Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 maja 2009, 23:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Właśnie zostało ogłoszone Rozporządzenie zmieniające zasady egzaminowania kandydatów na kierowców i kierowców- zawiera je Dziennik Ustaw z dn. 25 maja 2009, nr 78, poz. 653. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, czyli 8 czerwca 2009.

Są tam też zmiany, które powinny zainteresować osoby zdające na kategorie B+E, C, C+E i D.

Najciekawsza zmiana i chyba najkorzystniejsza znajduje się w tabeli 4 opisującej wymagania egzaminacyjne - chodzi w tym przypadku o jazdę po prostej i po łuku:
Cytuj:
- w przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, C+E, D, D+E dopuszcza się jedno opuszczenie pojazdu w czasie wykonywania zadania
Oznacza to, jeśli dobrze rozumiem, że cofając na łuku będzie można zatrzymać się (w ramach limitu czasu), wyjść z pojazdu i sprawdzić np. odległość tyłu pojazdu od tyczek ograniczających stanowisko (jak wiemy, tył pojazdu nie może być dalej niż 1 metr od tyczek).

Kolejna sprawa, że w zakresie obsługi pojazdu nie będzie trzeba pokazywać wszystkich płynów i świateł - będzie losowanie i osoba egzaminowana w ciągu 5 minut będzie musiała wskazać jeden płyn i jedno światło.

Zawsze też osoba egzaminowana będzie otrzymywać arkusz przebiegu egzaminu (dotąd dostawało sie go tylko w przypadku oblania egzaminu).

Dodano też, że egzamin natychmiast jest przerywany z wynikiem negatywnym w przypadku niezastosowania się do znaku STOP i naruszenia powierzchni wyłączonej na drodze.

Tekst rozporządzenia:
http://www.mi.gov.pl/files/0/1791192/img52610180001.pdf

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Myślę że zmiany na plus jeśli chodzi o wyższe kategorię :)

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2008, 15:04
Posty: 43
GG: 0

Cytuj:
Właśnie zostało ogłoszone Rozporządzenie zmieniające zasady egzaminowania kandydatów na kierowców i kierowców- zawiera je Dziennik Ustaw z dn. 25 maja 2009, nr 78, poz. 653. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, czyli 8 czerwca 2009.

Są tam też zmiany, które powinny zainteresować osoby zdające na kategorie B+E, C, C+E i D.

Najciekawsza zmiana i chyba najkorzystniejsza znajduje się w tabeli 4 opisującej wymagania egzaminacyjne - chodzi w tym przypadku o jazdę po prostej i po łuku:
Cytuj:
- w przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, C+E, D, D+E dopuszcza się jedno opuszczenie pojazdu w czasie wykonywania zadania
Oznacza to, jeśli dobrze rozumiem, że cofając na łuku będzie można zatrzymać się (w ramach limitu czasu), wyjść z pojazdu i sprawdzić np. odległość tyłu pojazdu od tyczek ograniczających stanowisko (jak wiemy, tył pojazdu nie może być dalej niż 1 metr od tyczek).
W WORD TBG można wysiadac do woli byle zmieścic sie w czasie 5 min.

_________________
Daf i Renówka to ch...j nie ciężarówka

„Kochaj szefa swego mogłeś trafić na mojego”


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

No właśnie nawet na tym forum wielokrotnie to dyskutowano - jedne WORDy pozwalały wysiadać, inne - nie. Teraz jest to wprost zapisane.

To samo ze "STOPEM" - w jednych WORDach egzaminatorzy oblewali, gdy kierujący nie zatrzymał się, nawet, gdy nie doszło do zagrożenia bezpieczeństwa, a w innych tylko wtedy oblewli, gdy brak zatrzymania wiązał się z wymuszeniem pierwszeństwa - gdy zaś go nie było, traktowali to jako dopuszczalny błąd.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2008, 0:57
Posty: 78
GG: 0
Lokalizacja: TOP PL

Cytuj:
W WORD TBG można wysiadac do woli byle zmieścic sie w czasie 5 min.
szkoda że nie każdy o tym wie... :(
a tak wogóle to jakl wq TBG można to i wszędzie można bo przepisy są takie same - jak to jest?

_________________
B - 2000 === C - 2008 === C+E - może kiedyś...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2008, 0:34
Posty: 53
GG: 0
Samochód: volvo

No proszę egzamin będzie łatwiej zdać, ale koszta prawko+ kwalifikacja wstępna, będzie odstraszać.
I nie wiem czy to zachęci do zrobienia C.

No ale może za parę lat będzie brakowało kierowców z tego powodu i kierowca zestawu będzie traktowany z szacunkiem.
Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Dlaczego sadzisz ze bedzie latwiej zdac

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2008, 0:34
Posty: 53
GG: 0
Samochód: volvo

Cytuj:
Dlaczego sadzisz ze bedzie latwiej zdac

Bo bardzo często jest problem z zatrzymaniem się w odpowiednim miejscu, a jeśli możesz wysiąść podczas cofania, to poprostu wychodzisz i widzisz że brakuje załóżmy z 50 cm do odpowiedniej pozycji to cofasz jeszcze i git, a tak to liczysz na wyczucie i na szczęście.

I jeśli jest napisane że "- w przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, C+E, D, D+E dopuszcza się jedno opuszczenie pojazdu w czasie wykonywania zadania"

to rozumiem że w czasie jednego zadania jedno wyjście z kabiny, czyli raz na łuku, raz na parkowaniu. Bo przecież każde zadanie jest odrębne.
Czyli prostopadłe tyłem cofasz i w połowie wychodzisz zobaczyć czy dobrze idzie i cofasz dalej :). (przynajmniej tak się robi normalnie, przecież nie cofa się licząc na szczęście, czy przypadkiem nie wjeżdżam w dom, albo w inny pojazd ;/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Masz racje ale wszystkiego idzie się nauczyć a tak na serio to dla mnie egzamin to jakieś idiotyczne ustrojstwo zakaz wyglądania przez szybę wychodzenia itp przecież kto normalnie pracując odwala takie manewry.
Moim zdaniem takie prawo jazdy caly kurs powinien uczyc nas jezdzic jak nalezy a nie ucza nas pod egzamin zdajemy go a potem uczymy sie jezdzic

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Cytuj:
I jeśli jest napisane że "- w przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, C+E, D, D+E dopuszcza się jedno opuszczenie pojazdu w czasie wykonywania zadania"
to rozumiem że w czasie jednego zadania jedno wyjście z kabiny, czyli raz na łuku, raz na parkowaniu. Bo przecież każde zadanie jest odrębne.
Czyli prostopadłe tyłem cofasz i w połowie wychodzisz zobaczyć czy dobrze idzie i cofasz dalej :).
Niestety NIE!

Zapis:
Cytuj:
- w przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, C+E, D, D+E dopuszcza się jedno opuszczenie pojazdu w czasie wykonywania zadania
dotyczy WYŁĄCZNIE zadania nr 2, czyli "Jazda pasem ruchu i po łuku". Pozostałe zadania (parkowanie prostopadłe przodem i tyłem, równoległe, skośne, zawracanie na trzy, ruszanie na wzniesieniu) bez zmian!

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2008, 0:34
Posty: 53
GG: 0
Samochód: volvo

A to sorry za wprowadzenie w błąd :). Ale mimo to będzie łatwiej chociaż na łuku. Mimo, że czytam w innych tematach, że w niektórych ośrodkach to już było możliwe. (ja takiego rarytasu :) nie miałem. Ale przynajmniej szczęście miałem :).

Zastanawiam się teraz ile osób zrezygnuje z robienia prawka C z powodu kwalifikacji wstępnej. Ja całkiem przypadkiem się dowiedziałem że takie coś ma być, gdy już kończyłem robić C i szczęśliwie ominą mnie te godziny teorii.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2009, 15:46
Posty: 3
GG: 9589315

Z mojej strony dodam że jeśli chodzi o WORD w Częstochowie to podczas jazdy po łuku można wysiadać i wsiadać do woli byle tylko nie przekroczyć czasu przeznaczonego na to zadanie. :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Papier, bo tak nazywam rozporządzenie, nie zostało TYLKO wysłane do Ośrodków WORD. Egzaminatorzy musieli przejść specjalne szkolenie (WORD Tbg - szkolenie egzaminatorów odbywało się w dniach 27-29.05.2009 r.) mówiące właśnie o nowych zasadach. Jak będzie wyglądał dokładnie egzamin od 8 czerwca dowiemy się niebawem, każdy indywidualnie. :wink:

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2009, 9:45
Posty: 114
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Ool

koledzy w WORD Sieradz jest pozwolenie egzaminatorów na wychodzenie z auta podczas jazdy na łuku kat. C+E . Sam wychodzielm 2 razy zeby sie upewnic hehe


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Czyli w Częstochowie i Sieradzu się pogorszy bo teraz będzie można tylko raz wyjść z auta na jedną próbę.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 16:30
Posty: 5
GG: 0

Dodaję swoją listę co bardziej istotnych zmian które mogą być dla nas istotne.
1.
Cytuj:
§ 29 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Zachowaniem osoby egzaminowanej świadczącym o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest:
1) działanie mogące skutkować stworzeniem zagrożenia dla zdrowia lub życia osób;
2) przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk;
3) najechanie albo potrącenie pachołka lub tyczki;
4) dwukrotne nieprawidłowe wykonanie zadania ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu.”;
Czyli potrącenie pachołka na placu manewrowym skutkuje przerwaniem egzaminu.

2. Plac manewrowy. Płynne ruszenie, zostaje przesunięte z zadania nr 1 do zadania nr 2, czyli od teraz na początku „jazdy po łuku”, należy pamiętać o:
Cytuj:
2) upewnienie się o możliwości jazdy,
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu
drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
3) płynne ruszenie
a) opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego — w przypadku kiedy jest
uruchomiony,
b) łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika,
3.
Cytuj:
W przypadku egzaminu przeprowa-
dzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B1 lub B, egzaminator może zakończyć egzamin po upływie 25 minut, jeżeli został wykonany program egzaminacyjny i wynik egzaminu jest pozytywny.”


Czyli ewentualne skrócenie egzaminu dotyczy tylko kat. B. Minimalny czas jazdy w ruchu drogowym dla kat. C, wynosi wciąż 45 min.

4.
Cytuj:
Egzaminator informuje osobę egzaminowaną o nieprawidłowym wykonaniu zadania egzaminacyjnego; w przypadku dwukrotnego nieprawidłowego wykonania tego samego zadania egzaminacyjnego lub przerwania egzaminu egzaminator informuje osobę egzaminowaną o negatywnym wyniku egzaminu praktycznego;
To wg. mnie spore ułatwienie. Jeśli egzaminator uzna, że wykonałeś źle któreś z zadań egzaminacyjnych, informuje cię o tym. Więc masz istotną wskazówkę, żeby nie popełnić drugi raz tego samego błędu.

5.
Cytuj:
Zachowania osoby egzaminowanej skutkujące przerwaniem egzaminu państwowego na prawo jazdy:
Niezastosowanie się do znaków:
9.1 „stop”,
9.2 „zakaz wjazdu”,
9.3 „zakaz wjazdu ...”,
9.4 „zakaz ruchu w obu kierunkach”,
9.5 „zakaz skręcania w lewo”,
9.6 „zakaz skręcania w prawo”,
9.7 „nakaz jazdy...”,
9.8 „linia podwójna ciągła”,
9.9„powierzchnia wyłączona”.
Jak już pisał Walp, nowością jest tutaj niezastosowanie się do znaku stop oraz powierzchni wyłączonej.
Oraz dodano: 9.3 „zakaz wjazdu ...”, dotyczy to pozostałych zakazów wjazdu np. zakaz wjazdy pojazdów o d.m.c powyżej 3,5 tony. Do tej pory niezastosowanie się do tych znaków był zwykłym błędem, polegającym na złym zachowaniu wobec znaków pionowych. Teraz egzamin jest przerywany.

6. Podczas realizacji na placu manewrowym zadania nr 1 wykonując sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy osoba egzaminowana musi zaprezentować umiejętność sprawdzenia dwóch wylosowanych elementów stanu technicznego, przy czym pierwszy z nich to jeden z płynów eksploatacyjnych bądź sygnał dźwiękowy a drugi – jeden z rodzajów występujących w pojeździe świateł.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Spróbuję to podsumować:

Od tej pory egzamin w zakresie kategorii C, C+E, D czy też martwego D+E obejmował omówienie wszystkich świateł i płynów. Od teraz egzaminator określa zadanie: wskazać jeden płyn eksploatacyjny ( któryś z tych: olej silnikowy, płyn do układu sprzęgłowego, płyn do układu wspomagania, płyn do spryskiwaczy) i jedno światło w ciężarówce lub autobusie, nie dotyczy to przyczepy!!!
Dla C+E i D+E po sprzęgnięciu przyczepy nadal trzeba omówić wszystkie światła w przyczepie, to się nie zmieniło!!
Dozwolone jest tylko jedno opuszczenie pojazdu na jeździe po łuku, nadal można korygować tor jazdy, czyli jak coś nam nie wychodzi to podciągamy do przodu i potem cofamy... Czas też bez zmian 5 minut. To wszystko dotyczy C+E i D+E.
W każdym manewrze na placu bez zmian są 2 próby.. Wszystkie kategorie.

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 12:39
Posty: 49
GG: 1
Lokalizacja: Śląsk

Ja zdajac na kategorie C sam musialem sobie wylosowac co mialem pokazac. Tzn w jednej rece mial karty ze swiatlami a w drugiej płyny eksploatacyjne


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: