Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2007, 16:53
Posty: 349
GG: 10729981
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Orzesze

Witam.

Pracuję w firmie jako operator wózka widłowego. Moja firma posiada dwa samochody, jeden samochód jest wyposażony w tachograf cyfrowy, a drugi w analogowy.
Pracuje u nas 3 kierowców na 2 zmiany, od 6 do 14 i od 14 do 22, oczywiście w miarę możliwości.

Z racji tego, że jeden kierowca poszedł na L4, a ja posiadam praco jazdy kat C oraz kartę kierowcy i świadectwo, szef przekwalifikował mi umowę na kierowcy i jestem takim kierowcą z doskoku, jak coś potrzeba.

Teraz mam pytanie, które mnie nurtowały już pierwszego dnia:P

1. Co jeżeli ruszam o 6 rano przyjeżdżam o 9 i słyszę, że dzisiaj z jazdami koniec. Wyciągam tarczkę, a za pół godziny przychodzi kierownik i mówi, że muszę jeszcze jechać tam i tam? Jak wtedy wygląda procedura z Tarczką?

2. Zaczynam jazdę samochodem z tachografem analogowym, przyjeżdżam i wchodzę na tachograf cyfrowy. Co z tą taczką normalnie ją zakończam ? I na odwrót? :P

3. Jeżdżę cały dzień na tachografie cyfrowym i kończę pracę. Rano przychodzę i wchodzę na tachograf analogowy, co wtedy z przerwą? Bo słyszałem, że wtedy trzeba mieć weekendów ki, gdyż podczas kontroli na karcie nie ma wpisu manualnego i jest dziura 11 godzin.

4. I teraz pytanie najważniejsze. Przypuszczamy, że jest taka sytuacja:

Pracuje na magazynie od poniedziałku od 6 rana po 8 godzin. W piątek mam urlop, a potem jest weekend. i znowu w poniedziałek pracuje i w wtorek gdy jestem w pracy o godzinie 9 rano mówią mi, że mam jechać.
Jak wtedy powinny wyglądać te weekendów ki? To na każdy okres osobna (praca, urlop,weekend,praca), czy po prostu drukuje się jedną od okresu pracy do ostatniego dnia pracy?

Bo przypuszczamy, że po miesiącu pracy na magazynie mnie wsadzą za kierownicę, to wtedy tych weekendówek będzie multum.

Proszę o pomoc, bo w naszej firmie, każdy kierowca robi inaczej, kierownictwo, które drukuje weekendów ki w ogóle się nie zna na przepisach, a szefa nie interesują mandaty.

Pozdrawiam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5084
Samochód: orange i grafitowy

1. z tyłu tarczki masz miejsce na kolejne samochody.
2. tarczkę kończysz a wsiadając do "cyfrówki" robisz wpis manualny
3. z tyłu tarczki masz możliwość wyrysowania swojej aktywności.
4.na każdy dzień (okres) jak masz taką zmienną aktywność możesz mieć wystawioną "urlopówkę" która taką konkretną aktywność będzie uwzględniać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2007, 16:53
Posty: 349
GG: 10729981
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Orzesze

Tak ale ta urlopów ka musi uwzględniać przerwę 11 godzin kierowcy?
Taki przykład z wczoraj. Skończyłem jazdę o godzinie 19.30 i dzisiaj przyszedłem do roboty na 6.00 do 14.00. Już dzisiaj wiedziałem, że będę jechał jutro rano o 6.15.

Teraz największe wątpliwości od jakich godzin wypisać tą urlopów kę, że wykonywałem inna pracę?

Zrobiliśmy tak, ale to jest oszustwo:

w okresie od godziny 19:30 - 22.07.2015
do godziny 6:15-24.07.2015
miał czas wolny od pracy.

Tak choćby mnie w ogóle nie było w pracy.
A teraz moje pytanie, jak to powinno wyglądać legalnie, aby nie było żadnych problemów :P


Cytuj:
Tak ale ta urlopów ka musi uwzględniać przerwę 11 godzin kierowcy? [...]
Nie. Urlopówkę powinno się wystawić przy odpoczynku trwającym dłużej niż 24h.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5084
Samochód: orange i grafitowy

robicie błąd.
urlopówki służą również do rozliczania czasu pracy nawet jeżeli nie (tak jak ty) jesteś tylko kierowcą.
masz tam mozliwość zaznaczenia innej pracy i kontrola może za fałszowanie dokumentów pracowniczych nałożyć karę.
a tak naprawde to nie ma u was w firmie osoby zarządzającej transportem? to jest zmartwienie tej osoby (przedewszystkim) by wystawić prawidłowo dokumenty kierowcy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

To urlopówki dalej są konieczne czy wystarczają wpisy manualne?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2007, 16:53
Posty: 349
GG: 10729981
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Orzesze

No jako tako nie ma takiej osoby. Jest jeden gościu no ale jak zacząłem jeździć to poszedł na urlop.
Widzę, że to skomplikowany temat jest. Chyba zadzwonię do inspekcji zapytać się :-P


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5084
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
To urlopówki dalej są konieczne czy wystarczają wpisy manualne?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
wystarczają wpisy manualne, ale "urlopówki" nie zostały zabronione.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2007, 16:53
Posty: 349
GG: 10729981
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Orzesze

Mam jeszcze 2 pytania:

1.Czy na każdy dzień, dobę innej pracy trzeba mieć osobną "urlopów kę".
W takim sensie, że od 6 do 14 inna praca i potem od 14 do 6 odpoczynek? Czyli wychodzą 2 kartki na jeden dzień?
Czy to można drukować na jednej, że np od poniedziałku do piątku inna praca?

2. Jeszcze jedno pytanie do wykresówek. Bo jeden kierowca u nas uważa tak bo miał kontrolę i nic mu nie powiedzieli, a drugiemu powiedzieli inaczej, ale mandatu też nie dostał.

Czy każda tarczkę, trzeba zakończać z tyłu na tym wykresie, czyli w sensie, że inna praca albo odpoczynek?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: patrykbor i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: