Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lis 2015, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2015, 20:53
Posty: 5
Samochód: MAN TGA 26.430
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Witam jestem nowym użytkownikiem więc na początku chcę się przywitać ze wszystkimi.

Przymierzam się do zakupu Scanii 164 V8 480KM. 2002r. Możecie mi podpowiedzieć jak z awaryjnością, cenami części oraz spalaniem w takim modelu. Samochód będzie przeznaczony pod wywrotkę do wożenia kruszyw na raczej krótkich dystansach.


Z Góry dzięki za podpowiedzi. :D


Post Wysłano: 05 lis 2015, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Odpusc sobie v8 juz [wycenzurowano], studnia bez dna. Poszukaj 400. Zawsze czesci tansze i konstrukcja prostsza

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 05 lis 2015, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Odpusc sobie v8 juz [wycenzurowano], studnia bez dna. Poszukaj 400. Zawsze czesci tansze i konstrukcja prostsza
Zastanów się co piszesz.


Post Wysłano: 06 lis 2015, 11:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

To samo miałem napisać co VeRay. Mam jeszcze 143 Bóg jeden wie jaki jest przebieg. Nie robione w silniku nic oprócz sprężarki i sprzęgła, które było jeszcze oryginalne. Oleju na 10 tkm dolewam jakieś znikome ilości.

_________________
Roboty ziemne i drogowe, wynajem maszyn budowlanych.


Post Wysłano: 07 lis 2015, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

W profilu masz wpisane fajne auto, a scani szukasz ... Lepiej pieniądze przepłacane za markę zainwestuj w przedni napęd - jeśli jeździsz(masz zamiar) nie tylko po twardym placu/drodze to da Ci on wiele więcej przyjemności z jazdy niż napis super na masce i bulgot z przepalonego tłumika ... Ale jeśli TYLKO szosa,twardy plac (załadunek i wyładunek) to przód Ci nie potrzebny.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 lis 2015, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Spójrz na to co jeździ pod patelniami. Volvo, Scania i od groma Premiumek Dxi.
Jak myślisz dlaczego?

Jeśli ty na nowo chcesz odkrywać to co inni juz wiedzą to powodzenia.

Ps.
Ktoś tu na forum silnie ubolewał nad starą Vką. W lesie to i 100/100 mu żarła. Patelki jeżdżą za 2,6zł/km, tutaj każdy litr się liczy, a ty chcesz zapodać Vkę, powodzenia.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lis 2015, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2015, 20:53
Posty: 5
Samochód: MAN TGA 26.430
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Witam.

Dzięki za podpowiedzi.
Chcemy kupić c.s. bo samochody mamy 6x6 i 4x4 z tandemami. Pytałem o ten model Scanii ponieważ taki był na sprzedaż niedaleko mnie. Teraz szukam Scanii 420 lub 380 KM najlepiej w niskiej kabinie. Będę woził głównie żwirownia- nasz plac.
A co sądzicie lub wiecie o serii R, czy jest bardziej awaryjna od wcześniejszej?
A może wiecie gdzie ktoś ma jakiś nie zniszczony egzemplarz?

Dzięki :)


Post Wysłano: 08 lis 2015, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
2,6zł/km.
1 zł/km koszty stałe - ubezpieczenia, opony,oleje,przeglądy itd
1 zł/km przy dobrych układach paliwo
0,40zł/km kierowca
0,20zł/km dla własciela auta - żyć nie umierać :lol: k****, ludzie którzy za taki pieniądz jeżdżą głowę mają tylko do noszenia czapki ..... :roll:

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 09 lis 2015, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Za 2,6 zł/km albo i nawet nie to jeżdżą z takich miejsc jak np. Kielce i okolice gdzie w gminie jest zarejestrowanych więcej patelni niż mieszkańców i jeden scyzoryk przez drugiego schodzi z ceny co raz niżej i niżej bo z dnia na dzień się opłaci nawet za tyle jeździć aż w końcu skończy się tak jak z np. Rico bo przyjdzie czas na wymianę taboru, a skarbonka pusta.
Swoją drogą V-ka nie pali wcale tak dużo tylko nie trzeba cały czas jej dawać z buta bo przy dynamicznym rozpędzaniu i dużych obrotach robi się wir w baku :>
Tylko nie zapomnij jeszcze o tym, że V-ka waży więcej niż R6 a na wywrotce każdy kg na wagę złota :wink:


Post Wysłano: 09 lis 2015, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

Cytuj:
aż w końcu skończy się tak jak z np. Rico bo przyjdzie czas na wymianę taboru, a skarbonka pusta.
Nie chcę rozpętywać gównoburzy poza tematem, ale upadek RICO miał ZUPEŁNIE INNE podłoże (i nie chodziło tu o paskarskie ceny).


Post Wysłano: 09 lis 2015, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2015, 20:53
Posty: 5
Samochód: MAN TGA 26.430
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Cytuj:
Za 2,6 zł/km albo i nawet nie to jeżdżą z takich miejsc jak np. Kielce i okolice gdzie w gminie jest zarejestrowanych więcej patelni niż mieszkańców i jeden scyzoryk przez drugiego schodzi z ceny co raz niżej i niżej bo z dnia na dzień się opłaci nawet za tyle jeździć aż w końcu skończy się tak jak z np. Rico bo przyjdzie czas na wymianę taboru, a skarbonka pusta.
Swoją drogą V-ka nie pali wcale tak dużo tylko nie trzeba cały czas jej dawać z buta bo przy dynamicznym rozpędzaniu i dużych obrotach robi się wir w baku :>
Tylko nie zapomnij jeszcze o tym, że V-ka waży więcej niż R6 a na wywrotce każdy kg na wagę złota :wink:
U nas stawki tez bez szału ale lepiej na pewno jak 2,60. Podejrzewam ze do czasu.
No właśnie o tym słyszałem ze V8 jest cięższa.
Znalazłem na olx scanie 380 ale w tym ich śmiesznym półautomacie i niskiej kabinie wiec nie powinna być ciężka.
A jak chodzi ten półautomat? Awaryjne to?


Post Wysłano: 09 lis 2015, 22:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

jeśli chodzi o wagę zestawu to chłopaki teraz coraz częściej jeżdżą zestawem daf cf+aluminiowa langedorf(przepraszam jeśli przekręciłem z lekka nazwe naczepy)waży 4800kg.zestaw z dafem daje nam 27 ton ładunku.


Post Wysłano: 09 lis 2015, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 wrz 2008, 15:01
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Duży

Cytuj:
Przymierzam się do zakupu Scanii 164 V8 480KM. 2002r. Możecie mi podpowiedzieć jak z awaryjnością, cenami części oraz spalaniem w takim modelu. Samochód będzie przeznaczony pod wywrotkę do wożenia kruszyw na raczej krótkich dystansach.
Z Góry dzięki za podpowiedzi. :D
Gdybyś takiej nadal szukał to proszę bardzo, ale faktycznie, dobrze to przemyśl.
Obrazek
http://www.getruck.pl/scania-r164/pojazd/84450

Zamiast tej pięknotki proponuję Ci faktycznie DAF CF w niskiej kabinie, na kołach 80 z hydrauliką:
Obrazek
http://www.getruck.pl/daf-cf-85/pojazd/86678

_________________
Sprzedaż samochodów ciężarowych


Post Wysłano: 10 lis 2015, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Cytuj:
jeśli chodzi o wagę zestawu to chłopaki teraz coraz częściej jeżdżą zestawem daf cf+aluminiowa langedorf(przepraszam jeśli przekręciłem z lekka nazwe naczepy)waży 4800kg.zestaw z dafem daje nam 27 ton ładunku.
Dafy są też ciężkie, ja na chińczyka w globie + SCHMITZ o wadze 6100kg biorę 27t bez przeładunku.
SCANIA do jeżdżenia po dziurach i wykopach wcale się nie nadaje chyba, że się trafi na 4 poduszkach z tyłu to może jest lepsza, bo ta zwykła trzęsie niemiłosiernie i pękają poprzeczki w ramie.


Post Wysłano: 10 lis 2015, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

DAF CF waży 6500-6700,XF dołóż 300kg, Volvo jest cięższe.

Zalety Dafa CF
-spalanie o litr mniej od XF
-300kg lżejszy
-nie ma żadnego problemu z zawieszeniem kabiny oraz podnoszeniem kabiny(tutaj leży na całej lini Scania)
-wygoda wsiadania i wysiadania+ bdb widoczność
-lekko się prowadzi i jest mniej wrażliwy na wiatr:)



Wady Dafa CF
-głośniejszy od XF
-kabina gorzej ocieplona
-przekładnia kierownicza kątowa (piasek dostaje się pod łożysko igiełkowe i jest luz to samo co w Premium)
-wiązka wychodząca z kabiny jest znacznie naciągnięta i na zagięciu lubią się przewody przerwać.
-słaby zbiorniczek wyrównawczy (lubi się rozszczelnić ale to nie to samo co w Scanii, gdzie prawie w każdej jest wymieniony)


Reszta wad dotyczy zarówno Cf jak i XF czyli: rdzewiejący zderzak oraz kabiny (brak nadkola), wiecznie "płaczący" czujnik poziomu płynu, słaba pneumatyka(głównie w euro 3), awarie ABS/EBS.


Zalety Dafa:
-wygoda kabiny+ogrzewanie
-prostota konstrukcji, a tym samym szybka wymiana części.
-dobre lampy
-bezawaryjne zawieszenie samochodu oprócz kabiny w XF95 SSC(105 juz nie ma problemów.)
-silniki z tulejami suchymi.
-mechaniczna niezawodność
-ekonomia
-tanie części
-komfort jazdy


Wady Volva:

-dużo większa awaryjność (w porównaniu do starych bdb FH-roczniki 94-03)
-wysoka cena zakupu +części zamiennych
-roczniki 03-07 awaryjna elektronika
-wiecznie psujący się sterownik podnoszenia szyb
-słabe lampy -wypalająca się soczewka
-skomplikowana budowa+"dziwne" złączki pow.
-delikatne zderzaki
-"chore" umiejscowienie pompki podn. kabiny(kwadrat lubi się obrobić-ci co mają volvo dobrze wiedzą)



Zalety Volva:

- komfort jazdy jeszcze wyższy niż w Dafie(Actros i Scania to porażka w tym pkt.)
-ładny design
-silniki bezawaryjne
-wysoka cena odsprzedaży(ludziska dalej żyją stereotypami)
-jakość wykonania


Post Wysłano: 10 lis 2015, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Kolega który jeździ volvo chińczykiem mówił o zmianie konia na CF więc coś jest na rzeczy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: