wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Plusy i minusy automatycznej skrzyni biegów
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11232
Strona 1 z 2

Autor:  Ptys14 [ 29 paź 2007, 16:12 ]
Tytuł:  Plusy i minusy automatycznej skrzyni biegów

Co sądzicie o automatycznej skrzyni biegów w pojazdach cięrzarowych?[/url]

Autor:  Cyryl [ 29 paź 2007, 16:34 ]
Tytuł: 

automatyczna skrzynia ma w zasadzie same zalety, ale jedna wadę.
elektronika sterująca zmianami biegów "widzi" tylko to co jest nie co będzie.

Autor:  Cheester [ 29 paź 2007, 17:45 ]
Tytuł: 

Plusem jest wiadomo te ze nie trzeba wajhowac. Jednak tak jak napisal Cyryl skrzynia nie "widzi" tego co bedzie i czasami trzeba jej pomagac czyli samemu wczesniej zredukowac bieg przed podjazdem bo ona zrobi to dopiero kiedy poczuje ze jedzie sie pod gorke.

Autor:  Cyryl [ 29 paź 2007, 18:42 ]
Tytuł: 

największa zaleta automatu to zwiększenie żywotności sprzęgła o około 50%.

Autor:  Ptys14 [ 29 paź 2007, 19:23 ]
Tytuł: 

A co robią kierowcy kiedy jadą z góry normalnie można zahamować silnikiem czyli o ile mi wiadomo wrzucić niższy bieg i co zrobić jeśli jest automat?

Autor:  SIOJU [ 29 paź 2007, 20:10 ]
Tytuł: 

Przy automacie załączasz retader i gdy obroty są za małe do skutecznego działania zwalnicza, to automat sam redukuje bieg.

Autor:  Duck [ 29 paź 2007, 20:27 ]
Tytuł: 

Różne plotki chodzą, ale ktoś może rozwieje moje wątpliwości.

Prawda jest, że skrzynia automatyczna zwiększa zużycie paliwa?

Autor:  Maciekk [ 29 paź 2007, 20:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Prawda jest, że skrzynia automatyczna zwiększa zużycie paliwa?
W autach starszych na pewno trochę większe jest, w autach nowych nie ma różnicy... Przynajmniej TGL mojego taty w automacie spala tyle co te w manualu :) Więc podejrzewam że w innych autach jest podobnie :)

Autor:  MartinKot [ 29 paź 2007, 20:52 ]
Tytuł: 

wszystko zależy od nogi kierowcy i jak nią operuje...

Autor:  Maciekk [ 29 paź 2007, 20:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
wszystko zależy od nogi kierowcy i jak nią operuje...
No tak, bo kierowca który jeździ agresywnie zrobi większą normę w aucie z manualną skrzynią jak ten który reprezentuje sobą ekonomiczną jazdę "w automacie"...

Autor:  K92 [ 29 paź 2007, 20:58 ]
Tytuł: 

Chyba wręcz odwrotnie producenci obiecują zmniejszenie zużycia paliwa w samochodach wyposażonych w automatyczne skrzynie, i myślę że to jest prawda bo biegi zmieniają się w tych optymalnych obrotach na zielonym polu a więc jest chyba ekonomicznie

Autor:  Ptys14 [ 29 paź 2007, 21:45 ]
Tytuł: 

Czy automat jest juz w większości produkowanych samochodów cięzarowych ? a jeśli tak czy jest jakaś różnica cenowa?

Autor:  K92 [ 29 paź 2007, 22:30 ]
Tytuł: 

W przypadku DAF-a
-skrzynia AS-TRONIC 3770E info. z Pią, 23.03.2007, 21:12 podał kolega łukasz
taka skrzynia występuje także w MAN-ach, mój tata ma taką skrzynie i ogólnie nie narzeka ale on preferuje bardziej agresywną jazdę i przy ruszaniu i wyprzedzaniu trochę się denerwuje.

Autor:  Denis [ 29 paź 2007, 22:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Różne plotki chodzą, ale ktoś może rozwieje moje wątpliwości.

Prawda jest, że skrzynia automatyczna zwiększa zużycie paliwa?
Mamy dwie Scanie R420 E5 w automacie i zużycie paliwa jest 1/2l. mniejsze niż w zwykłych :wink:

Autor:  Łukaszz [ 30 paź 2007, 23:39 ]
Tytuł: 

Niewątpliwie skrzynie automatyczne posiadają więcej zalet niż wad. Jedną z bardzo ważnych zalet jest m.in. to o czym wyżej wspomniał już Cyryl, czyli zwiększenie żywotności sprzęgła prawie o połowę.

Kolejną istotną zaletą jest redukcja biegu podczas momentalnego dociśnięcia pedału gazu (ta funkcja występuje na pewno w skrzyniach ZF-Astronic i I-Shift). Jest to bardzo przydatna rzecz np. przy wyprzedzaniu. Gdy obroty silnika wahają się w granicach 1100-1200 obr./min., wtedy gwałtownie dociskamy pedał gazu i skrzynia redukuje bieg w dół, tak, aby moc silnika została możliwie maksymalnie wykorzystania.

O tym, że żywotność sprzęgła w skrzyniach automatycznych jest większa już wiemy, ale jak jest z żywotnością samej skrzyni? Które są "wytrwalsze", manualne, czy automatyczne?

Autor:  K92 [ 30 paź 2007, 23:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
O tym, że żywotność sprzęgła w skrzyniach automatycznych jest większa już wiemy, ale jak jest z żywotnością samej skrzyni? Które są "wytrwalsze", manualne, czy automatyczne?
Wydaje mi się że skrzynię manualne są wytrzymalsze i to chyba przede wszystkim przez to że nie są tak skomplikowane jak automatyczne w których wszystko jest sterowane elektronicznie a to jak wiadomo najczęściej zawodzi. Ale mogę się mylić

Autor:  siwy scania [ 31 paź 2007, 0:37 ]
Tytuł: 

Jezdzilem Dafem XF 480 na automacie przez pol roku. Jezdzily rowniez w firmie Scanie R420 na manualu i spalanie w tym przypadku bylo duzo mniejsze. Automat ma swoje niepodwazalne zalety i o ile latem mozna mu wybaczyc pewne bledy (wjezdzajac na skrzyzowanie lub rondo przy niskiej predkosci nagle dajesz mu gaz, zeby zdazyc przed innym autem, a on nic, tylko sie toczy i po dluzszej chwili namyslu nagle sie zrywa, ze malo ci lba nie urwie) , to zima jego zachowanie przy pustym skladzie jest conajmniej niedopuszczalne, a dokladnie chodzi o zbyt szybka zmiane biegow. Owszem mozna przejsc na sekwencje, a nawet trzeba, bo na lodzie innaczej nie pojedziesz, to i spalanie wtedy jest niezle :shock:
Cytuj:
A co robią kierowcy kiedy jadą z góry normalnie można zahamować silnikiem czyli o ile mi wiadomo wrzucić niższy bieg i co zrobić jeśli jest automat?
Ja nie mialem retardera, ale wciskajac DEB-a (hamulec silnikowy) automat sam redukowal biegi. Mogles pomoc mu recznie, ale i tak nad wszystkim czuwal komputer, bo gdybys chcial za bardzo zredukowac, to po prostu na to nie pozwalal.

Autor:  cekopeq [ 31 paź 2007, 9:16 ]
Tytuł: 

Wszystko pięknie fajnie ladnie a ja suszaem juz od kilku kierowców ze te skrzynie strasznie sie "boją" śliskiej nawierzchni... Moze ktoś sie ustosunkować do tego??

Autor:  MartinKot [ 31 paź 2007, 10:09 ]
Tytuł: 

Większość kierowców zawodowych (kat. D z którymi rozmawiałem) woli manuale. Spotkałem jednego który woli automaty, ale nie umiał wytłumaczyć dlaczego...

Autor:  Cyryl [ 31 paź 2007, 10:30 ]
Tytuł: 

kierowcy z kat. D, którzy wolą skrzynie manualne od automatycznych zapewne nigdy nie jeździli z automatyczną skrzynią.
jak już wpominałem średnio w ciągu dniówki kierowca autobusu miejskiego wajchuje w górę o 2-4 biegi ponad 400 razy.

natomiast dla kierowców ciężarówek polecam szukanie miejsca za- lub rozładunku w jakimś mieście pagórkowatym z pełnym ładunkiem z planem na kolanach.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/