Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 sty 2019, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1127
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

jak w temacie co to za silnik (jaki układ wtryskowy) ?? Euro2 i euro3 miały różny wtrysk w tym roczniku ??

_________________
---------------------------------------
5xMAN 2xIVECO 2xDAF
---------------------------------------


Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 18:24 przez 5eba, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 18 sty 2019, 17:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2042
Samochód: R450
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

2001 to raczej tylko Euro 3. I jak 420 to niemal na 100% wtrysk PDE. Ogolnie to bardzo dobry, prosty silnik.


Post Wysłano: 18 sty 2019, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1127
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
2001 to raczej tylko Euro 3. I jak 420 to niemal na 100% wtrysk PDE. Ogolnie to bardzo dobry, prosty silnik.
No chyba nie, bo z symboli z briefu wychodzi mi e2

_________________
---------------------------------------
5xMAN 2xIVECO 2xDAF
---------------------------------------


Post Wysłano: 18 sty 2019, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2042
Samochód: R450
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Z jakiego rynku auto? Oficjalnie od 2001 w UE obiwiazywała norma E3. Chyba, że rozeszło sie o miesiące. Tak czy siak tez PDE. Na zwyklych pompach w 124 byly 360 i 400.


Post Wysłano: 18 sty 2019, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1127
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Możliwe, że to model 2000 i stąd e2. Dzięki za info :)

_________________
---------------------------------------
5xMAN 2xIVECO 2xDAF
---------------------------------------


Post Wysłano: 19 sty 2019, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

420 miały wtryski PDE i HPI. HPI odznaczało się przeważnie czerwonym wypełnieniem zera w emblemacie oznaczającym moc na przedniej atrapie, HPI wychodziło od 2003 roku. Oba fabrycznie wychodziły Euro 3. Miałem 420 PDE z 2000 roku i była EURO 3.
Euro 2 były na rzędowej pompie wtryskowej i nie było wariantu 420 jeżeli chodzi o model 124, tylko 400 i chyba jeśli się nie mylę to 360.


Post Wysłano: 19 sty 2019, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 19:45
Posty: 41

Cytuj:
HPI wychodziło od 2003 roku.
HPI były dostępne od 2001 roku, ale to i tak z normą Euro3.

5eba jak masz VIN to podeślij na priv to ogarnę co i jak.


Post Wysłano: 19 sty 2019, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 127
GG: 0
Samochód: Volvo

Cytuj:
Cytuj:
HPI wychodziło od 2003 roku.
HPI były dostępne od 2001 roku, ale to i tak z normą Euro3.

5eba jak masz VIN to podeślij na priv to ogarnę co i jak.
Nie zgodzę się z tym że HPI było od 2001,
w 2001 to weszła 420 PDE tylko nie wiem czy od razu E3 czy najpierw E2 (pierwsze PDE zadebiutowało w 1998 w 114, 340KM i 380KM).
HPI jest tj. pisze VeRay, od 2003 r. (również montowane w 440KM i 470KM ze słynnym Turbocompound)


Post Wysłano: 19 sty 2019, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 19:45
Posty: 41

Cytuj:
Nie zgodzę się z tym że HPI było od 2001,
w 2001 to weszła 420 PDE tylko nie wiem czy od razu E3 czy najpierw E2 (pierwsze PDE zadebiutowało w 1998 w 114, 340KM i 380KM).
HPI jest tj. pisze VeRay, od 2003 r. (również montowane w 440KM i 470KM ze słynnym Turbocompound)
Sugeruję się m.in. tym zapisem, ale i przeglądając aukcje trafiałem na HPI z lat 2001-2002.

Obrazek

z tego PDF'a http://www.combustion-engines.eu/entity ... S1-106.pdf

edit. tak na szybko

Vin 4470274 03.2002 silnik 440 turbocompound


Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 0:37 przez Lewy, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 20 sty 2019, 0:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 127
GG: 0
Samochód: Volvo

W takim razie w jakich latach produkowane były 420 PDE? (razem na pewno nie były produkowane)
W tym artykule nie jest podane kiedy silnik zadebiutował w ciężarówkach, możliwe że był montowany od 2001 np. łodziach, co do ogłoszeń to bym nie zwracał uwagi ponieważ często zdarzają się błędy.
Jak będę miał chwilę czasu to przejrzę Trajlery z lat 2001-2003 to może coś znajdę na temat HPI


Post Wysłano: 20 sty 2019, 1:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 19:45
Posty: 41

420 PDE były wypuszczane w 98 roku z normą EURO 2, silniki DSC 12 05. Najstarszy samochód 420 na PDE jaki odszukałem jest z maja 99 roku z silnikiem DC 12 01 L01. Według informacji z google już spełniał normę EURO3.

Obrazek


Post Wysłano: 20 sty 2019, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 156

Nawiązując do wspomnianych 360 i 400. Oba silniki to E2 na rzędowej pompie wtryskowej, z tą różnicą, że 400 ma sterowanie EDC, a 360 mechaniczne ("gaz" na linkę).

420 spotykałem w pojazdach z końcówki lat 90, ale czy to były fabryczne wypusty, czy jakieś przekładki - nie wiem. Pewne jest, że PDE zadebiutowało prędzej niż HPI. Wydaje mi się, że zmiana PDE/HPI była w 2003r.


Post Wysłano: 20 sty 2019, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 19:45
Posty: 41

Nie było żadnej zmiany z PDE na HPI. Były one równocześnie sprzedawane wg zamówienia.


Post Wysłano: 21 sty 2019, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1127
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Wyszło PDE E2

_________________
---------------------------------------
5xMAN 2xIVECO 2xDAF
---------------------------------------


Post Wysłano: 21 sty 2019, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 156

Cytuj:
Nie było żadnej zmiany z PDE na HPI. Były one równocześnie sprzedawane wg zamówienia.
Może i tak, ale przeglądając oferty, teraz, czy X lat temu, 2001-2002 przeważnie były PDE, a 2003-2004 HPI.


Post Wysłano: 22 sty 2019, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

swoją drogą PDE było montowane bardzo długo W silnikach V8. Wycowana je dopiero po wprowadzeniu Euro6.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: