Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Chip
Post Wysłano: 01 maja 2007, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Koledzy pytanie mam miał ktos doczynienie z zamontowaniem Chipa w trucku ?? była poprawa czy nie ?? mamy scania 4 380 koni i nam trche za słaba jest i chcemy załozyc chip wiem ze robi to firma z Zduńskiej Woli koszt 2000 zl tylko nie mam do nich adresu :( a moze macie jakies inne sposoby jak zwiekszyc moc ? to jest scania 114 380 :) jak ma ktos namiar na ta firme to bardzo bym prosił :)
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 01 maja 2007, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kolego chip tuning to chyba zwiększanie standardowych parametrów komputera, ja na twoim miejscu bym się w to nie bawił po takim czymś niewiadomo co z autem się bedzie dziać. My w golfie mamy podkręcony komputer i zaczynają się dziać dziwne rzeczy, strasznie szybko siadają poduszki silnika i skrzyni biegów, fakt, że auto idzie jak rakieta, ale jakim kosztem :roll: :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Jezeli firma ma doswiadczenie z silnikami scanii, robila juz to wiele razy ... :roll:

Ciekawe o ile wzrosnie spalanie na 100km / czy to sie oplaci ? Przeprogramowanie samej jednostki za duzo KM nie da bez wymiany turbosprezarki. Silnik moze zaczac kopcic, przestanie byc ekologiczny. Poza tym silniki scaniowskie sa i tak dosyc wysilone. Nie wiem czy spotkales sie z czyms takim jak urywanie sie grzybkow zaworowych. Przy podkreceniu silnika problem moze sie pojawic.
PS. Przy silnikach w granicach 470KM trzeba juz stosowac chlodzenie oleju skrzyni biegow.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 0:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

to jest chyba motor na pompowtryskach, spróbuj podskoczyć na serwis scanii, jak dobrze pogadasz to przeprogramują Ci mapę wtrysku i będziesz miał 420. Tylko najpierw pogadaj z kimś kto się zajmuje komputerami w serwisie i gotowe. Tylko proponuję dyskrecję w serwisie, bo nie zrobią Ci oficjalnie.

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 8:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Aha no dzieki wielkie kolego :)


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 14:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Ja w swoim czasie też się tym interesowałem i bardzo polecam ci zajrzeć na stronkę http://www.vtech.pl i porozmawiac z ich konsultantem. U nich nie polega to na chipowaniu silnika ale podłączaja tzw. Ecobox, który zwiększa moc chyba o 10% i zarazem zmniejsza spalanie do 12%. Jest nawet możliwość założenia tego na tydzień albo miesiąc za kaucje około 100 zł i jak pasuje to wtedy można sobie zamontować. Koszt tego też wychodzi koło 2000zł naprawdę polecam sprawdzić tę oferte.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

No własnie sie zapytałem oczekuje odpowiedzi :)
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2006, 21:00
Posty: 12

Cytuj:
tzw. Ecobox
Możesz powiedzieć, na jakiej zasadzie działa ten "ecobox" ?

_________________
:)


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Wejdz na stronke która podał kolega i tam jest opisane działanie


Tytuł:
Post Wysłano: 02 maja 2007, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2006, 21:00
Posty: 12

No taaaa, ślepota nie boli :lol:

_________________
:)


Tytuł:
Post Wysłano: 08 maja 2007, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Koledzy jest moze tutaj jakis spec fachowy ??:D który mógł by mi zmienic ta mape pompowtrysku ?? bo nie mam znajomych na serwisie :( auto kupione 2 miesiace temu i nie ma jescze znajmosci na serwisie prosze o odp


Tytuł:
Post Wysłano: 08 maja 2007, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

A myslisz ze w serwisie cos takiego potrafia ? (maja taka mozliwosc ?). Moga Ci co najwyzej wymienic jednostke sterujaca z innymi nastawami (wiecej KM) plus np wieksza turbina. Grzebanie w jednostkach to raczej w firmach ktore zajmuja sie tego typu elektronika, programowaniem.

[ Dodano: Wto, 08.05.2007, 23:42 ]
PS. z tym kreceniem silnika 11 litrowego na Twoim miejscu bylbym bardziej ostrozny. Wg mnie lepiej do tego nadaja sie 12 litrowe. Chociaz z drugiej strony stare 3 na pompie i dwoch turbinach mialy bodajze 400KM i dawaly rade


Tytuł:
Post Wysłano: 09 maja 2007, 9:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kurde no za słabe jest nam to auto a w jakiej cenie moze byc silnik 420 konny do takiej scani ??
pozdrawiam


Tytuł: Chip Truck
Post Wysłano: 17 maja 2007, 19:16

Witam wszystkich... Rozwiązaniem jest ChipTuning... Rezultatem takiej operacji jest zdecydowany wzrost mocy oraz zmniejszenie spalania takiego auta. Dla aut z listwa wtryskowa common-rail oferujemy EcoBoxy (zewnetrzne moduły), które wpinamy w oryginalną wiazke elektryczna. Powodują zmniejszenie spalania (nawet 5l/100km) oraz emisji spalin i wzrost mocy o około 10%. Jesli ktos bedzie zainteresowany zapraszamy do naszego oddziału w Gdyni. Oczywiście jest tez mozliwosc ze my przyjedziemy ze sprzetem do klienta - np na baze...

(Wszystkie moduły oraz modyfikcje map wtryskowych przygotowuje V-Tech)


Tytuł:
Post Wysłano: 20 maja 2007, 0:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 maja 2007, 13:40
Posty: 11
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kolego to jest nieoplacalna inwestycja :D


pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 20 maja 2007, 12:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Kolego to jest nieoplacalna inwestycja Very Happy
Widzę że piszesz bardzo rozwinięte posty, ale nie ważne.
Zakup takiego EcoBoxa mimo ceny około 2000zł jest korzystny. Po pierwsze na początku można wypożyczyć sobie to urządzenie za kaucją i sprawdzić jakie są jego faktyczne zalety. Z tego co wiem średnio oszczędność wynosi ok. 10% na spalaniu. Więc jeżeli cięzarówka spala średnio 30l/100km można zaoszczędzić 3l/100km. Cena ON to około 3,5zł. 3*3,50= 10,50zł/100km. 2000/10,50=190. 190*100km=19000km. Więc jak widzisz taki zakup może sie zwrócic już po około 20 000 km. A każde kolejne 20tys. km to oszczędności w wysokości 2000zł. A dodatkową zaletą jest wyzsza moc silnika.


Tytuł:
Post Wysłano: 21 maja 2007, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Cytuj:
Kolego to jest nieoplacalna inwestycja Very Happy
Widzę że piszesz bardzo rozwinięte posty, ale nie ważne.
Zakup takiego EcoBoxa mimo ceny około 2000zł jest korzystny. Po pierwsze na początku można wypożyczyć sobie to urządzenie za kaucją i sprawdzić jakie są jego faktyczne zalety. Z tego co wiem średnio oszczędność wynosi ok. 10% na spalaniu. Więc jeżeli cięzarówka spala średnio 30l/100km można zaoszczędzić 3l/100km. Cena ON to około 3,5zł. 3*3,50= 10,50zł/100km. 2000/10,50=190. 190*100km=19000km. Więc jak widzisz taki zakup może sie zwrócic już po około 20 000 km. A każde kolejne 20tys. km to oszczędności w wysokości 2000zł. A dodatkową zaletą jest wyzsza moc silnika.
Odpowiedzcie sobie tylko Panowie na jedno pytanie. Ile jest w ciężarówkach silników z listwą wtryskową common-rail. Bo choćby w Scani nie ma ani jednego takiego silnika.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 maja 2007, 13:24

Panowie ;) co do opłacalności przedsiewziecia jest mniej wiecej tak jak napisal ACM... Wiec chyba nie musze tego watku rozwiajc ;) kazdy wie jakie sa ceny paliw.. i ile jego sklad robi km rocznie...
Natomiast co do EcoBoxow - jest to o tyle "fajna" sprawa ze bardzo szybko mozna go podlaczyc, przetestowac i wtedy podjac decyzje o zakupie... Ograniczeniem jest oczywiscie sposob zasilania silnika (CM). Dla pozostalych silników jest ChipTuning czyli indywidualna modyfikacja map wtryskowch (modyfikacja programu wczesniej zgranego od klienta - NIE WGRANIE "JAKIEGOS STANDARDU"). Rezultatem jest większy wzrost mocy i przedewszystkim momentu obrotowego (z relacji kierowcow przy podjazdach na najwieksze wzniesienia z ladunkiem jakies 1,5 nizej), i oczywiście przy nie zmienionym stylu jazdy spadek spalania.

Jeśli ktoś będzie miał jakies pytania - zapraszamy. Chetnie odpowiemy.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 maja 2007, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 maja 2007, 13:40
Posty: 11
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Cytuj:
Widzę że piszesz bardzo rozwinięte posty, ale nie ważne.
Zakup takiego EcoBoxa mimo ceny około 2000zł jest korzystny. Po pierwsze na początku można wypożyczyć sobie to urządzenie za kaucją i sprawdzić jakie są jego faktyczne zalety. Z tego co wiem średnio oszczędność wynosi ok. 10% na spalaniu. Więc jeżeli cięzarówka spala średnio 30l/100km można zaoszczędzić 3l/100km. Cena ON to około 3,5zł. 3*3,50= 10,50zł/100km. 2000/10,50=190. 190*100km=19000km. Więc jak widzisz taki zakup może sie zwrócic już po około 20 000 km. A każde kolejne 20tys. km to oszczędności w wysokości 2000zł. A dodatkową zaletą jest wyzsza moc silnika.
Kolego nie pozdwazaj mojego aytortetu ja bede pisal tyle ile mi sie zechce


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Kolego nie pozdwazaj mojego aytortetu ja bede pisal tyle ile mi sie zechce
Ależ ja nie miałem na celu (jak to nazwałeś) "podważać twojego autorytetu" chciałem po prostu zachęcić Cię żebys pisał posty które wnoszą coś do dyskusji i są w jakiś sposób uargumentowane.
Cytuj:
Odpowiedzcie sobie tylko Panowie na jedno pytanie. Ile jest w ciężarówkach silników z listwą wtryskową common-rail.
EcoBox jest akurat dla silników common-rail, ale tak jak napisał "chiptruck" jest także możliwośc zastosowania takich zmian w silnikach z pompowtryskami i inwestycja z tym związana przynosi podobne oszczędności. Tu jest ta sama zasada że najpierw trzeba włożyć żeby potem móc wyciągnąć.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: