wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Szarpanie kierownicą podczas hamowania - Scania R420
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51700
Strona 1 z 1

Autor:  Luka5 [ 01 kwie 2024, 0:58 ]
Tytuł:  Szarpanie kierownicą podczas hamowania - Scania R420

Witam.
Pacjent: Scania R420 2009r, 8x4, hamulce bębnowe.
Auto u mnie od 2 lat i do tego momentu nie było żadnego problemu z hamulcami czy ogólnym prowadzeniem auta, aż do momentu kiedy zaczęło mnie ściągać przy hamowaniu w lewo i przy mocniejszym wciśnięciu hamulca słychać było pojedynczy "strzał" w okolicach bębna. Pojechałem na OSKP i na ścieżce wyszło, że na 1 osi prawe koło prawie wcale nie hamuje. Auto zostało na warsztacie gdzie została wymieniona na tym kole dźwignia rozpieraka, wymienione okładziny oraz zostały wyregulowane siły hamowania. I tu pojawia się problem po odbiorze samochodu, podczas jazdy było ok, żadnego szarpania czy jakichkolwiek wibracji, ale podczas hamowania zaczęło szarpać kierownicą. Scania wróciła na warsztat. Na ścieżce nie wyszły żadne luzy w zawieszeniu oraz na wszystkich osiach wszystkie koła hamowały równomiernie. Mechanik stwierdził, że na 1 i 2 osi prawe bębny są "jajowate" i wystarczy tylko je przetoczyć i będzie ok. Po odbiorze problem nie ustąpił. Podczas hamowania nadal szarpie kierownicą (po przetoczeniu bębnów trochę lżej), ale teraz mocniej czuć bicie na całej kabinie. Z moich obserwacji: Im mocniej hamuję tym mocniej czuć bicie, przy lekkim do hamowaniu bicie jest wyczuwalne, ale dużo mniejsze. Najgorzej jest przy hamowaniu do "zera" im auto bardziej zwalnia tym mocniej czuć bicie (ale bije tylko gdy trzymam wciśnięty pedał hamulca, gdy puszczę nawet na sekundę bicie ustaje po ponownym wciśnięciu hamulca bicie powraca).
Sorry za tak długi post, ale próbowałem jak najdokładniej opisać mój problem.
Czy może ktoś miał podobny przypadek lub ewentualnie może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?

Autor:  chodko [ 01 kwie 2024, 15:16 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie kierownicą podczas hamowania - Scania R420

Na początek podmień koło na próbę .Często nie umiejętne przetoczenie bębnów jeszcze pogarsza sprawę , bębny nie zużywają się w owal więc dlaczego były jajowate ? Jak i po co była regulowana siła hamowania ?Kto robi hamulce na jednym kole , zwłaszcza na pierwszej osi ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/