Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 wrz 2019, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2019, 14:28
Posty: 1

witam mam pytanie jakie powinienem miec przełożenie mostu przy oponach 315/70/22.5 scania r420, skrzynia GRS0905( z nadbiegiem) żeby przy 90km/h mieć 1400obr/min. Oryginalnie mam przełożenie 3.08 i mam 1200obr przy 90km/h i to jest za mało auto sie męczy i duzo pali. Czy jakbym zmienił wkład mostu na 3.27 to byklo by 1400obr?


Post Wysłano: 03 wrz 2019, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4714
Samochód: Volvo FH

W czasach gdzie oszczędności robi się wozami z max 1200obr na odcinie, no słów mi lekko brakuje.

Jedno co Ci nowy użytkowniku powiem, to na 1000% szukaj problemu gdzie indziej. Najprędzej w kierowcy.

To gradobicie ma max moment przy 1000obr, więc wierz mi, nie męczy się ani przy 1000obr, ani tym bardziej przy 1200obr.

No inaczej Ci unaocznię. Jeśli zmienisz główkę na "wolniejszą", to dopiero będziesz miał problem z paliwem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Post Wysłano: 03 wrz 2019, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 3647
GG: 1
Samochód: Poobijany
Lokalizacja: Jawor

420 zawsze miały max moment wyżej, czyli od 1100rpm

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej
Raben Transport
Nie bądź dziki!


Post Wysłano: 03 wrz 2019, 23:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2013
Samochód: R450
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

I w dość wąskim zakresie. Do 1300 lub 1350rpm.


Post Wysłano: 18 paź 2019, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 355
Lokalizacja: z nienacka!!!

1200obr/min to jest odpowiednie przełożenie dla tego motoru domyślam się że 420hpi E5. E5 na 315/80 skrzynia 895r i 2,92 ma ok 1320obr, przy przełożeniu 3,08 ma 1410obr a spali 1L więcej, oczywiście ten sam kierowca ... także ten tego. Szukać problemu gdzie indziej, może turbo już nie daje ciśnienia, wskaźnik turbo powinniśmy zacząć schodzić z maxa pod górkę przy ok 1070obr/min. Jak schodzi wcześniej to nieszczelność lub grubo już tak nie pompuje.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe