Rejestracja:08 maja 2010, 16:45 Posty: 28
Lokalizacja: Kielce
Witam, potrzebuję zakupić ciągnik siodłowy w niskiej kabinie (codzienne powroty do domu) do jazdy pod cementonaczepą. W związku z czym mam parę pytań:
1. Czy automat na dłuższą metę daje radę z pompowaniem z kompresorem z przystawki? ( słyszałem, że lepszy jest manual do kompresora.
2. Minimum euro V.
3. Jak najniższe spalanie i względnie mała bezawaryjność.
4. Waga pojazdu jak najniższa.
5. Budżet do 140k zł netto.
Ja biorę pod uwagę dwa rodzaje pojazdów Scania 440 PDE VS MAN TGS 440
Jak PDE to tylko z Adblue. Ja miałem automaty i przez 3 lata żadnych problemów z pompa hydrauliczna na przystawce, wiec raczej i kompresor ogarną. Fajnie jakby ciągnik miał już przygotowanie pod przystawkę, bo w automacie najdroższe może się okazać oprogramowanie do niej.
Rejestracja:08 maja 2010, 16:45 Posty: 28
Lokalizacja: Kielce
No właśnie kolego pompa hydrauliczna działa tylko kilka minut przy wywrocie jeśli o tym piszesz. Przy wypompowywaniu beczki czasami kompresor i dwie godziny chodzi. A powiedz mi co masz na myśli pisząc o oprogramowaniu?
Temat włączania przystawki w automacie Man-a jest do ogarnięcia bez kupowania oprogramowania w serwisie za 800Eur, a co do wyboru Man czy Scania to zależy z czym miałeś wcześniej doczynienia i do którego sprzętu masz lepszego mechanika/elektryka
Chicco, robiliśmy dystrybucję adblue więc przystawka, średnio beczka dziennie, przystawka odpalona łącznie około 2,5-3h na dobę, po trzech latach zero problemów z ZFem w Iveco
Rejestracja:08 maja 2010, 16:45 Posty: 28
Lokalizacja: Kielce
Wcześniej to były Scania 4 i Volvo FH I gen. więc pora na lekką modernizację taboru. A może Volvo FH II gen? czy tam również trzeba programować skrzynię do przystawki?
Jak kupowałem volva z kompresorem to przystawka zawszsze miała smarowanie ciśnieniowe wzięte z obudowy filtra, mówię o manualu. A zwykłe do kipra tego nie mają.
W manie w automacie jest jeden prosty sposób na włączanie przystawki, ale to tak po dziadowemu.
Stoisz na biegu jałowym, masz zaciągnięty ręczny, wbijasz jakikolwiek bieg (skrzynia w tym momencie jest na "wciśniętym sprzęgle"), uruchamiasz przystawkę, dajesz bieg na N.
Rejestracja:08 maja 2010, 16:45 Posty: 28
Lokalizacja: Kielce
To może inaczej panowie do którego z tych aut będzie łatwiej/taniej zaadoptować przystawkę? Scania, MAN a może Volvo? i jaki jest orientacyjny koszt takiej zabawy ? Ponieważ auto musi posiadać własny kompresor do wydmuchu.
Rejestracja:08 maja 2010, 16:45 Posty: 28
Lokalizacja: Kielce
Sory za post pod postem ale brak możliwości edytuj. Kupiłem Scanie 440pde z której jestem bardzo zadowolony. Mam możliwość kupna teraz Scanii R400 z 2013 roku czy ktoś jeździł taka ? Jak z mocą? Czy ona nie będzie palić wiecej pod pełnym ładunkiem od 440?
No dobrze. A gdyby ktoś, co nie, chciał sobie kupić taką padakę, z lat 2013-15, i rozpatrywał te 410tki lub 450tki, to rozumiem że to ten sam motor, tylko inny program, tak?
Czy to ogólnie problematyczny temat? Niby one są bez egr.
Co boli te wozy, będzie to wymagać uwagi co sobotę, czy stawia się w piątek i wraca w poniedziałek?
Ważył ktoś to gradobicie? Pytam ile waży, a nie ile pisze w dowodzie że waży.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę