Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2015, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2015, 13:33
Posty: 4
Samochód: Scania

Witam, jestem świeżym kierowcą, pracuje na wywrotce na budowie mam kilka pytań co do czasu pracy/jazdy. Zaznaczę, że poruszam się tylko po budowie nie wyjeżdżam na drogi lokalne/publiczne itp. Przewoże piach/żwir/ziemie itp z punktu A do punktu B. Pracuje po 10 godzin dziennie 5 dni w tygodniu. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak ustawiać przełączniki na tacho? Przykładowy dzień wygląda tak: rozpoczęcie pracy jazda na załadunek ~15minut, załadunek ziemi ~10 minut, jazda z powrotem żeby wysypać ~15minut, wysypanie ~3 minuty i tak w kółko nieraz czekam kilka-kilkanascie minut na przejazd. W normalnej sytuacji po 4,5h jazdy robił bym przerwe 45minut i jechal nastepne 4,5h i koniec pracy. Tutaj sytuacja wyglada inaczej bo praca 10h. Czyli podczas załadunku te 10 minut mam przestawiać w tacho na "młotki" czy na jako czas przerwy, potem podczas jazdy ustawiać na czas prowadzenia pojazdu i tak w kółko? Kiedy robić przerwy i jak wyglada sytuacja z tym, że pracuje po 10h? Czy ktoś mógłby mi to rozpisać/wytłumaczyć. Dziękuje za wyrozumiałość!


Post Wysłano: 25 gru 2015, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

jak nie wyjeżdżasz tym na drogi publiczne to na dobrą sprawę nawet tachografu nie musisz używać, to tak jak jazda wozidłem technologicznym. ale jak szef każe używać wykresówek to co tam będziesz miał na selektorze ustawione to i tak nie ma większego znaczenia, a w przypadku tacho cyfrowego nawet bym karty nie wkładał by mi nie zapisywało takich przegięć (brak pauzy) tylko cały czas ustawiona funkcja out/poza obszarem.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 25 gru 2015, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

tarczki służą nie tylko do rejestrowania czsów związanych z rozporządzeniem 561, ale też dla potrzeb przepisów wynikjących z kodeksu pracy to tak w skrócie.
musisz pamietać o przerwach wynikających właśnie z kodeksu pracy, a na tachografie możesz miec ustawiona jazdę i pamiętać by po każdych 4,5 godzinach robić 45 minut przerwy czyli na dobrą sprawę robisz tylko jedną przerwę , a później idziesz już do domu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 gru 2015, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2015, 13:33
Posty: 4
Samochód: Scania

Cytuj:
jak nie wyjeżdżasz tym na drogi publiczne to na dobrą sprawę nawet tachografu nie musisz używać, t
a jeżeli zdaży sie wyjechać gdzieś na drogę i będę miał kontrole to przecież musze wykazać tarczke z dnia kontroli i 28 dni wstecz to jak to wtedy wyglada?
Cytuj:
by po każdych 4,5 godzinach robić 45 minut przerwy czyli na dobrą sprawę robisz tylko jedną przerwę , a później idziesz już do domu.
to jest oczywiste ze przerwa lecz pracuje po 10h dziennie, to jak to zrobić na tacho, moge wg. przepisow czas jazdy wydłużyc 2 x razy do 10h, a pracuje 5x w tyg po 10 h . Przepisy przepisami a życie życiem. Wiec jak to ma się od strony prawnej/przepisów ??


Ostatnio zmieniony 25 gru 2015, 22:19 przez zibi12, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 gru 2015, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 paź 2012, 23:24
Posty: 58
Samochód: MAN
Lokalizacja: KSU

A rozrozniasz pojecie czasu pracy od czasu jazdy?


Post Wysłano: 25 gru 2015, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2015, 13:33
Posty: 4
Samochód: Scania

oczywiscie, chodziło mi o czas jazdy, juz poprawiłem :)


Post Wysłano: 26 gru 2015, 9:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
to jest oczywiste ze przerwa lecz pracuje po 10h dziennie, to jak to zrobić na tacho, moge wg. przepisow czas jazdy wydłużyc 2 x razy do 10h, a pracuje 5x w tyg po 10 h . Przepisy przepisami a życie życiem. Wiec jak to ma się od strony prawnej/przepisów ??[/quote]
a mandaty i kary spokojnie się same naliczają.
pracując w takim systemie naruszasz również przepisy dotyczące czasu prowadzenia w okresie dwutygodniowym jak również przepisy KP o czasie pracy.
niedawno podawałem ile wynosi kara dla osób związanych z transportem za nie przestrzeganie "czasu" polecam lekturę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 gru 2015, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

czegoś tu nie rozumiem pierw pisze że tylko po budowie a potem że po drogach jezdzi.Po 4,5 jazdy należy zrobić 45 przerwy ale w większości jazd po budowie jest to nierealne i w tedy należy patrzeć na czas pracy.Ja np.jak wiem co będę robił to planuję od rana itd.i przykładowo zaczynam o 7 rano o 10 przerwa na śniadanie robię przerwę 30minut.dzięki temu możesz do 15 jeżdzić o ile czas jazdy pozwoli ale zakładamy że tak.i o 13 dowiadujesz się musisz zostać dłużej i wtedy ok 14 robisz drugi raz 30 minut i wtedy możesz jeżdzić dłużej.piersza 30 minut możesz traktować jako przysłowiową 15 dla itd.czyli 30+30(15+30)i wszyscy zadowoleni.
czasem przez cały dzień nie wyjade 2 godzin a pracuję po 10 godzin.


Post Wysłano: 26 gru 2015, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2006, 14:24
Posty: 50
GG: 1
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Musisz jeszcze pamiętać że według kodeksu pracy do 6 godzin od rozpoczęcia pracy musisz zrobić pauzę, ja np. zaczynałem o 6:00 i około 11 robiłem sobie 45min pauzy lub dzieliłem pauze jak miałem napięty dzień, ale zawsze do 12 starałem sie zrobic 45min pauzy aby mieć spokój do końca dniówki, ale to wszystko zależy od charakterystyki pracy.


Post Wysłano: 26 gru 2015, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Musisz jeszcze pamiętać że według kodeksu pracy do 6 godzin od rozpoczęcia pracy musisz zrobić pauzę, ja np. zaczynałem o 6:00 i około 11 robiłem sobie 45min pauzy lub dzieliłem pauze jak miałem napięty dzień, ale zawsze do 12 starałem sie zrobic 45min pauzy aby mieć spokój do końca dniówki, ale to wszystko zależy od charakterystyki pracy.


wszystko zależy od tego co robisz np.zaczynasz o 6 rano to możesz pracować do 21.to trzeba liczyć sobie te 6 żeby się zgadzało.


Post Wysłano: 27 gru 2015, 11:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2015, 13:33
Posty: 4
Samochód: Scania

Cytuj:
czegoś tu nie rozumiem pierw pisze że tylko po budowie a potem że po drogach jezdzi

chodziło mi, że może się to zdarzyć. Ale dziękuje za twoja odpowiedź!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: