Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 maja 2011, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2009, 21:06
Posty: 142
GG: 7602522
Samochód: Volvo.
Lokalizacja: Godynice [ESI]

Witam. Mam do was ważne pytanie. Chodzi mi dokładnie o przeróbkę standartu na low deck. Jakie są tego koszty ? Co się z tym wiąże ? I co trzeba wymieniać prócz kół i zbiorników. ?
Chodzi mi dokładnie o tą Scanie. http://autoline.com.pl/sf/ciagnik-siodl ... 56000.html Według mnie także koszt jej naprawy w 30tyś złotych zamknąłby się. :) Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź.

_________________
viewtopic.php?f=44&t=23223


Post Wysłano: 15 maja 2011, 18:37

Kolego, był kiedyś wątek o przeróbce, a dokładniej o próbie przeróbki ze standardu na L-D.
Masa rzeczy do przerobienia i z tego co pamiętam (o ile mnie pamięć nie myli) to koszta przeróbki były w granicach połowy wartości pojazdu.
A trzeba liczyć oprócz kół i zbiorników całe zawieszenie.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 19:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Do tego w przypadku pokazanej Rki dochodzi jeszcze zmiana zderzaka na niski. Przy takich kosztach naprawy wywalanie kolejnych pieniędzy na przeróbkę jest raczej mało opłacalne...


Post Wysłano: 15 maja 2011, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2009, 21:06
Posty: 142
GG: 7602522
Samochód: Volvo.
Lokalizacja: Godynice [ESI]

Dzięki wam za szybką odpowiedź ;) Więc musimy sobie darować przeróbkę.

_________________
viewtopic.php?f=44&t=23223


Post Wysłano: 15 maja 2011, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Akurat zderzak to pikuś, ups... pan pikuś. Tu chodzi przede wszystkim o zawieszenia przód/tył na poduszkach, z tyłu dużo kombinacji nie będzie ale przód cały do wymiany prawdopodobnie os także, nie jestem pewien co do tłumika końcowego, ale most prawie na pewno. LD maja przełożenia 2,92 i mniejsze.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 15 maja 2011, 19:54

Most a i też z tego, co pamiętam zawieszenie kabiny jest chyba ciut inne jak w standardzie.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 20:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Most a i też z tego, co pamiętam zawieszenie kabiny jest chyba ciut inne jak w standardzie.
W przypadku Scanii na 90 % nie. Miałem doczynienia z ex- low-deckiem i zawieszenie kabiny było identyczne jak w "normalnych", ciekawostka była za to przednia oś na dwu piórowych parabolach ale z płaska belką osi.:wink:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 15 maja 2011, 20:08

To faktycznie ciekawa konfiguracja. Praktycznie przeróbka standardu na L-D robi się baaardzo kosztowna. Lepiej chyba sprzedać to co jest i kupić L-D.
Tak, jak widuję Scanię "czwórkę" przerobioną na eRkę. Naprawdę mają z nią teraz więcej problemów niż "efektu oczekiwanego".


Post Wysłano: 15 maja 2011, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

Kolego Hubert., a czy w grę również wchodzi Scania 4 czy tylko Erka ? Bo mamy na stanie całą ramę L-D (kompletną) do Scanii serii 4 z 2003 roku. Jak interesuje to zapraszam na PW.

A co do przeróbki to tak jak koledzy wyżej wspomnieli - za dużo z tym zabawy. Już o wiele szybciej trafisz jakiegoś uszkodzonego, podobnie jak ta w linku, Low-deck'a i zawsze będzie to fabryczny L-D.

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 16 maja 2011, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2009, 21:06
Posty: 142
GG: 7602522
Samochód: Volvo.
Lokalizacja: Godynice [ESI]

Cytuj:
Kolego Hubert., a czy w grę również wchodzi Scania 4 czy tylko Erka ? Bo mamy na stanie całą ramę L-D (kompletną) do Scanii serii 4 z 2003 roku. Jak interesuje to zapraszam na PW.

A co do przeróbki to tak jak koledzy wyżej wspomnieli - za dużo z tym zabawy. Już o wiele szybciej trafisz jakiegoś uszkodzonego, podobnie jak ta w linku, Low-deck'a i zawsze będzie to fabryczny L-D.
Chodzi tylko nam o model R. Z powodu takiego ,że musi być E4.
A co przeróbki ,odpuściliśmy sobie i patrzymy na seryjne ld ;). Dziękuje za rozjaśnienie sprawy.

_________________
viewtopic.php?f=44&t=23223


Post Wysłano: 22 maja 2011, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Coś chyba straszycie z tymi kosztami.
Ja osobiście kupiłem w serwisie Scanii Rke przerobioną z L/D na Standard i nie ma z tym problemów. A na dodatek jak rozmawialiśmy z dealerem to od 06r Scania montuje te same mosty w L/D co w standardzie na oponie wysokość 65.

Tylko nasza Rka jest na poduchach z przodu i nie raz trzeba sie podnieść bo wraz jest troszkę niższa niż normalna Rka. Więc jeżeli jest na poduchach to nie musisz jej przekreślać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: