym pamietaj że olej hydrauliczny jest bardzo higroskopijny i ciągnie bardzo dużo wilgoci z powietrza to też może byc przyczyną że zabudowa słabo sie opuszcza.
a oleje hl sa generalnie słabiutkie ale to juz inna sprawa.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 lis 2012, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

wraz z nadchodząca zimą muszę temat odświeżyć :) mianowicie nie wymieniłem tego oleju, na nowy bo miałem kupioną beczke HL46, która własnie mi się skończyła
co myslicie o oleju HLP 32, w specyfikacji ma napisane temperatura płynięcia -35 a hl 46 ma -27
czy ten olej będzie dużo lepszy w niskich temperaturach ? a moze zalać jakiś hydrauliczno przekładniowy.
nie ukrywam ze nie chciałbym, aby był przesadnie drogi bo bywało tak ze strzelił mi przewód, a ja chcąc wykonać robotę i wrócić do domu, wywaliłem cały olej z układu.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 15 lis 2012, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Mamy podobne problemy z naczepami,przy niskich temperaturach.Gdzieś słyszałem,że używa się urządzenia,które usuwa wodę z oleju.To by potwierdzało teorię zzx z wodą w oleju.Efektywnym sposobem usuwania wody z oleju jest
odwadnianie próżniowe. W metodzie wykorzystywane
jest urządzenie podłączane bocznikowo do zbiornika oleju.
W urządzeniu tym olej zostaje wprowadzony do komory
próżniowej, w której – dzięki obniżonemu ciśnieniu –
obniża się także temperatura parowania wody. Powstająca
para wodna jest odsysana przez pompę próżniową,
natomiast odwodniony olej powraca do zbiornika.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 16 lis 2012, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

oczywiście,że są oleje hydrauliczne zimowe-oznaczenia handlowe to-L-HL 10, 15, 22,

trzeba pamiętać,że wraz z obniżaniem temperatury krzepnięcia(płynięcia) obniżamy lepkość(to akurat zaleta :mrgreen: ) i punkt anilinowy...w tym przypadku(wywrotka)ma to małe znaczenie, więc śmiało możesz sobie dobrać taki olej nawet na cały rok....


Post Wysłano: 21 mar 2013, 0:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 mar 2013, 22:28
Posty: 11
Samochód: inny

Pracuje w branży olejowej i tym którzy mają z tym problem zalecam olej typu hydrauliczny l-hm/hlp o lepkości 46 lub 32 nie jest zbyt drogi ale jeśli chodzi o te temperatury ma wyższy wskaźnik lepkości co oznacza że jest również odporniejszy na niższe temperatury. Zalej sobie tym olejem a problem powinien zniknąć. A jeśli chodzi oleje hydrauliczne zimowe to nie ma czegoś takiego. Jednak mają one wyższe wskaźniki względem siebie. A dobór zależy od panujących warunków. Jeśli chodzi o windy nie mają one ogromnych obciążeń ale jeśli jest problem z temperatura to ten olej powinien się sprawdzić.

_________________
Emar Hurtownia i dystrybutor olejów.


Post Wysłano: 21 mar 2013, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Spróbuj zalać HV zamiast HL....

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 21 mar 2013, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 mar 2013, 22:28
Posty: 11
Samochód: inny

hv też może być (ma wyższy wskaźnik lepkości) ale jest droższa.

_________________
Emar Hurtownia i dystrybutor olejów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: