Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2008, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

Witam

Mam Atego 1215 z 2000roku. Problem jest tego typu że w czasie jazdy ucieka mi powietrze z takiego baniaka przy tylnych hamulcach (ponoć to jest siłownik hamulców). Jeżeli hamulec postojowy jest zaciągnięty tego zjawiska nie ma. Powietrze uchodzi z takiego gumowego kolanka połączonego rurką PCV z podobnym kolankiem w szczękach hamulcowych. To rurkę ciśnienie zrzuca zaraz po spuszczeniu hamulca postojowego. Nigdy wcześniej nie zajmowałem się hamulcami pneumatycznymi(w mojej flocie jest tylko jeden ciężarowy a reszta to busy) .
Pytanie moje jest tego typu:
- czy da się naprawić tą usterkę??
- czy można rozebrać ten siłownik czy trzeba zakupić nowy??
- czy ma ktoś może schematy takich układów??

Dodam jeszcze że orientowałem się w sklepie na temat nowego. Cena oryginalnego Wabco to 1600zł.
Proszę o pomoc i dziękuje z góry za wskazówki.


Post Wysłano: 04 lut 2008, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Witam z tego co mówisz masz szczeloną membrane na siłowniku niestety nowsze modele siłowników są fabrycznie zagniatane i nierozbieralne i trzeba wymienić cały siłownik wymienna jest jedynie membrana na hamulcu nożnym.

Zasada działania jest prosta gdy masz zaciągnięty hamulec ręczny w siłowniku nie ma powietrza i klocki są dociskane do tarczy przez sprężynę w siłowniku hamulcowym po spuszczeniu hamulca ręcznego powietrze jest podawane na siłownika i za pomocą membrany sprężyna zostaje ściśnięta.Dlatego gdy nie masz powietrza w układzie nie ruszysz.

Sprawdź ten link i powiedz cz to taki siłownik http://www.moto.allegro.pl/item30665487 ... atego.html


Post Wysłano: 04 lut 2008, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

Tak właśnie o to chodzi. Tyle że ja rozkręciłem opaskę i rozłączyłem te miechy. Wewnątrz była membrana dobra ( z tego co piszesz Filip85 to pewnie od hamulców nożnych).
Czy ze względu na tą usterkę nie mam hamulca postojowego??
Czy warto kupić te używane części z allegro??


Post Wysłano: 04 lut 2008, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Tak dolna membrana jest od hamulca nożnego zaś membrana od hamulca postojowego znajduje się w tym górnym baniaku jeżeli na nim nie ma opaski to znaczy że jest nierozbieralny posiada wtedy na obkoło zgrubienie.

Hamulec postojowy będzie działał bo w środku jest bardzo silna sprężyna która dociska klocki do tarczy gdy zwolnisz hamulec postojowy powietrze ściska tą sprężyne uwalniając klocki jeżeli membrana bardziej się zniszczy i będzie większy ubytek powietrza może zacząć Ci blokować koło.Można chwilowo rozblokować ten siłownik by nie blokowało koła wtedy na to koło nie będziesz miał jedynie hamulca postojowego hamulec nożny nadal będzie robi się to przez wykręcenie śruby która znajduje się na siłowniku chyba na klucz 24.

Co do używek to sam wiesz że to loteria możesz pojeździć miesiąc lub kilka lat.


Post Wysłano: 04 lut 2008, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

Dzięki Filip. Jeszcze zastanowię się nad używką.
Z tego co mówisz to powinienem mieć hamulec postojowy. Jednak hamulca tego nie mam. Może wiesz co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?? Jak kupiłem ten samochód to postojowy raz był raz nie, aż w końcu zniknął definitywnie. Może poprzedni właściciel rozkręcił te śruby żeby mu nie blokowały kół?? Postojowy nie trzyma na żadnym kole.
Może wiesz od czego zacząć sprawdzanie układu. Jak masz jakiś pomysł to będę wdzięczny.


Post Wysłano: 04 lut 2008, 23:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Hmmmm ciekawe no to zacznij może od tych śrub na siłowniku hamulcowym przez środek biegnie śruba na klucz 24 która powinna być wkęcona do oporu nie może wystawać jak na tym zdjęciu w tym linku http://www.moto.allegro.pl/item30665487 ... atego.html z tego co dotąd napisałeś wychodzi że z pneumatyką było by wszystko wpożądku bo gdy masz zaciągnięty hamulec postojowy powietrze z siłownika nie ucieka natomiast po spuszczeniu zaczyna uciekać czyli powietrze dochodzi i jest spuszczane z siłowników.No i pewnie masz hamulec nożny więc sprawa zamyka się w obrębie siłownika hamulca postojowego czyli tego nierozbieralnego.
Zobacz czy te śruby są wkręcone


Post Wysłano: 04 lut 2008, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

No właśnie śruby te są powykręcane z obu stron- może nawet bardziej niż na zdjęciu z allegro. Pewnie dlatego hamulców nie mam. Może już zaczynały blokować i poprzedni „bardzo mądry” użytkownik zrobił co trzeba :D
Dzięki za wskazówki jutro spróbuje coś z tym zrobić. Jak coś zdziałam to wieczorem napisze i pochwale się wynikami.
Dzięki pozdrawiam :)


Post Wysłano: 04 lut 2008, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Czekaj zapomniałem powiedzieć Ci o jednym te śruby wkręcaj na spuszczonym hamulcu postojowym będzie lżej na zaciągniętym będą ciężko szły.
Powodzonka.


Post Wysłano: 11 lut 2008, 23:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

Witam

Dzięki Filip za rady twoja wiedza okazała się bardzo przydatna. Odnośnie tego siłownika hamulca to został naprawiony. A mianowicie znalazłem firmę w Mielcu która regeneruje siłowniki i ta firma zrobiła mi siłownik za 200zł netto (w sklepie powiedziano mi że się nie da naprawić i trzeba kupić nowy za przeszło 1600zł). Dzisiaj zamontowałem i wszystko jest w najlepszym porządku.
Odnośnie postojowego to faktycznie wystarczy wkręcić te śruby i trzyma jak należy.
Dzięki i pozdrawiam.

PS. Jak by co to już wiem do kogo zwracać się po fachową poradę. :D


Post Wysłano: 11 lut 2008, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cieszę się że rada okazała się dobra.
I ja również dziękuje :wink:


Post Wysłano: 27 mar 2014, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2007, 14:58
Posty: 45
GG: 6057926
Samochód: atego 1223
Lokalizacja: okolice Biłgoraja

Cytuj:
Cieszę się że rada okazała się dobra.
I ja również dziękuje :wink:

witam ja mam problem natury takiej iż prawa strona przód i tył hamuje słabiej niż cała lewastrona i co za tym idzie ściąga na lewą stronę ,ktoś podpowie gdzie włożyć ręce bo już opadaj z tego powodu gdyż mechaniki juz drugi dzień dłubią a czs w trasę gnać pozdrawiam


Post Wysłano: 27 mar 2014, 22:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Staneły śruby w zacisku hamulcowym. Dodakowo niech zmierzą ciśnienia na siłownikach. Przyjedź to ci to w kilka godzin naprawie.

Pozdrawiam

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 kwie 2015, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2007, 14:58
Posty: 45
GG: 6057926
Samochód: atego 1223
Lokalizacja: okolice Biłgoraja

dzięki przyjacielu być może że tak było ale to historia bo auto miało spotkanie z drzewkiem i przestało bić kilometry na szczęście nikt zbytnio nie ucierpiał,a przy okazji w innym atego miałem taki przypadek że blokowało hamulce w przodzie ni z tąd ni z owąd ,wystarczzyło poztac by ostygły i można było kontynuować jazdę , jak się potem okjazało w stacjii aso mechanicy założyli dwa róne siłowniki o różnych ciśnieniach pracy , to tak na marginesie może się komuś przyda pozdrawiam


Post Wysłano: 20 kwie 2015, 4:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

To by cię ściągało.
Siłownik musiał mieć zbyt długi trzpień.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: