Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2015, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2015, 13:33
Posty: 4
Samochód: Scania

Witam, jestem świeżym kierowcą, pracuje na wywrotce na budowie mam kilka pytań co do czasu pracy/jazdy. Zaznaczę, że poruszam się tylko po budowie nie wyjeżdżam na drogi lokalne/publiczne itp. Przewoże piach/żwir/ziemie itp z punktu A do punktu B. Pracuje po 10 godzin dziennie 5 dni w tygodniu. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak ustawiać przełączniki na tacho? Przykładowy dzień wygląda tak: rozpoczęcie pracy jazda na załadunek ~15minut, załadunek ziemi ~10 minut, jazda z powrotem żeby wysypać ~15minut, wysypanie ~3 minuty i tak w kółko nieraz czekam kilka-kilkanascie minut na przejazd. W normalnej sytuacji po 4,5h jazdy robił bym przerwe 45minut i jechal nastepne 4,5h i koniec pracy. Tutaj sytuacja wyglada inaczej bo praca 10h. Czyli podczas załadunku te 10 minut mam przestawiać w tacho na "młotki" czy na jako czas przerwy, potem podczas jazdy ustawiać na czas prowadzenia pojazdu i tak w kółko? Kiedy robić przerwy i jak wyglada sytuacja z tym, że pracuje po 10h? Czy ktoś mógłby mi to rozpisać/wytłumaczyć. Dziękuje za wyrozumiałość!


Post Wysłano: 25 gru 2015, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

jak nie wyjeżdżasz tym na drogi publiczne to na dobrą sprawę nawet tachografu nie musisz używać, to tak jak jazda wozidłem technologicznym. ale jak szef każe używać wykresówek to co tam będziesz miał na selektorze ustawione to i tak nie ma większego znaczenia, a w przypadku tacho cyfrowego nawet bym karty nie wkładał by mi nie zapisywało takich przegięć (brak pauzy) tylko cały czas ustawiona funkcja out/poza obszarem.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 25 gru 2015, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik