Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2024, 22:37
Posty: 1

Witam.
Pacjent: Scania R420 2009r, 8x4, hamulce bębnowe.
Auto u mnie od 2 lat i do tego momentu nie było żadnego problemu z hamulcami czy ogólnym prowadzeniem auta, aż do momentu kiedy zaczęło mnie ściągać przy hamowaniu w lewo i przy mocniejszym wciśnięciu hamulca słychać było pojedynczy "strzał" w okolicach bębna. Pojechałem na OSKP i na ścieżce wyszło, że na 1 osi prawe koło prawie wcale nie hamuje. Auto zostało na warsztacie gdzie została wymieniona na tym kole dźwignia rozpieraka, wymienione okładziny oraz zostały wyregulowane siły hamowania. I tu pojawia się problem po odbiorze samochodu, podczas jazdy było ok, żadnego szarpania czy jakichkolwiek wibracji, ale podczas hamowania zaczęło szarpać kierownicą. Scania wróciła na warsztat. Na ścieżce nie wyszły żadne luzy w zawieszeniu oraz na wszystkich osiach wszystkie koła hamowały równomiernie. Mechanik stwierdził, że na 1 i 2 osi prawe bębny są "jajowate" i wystarczy tylko je przetoczyć i będzie ok. Po odbiorze problem nie ustąpił. Podczas hamowania nadal szarpie kierownicą (po przetoczeniu bębnów trochę lżej), ale teraz mocniej czuć bicie na całej kabinie. Z moich obserwacji: Im mocniej hamuję tym mocniej czuć bicie, przy lekkim do hamowaniu bicie jest wyczuwalne, ale dużo mniejsze. Najgorzej jest przy hamowaniu do "zera" im auto bardziej zwalnia tym mocniej czuć bicie (ale bije tylko gdy trzymam wciśnięty pedał hamulca, gdy puszczę nawet na sekundę bicie ustaje po ponownym wciśnięciu hamulca bicie powraca).
Sorry za tak długi post, ale próbowałem jak najdokładniej opisać mój problem.
Czy może ktoś miał podobny przypadek lub ewentualnie może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 448
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Na początek podmień koło na próbę .Często nie umiejętne przetoczenie bębnów jeszcze pogarsza sprawę , bębny nie zużywają się w owal więc dlaczego były jajowate ? Jak i po co była regulowana siła hamowania ?Kto robi hamulce na jednym kole , zwłaszcza na pierwszej osi ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: