Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 sty 2015, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

W moim chyba jest trochę zapchany katalizator.

Da się go jakoś wypalić?
Wiem że jest procedura uruchamiana Vcadsem, daje to coś?
Da się to zrobić jakoś mechanicznie / chemicznie w normalnym warsztacie?
Trzeba zdejmować cały tłumik?
Ile kosztuje taka impreza w serwisie?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 sty 2015, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Możesz wyczyścić to płynem do czyszczenia dpf i to będzie najlepsze rozwiązanie, ludzie czyszczą też płynami do czyszczenia sadzy i smoły. Przy takim czyszczeniu demontaż obowiązkowy.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 28 sty 2015, 3:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tym płynem to go zepsujesz.

VCADS, dwie większe gasnice, setke na nerwy i poszedł.
Procedura trwa 30min

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 lip 2017, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Jak to ustrojstwo w końcu najskuteczniej wyczyścić ?


Post Wysłano: 07 lip 2017, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Przyczyn zapchania może być kilka. Może być skroplone adblue, i ono blokuje spaliny, moze być wkład zabity, lub wysunięty.

Jeśli wkład jest zabity, to wypalanie może pomóc. Ale jeśli jest zabity na amen, to nic nie da.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 lip 2017, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Co tzn wysunięty wkład?


Post Wysłano: 08 lip 2017, 6:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Wkład w tlumiku ma określone miejsce, i jeśli się z niego wysunie, to zaburzony jest przepływ spalin.

Jak zdejmiesz rurę łączącą dwa tlumiki, to powinno byc widać czy wklad jest wysunięty czy nie.

A co w ogóle się dzieje z wozem?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lip 2017, 8:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Od pewnego czasu wskaźnik doładowania pod obciążeniem nie zamyka pełnej skali (wchodzi na ok 3/4 przed "ostatnią kreską") nawet na nowym filtrze powietrza i ogólnie leniwie pnie się w górę. Zdarzają się momenty, szczególnie gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka, gdy pokonuję duże wzniesienie, na początku turbo ładuje na te 3/4 skali a po chwili (cały czas pod obciążeniem) spada na 2/3 i już da się zauważyć wyraźny spadek mocy. W takich momentach wywala błąd MID 128 PSID 98 FMI 1 -czyli, niskie ciśnienie powietrza doładowanego. Układ dolotowy szczelny, zawór na turbo działa prawidłowo. Więc kat lub czujnik ciśnienia turbo, pompek nie chcę brać pod uwagę :roll:


Post Wysłano: 08 lip 2017, 13:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

W moim chyba jest to samo. Tylko mój jeszcze idzie normalnie, tylko w upały wywala błąd za niskiego ciśnienia doładowania.
Na serwisie powiedzieli mi ze ba turbinie jest jakiś zawór upuszczajacy ciśnienie czy coś, i on jest popsuty.
Wymienia się go z całą turbiną.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lip 2017, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Ten zawór to tzw westgate. Nie jest to integralna część turbiny, można go wymontować z turbiny i wymienić. Czyli może być taka opcja, że zawór z jakiegoś powodu przedwcześnie upuszcza ciśnienie?


Post Wysłano: 08 lip 2017, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Nie jestem pewien, w sumie to nie wiem.

Teoretycznie może tak być, ale czort wie.

Dopóki moja padaka jedzie normalnie (w Raszówkę objechalem Tgx 480 szedlem jak dziki), nie kombinuje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lip 2017, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Ee, to jak nie ma kompleksów na drodze, to nie ma co ruszać. Pewnie nikt z mechaniorów się nie wypowie w trosce o swoje biznesy. Ogólnie mój wóz idzie jak zły i nie przeszkadza mi że nie zamyka 100% skali. Nie mniej jednak gdy właśnie w upał zdarzy się spadek doładowania, to auto już nie napędza się jak powinno. Zauważyłem że dzieje się to tylko w upał i tylko przy jednym dość stromym podjeździe (ok 4km pod górę) to tak jakby coś przy długotrwałym obciążeniu w pewnym momencie odmawiało współpracy. W chłodniejsze dni to nie występuje. Jak również w upały pod krótsze górki, też jest ok.


Post Wysłano: 08 lip 2017, 16:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

To daj sobie spokój. W sumie moja diagnoza jest nie pewna, a wymiana klamotow na pałę, to średnio w piniondzach wychodzi.

Jak ostatecznie coś jebnie, to bedzie wiadomo co było przyczyną.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lip 2017, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Dobre, pożyjemy zobaczymy. Myśle że ten przypadek nie jest odosobniony i może prędzej czy później ktoś się podzieli wiedzą tajemną :wink:


Post Wysłano: 14 sie 2017, 12:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

A może czujnik doładowania turbawki szwankuje ? :roll:

Tak mnie to zastanowiło, bo dziś nieco chłodniej i woź cały dzień idzie jak zły pod wszystkie górki.


Post Wysłano: 14 sie 2017, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

380zl ori Bosh.

Sprawdź błędy w engine ecu. Jeśli masz "manifold temperature cos tam", to błędnie odczytuje temperaturę powietrza zasysanego, i też będzie taki niemrawy w upały.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 sie 2017, 15:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

W ecu silnika mam tylko "układ powietrza doładowującego, wartość zbyt niska" mid128 psid98 fmi1. Chyba trzeba pod vcadsa podpiąć, może coś więcej wywróży..


Post Wysłano: 14 sie 2017, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

D13 tak ma, że błędy trzeba patrzeć po zatrzymaniu, bez gaszenia, jeśli wyłączysz i włączysz zapłon błąd potrafi się ulotnić.
Oczywiście na Vcadsie wszystko wyjdzie. Problem jest tylko z poziomu komputera pokładowego.

Ja kiedy miałem ten błąd, to on pojawiał się i znikał. Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania (on też mierzy temperaturę), przestał się pojawiać i volvietta trochę mniej zamula w upały.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 15 sie 2017, 12:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

W sobotę będziemy testować vcadsem, dam znać co się objawi.


Post Wysłano: 01 lis 2017, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2014, 11:36
Posty: 31
Samochód: volvo

Witam ja tez mam podobny problem. Katalizator wypalony ic szczelny a doladowanie pokazuje max 3/4. Mechanik powiedzial ze beda to najprawdopodobniej wtryski. Mozliwe ze przy niecalych 800tys padly by wtryski? Paliwo wydaje mi sie ze leje dobre.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: