Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 lis 2013, 0:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Cytuj:
Ciekaw jestem dźwięku tego V8 z euro 6, bo to raczej już nie to samo co np. euro 3.
Na przelocie powinno być to samo :D

Na przelocie to już nie euro6.

Zresztą nie wiadomo, co w tych nowych silnikach komputer miałby do powiedzenia, na ten temat ;)


Post Wysłano: 26 sty 2014, 15:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2012, 19:10
Posty: 8
GG: 0

Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, 15:38 przez Leszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmniejsz zdjęcie!


Post Wysłano: 26 sty 2014, 16:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

O.o a któż to kupił taki wóz z Bielska? :O nie miałem okazji jej jeszcze spotkać.


Post Wysłano: 26 sty 2014, 17:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Że jest na SB to jeszcze nie oznacza, iż stacjonuje w bielsku, blachy mogą być leasingowe. Niemniej jednak ładny wóz i sam jestem ciekaw skąd.


Post Wysłano: 26 sty 2014, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Niezła gablota ale do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko aluminiowych felg.


Post Wysłano: 05 lut 2014, 0:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Scania w tych modelach wprowadziła el. sterowanie lusterek szerokokątnych?
Czy nadal sterują się tylko 'duże' lustra?


Post Wysłano: 28 mar 2014, 0:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

http://www.iepieleaks.nl/new-scania-fenders/

Do Scanii Streamline zawitały nowe błotniki, pewnie jest to też zapowiedź do nowej Scanii.

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 12 kwie 2014, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2014, 21:50
Posty: 18

A czy w Streamline i Scani serii R II jest jeszcze sprzęgło w automatycznej skrzyni ?


Post Wysłano: 03 cze 2014, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2009, 22:19
Posty: 53
Samochód: Focus
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Teraz nie Tylko 410 E6 nie ma układu EGR ale również 450 :)
http://newsroom.scania.com/en-group/201 ... -scr-only/


Post Wysłano: 03 cze 2014, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Te silniki Euro 6 to już wszystko na Common rail czy są jakieś z PDE albo HPI?


Post Wysłano: 03 cze 2014, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

410 ma na pewno PDE :D

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 04 cze 2014, 1:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2014, 15:19
Posty: 14

Cytuj:
410 ma na pewno PDE :D
Pojemność skokowa
12,7 litra

Moc maksymalna
410 KM (302 kW) przy 1900 obr./min

Maksymalny moment obrotowy
2150 Nm w zakresie od 1000 do 1300 obr./min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego
2000 Nm

Technologia Euro 6
Scania SCR

Układ paliwowy
Wysokociśnieniowy układ wtryskowy Scania Common Rail

Skrzynie biegów
8-biegowa skrzynia ze zmianą zakresu:
8+1-biegowa dwuzakresowa skrzynia biegów
12-biegowa przekładnia z reduktorem planetarnym i półbiegami
6-biegowa automatyczna
Wybór może być ograniczony w zależności od przeznaczenia do transportu długodystansowego, dystrybucyjnego lub budowlanego.

Opcje zespołu napędowego
Scania Opticruise
Retarder Scania


Post Wysłano: 04 cze 2014, 8:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Cytuj:
Cytuj:
410 ma na pewno PDE :D
Pojemność skokowa
12,7 litra

Moc maksymalna
410 KM (302 kW) przy 1900 obr./min

Układ paliwowy
Wysokociśnieniowy układ wtryskowy Scania Common Rail
Z tego można tylko wywnioskować, że jest wykorzystywany układ Common Rail, ale czym paliwo jest wtryskiwane do silnika nie napisałeś. Z tego co pamiętam było gdzieś, że w 410 są PDE, ale teraz piszą że są tam wysokociśnieniowe wtryski XPI.


P.S. Były też gdzieś informacje że 410tka, to silnik z SCR i turbiną o stałej geometrii (FGT), a teraz coś namieszali, że ma ona turbinę o zmiennej geometrii (VGT). A miał być to taki tani silnik z niepsującym się osprzętem :roll:

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 04 cze 2014, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2014, 15:19
Posty: 14

Turbina o stałej geometrii w obywu silnikach 410 i 450 scr info od handlowca scani z dzisiaj.


Post Wysłano: 04 cze 2014, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Cytuj:
Turbina o stałej geometrii w obywu silnikach 410 i 450 scr info od handlowca scani z dzisiaj.
Czyli Scania zyskuje, dowiedziałeś się czegoś więcej?

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 04 cze 2014, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2014, 15:19
Posty: 14

Generalnie wiem sporo, ale handlowcy w niektórych kwestiach naprawdę niewiele informacji potrafią udzielić odnośnie technologii. Jestem w trakcie negocjowania takiej scani, miałem na testach 410 i do wczoraj taka miałem zamawiać po informacji o nowym silniku 450 scr dzisiaj rano nastąpiła zmiana konfiguracji i czekam na cenę. Pytaj proszę o co chcesz jak będę w stanie udzielić odpowiedzi to chętnie pomogę.


Post Wysłano: 05 cze 2014, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Moze podasz jakies info odnosnie spalania i ladunkow podczas waszego testu?? Rozumiem ze auto, to standardowy CS ? automat ?


Post Wysłano: 05 cze 2014, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2014, 15:19
Posty: 14

To tak: Scania R410 Highline, skrzynia automat, przebieg przy braniu na testy 8km.
Trasa po kraju 860 km w obydwie strony 24t kierowca nigdy nie był mistrzem oszczędnej jazdy spalanie 29 litrów
Trasa na Niemcy trochę górek wnyki w jedna stronę 16 ton z powrotem 7 ton, kierowca z najlepszymi normami w firmie spalanie niecałe 24L
Trasa na Niemcy kierowca ten który jechał w pierwsza trasę w jedna stronę 16 ton z powrotem 4 tony 25,5L


Post Wysłano: 05 cze 2014, 14:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

To spalanie co podałeś to rzeczywiste czy to co pokazał komputer? Bo jeśli z komputera to rewelacji nie ma, taką normę to euro 3 można spokojnie wykręcić.


Post Wysłano: 05 cze 2014, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2014, 15:19
Posty: 14

Z komputera nawet nie patrzyłem, są to normy rzeczywiste, jasne ze euro 3 idzie taka zrobić, nie oczekiwałem ze euro 6 spali lepiej niż euro 3. Ze spalania scani testowej jestem zadowolony.


Ostatnio zmieniony 06 cze 2014, 1:03 przez bieda, łącznie zmieniany 1 raz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: