Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2018, 11:52
Posty: 8

Jestem studentem Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. Piszę pracę inżynierską poświęcona tematyce ergonomii w transporcie.
W związku z czym, zwracam się z gorąca prośbą o wypełnienie poniższej ankiety i podzielenie się subiektywnymi odczuciami związanymi z użytkowaniem ciągnika siodłowego SCANIA 4 Topline.
Bardzo dziękuję za poświęcony czas. Uzyskane podczas badania wyniki pozwolą na uzyskanie odpowiedzi, w jaki sposób ergonomiczne zaprojektowanie środka transportu wpływa na komfort i jakość pracy kierowcy zawodowego.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc - wszystkiego dobrego w Nowym Roku.


Ostatnio zmieniony 05 sty 2018, 15:40 przez damfab, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2471
GG: 1

W pełni rozumiem, że to praca na studia, ale nie mogłeś jakoś do tego z głową podejść?
Zamiast wybrać 3 marki i powiedzmy kabiny ale z takich, które rzeczywiście się spotyka.
Ty wybrałeś:
Scanie 114G 340 ciągnik siodłowy - konia z rzędem temu, kto WIDZIAŁ taką ciężarówkę w tej konfiguracji, plus produkcja zakończyła się jakieś 13 lat temu.
Volvo FH 540 - zdajesz sobie sprawę, że ostatnio Volvo wprowadziło całkowicie nową kabinę i Volvo "540" znaczy tylko moc silnika i może dotyczyć kilku kompletnie różnych modeli?
DAF XF 95 Super Space Cab - to samo co ta Scania tylko tutaj już prędzej spotkasz, ale też przestali to klepać jakieś 10 lat temu.
DAF XF 105 Space Cab - jedyna "sensowna" propozycja.

Przemyśl tą swoją pracę, bo w tej formie to będzie kolejna kretyńska, pseudonaukowa powieść.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2018, 11:52
Posty: 8

Dziękuję za uwagi, w Volvo powinno być Volvo FH 16 - już naprawiłem ten błąd. Muszę przemyśleć coś na miejsce Scanii - była ona raczej po to, by pokazać jak ewaluowało podejście do ergonomii. Pozdrawiam i dziękuję za fachowy głos.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4660
Samochód: Volvo FH

Dzienna a dalekodystasowa kabina, to nie jest kwestia ergonomii, tylko różnych celów do których te kabiny zostały stworzone.

Ergonomię porównasz ankietując użytkowników dziennych kabin 3 różnych marek.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2018, 11:52
Posty: 8

Czyli wg Pana do DAF XF 105 Space Cab żadna z pozostałych propozycji się nie nadaje :( ? Przepraszam, że męczę, no ale nie mam się kogo poradzić :( No ta SCANIA to rzeczywiści do "dzienna" propozycja, ale wydawało mi się, że pozostałe nie :( . Teraz jestem na siebie zły, że nie zacząłem od spytania fachowców. Dziękuję Panu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2471
GG: 1

Cytuj:
Dziękuję za uwagi, w Volvo powinno być Volvo FH 16 - już naprawiłem ten błąd. Muszę przemyśleć coś na miejsce Scanii - była ona raczej po to, by pokazać jak ewaluowało podejście do ergonomii. Pozdrawiam i dziękuję za fachowy głos.
To weź sobie porównaj inaczej.
Weź scanię Serii 4 ogólnie - jak chcesz, żeby konkretnie był model to napisz Scania 4 Topline - produkowana 1995-2004, trochę tego jeździ więc jakieś dane zbierzesz.
Do tego jak chcesz dodać jak zmieniło się podejście do ergonomii do weź obecnie produkowaną Scanie R (albo S, różnią się wysokością podłogi) highline.
Volvo FH16 też nic nie mówi - to tylko określenie modelu (który tak się nazywa od 20 lat, mimo, że się zmieniał) i pojemności silnika. Mało tego jeździ w 16 litrach i ciężko Ci będzie znowu zebrać dane.

Generalnie nie rozróżniaj ciężarówek po mocach kiedyś robiono ciężarówki 420 konne i dzisiaj się je robi.
Do tych Scanii dodaj np. Dafa, ale tutaj napisz, że ma być w kabinie Super Space Cab, znowu od X lat jest klepana, wiele się nie zmieniła mimo wszystko w środku (zwłaszcza od 2006 roku do teraz). Czyli model XF105 i XF116.

Jak się uparłeś na Volvo to napisz Volvo FH 4 generacji, kabina Globetrotter XL.

Z tego zbierzesz dane i będziesz mógł coś porównać. Jak będziesz potrzebował zdjęć to pojedziesz do dealera i masz auta na placu, jak będziesz potrzebował danych to producent Ci pomoże, coś z tego wyciągniesz.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2018, 11:52
Posty: 8

Jestem bardzo wdzięczny. Dziękuję za merytoryczną pomoc.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

ja tam się nie znam ale w mojej ocenie ergonomię można ocenić wyłącznie na podstawie roku produkcji pojazdu nawet nie po markach - czym młodszy pojazd tym lepsza ergonomia.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4660
Samochód: Volvo FH

No niby tak, ale streściłeś jego pracę w jednym zdaniu, a on z tego potrzebuje pracę napisać, i musi być conajmniej na "zal".

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

to chyba była by najkrótsza praca "na inżeniera" - :lol: .

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe