wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Volvo FH12
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=200
Strona 5 z 20

Autor:  CZARNY [ 16 mar 2007, 14:18 ]
Tytuł: 

panowie wkrotce siadam na FH12 380ps 98' moze ktos mi cos podklepie na temat tego auta prowadzenia i wogole.(podkreslam ze wczesniej jezdzilem solowka i ciagnik siodlowy to dla mnie nowosc)

Autor:  AdekS [ 21 mar 2007, 16:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
wersji XXL
Chyba koledze chodziło o XL bo XXL nie jest produkowany :wink:

Autor:  Pazdz [ 10 kwie 2007, 16:59 ]
Tytuł: 

Volvo FH12 460 (chyba) odkupione od firmy Wenzel Logistics GMBH (A):


Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  GRZEGORZ [ 24 kwie 2007, 16:25 ]
Tytuł: 

Nowe fh12
Obrazek
stare fh12
Obrazek

Autor:  Łukasz Trucker [ 25 kwie 2007, 12:28 ]
Tytuł: 

Nie no jak dla mnie Volvo kozak bardzo ladne autko podoba mi sie i maja mocne silniki i wiem ze sa wytrwale pozdrawiam

Autor:  artek [ 26 kwie 2007, 20:54 ]
Tytuł: 

Wiecie jak to jest z radiem w chińczyku o jaki ten kod chodzi? I co jak po trzech próbach się zablokuje? Piszcie na gg. Z góry dzienki!

Autor:  DamLen [ 08 maja 2007, 17:34 ]
Tytuł: 

Volviak należący do mojego sąsiada, jak będe miał fotki z wnętrza i jeszcze pare z zewnątrz, to zaprezentuje go w garażu ale to dopiero gdzieś za trzy tygodnie, bo autko przed godziną pojechało w trasę do Francji :wink:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  David Volvo [ 10 maja 2007, 15:29 ]
Tytuł: 

Volvo To Dobre Autko. W Firmie Taty Jezdza Volviaczki i ten z 2004 od kad kiedy go mamy to jeszcze ani razu nie wyladaowal na Serwisie tylko przeglady wymiana olejow itp :D

Autor:  euro 2007 [ 10 maja 2007, 20:14 ]
Tytuł: 

http://www.autoid.dk/images/galleri/Vol ... 2_XL_2.jpg

http://www.comtrucks.ru/images/s1_15.jpg

Ładne XL-ki

Autor:  Jacek [ 16 cze 2007, 23:18 ]
Tytuł: 

Jakie ma światła clean style i brewki ten na ostatnim zdjęciu. W sumie każde z nich jest na swój sposób piękne. Podziękowania za zdjęcia starszego volva a nie tylko chińczyki każdy wrzuca :wink:

Autor:  Martin [ 02 sie 2007, 22:09 ]
Tytuł: 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  K92 [ 02 sie 2007, 22:29 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jakie ma światła clean style i brewki ten na ostatnim zdjęciu.
No naprawdę ciekawie to wygląda mało tego że brewki to reflektory też ma chyba jakieś inne przypominają mi golf-a IV, spodobały mi sie szczególnie dlatego że nigdy w starszych FH nie podobały mi się właśnie światła

Autor:  kkabumm [ 04 sie 2007, 23:47 ]
Tytuł: 

Fh 12 xl pierwszej generacji to są bardzo dobre sprzęty mój tatko pomykał takim jeszcze 7 lat temu i w ogóle nie narzekał silniczek 460 km spokojnie mu wystarczal

Autor:  Jan Niezbędny [ 13 sie 2007, 0:22 ]
Tytuł: 

Mój wujek kupił ostatnio FH12 420KM rocznik 95 w Globie, do ruchu krajowego/kontenery. Kolor biały, z czerwonymi dolnymi partiami, wersja skandynawska. Jechałem nim już i muszę przyznać, że autko jest super zarówno pod względem technicznym jak i estetyka wnętrza, doskonale zadbane. Jedyne do denerwuje w kabinie to ciasnota i ilość schowków ograniczona do minimum, szczególnie razi brak takowego przed pasażerem. No i może zmieniłbym archaiczne boczki w drzwiach z dziwolężnymi klamkami... :lol:

Autor:  piotrek-tramp [ 10 lis 2007, 20:44 ]
Tytuł: 

Moj tata prowadzi transport a ja mu w tym pomagam jak moge. Od poczatku mojej kariery szofera jezdzilem najpierw fh12-380 z 97r a teraz pomykam 460 z 2002 i uwazam ze sa ta najlepsze ciezarowki :D Sa komfortowe,oszczedne i nie zdarzyło sie zeby nie zjechaly z trasy 8)

Autor:  Marcino [ 12 lis 2007, 12:03 ]
Tytuł: 

Dokładnie :!: Szweckie Volvo to naprawde super maszyny. Mój tata od początku swojej kariery pomyka FH12 420(Chińczyk) a aktualnie nowym FH. Wszystkie auta pod tandemem, sprawują się doskonale :!: Auta nigdy nas nie zadiodły. Nowe Volvo ma 5 miesięcy(wykonany pierwszy przehgląd na 50tys.) Silnik na dotarciu, norma około 31/32. Sądze, że jak na tandema na dotarciu norma jest dobra. Co Wy o tym sądzicie?

Autor:  DK [ 12 lis 2007, 16:32 ]
Tytuł: 

Obrazek
Volvo serii FH to jeden z najbardziej cenionych samochodów ciężarowych . Wraz z premierą modelu FH w 1993r., branża transportu otrzymała pojazd ciężarowy, którego estetyka i ergonomia zajęła czołową pozycję. Podobnie było w przypadku rozwiązań technicznych, konstrukcji i ekonomiki eksploatacji. Jeszcze do połowy 2002r. po drogach całego świata jeździło ponad 100 000 pojazdów serii FH. Sympatycy serii FH rozpoznają nowy model po aerodynamicznej kabinie, eleganckiej linii nadwozia i solidnej konstrukcji. Model FH w porównaniu do starszego brata serii F przeszło ogromne zmiany estetyczne, konstrukcyjne i techniczne dzięki temu FH-cz jest o niebo lepszym modelem, bardziej komfortowym, bezpieczniejszym i oszczędniejszym samochodem, co sprzyja firmom, i oczywiście samym kierowcom. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dostępne silniki D12C 12-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik Moc:340KM(250kW), 380KM(279kW), 420KM(309kW), 460KM(338kW) 4 zawory na cylinder Wspólna głowica Górny wałek rozrządu Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa Elektroniczny system kontroli pracy silnika Ekonomiczny zakres obrotów 1100-1700 obr/min. Emisja spalin Euro2. D12C
Obrazek

Charakterystyka Silnika D12C: Cztery wersje - o mocy od 340 do 460KM. Nowy elektroniczny układ sterowania pracą silnika z większymi możliwościami diagnostycznymi. Większe ciśnienie w cylindrze i ciśnienie wtrysku. Nowe wtryskiwacze o większej wydajności Nowe kanały dolotowe, zawory i gniazda zaworów. Nowe tłoki i pierścienie. Wzmocniony blok.

D16B 16-litrowy , 6-cylindrowy rzędowy silnik Moc:470KM(346kW), 520KM(382kW) 4 zawory na cylinder Wałek rozrządu umieszczony wysoko Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa Elektroniczny zakres kontroli pracy silnika Ekonomiczny zakres obrotów 1000-1600 obr/min emisja spalin euro2.
D16C Obrazek

Tylne mosty. Tylne mosty były dostępne z jedną lud dwoma przekładniami, pojedyńczy lub podwójne. Dostępnych było 5 modeli (RS1344SV, RAN471, CTN372, RAEV91, RS1370HV, CTEV87). Różniły się wytrzymałością i budową najsłabszy z nich wytrzymywał masę zestawu 44 ton, a najmocniejszy 100 ton.
Obrazek

Skrzynie biegów. Skrzyń biegów było dostępnych 8 rodzajów w tym automat. jedynie jednostka 340 konna była wyposażona w skrzynie o zakresach: 8+1 i 2 wsteczne, a silniki od 380-520 miały zakresy 12+2 i 4 do tyłu. Jednostka 380KM w opcji miała montowaną skrzynię 8+1 i 2 wsteczne. W opcji można było założyć skrzynię sterowaną elektronicznie automatyczna, 6 biegów do przodu i 2 do tyłu dostępna ze zwalniaczem do modelu FH12-380i420KM.

Cztery rodzaje kabin:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek

Najciekawsze akcesoria dodatkowe dostępne w opcji: Wskaźnik ładunku:dysponując systemem monitorowania ładunku, unika się problemów związanych ze źle rozłożonym ciężarem lub przeładowaniem pojazdu. Układ współpracuje z zawieszeniem pneumatycznym: dokładnie mierzy nacisk na osie, masę ładunku i masę całkowitą pojazdu z naczepą. Wskaźnik posiada czytelne symbole i jest prosty w obsłudze. Montowany we wnęce na radio.
Obrazek

Ogrzewacz wnętrza: Mały efektywny i cichy ogrzewacz dwubiegowy. Czerpie powietrze z zewnątrz, co korzystnie wpływa na jakość powietrza w kabinie. Po osiągnięciu żądanej temp. w kabinie ogrzewacz podgrzewa silnik.
Obrazek

Felgi aluminiowe: Poprawiają wygląd samochodu przyczyniając się do znacznego zwiększenia ładowności. Każda waży ok. 15kg mniej niż Felga stalowa.
Obrazek

Nierdzewne akcesoria do kółł: Kołpaki i osłony na śruby z polerowanej stali nierdzewnej. Łatwe do utrzymania w czystości i trudne do zarysowania, także poprawiają wygląd samochodu.
Obrazek

Reflektory dalekosiężne i przeciwmgielne: Efektywne reflektory do różnych typów pojazdów, montowane w różnych miejscach nadwozia. Wykonane z ocynkowanej blachy stalowej, białe lub żółte szkło.
Obrazek

Alarm samochodowy Volvo: Efektywny alarm specjalnie przystosowany do pojazdów ciężarowych. Chroni drzwi, przednie klapy i skrzynkę akumulatorową. Istnieje możliwość rozbudowy o moduł ochrony ładunku. Może współdziałać z centralnym zamkiem.
Obrazek

To by było na tyle z naszej strony na temat Volva, teraz czekamy na wasze komentarze związane z tym pojazdem i oczywiście na temat naszych wypocin, pozdrawiamy, bajo.

Zdjęcia pochodzą z moich własnych prospektów i z różnych stron aukcyjnych (allegro i otomoto) , źródło tekstu w 50% z mojej głowy a reszta w prospektów (te najważniejsze dane tech.)

Autor:  AdekS [ 12 lis 2007, 16:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mam pytania do ludzi w ''temacie'' FH-cz w pewnych latach został wyposażony w komputer
Wersje z komputerem wychodziły już od 1997r.

Autor:  DK [ 12 lis 2007, 19:38 ]
Tytuł: 

że pod koniec 97r, to ja wiem ale wie ktoś jak odróżnić silnik po wyglądzie EURO2 od EURO3 :D

Autor:  damian27 [ 15 lis 2007, 13:41 ]
Tytuł: 

witam, swego czasu wypytywałem się Was o markę autka do transportu miedzynarodowego. Padło w sumie raczej na Volvo FH12. Mam(y) takie autko do kupienia, rocznik 2000, z tymże 380 KM. Czy to oby nie zamało?? szukaliśmy czegoś od 420 w górę, ale akurat jest takie, a nie inne. Proszę o wypowiedzi kierowców, w sumie jako głównych użytkowników takich aut. Czy oby moc nie za mała. To będzie nasze pierwsze auto.

Strona 5 z 20 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/