wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Wady i zalety pojazdów DAF
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1837
Strona 14 z 15

Autor:  GrzegorzPPP [ 06 lis 2011, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Z tymi polówkami tez miałem problem po prostu za szybko wciskałem i puszczałem sprzęgło. Trzeba to wolniej robić i problem znika.
Bez przesady, potrafię posługiwać się sprzęgłem :)

Wciśnięte mogę mieć nawet i 5min, a dalej będzie to samo. Tak samo mogę cały czas naciskać przełącznik górna/dolna połówka, przez 20 minut i raz pomoże raz nie.

Co do tych wycieraczek, że pierwszy bieg nie działa. Też się z tym spotkałem :)

Autor:  eldorado [ 06 lis 2011, 16:53 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

GrzegorzPPP
gdzieś czytałem że trzeba wpsikać WD lub jakiś inny specyfik na ścieżki od biegów a jak nie pomorze to albo wymiana albo regeneracja (chyba 200-250zł)

Autor:  Misiek105 [ 06 lis 2011, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Cytuj:
:shock: Dziwne... Tak nawiasem jeszcze mi się nie zdarzyło jechać po takiej drodze, żeby przez 500km nie zredukować biegu :]
Co Ci da redukcja jak połówki nie działają :?: I tak np. jadę na odcięciu mając zapiętą niską 8, bo wysokiej się nie da...
Nie zrozumiałeś mojej ironi, ale dobra :wink:
Cytuj:
- nie mam 1 biegu wycieraczek i czasem nie można ustawić czasówek
U mnie też to nie działa :roll:
Cytuj:
Z tymi polówkami tez miałem problem po prostu za szybko wciskałem i puszczałem sprzęgło. Trzeba to wolniej robić i problem znika.
Ja mam inną technikę. Kiedy zapodam np. niską 7 od razu "pśtyczek" od połówki w górę i jestem gotowy tylko do wysprzęglenia, nie robię tak, że wciskam sprzęgło i dopiero przełączam na pełny bieg, wytracając przy tym prędkość (nie daj Boże zrobić tak pod górę) :roll:
To samo jadąc na odcięciu mając najwyższy bieg, zawsze, ale to zawsze przełącznik od połówek daję na dół, żeby w razie wzniesienia tylko sprzęgło i dzida :)
Ale się rozpisałem :P

Autor:  Kierownik [ 10 lis 2011, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Ta, tylko, że po 500tkm takiej jazdy z prztycznikiem na dół, kiedy cały system godzinami czeka aż kierowca wkońcu wcisnie sprżegło pada albo zawór pod pedałem, albo to ustrojstwo od połówek przy wysprzęgliku (w Renatach).

Czy to taki problem jechać na calaku, a kiedy jest potrzeba przytyczek na dół i sprzęgło? To takie wielkie halo jest? Trzeba sie jakoś specjanie wykazywać techniką jazdy, aby używać przytycznika od połówek tylko kiedy chce się tę połowke załączyć?

Niech mię ktoś wytłumaczy, bo ja się mogie nie znać. No bo a nuż, cos to daje, poza pomyłkami, kiedy to trzeba zredukować o cały a prztyczek był na dół, i zredukawało się o półtora.

Autor:  GrzegorzPPP [ 11 lis 2011, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Przypomniało mi się.

W połowie DAFów nie działały pasy bezpieczeństwa. Może dlatego, że ta połowa była składana z dwóch :roll:

Chociaż Merc też po kasacji, a pasy działają :U

Autor:  Lukassz [ 11 lis 2011, 12:08 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Przypomniało mi się.

W połowie DAFów nie działały pasy bezpieczeństwa. Może dlatego, że ta połowa była składana z dwóch :roll:

Chociaż Merc też po kasacji, a pasy działają :U
W jaki sposób ta kasacja była? O drzewo się owinął? :P

Autor:  GrzegorzPPP [ 11 lis 2011, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
W jaki sposób ta kasacja była? O drzewo się owinął? :P
Nie wiem, bo nie było mnie w firmie jak przychodził. Ale od jednego kierowcy słyszałem, że jakbym dowiedział się jak wyglądał przed wypadkiem to nie chciałbym w nim siedzieć :D

Autor:  igoR84 [ 11 lis 2011, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
tymi polówkami tez miałem problem po prostu za szybko wciskałem i puszczałem sprzęgło.
:roll:
Jak już to sprzęgła nie wciskałeś do końca.
Cytuj:
Osobiście nie jeździłem Scanią, ale od zawsze powtarzałem, że prócz tuningu do niczego innego się nie nadaje
:roll:

Panowie więcej obiektywnych opini, wiem że jak tata czy brat z wójem mają takie czy inne auto to jest ono najlepsze a wszystkie inne to szrot ale czytając pewne wypowiedzi, proponuje postawić danej marce pomnik i wytatuaować sobie logo na plecach.

Autor:  korni8808 [ 11 lis 2011, 15:44 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
wytatuaować sobie logo na plecach.
Mi takie myśli chodziły po głowie :roll:

Autor:  igoR84 [ 11 lis 2011, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Mi takie myśli chodziły po głowie
hm, a pomyślałeś co będzie jak wsiądziesz na inną markę?, może zabraknąć miejsca na nowe logo :wink:

Autor:  korni8808 [ 11 lis 2011, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Ja jestem wiernym fanem
Jak jeździłem Dafem to i tak wisiały proporczyki Scanii :D

Autor:  Edler [ 11 lis 2011, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

To tak jak ja z osobówkami :) Jeżdżę Fordem ale dumnie noszę koszulkę I love my Honda :D

Autor:  Misiek105 [ 11 lis 2011, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Panowie więcej obiektywnych opini, wiem że jak tata czy brat z wójem mają takie czy inne auto to jest ono najlepsze a wszystkie inne to szrot ale czytając pewne wypowiedzi, proponuje postawić danej marce pomnik i wytatuaować sobie logo na plecach.
To, że jeżdżę Dafem nie oznacza, że zwariowałem na jego punkcie. Jeździłem Manem, teraz jeżdżę Dafem i mam jakieś porównanie, w każdym z nich są plusy i minusy (zresztą każda marka je ma).
MAN czy DAF to taki wół roboczy, wygodny i mający ładną sylwetkę.
Nie przekreślam innych marek, bo osobiście chciałbym pojeździć Volvem.
Scania podoba mi się nie mówię, że nie, ale jeśli ktoś przesiada się z Rki Topline na Dafa Space Cab'a to coś jest nie tak.

Autor:  korni8808 [ 11 lis 2011, 17:22 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
\ale jeśli ktoś przesiada się z Rki Topline na Dafa Space Cab'a to coś jest nie tak.

Z psychiką tego gościa na pewno jest coś nie tak :lol:

Autor:  Misiek105 [ 04 gru 2011, 2:56 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Cytuj:
\ale jeśli ktoś przesiada się z Rki Topline na Dafa Space Cab'a to coś jest nie tak.

Z psychiką tego gościa na pewno jest coś nie tak :lol:
Przez 4 lata męczyła go psychika, że wstaje połamany i ma zmarznięte nogi na tunelu :lol: Teraz przynajmniej w nogi ciepło i wygodne wyrko.

Autor:  łukasz [ 04 gru 2011, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Ja jeżdżę R-ką Topline i jakoś nie wstaje połamany i nogi mi nie marzną bo mam ciepłe kapcie które na mnie czekają jak wstaje... :mrgreen:

Autor:  Misiek105 [ 04 gru 2011, 13:40 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Cytuj:
Ja jeżdżę R-ką Topline i jakoś nie wstaje połamany i nogi mi nie marzną bo mam ciepłe kapcie które na mnie czekają jak wstaje... :mrgreen:
Wiesz nie wiem jakiej jesteś postury, ale kolega ma 190cm wzrostu i jest dość masywny :D Stwierdził, że wyrko ze scanii, która ma taki prestiż dla jego kości się nie nadaje :mrgreen:

Autor:  łukasz [ 04 gru 2011, 14:58 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

No bo niestety trochę cienkie mają materace,ale kładę grubszy koc,na to ''poscieradło'' i jak w domu... :> Trochę też mogłoby byc to łóżko szersze i czasami sie nie chce rozkładac tych ''częsci ruchomych''.W tym poliftingowych modelach materac jest grubszy i wygodniejszy,ale jestem ciekaw jak sie sprawuje ten patent z rozsuwanym nowym materacem.A tak na marginesie-193cm,niecałe 85kg wagi... :wink:

Autor:  MaX771 [ 04 gru 2011, 15:31 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

to ja dodam cos od siebie z ta połowicą :) kiedys tak robilem ze jak jade na prostej to 8, a polowka czeka w pogotowiu, ale sie przejechalo min 100km, i juz nie pamietalem ze polowke wsadzilem, wciskam sprzeglo a tu wyjec :P bo obroty skoczyly, 85 na 8 to inne obroty niz 85 na 7,5 biegu :)

Autor:  eldorado [ 04 gru 2011, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów DAF

Misiek105 udało się, obficie spryskałem WD manetkę kierunkowskazów (dokładnie w szczelinę przełącznika wycieraczek) po jakiś 3-4dniach przełączania działają wycieraczki w 100% :> uff 250zł zaoszczędzone. Został jeszcze szyberdach który uchyla się na 1cm :?

Może ktoś się orientuje czy daf ma podgrzewane dysze spryskiwaczy lub zbiorniczek z płynem ?

Strona 14 z 15 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/