wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://wagaciezka.com/ |
|
DAF CF http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=543 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | kalym [ 01 mar 2005, 15:16 ] |
Tytuł: | DAF CF |
DAF CF (skrót od Compact Force) to zaprezentowana w 2001 roku seria ciężarówek od 9 do 40 ton DMC. Od poprzednika różni się nowym, upodobnionym do serii XF wyglądem. W skład linii CF wchodzą modele 65, 75 i 85, różniące się od siebie mocą, zastosowaniem i masą całkowitą oraz wielkością grilla przedniego (od 3 żebrowego w "szećdziesiątce piątce" po 5 żebrowy w największym modelu). Model ten można zamówić z trzema kabinami: dzienną, sypialną i sypialną z podwyższanym dachem, czyli Space Cab. Dostepne są zarówno podwozia po zabudowę w konfiguracjach osi 4x2, 6x2, 6x4 i 8x4 oraz ciągniki siodłowe (4x2, 6x2, 6x4). Sześciocylindrowe, rzędowe silniki wykonał dla DAFa Cummins (obie firmy są w koncernie PACCAR) w technice Common-Rail z turbodoładowaniem i intercoolerem spełniające w momencie prezentacji normę czystości spalin Euro 3 o mocach od 185, przez 220 po 250 koni i pojemności motoru 5,9l w 65-tce (skrzynie biegów 6-cio i 9-cio biegowe orz automat Alissona). Model 75 kojarzony jest z 9,2 litowym PE-C o mocy 250, 310 i 360 koni oraz 8, 9-cio i 16-sto biegowymi przekładniami, a model 85 posiada motory zapożyczone z większego XFa o poj. 12,6 litra o liczbie odpowiednio 340, 380, 430 i 483 KM zestopniowane tak jak w "siedemdziesiątce piątce" z 8,9 i 16-sto biegowymi skrzyniami oraz automatyczną przekładnią firmy Alisson. Wszystkie CFy wyposażone są w tarczowe hamulce z ABSem, ASRem i EBS oraz hamulec silnikowy DEB. Za dopłatą otrzymamy przystawkę odbioru mocy przydatną w np.hakowcach lub wywrotkach. Dostępne jest zawieszenie oparte na resorach parabolicznych lub miechach powietrznych. Deska rozdzielcza przypomina tą z większego brata, jednak posiada inaczej stylizowaną konsolę środkową, dzięki czemu pojazd zachowuje swój oryginalny charakter. Funkcjonalna tablica zegarów wyposażona jest w ciekłokrystaliczny komputer pokładowy, który informuje o najważniejszych funkcjach ciężarówki jak np. temperatura oleju, ciśnienie w układzie hamulcowym, ciśnienie i poziom oleju, ciśnienie sprężarki, napięcie prądu ładowania, temperatury wody, zużycie klocków hamulcowych i funkcjonowanie systemów ABS, ASR, EBS czy pneumatycznego resorowania oraz przebieg, czas jazdy, zasięg, średnia prędkość, itp. Oczywiście producent udostepnił na tablicy przyrządów miejsce na radio z CD, CB-radio czy telefon komórkowy. Dodatkowym atutem jest ogromna ilośc nawiewów (7 na desce rozdzielczej, po 6 na każdej parze drzwi oraz 10 pod szybą). Kierowca jeżdżący DAFem nie czuje się jakby prowadził Żubra dzięki bogatemu wyposażeniu standardowemu (ABS, ASR, EBS, szyberdach, centralny zamek, wspomaganie, pełna elektryka, klimatyzacja, ogrzewanie postojowe, welurowa tapicerka, tempomat, radio CD, pneumatyczne fotele). Konstuktorzy zadbali o obniżenie masy. Efektem jest mniejsza o 165kg waga pojazdu niezależnie od typu samochodu w porównaniu z poprzednikiem. Ważniejsze podzespoły takie jak kompresor czy akumulatory umieszczono po wewnętrznej stronie ramy. Po modernizacji gamy swoich pojazdów związanej z wprowadzeniem modelu XF105 w 2005 roku, CF wszystkich trzech serii doczekał się liftingu. Zmieniono kształt lusterek, których obudowa dostępna jest teraz w kolorze nadwozia, chromowaną listwę w atrapie wlotu powietrza, inne są teraz reflektory przeciwmgielne (wcześniej prostokątne, teraz owalne) oraz materiały wykonczeniowe we wnętrzu trucka. Inna jest kierownica (identyczna jak w XF), lepszy plastik, białe cyferblaty na tablicy zegarów, nowy wzór tapicerki (poprzednio zielona-morska, aktualnie szaro-brązowa). Większe zmiany zaszły pod kabiną. Wprowadzono nowe silniki rodziny PACCAR MX o pojemności 12,9l (model CF85) spełniające normy Euro 4 i 5 dzięki technologii SCR. Motor ten dostepny jest w wersjach o mocy odpowiednio: 360 KM, 410 KM, 460 KM lub 510 KM, a momenty obrotowe sięgają wartości od 1775 Nm do 2500 Nm. Skrzynie biegów po modernizacji to 8, 9 lub 16 biegowe (ta ostatnia posiada pneumatyczne wspomaganie Servoshift) przekładnie manulane oraz automatyczna AS-Tronic z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Są to bardzo popularne ciężarówki na naszych drogach, zarówno na trasach międzynarodowych jak i krajowych czy lokalnych dzięki bezawaryjności, charakterystycznemu designowi oraz przystępnej cenie samochodów i części zamiennych. Model ten pozostanie obecny przez wiele długich lat na trasach, bardzo często spotykany jako ciągnik z naczepą wywrotką lub izoterma solo. (C) eRKaZet, 12.09.2007 |
Autor: | kalym [ 31 mar 2005, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Pare fotek KABINY DAFA CF CF 65/75 Kabina dzienna CF 65/75 Kabina sypialna CF 85 Kabina „Space Cab” ŹRÓDŁO:www.daftrucks.pl |
Autor: | Cyryl [ 17 maja 2005, 13:07 ] |
Tytuł: | |
jedyne podobieństwo, to pomysłowe rozwiązania szczegółów, z którymi inni nie mogą się uporać. na przykład: 1 rozkładane wnętrze koła kierowniczego służące za stolik bardzo przydatny do wypisywania tarcz tacho. 2 wysuwany stolik w środkowej części tablicy rozdzielczej, na którym można usiąść. 3 prawy boczny schowek na rzeczy spożywcze, do którego jest dojście od góry z wnętrza kabiny bez wysiadania, co jest bardzo przydatne w zimie. |
Autor: | Alexxxxx [ 25 lis 2005, 17:05 ] |
Tytuł: | |
(c) Alexxxxx - Alex Miedema - http://fludizz.demon.nl/buzzybee/viewtopic.php?t=4756 |
Autor: | ARTURROTRUCKER [ 29 cze 2006, 16:26 ] |
Tytuł: | |
U nas kupują 5 cf- ek chyba Dali nam narazie na testy żółtego |
Autor: | ciezarowka [ 06 sie 2006, 16:07 ] |
Tytuł: | |
Nowy CF jest najsilniejszą ciężarówką w swojej klasie otrzymał silnik 510 koni oraz niutonometry ma 2500. |
Autor: | łukasz [ 06 sie 2006, 23:58 ] |
Tytuł: | |
No to fakt,ale VOLVO pozostaje kroczek z tyłu ze swoim FM480 i 2400Nm momentu... CF-ik jest dobrym autem,ale zawsze mi sie w nim nie podobało syczenie powietrza przy zmianie biegu i ten wysoki tunel silnika-ale to duże zaporzyczenie z mniejszych dystrybucyjnych CF65,75...Ogółem autko jest ok,a w nowej szacie jeszcze bardziej przyciąga oko... |
Autor: | łukasz [ 15 sie 2006, 14:42 ] |
Tytuł: | |
Hehe i tu sie kolego mylisz...CF jest samochodem typowo do ciężkiej dystrybucji,na budowlankę,i inne tego typu rodzaje transportu,a XF to typowy długodystansowiec.CF również sie nadaje do dłuzszych wypadów.szczególnie z mocnymi silnikami 430 i 480 starszej wersji-jaki 460 i 510 obecnej wersji i w kombinacji z kabiną Space Cab...Jego największą wadą jednak jako ciężarówki dalekobieżnej jest wysoki tunel silnika-który nie pomaga w przemieszczaniu się po wnętrzu kabiny...Niby taka trochę śmieszna niedogodność,bo CF jest sporo tańszy od XF-a i można przecież nim jezdzić nawet na Hiszpanię czy inne długie kierunki-bo przecież kiedyś jeżdżono tam DAF-em 95Ati,VOLVO F12,SCANIĄ 113 czy innymi tego typu pojazdami a wcale nie maiły niższego tunelu...Do dziś często widzę na białoruskich i innych blachach z tamtego rejonu auta typu SCANIA 113 z niską kabiną i mających po 15 lat,wieć watpię czy ktoś by nie chciał tej SCANII zamienić na nowego czy 2,3 letniego DAF-a CF z wysoką kabiną...Ale najbardziej znanymi CF-ami to są z rodziny 65,75 które bardzo często widzi się jako rozwożace piwo,pocztę czy jako autotransportery Post Łukasza dotyczy wypowiedzi Kolegi Trucker_Gda, która brzmiała: "te CF-y są bardzo podobne do XFa". Post ten został usunięty, ponieważ nie miał żadnej wartości merytorycznej i nie wnosił nic do tematu. Moderator. |
Autor: | ciezarowka [ 15 sie 2006, 17:49 ] |
Tytuł: | |
CF to ciężarówką dystrybucyjna, ale też tak jak wersje VOLVO FM są wersje typowo przystosowane na międzynarodówkę, ale no niestety tunel silnika jest znaczny w kabinie, te pojazdy to są z takimi tunelami jak do początku lat 90 do międzynarodówki, ale już i tak mają większe wyposażenie już te do lat 90. |
Autor: | voxx45 [ 23 wrz 2006, 15:41 ] |
Tytuł: | |
Odświeżam temat: (C)www.v8power.nl |
Autor: | Pazdz [ 04 sty 2007, 18:56 ] |
Tytuł: | |
CF z firmy Tasomix: |
Autor: | chichita [ 04 mar 2007, 21:59 ] |
Tytuł: | |
Wypowiedz dafika5 czytałem na stronie Dafa. Dlatego same pozytywy. Jednak znajac serie Cf moge potwierdzic słusznosc tej wypowiedzi. Coraz wiecej widuje Cf-ów na drogach. Najczesciej sa w globie. |
Autor: | ciezarowka [ 13 mar 2007, 10:11 ] |
Tytuł: | |
Po przejęciu fabryk DAFA przez koncern PACCAR, marka holenderska odzyskała swoja pozycje na rynku, zmniejszyła się awaryjność tych pojazdów, znam pojazdy ATI, które mają po 1,5 miliona kilometrów i nadal jeżdżą. CF to zastępca XF95 wiec nadaje się na trasy dalekie tak jak XF95. Fakt ze szkielet kabiny pochodzi z modelu, 85ATI ale został gruntownie przebudowany i dopasowany do nowych wymogów kabiny. CF bardziej mi się podoba od XF105. |
Autor: | Lux_2007 [ 05 kwie 2007, 8:18 ] |
Tytuł: | |
To bardzo udany model nawet kabiny dzienna daje duzy komfort poruszania i te dopracowane szczegoly wnetrza |
Autor: | eRKaZet [ 05 kwie 2007, 8:54 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: To bardzo udany model nawet kabiny dzienna daje duzy komfort poruszania i te dopracowane szczegoly wnetrza
Z tym się zgodzę, to bardzo udany model, ale z drugą częścią twojego posta już nie.Kilka postów wyżej dałem zdjęcie DAFa mojego taty. Aby z fotela kierowcy przejść na łózko trzeba nieźle się nagimnastykować ( dźwignia zmiany biegów , szuflada na 45-50cm tunelu i sterowniki do haka ) . Z fotelem pasażera to już łatwiejsza sprawa, ale ciągle przeszkadza spory tunel i ta moim zdaniem niepotrzebna szuflada. Nie powiem wnetrze jest dopracowane pod względem ergonomii, ale jakość wykonania trochę kuleje. Plastiki które są twarde jak deska przykręcono widocznymi na pierwszy rzut oka śrubami. Lux_2007 wogóle siedziałeś w CFie?? Czy tylko widziałeś w gazecie albo TV?? Pozdrowionka |
Autor: | eRKaZet [ 08 maja 2007, 16:06 ] |
Tytuł: | |
DAFy nie są takie biedne. Wyposażenie DAFa CFa '03 to: -ABS, ASR -wspomaganie kierownicy -osłona przeciwsłoneczna -elektryczne i podgrzewane lusterka -elektryczne szyby -webasto -tempomat -pneumatyczne fotele -welurowa tapicerka -klimatyzacja -komputer pokładowy -szyberdach Jak widać to nieźle wyposażone ciężarówki średniej klasy, choć mi brakuje kabiny SC, centralnego zamka i mocniejszego silnika conajmniej 430KM przy naszych 380. |
Autor: | eRKaZet [ 17 maja 2007, 16:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Te wyposazenie jest standardowe
A skąd ty to możesz wiedzieć? Rozmawiałeś z jakimś kierowcą CF-a, jechałeś nim czy po prostu piszesz to samo co inni żeby nabić sobie licznik postów ? Cytuj: Jezeli ktos chce troche z tuningowac swojego Dafa wtedy dozuca mu centralny zamek itd...
Od kiedy centralny zamek jest elementem tuningu? Posiadam Audi, w którym jest centralny zamek, a nie jest wogóle stuningowane. Od kiedy tunerzy tuningują zamki samochdu?
|
Autor: | RobertAT [ 18 maja 2007, 10:59 ] |
Tytuł: | |
Panowie, nie ma gratisów. Za wszystko się płaci. Co z tego, że powiem że w aucie jest w standardzie intarder, 460 KM, wysoka kabina, centralne zamki, skrzynie automatyczne, webasto, taki standard kosztuje 78 000 Euro. W CF-ie w standardzie nie ma klimy, kabina jest dzienna, silnik 360 KM, kolor biały, jeden zbiornik paliwa, brak spoilerów, szyby na korbę, fotel zmiennika stały. A taki 60 000 Euro. Za wszystko trzeba płacić!!! Nie ma obowiązku posiadania alarmu, żeby ubezpieczyć auto. Są oczywiście firmy ubezpieczeniowe, które wymagają przynajmniej dwóch zabezpieczeń, ale nie wszystkie. Musi być prznajmniej jedno zabezpieczenie. W Dafie jest to immobiliser. Jeszcze co do CF-a, to szkoda że ten model DAF-a jest tak mało doceniany. Klienci kojarzą DAF-a przważnie z XF-em, a szkoda. Popatrzcie na nasze drogi, ile jeździ Premiumek, a przecież CF to jego odpowiednik. |
Autor: | Bono29 [ 02 cze 2007, 19:00 ] |
Tytuł: | |
jakie są do niego montowane skrzynie i która jest najpopularniejsza |
Autor: | eRKaZet [ 02 cze 2007, 21:06 ] |
Tytuł: | |
Stosowane są w nim manualne skrzynie 8, 9 i 16-sto biegowe i automat AS-Tronic, najpopularniejsza jest 16 ZF. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |