Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lut 2008, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

MAGNUM widzę że niewiele wiesz o Scanii.
Jeśli chodzi o 3 generację to największymi wadami w scaniach były:
-ilość miejsca w kabinie
-niezależne zawieszenie chłodnicy(w kabinach na 4 poduszkach)
-tylny most (na normalnych drogach wytrzymuje 1mln km bez problemu, ale jak ktoś jeździ po budowach i często buksuję o uszkodzenie nie problem).
-podstawa pod akumulatory oraz stopnie ( na naszych drogach często lubiły się urywać).
-pękające plastiki wnętrza.
Z wad to byłoby na tyle.

Zalety scanii 3 generacji:
-ogólna wysoka trwałość głównych elementów samochodu(oprócz mostu)
-bardzo dobra pozycja za kierownicą i dobre prowadzenie
-mocne, ekonomiczne i trwałe silniki
-Kabina nie rdzewieje(w 15 letnim bezwypadkowym samochodzie zero rdzy)
- bardzo dobrze dobrane przełożenia skrzynii biegów
-i według mnie największa zaleta przez którą scania zrobiła sobie markę to prostota konstrukcji!!! (każdy mechanik naprawi)

Chciałem państwu również nadmienić że Scania 3 generacji pojawiła się na rynku europejskim na początku 1988r.
Więc jej konstrukcja sięga połowy 80-lat.


Post Wysłano: 17 lut 2008, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
MAGNUM widzę że niewiele wiesz o Scanii.
napisałem co na własne oczy widziałem!
Tzn chiodzi o pękniety most napdowy. Widziałem jak spawali pochwę od scani seri 4 LOW DECK.
A łapa od amortyzatora urwała sie znajomemu przy scani seri 3 a wozi "powietrze" (chipsy)
Temu samemu (seria 3) auto z 1994 roku rdzewieje podszybie i kabina za drzwiami (nad błotnikiem). Auto bezwypadkowe.
Jak napisałeś o chłodnicy to przypomniałem sobie że znajomy też miał z tym problem...

Pozdrawiam

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 19 lut 2008, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
w seri 3 szybka korozja kabiny oraz ten lewarek... który po podniesieniu kabiny zostaje na silniku.
Co ty chcesz od tego lewarka, ta konstrukcja pamięta jeszcze lata 70-te gdy konstruowano Serie 2 (nie zapominajcie że te dwie serie pojazdów mają ze sobą dużo wspólnego). Poza tym jeździłem Scaniami serii 2,3 i 4 i w żadnej lewarek mi nie przeszkadzał. (No może poza tym w serii 2 przez pierwsze parę kilometrów bo schematu na nim nie było) A co do korozji to ja tez się nie zgodzę bo sam jeździłem Scanią z 1992r i poza kilkoma (dosłownie) zaprawkami kabina miała oryginalny lakier.
Cytuj:
- fotele w seri 4 nie sa zbyt wygodne:(
Napisz który typ fotela bo w serii 4 było ich 5 rodzajów.
Cytuj:
silnik w górach-naprawdę ciężko jest go przegrzać(trzeba mieć spore ''umiejętności''... :mrgreen:
Wystarczy,że bedziesz miał troche zafajdana chłodnice i "stóweczka" osiągnięta, ale tu pomaga dokładne mycie pod ciśnieniem z dodatkiem delikatnej chemii i po problemie.
Cytuj:
Jest to tak zrobione, aby pomiedzy oslonami przy pewnym kacie padania promieni slonecznych nie swiecilo kierowcy po oczach).
Ztymi osłonami najlepszy motyw jest jak przerabiaja anglika i zapomną zamienić je miejscami.

Dodam częste przypadki pękania ramy w ciągnikach Serii 3 klasy M,
co do serii 3 w silnikach 11l turbina wytrzymywała do ok. 900 tys. km.
Poza tym niezbyt udany silnik turbocompound 400KM.
Co do zalet to wiadomo komfort i pewność prowadzenia, oraz melodia płynąca z silnika 360 KM (takie osobiste odczucie).
Co do czwórki to napewno minusem jest wysoki tunel silnika, mały otwór schowka zewnętzrnego, korozja ramy, i marnej jakości lakiery na początku produkcji, moim zdaniem trochę przegięli z plastikami wokół kabiny błotniki, skrzynka akumulatorowa (fajnie wygląda ale demontaż i montaż tragedia) podobnie sprawa ma sie do atrapy i boczków, dlaczego nie zrobili tego w całości jak w R-ce. No i fakt faktem zatrzasnąć też się lubi.
Zalety:
większość już wymieniono więc dodam tylko bardzo dobre lusterka, bardzo wygodne koło kierownicy, fotel w wersji Luxury- nie znam lepszego, wydajny retarder.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 19 lut 2008, 16:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Kolejną zaletą Scanii jest niezawodna skrzynia GRS 900 :wink:


Post Wysłano: 20 lut 2008, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
- fotele w seri 4 nie sa zbyt wygodne:(

Napisz który typ fotela bo w serii 4 było ich 5 rodzajów.

łukasz napisał(a):
silnik w górach-naprawdę ciężko jest go przegrzać(trzeba mieć spore ''umiejętności''...
niestety ale nie podam ci typu fotela, ponieważ znajomy pozbył się tej 113;) teraz jeździ pieknym volvem FH12 i mówi że nie ma jak VOLVO:) I scani już nie kupi:D

A silnik można spojojnie przegrzać! Kolega miał 113 (nowszą z długimi drzwiami) pojechał na bułgarię to miał problem z silnikiem, tzn przegrzewała się.

Pozdr

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 20 lut 2008, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
- fotele w seri 4 nie sa zbyt wygodne:(
Cytuj:
niestety ale nie podam ci typu fotela, ponieważ znajomy pozbył się tej 113;)
Plączesz się w zeznaniach; już nie wiem o jakie auto ci w końcu chodzi bo to raz 3-ka raz 4-ka. Zdecyduj się prosze.
Cytuj:
(nowszą z długimi drzwiami)
Był kideyś potrząsany temat zwykłej 3-ki i wersji Streamline i tu pytanie:
Ile jeszcze razy trzeba wam to będzie tłumaczyć????
Te kabiny były produkowane równolegle w latach 1991-96.
Cytuj:
pojechał na bułgarię
Kolego drogi Scanią 113 jeżdziłem prawie pół roku ciągnąc nierzadko prawie 30 t na pace i jakoś się nie grzała, dodam tylko że teren do płaskich nie należy (N.Sącz, Krynica, Krosno), i tak jak pisze mógł mieć zafajdaną chłodnice lub zanieczyszczony blok.
Cytuj:
volvem FH12 i mówi że nie ma jak VOLVO
Przyznam szczerze że jeździłem wieloma autami (Scania T112, R113, R124, P114, MB Atego 2528, Volvo FH12 starszym i nowym Euro5, Steyrem 91, i troche innymi (po jedny kursie))i z tych wszystkich najlepiej prowadziło mi sie właśnie 113-ke, po niej 124-ke.
P.S. Dlaczego mam wrażenie jakbyś tych wad u Scanii szukał na siłę??

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 21 lut 2008, 11:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

kolego szofer:)))
Nic na siłę nie szukam! Tylko jak jest temat o wadach i zaletach scani to piszę... A znam tylko wady bo mieszakm obok warsztatu który zajmuje sie naprawami samochodów ciężarowych, głównie scania volvo, bo od renault jest inny fachowiec (w sąsiedniej miejscowości, serwisan pasyka).

- o fotel chodziło mi w 113,
- przecież sobie nie wymysliłem że ta scania się mu przegrzewała! Wcześniej jeździł nią właśnie okolice nopwy sącz, muszyna, kraków i nic się nie działo.
- nie jestem znawcą scań więc pisze z krótkimi drzwiami albo z długimi (oczywiście jak wada dotyczy takiego auta).

Pozdr

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 06 mar 2008, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2008, 20:44
Posty: 1
GG: 0

Jedna duża wada Scakanek seri 4 jak i R to siłownik podnoszenia kabiny. wycieki a w konsekwecji brak mozliwośći podniesienia kabiny. Drugą szczególnie w nowych pojazdach to w modelach ze skrzynią manualną szczególnie na "zimnej" skrzyni 4 bardzo ciężko wchodzi


Post Wysłano: 06 mar 2008, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

MAGNUM-DXi12 - to że się mu przegrzewała to mogła być wada konkretnego samochodu Scani anie całej serii. Mogło być wiele powodów.


Post Wysłano: 07 mar 2008, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
MAGNUM-DXi12 - to że się mu przegrzewała to mogła być wada konkretnego samochodu Scani anie całej serii. Mogło być wiele powodów.
możliwe, ale jak wytłumaczysz że taki sam problem był przy takiej samej scani mojego innego kumpla (sąsiada)?
Silniki w tych autach to V-ki.
Powiedziałbym wam co było przyczyną tych problemów, ale skoro jesteście tacy mądrzy i wszytko wiecie to chyba nie musze nic dodawać......?????
Pozdrawiam

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 07 mar 2008, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Obstawiam zamulona chłodnica wewnątrz jak zapewne na zewnątrz w lamelkach. Czy tak?


Post Wysłano: 09 mar 2008, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
Obstawiam zamulona chłodnica wewnątrz jak zapewne na zewnątrz w lamelkach. Czy tak?
nie.

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 11 mar 2008, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2007, 16:06
Posty: 15
GG: 5835204
Lokalizacja: Lubelskie

Z tego co słyszałem od kierowców z taty z firmy że nowe scanie R to mają takie problemy ze już by chcieli wrócić na stare auta. Scanie przyszły 3 tyg temu a już każda scania była po kilka razy w serwisie!! nie oszukuje najważniejszą wado to układ wydechowy, problemy z zawieszeniem przednich kół, są tez kłopoty z elektrykom itd. Są to scanie R420 topline na poduszka ale ta kabina tak telepie że lepiej nie mówić. Małe schowki itd.


Ostatnio zmieniony 11 mar 2008, 22:50 przez Kamilo, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 11 mar 2008, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Po pierwsze to Z tego co słyszałem a nie S tego co słyszałem. Po 2 masz max 13 lat więc nawet jeśli słyszałeś to jest 80 % szans że coś ci sie poj....Po 2 niektóre ciężarówki tak mają że do kilku tysięcy km wyskakują im jakieś niedociągnięcia z fabryki.


Post Wysłano: 11 mar 2008, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Kolejną wadą Scanii serii 4 jest brak osłon bocznych szyb - cały syf z przedniej szyby ląduje na bocznych.


Post Wysłano: 11 mar 2008, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
Są to scanie R420 topline na poduszka ale ta kabina tak telepie że lepiej nie mówić. Małe schowki itd.
Chciałem to napisać, ale bałem się że mnie wszyscy fanatycy SCAŃ zaszczują:D

Mianowicie chodzi mi o trzepanie kabiną!
Jechałem tylko raz taką scanią i byłem zaskoczony że nie dopracowali zawieszenia kabiny:( Pozatym znajomy kierowca co jeździ pewnie 15 lat samymi scaniami potwierdził ten fakt. Kierowca z firmy drzyzga (śmiga nowiutką R-ką).

Pozdr

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 11 mar 2008, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2007, 16:06
Posty: 15
GG: 5835204
Lokalizacja: Lubelskie

Cytuj:
Po pierwsze to Z tego co słyszałem a nie S tego co słyszałem. Po 2 masz max 13 lat więc nawet jeśli słyszałeś to jest 80 % szans że coś ci sie poj....Po 2 niektóre ciężarówki tak mają że do kilku tysięcy km wyskakują im jakieś niedociągnięcia z fabryki.
Źle myślisz mam dozo więcej mam latek a to się nazywa dysleksja.

Ja rozumiem i wiem o tym że auta mają niedociągnięcia. Ale dlaczego tyle razy byli w serwisie ?? np. jeden kierowca wyjechał z bazy w dziewiczo trasę nowo scanio i po 20 km zawrócił na bazę bo nie dało się prowadzić auto jechało jak chciało, na szybkiego wziął kolejno scanie z tych nowych ale i sto już był na serwisie. Tata jeździ od sierpnia Dafem XF 105 i do tej pory nie był ani razu w serwisie (odpukać). Nie chce porównywać Dafa i scanii bo każdy ma swoje wady i zalety. Ale aktualnie wychodzi że scania teraz stawia na ilość a nie jakość.

Scania ma dobre silniki i lepsze przełożenia tak więc na drodze jest dobra ale Kabina w serii R jest do du**.


Ostatnio zmieniony 12 mar 2008, 16:56 przez Denis, łącznie zmieniany 1 raz.
Pisownia !!


Post Wysłano: 12 mar 2008, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2007, 14:37
Posty: 42
GG: 7040182
Samochód: Iveco Stralis II E5 500
Lokalizacja: Pabianice

"Ktos mi się włamał na konto"


Ostatnio zmieniony 06 kwie 2008, 19:22 przez Wicio, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 12 mar 2008, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Do 30tys. km odsetek samochodów jest awaryjny :idea: :wink: ciekawe czy to powiesz że R nie jest awaryjna po np. 600 tys. km... ja nie twierdzię że R jest awaryjna ale do 30 tys. km mało który samochód jedzie na awarię


Post Wysłano: 12 kwie 2008, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 sty 2008, 20:45
Posty: 242
GG: 7448944
Lokalizacja: Lublin

nie wiem jakie macie wrażenia ale ja np w Burym smigałem R470 Topline (z chłodną) i przesiadłem sie na Volvo FH 440 (z chłodnią) w nowej firmie i powiem ze Scanie maja wady ale nie takie jak Volvo Non stop mi przepala ten FH i cholernie głośny! ale to nie temat o Volvo tylko Scanii więc Tą Scania w kabinie ma przechylenie na lewą stronę, zawieszenie sie szybko wybija ale to wada polskich dróg i tego ze ona dostawała po garach po naszych Polskich drogach! a jesli chodzi o motor to nie zawodny troche mnie lewarek dobijał bo wysoko ale to kwestia przyzwyczajenia i co mnie jak zwykle nurtuje to brak tych schowków i to ze rama rdzewieje ale powiem tak jesli chodzi o Scanie to jak trafi mi sie oferta pracy na R to z wielka chęcią sie przesiąde na R bo to super autko ma naprawde mało wad a ten co sie czepia to szuka wad niech powie mi które autko tak mało pali i które jest tak ciche!!!a na koniec powiem ze Do Scaniii wielu ciężarówkom daleko!!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: