wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

[Man, F90] Cofanie się paliwa
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18560
Strona 1 z 2

Autor:  sebotrucker [ 25 sty 2009, 11:17 ]
Tytuł:  [Man, F90] Cofanie się paliwa

Witam auto niechce palic jak dłużej postoi np: jak postoi około 6 godzin to długo kręci ale zapali, ale jak stoi już całą noc to w ogóle nichce załapać wtedy podnosze kabine pompuje pompką troche długo kręci ale zapali, koledzy co się mogło stać dodam tylko, że problem zaczą się zaraz po wymianie uszczlki pod głowicą auto już na drugi dzień nichciało zapalić dodam tylko, że jak zapali to już puźniej pali elegancko puł obrotu.
Co się mogło stać myśle, że paliwo się cofa. :wink:

Autor:  Michu15 [ 25 sty 2009, 11:37 ]
Tytuł:  Re: [MAN F 90] Pomocy cofa się paliwo

Kolego miałem podobny problem ale w Actros'ie. Nie chciał zapalić, musiałem pod pompować pompką od odstojnika i odpalił. Też długo się z tym męczyłem. Znalazłem jakiegoś gościa co jest w tych sprawach obcykany i stwierdził, że jest pompa paliwowa zje..... . Wymienił i gra do dziś:) :D

Autor:  michal.enter [ 25 sty 2009, 12:02 ]
Tytuł:  Re: [MAN F 90] Pomocy cofa się paliwo

U mnie w 18.284 było cos takiego. Własnie po postoju bardzo ciezko palił. Akurat auto było na warsztacie na wym. oleju takze myslałem ze (nowe) filtry paliwa były do dupy. Filtry załozyli (inne) i jakies tam uszczelnienia i zaworki na pompie wymienili. Nic powaznego bo naprawa kosztowała ok 200 zł.

Autor:  użytkownik usunięty [ 25 sty 2009, 12:25 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

U mnie w Volvie FH, z 2007 roku, gdy auto postało 2 dni i po odpaleniu silnik przez moment chodził na 3, 4 cylindry. Wadą okazał się być brak współliniowości pomiędzy filtrami paliwa a podstawą filtrów. Wymienili podstawę i wszystko zaczęło normalnie chodzić.

Autor:  MAN [ 25 sty 2009, 13:57 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

Zacznij od sprawdzenia a wzasadzie od wymiany po takim przebiegu auta zaworka zwrotnego na pompie wtryskowej tam gdzie jest przykręcony powrót do zbiornika paliwa i przewód nadmiarowy z przelewów od wtryskiwaczy na klucz 19. potem zostają ci zaworki w pompce paliwa i pompce ręcznej. No i podstawa że układ musi być szeczelny zadnych wycieków paliwa nie może być w okolicach pompy wtryskowej i wtryskiwaczy
Ja ostatnio dałem coś koło 150 złoty za ten zaworek i wszystkie zaworki do do pompek paliwa

Autor:  truchol [ 25 sty 2009, 14:35 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

A ja wyczyściłem tylko ten zawór zwrotny i działa :)

Autor:  MAN [ 25 sty 2009, 14:54 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

Cytuj:
A ja wyczyściłem tylko ten zawór zwrotny i działa :)
a ja sobie załorzyłem drugi, bo pierwszy jest w moim przypadku w tej przedłużce co wychodzi z pompy a do przedłurzki była wkręcona sruba z otworkami a zamiast tej zwykłej śruby mam teraz zaworek zwrotny. Teraz przynajmiej silnik równo pracuje i nie falują obroty na zimnym silniku. Co prawda ten stary zawór trzymał paliwo ale nie utrzymywał odpowiedniego cisnienia widocznie sprężynka się trochę wyrobiła a ciśnienie paliwa powinno wynosić 2,5 bara
Dlatego radze wymienić ten zaworek bo koszt nie duży

Autor:  KAMPEK [ 25 sty 2009, 14:54 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

aby ustrzec się na przyszłość podobnych dolegliwości warto zainstalować pomiędzy smokiem na baku a pompką paliwa tzw separator paliwa ( szklana półkula z sitkiem korkiem spustowym no i wejściem i wyjściem produkt polski koszt około 100 PLN) wyłapie wszyskie śmieci i wodę już przed pompką . W man`ach ( i w innych ) filtry paliwa są zainstalowane za pompką paliwową więc pompka pompuję " brudne " paliwo co nie wpływa pozytywnie na żywotność pompki i zaworków :wink:

Autor:  AdekS [ 25 sty 2009, 15:00 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

Cytuj:
aby ustrzec się na przyszłość podobnych dolegliwości warto zainstalować pomiędzy smokiem na baku a pompką paliwa tzw separator paliwa ( szklana półkula z sitkiem korkiem spustowym no i wejściem i wyjściem produkt polski koszt około 100 PLN) wyłapie wszyskie śmieci i wodę już przed pompką . W man`ach ( i w innych ) filtry paliwa są zainstalowane za pompką paliwową więc pompka pompuję " brudne " paliwo co nie wpływa pozytywnie na żywotność pompki i zaworków :wink:
Zastosowaliśmy coś takiego w Volvie FH12. U nas wygląda to tak: są 2 takie separatory (jeden za drugim) + dodatkowa pompka ręczna zaraz za nimi. Dodam że separatory są pełne po ok. 3 miesiącach. :wink:

Autor:  MAN [ 25 sty 2009, 15:08 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

No w volvie jest jeszcze gorzej bo nawet fabrycznie nie ma odstojnika tylko pojedynczy filtr paliwa

Autor:  KAMPEK [ 25 sty 2009, 15:21 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

Cytuj:
No w volvie jest jeszcze gorzej bo nawet fabrycznie nie ma odstojnika tylko pojedynczy filtr paliwa
filtr jeden czy dwa nie ma znaczenia ważne że dopiero za pompką paliwa , a separator czyści paliwa już przed pompką i zaworkami

Autor:  truchol [ 25 sty 2009, 15:56 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

Cytuj:
Cytuj:
A ja wyczyściłem tylko ten zawór zwrotny i działa :)
a ja sobie załorzyłem drugi, bo pierwszy jest w moim przypadku w tej przedłużce co wychodzi z pompy a do przedłurzki była wkręcona sruba z otworkami a zamiast tej zwykłej śruby mam teraz zaworek zwrotny. Teraz przynajmiej silnik równo pracuje i nie falują obroty na zimnym silniku. Co prawda ten stary zawór trzymał paliwo ale nie utrzymywał odpowiedniego cisnienia widocznie sprężynka się trochę wyrobiła a ciśnienie paliwa powinno wynosić 2,5 bara
Dlatego radze wymienić ten zaworek bo koszt nie duży
Wiem, ale mesiek nie chciał gadać, i robiłem go w pośpiechu.

Skoro jest dobrze to po co narażać się na niepotrzebne koszty :)

Ale na 2 raz już go wymienię :)

pozdro

Autor:  NiktNicNieWie [ 27 gru 2019, 18:09 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F90] Cofanie się paliwa

Cytuj:
Zacznij od sprawdzenia a wzasadzie od wymiany po takim przebiegu auta zaworka zwrotnego na pompie wtryskowej tam gdzie jest przykręcony powrót do zbiornika paliwa i przewód nadmiarowy z przelewów od wtryskiwaczy na klucz 19. potem zostają ci zaworki w pompce paliwa i pompce ręcznej. No i podstawa że układ musi być szeczelny zadnych wycieków paliwa nie może być w okolicach pompy wtryskowej i wtryskiwaczy
Ja ostatnio dałem coś koło 150 złoty za ten zaworek i wszystkie zaworki do do pompek paliwa
Witam
a ile jest tych zaworków ?
Ten od powrotu, ten pod ręczna pompką a reszta ?

Autor:  MAN [ 27 gru 2019, 18:14 ]
Tytuł:  Re: [Man, F90] Cofanie się paliwa

Zależy od tego jaki masz silnik w tym tga

Autor:  NiktNicNieWie [ 27 gru 2019, 18:43 ]
Tytuł:  Re: [Man, F90] Cofanie się paliwa

Cytuj:
Zależy od tego jaki masz silnik w tym tga
Taki sam ja u Ciebie :D
Man tga 26.480, silnik D2876

Autor:  MAN [ 27 gru 2019, 18:59 ]
Tytuł:  Re: [Man, F90] Cofanie się paliwa

Tu się mylisz co prawda 480 ale D2678 taki sam jak w TGXie https://youtu.be/XZm6hogODro
Zaworki masz w pompie zębatej od paliwa, zaworek pod filtrem paliwa, na szynie common rail oraz na powrocie z wtryskiwaczy tam gdzie jest taki trójnik z przewodami paliwa po prawej stronie tak jak by za filtrem paliwa oraz zaworek w samej pompie wysokiego ciśnienia.

W TGA od euro 4 masz tylko zaworki w pompie zębatej oraz dwa zaworki w pompie wysokiego ciśnienia plus zawór na szynie common rail, w euro 3 jest jeszcze na powrocie paliwa z głowicy

Autor:  NiktNicNieWie [ 28 gru 2019, 11:45 ]
Tytuł:  Re: [Man, F90] Cofanie się paliwa

ok, dzięki za szybką podpowiedź ten temat ogarnę. Ale powiedz mi jeszcze w odstojniku tam gdzie jest pompka ręczna zbierają mi się małe opiłki, które wyjmuję małym magnesem ale na przestrzeni tygodni jest ich kilka. No i czasem ale tylko z ładunkiem komunikat EDC 3778 straci auto moc na chwilę a później idzie normalnie.
Wszystko to wskazuje na pompę paliwa ?

Autor:  MAN [ 28 gru 2019, 12:07 ]
Tytuł:  Re: [Man, F90] Cofanie się paliwa

Opiłkami tak bym się nie przejmował, bo równie dobrze mogą one trafiać do baku podczas tankowania. Według tego błędu sprawdził bym wtryski, któryś się kończy i leje paliwo na powrocie z wtryskiwacza.
Jak będzie się kończyć pompa lub wogle zatrze chociaż jedna sekcja w pompie to zacznie ci wyświetlać inne błędy.
Opiłki które by przeleciały przez wtryski i wruciły do baku musiały by być bardzo małe wielkości podejrzewam mniejszej od ziarnka maku.. W samym wtryskiwaczu masz zaworek z kulką około 1 mm średnicy.
I tam wystarczy że wpadnie jakiś paproch i wtrysk zacznie lać paliwem na powrocie

Autor:  NiktNicNieWie [ 28 gru 2019, 17:49 ]
Tytuł:  Re: [Man, F90] Cofanie się paliwa

Te opiłki, które wyjmowałem (patyczek higieniczny do ucha) miały długość 2-3 mm, za pierwszym razem 2 sztuki, później 3 sztuki, grubość ok 1 mm, dzisiaj czysto było.
Zmieniałem te zaworki o które pytałem - ale mi wychodzi, że te śrubowe z kulką w środku miałem 3 sztuki.
Najważniejszy ten na powrocie z jednej strony męski z gwintem z drugiej żeński też z gwintem ma kulkę w środku i sprężynkę. Ta sprężynka się wyrobiła i dlatego nie trzymał zawór paliwa i cofał do baku. Budowa tego zaworu prosta ale w środku to jakaś regulacja na gwint jest, ja dokręciłem do końca śrubunek a potem jeden obrót cofnąłem.

Fajnie by było gdybym pompy nie musiał ruszać. Serwis w Lublinie mi mówi zdasz starą zamontujemy nową koszt ok 5 tys.

Autor:  MAN [ 28 gru 2019, 18:47 ]
Tytuł:  Re: [Man, F90] Cofanie się paliwa

Za 5 tyś i chyba taniej to kupisz nową pompę w intercarsie czy suderze bez oddawania starej pompy.
Ty masz pompę smarowaną olejem, w silnikach z tgxa już jest pompa smarowana paliwem
Więc w pompie smarowanej olejem ciężko aby dostały się opiłki, najwyżej tłok stanie w miejscu a są trzy tłoczki.
Wtedy pod pełnym obciążeniem podczas jazdy np pod górę zacznie brakować paliwa na szynie common rail i zacznie wywalać błędy

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/