Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 maja 2008, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam w manie f 2000 non stop z kratek nawiewu leci ciepłe powietrze nie idzie tego zmienić wiem, że powodem tego jest zacięty zawór nagrzewnicy, ale oprócz tego coś jeszcze a mianowicie do zaworu lecą 2 kable czerwony i czarny w czarnym jest cały czas minus a w czerwonym plus gdy przekręcam pokrętłem od temperatury prąd zalej pozostaje bez zmian. Więc wymiana zaworów nic nie da. dlaczego tak się dzieje wszystkie bezpieczniki są ok :wink:
Z góry dzięki za pomoc :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 28 maja 2008, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 16:35
Posty: 42
GG: 0

Cały czas plus, to znaczy? Mierzyłeś napięcia woltomierzem, bo może przekręcanie pokrętła powoduje tylko zmianę napięcia wyjściowego...

_________________
MAN F2000 26.403 BDF viewtopic.php?f=44&t=14936
MAN M2000 14.264 viewtopic.php?f=44&t=15015&p=208187#p208187


Post Wysłano: 28 maja 2008, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mierzyłem miernikiem elektrycznym cały czas mam prąd 24V gdy prąd by sie zmienił pisało by -24 ale sie nie zmienia i leci gorące :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2008, 13:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2008, 18:45
Posty: 7

Witam!
Wymień poprostu ten zawór Kolego :-)
Kiedys z tym walczyłem i wygląda to tak:
brak napiecia na zaciskach elektrozaworu = ciepłe powietrze w kabinie
wydaje mi sie wiec ze napiecie na zaciskach powinno zamknac ten zawor a wyglada na to ze Ci on przepuszcza.
Pozdr.Roman


Post Wysłano: 29 maja 2008, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

przy podłączaniu przewodów z napięciem powinno być słychać stuknięcie w zaworze jeśli nie stuka to jest zacięty


Post Wysłano: 29 maja 2008, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No wiem, że zawór jest zaciety, ale prad jest non stop wiec nawet jak założe nowy zawór to będzie gorące lecieć :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2008, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

jak jest prąd to w tym momencie jeat zimne powietrze jak nie ma to ciepłe


Post Wysłano: 29 maja 2008, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kurcze no, ale jak prad jest non stop nawet gdy ustawie na zimno czy na ciepło prad ginie tylko jak wyłącze kluczyk, cos jest chyba nie tak nie sądzicie :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 maja 2008, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Mierzyłem miernikiem elektrycznym cały czas mam prąd 24V gdy prąd by sie zmienił pisało by -24 ale sie nie zmienia i leci gorące :wink:
W woltach (V) mierzymy napięcie a nie prąd.Jednostka prądu jest amper (A).Tak dla ścisłości.

_________________
ego


Post Wysłano: 30 maja 2008, 13:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dobra więc w poniedziałek zamawiam zawór ale jaki wziąść bo widziałem zawór od actrosa i jest identyczny jak w F 2000 czy bedzie sie nadawał :?:

_________________
MAN


Post Wysłano: 31 maja 2008, 1:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Dobra więc w poniedziałek zamawiam zawór ale jaki wziąść bo widziałem zawór od actrosa i jest identyczny jak w F 2000 czy bedzie sie nadawał :?:
Nie wiem czy wtyczka bedzie pasowac ja do nowego zaworu musiałem dać wtyczkę od starego.
Tylko wymiana na nowy zawór twój problem rozwiąże

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 maja 2008, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No nie wiem jak na czerwonym kablu jest cały czas +. Man ile zapłaciłeś za ten zawur i gdzie go można dostać widziałem na allegro zamienniki niektóre nawet po 85 zł :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 31 maja 2008, 11:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dałem 120 złoty w inercarsie za zamiennik orginału o numerze 81.61967-6022 a zamiennik ma taki numer 100172/Czm81676022. wszystko pasuje oprucz wtyczki taki sam zawór jest właśnie w mercedesie czy volvie.
Ten zawór działa na zasadzie impulsowej nie zmienia sie tam napiecie tylko dostaje impulsy elektryczne z sterownika od ogrzewania. Nawet jak masz ustawione ogrzewanie na zimne to i tak od czasu do czasu zawór dostaje impuls elektryczny. Pare razy rozbierałem ten stary zawór cewka sama działała ale na grzybku przepuszczał wodę i ciągle leciało letnie powietrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 cze 2008, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No i lipa zamiennik zaworu padł poszła w nim cewka i nonstop jest włączone ogrzewanie teraz kupiłem orginał BEHR za 330 złoty zobaczymy jak ten będzie się sprawował

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 cze 2008, 16:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Tak ja właśnie mam takie zdanie temat zamienników, że wole kupic orgnalną używke jak nowy zamiennik :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 cze 2008, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Nie wiem jak jest w tzm MAN-ie , ale ja kiedyś u DAF-a XF wymieniłem dwa zawory.I jak dmuchało ciepłym tak dmuchało nadal. Okazało się-już w serwisie,bo pojechałem z reklamacją-,że nieco wcześniej była wymieniana chłodnica.Na niej od góry są dwa identyczne przewody.I zostały zamienione powodując taki efekt.Woda krążyła najprawdopodobniej w odwrotnym kierunku unosząc grzybek zaworu.A zawór niepotrzebnie był wymieniany.Taka zasadzka :)

_________________
ego


Post Wysłano: 22 cze 2008, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

U mnie nagrzewnica nie była ruszana. Stary orginalny zawór z starości przepuszczał a czasami zimą nie chciało zaskoczyć ogrzewanie, wymieniłem na zamiennik który działał prawidłowo po naprawie klimy zawór zdechł cewka niema siły wypchnąć tego grzybka w poniedziałek zakładam nowy zawór

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 cze 2008, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Tylko wymień go na oryginalny. Lepiej dać raz więcej kasy bo ja takich "podróbek" to wymieniłem może z 6 w jednym samochodzie


Post Wysłano: 23 cze 2008, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Tylko wymień go na oryginalny. Lepiej dać raz więcej kasy bo ja takich "podróbek" to wymieniłem może z 6 w jednym samochodzie
Już wymienione na oryginał :D

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 lip 2008, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 23:29
Posty: 18
GG: 0

Witam, od pewnego czasu mam problem z manem - przy włączeniu nadmuchu na szyby cały czas leci gorące powietrze. W lecie podczas deszczu jest to bardzo uciążliwe, wiadomo bez nadmuchu szyby mocno parują, a tutaj po włączeniu pełna parówka w kabinie sie robi. Przypuszczam, ze jakaś zasuwa powietrza się nie zamyka, ale jak to zdiagnozować i jak wogóle się do tego zabrać? Dodam jeszcze , ze próbowałem już wszystkim możliwych konfiguracji pokręteł a wcześniej tego problemu nie było. Mam nadzieję, zę ktoś mi podpowie co i w jaki sposób można z tym zrobić.
Paweł


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: