wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

[Man tga 18.430] Zmiana rozmiaru kół.
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40247
Strona 1 z 1

Autor:  JARO90 [ 07 lip 2013, 18:09 ]
Tytuł:  [Man tga 18.430] Zmiana rozmiaru kół.

Witam, czy można założyć do ciągnika low deck opony 70-tki i i pomykać ze standardowymi naczepami? Ewentualnie co trzeba zrobić żeby było ok. Obiło mi się o uszy że ktoś tak przełożył opony i i jeździł naczepą standardową tylko pytanie co z tachografem i itp ? Proszę o podpowiedzi a nie głupie docinki, pozdrawiam.

Autor:  zzx [ 07 lip 2013, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Man 18.430

Cytuj:
Witam , czy można założyć do ciągnika low dec opony 70-tki i i pomykać ze standartowymi naczepami ? ewentualnie co trzeba zrobić żeby było ok. Obiło mi się o uszy że ktoś tak przełożył opony i i jeżdził naczepą standartową tylko pytanie co z tachografem i itp. ? , proszę o podpowiedzi a nie głupie docinki , pozdrawiam
zamiast kombinować z oponami i tachografem załóż regulowane siodło i będzie "bardziej uniwersalny".
jak koniecznie chcesz pozostać przy starej wersji to po zmianie opon będziesz musiał zrobić legalizacje tachografu.

Autor:  JARO90 [ 07 lip 2013, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Man 18.430

A czy jeśli chodzi o skrzynię biegów czy tylni most to nie występują inne przełożenia ?

Autor:  zzx [ 07 lip 2013, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Man 18.430

skrzynie biegów są takie same.
mosty mogą mieć różne przełożenia, ale jest to związane z funkcjonalnością pojazdu czyli pojazd do dystrybucji lub wywrotka wtedy na pewno są inne przełożenia.
przy zmianie ogumienia na większe "będziesz szybszy", ale moc efektywna będzie niższa - samochód będzie szybciej "widział" górkę dlatego by uniknąć tego typu sytuacji zaproponowałem "regulowane siodło".

Autor:  JARO90 [ 07 lip 2013, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Man 18.430

interesuje mnie czy ciągnik siodłowy w wersji mega ma takie samo przełożenie w moście jak w zwykłej wersji

Autor:  bicker83 [ 16 lip 2013, 22:40 ]
Tytuł:  Re: [Man tga 18.430] Zmiana rozmiaru kół.

tylko jest jeden największy plus przemawiający za załozeniem opon ze standarda to ze nie będą się tak szybko kończyły jak te z megi wiec to duzy plus. Ja zmieniłem w medze z 295/60/22,5 na 315/60/22,5. Powiem ze opony są mocniejsze raz się sie troszke mniej kończą dwa ze tak nie strzelają

Autor:  PNEUMASTER [ 21 lip 2013, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Man 18.430

Cytuj:
skrzynie biegów są takie same.
mosty mogą mieć różne przełożenia, ale jest to związane z funkcjonalnością pojazdu czyli pojazd do dystrybucji lub wywrotka wtedy na pewno są inne przełożenia.
przy zmianie ogumienia na większe "będziesz szybszy", ale moc efektywna będzie niższa - samochód będzie szybciej "widział" górkę dlatego by uniknąć tego typu sytuacji zaproponowałem "regulowane siodło".
zgadza się , mądrze prawisz. Pod byle górkę straci przynajmniej bieg, a i spalanie deko wzrośnie (będzie bardziej "gniecony" gazem).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/