Cytuj:
Jaki był sens budowania takiego samochodu, skoro i tak najsłabszym elementem Stara 28 był silnik, a wymieniano skrzynię biegów.
Wyniki rozwojowe jak za komuny.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Star 38 mial też jedną cudowną cechce. Jak mu padlo zasilanie powietrzem to tylko fizyka go potrafila zatrzymac... Zaolejony taśmowy na pewno nie dawał rady. Veni, vidi, vici.
Cytuj:
witam wszystkich:) hm mój ojciec jezdzil w pks i z jego opowiesci dowiedzialem ze swego czasu w pks jezdzily maszyny Star 28 ze skrzynia z 200-tki i nazywane one byly jako
Star 38,slyszal ktos z was o tym??
Tak. Jezdziłem takim. Przejściówka pomiedzy 28/200. Skrzynia, serwo od 200 reszta od 28.
Cytuj:
Na tych prospektach widać że Star 38 miał kabinę z 200. Coś chyba prospekt kłamie. To że czteroletni Star był gratem to nic dziwnego. Silnik gruźlika wytrzymywał do remontu ok. 100 tys. km. i to delikatnie traktowany. Czteroletnia kabina pewnie też już była sitem. W tych samochodach robiło się średnio co 2 lata remont silnika i blachy.
Mial kabine Stara 28.
Cytuj:
STAR 38, to nic innego jak powiązanie samochodu STAR 25/27 i jego dalsze rozwiązania prototypowe, STAR 38 nigdy nie istniał, owszem STAR 83 ale tylko jako prototyp i nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej
1-STAR A 83 Z kabin ą typu K-26,jak w prototypie pojazdu STAR 25
![Obrazek](http://www.polskie-auta.pl/stara/star-prot-a836x4-sch.jpg)
2-STAR A 830- kabina typu M1
![Obrazek](http://www.polskie-auta.pl/stara/star-a830-rys.jpg)
Są lub były serwisowe książki w tytule opisane jako ''STAR 38'' lecz to jest bzdurai tylko zmyłka ówczesnego przemysłu.Pozdrawiam
Mylisz się. Istnial, ale nie pomiedzy Starem 25/27 a pomiedzy Starem 28i ewentualnie 29 (benzyna)/200. Star 25 i 27 mial bude z wiatrolapami (drzwi otwierane do przodu).
Cytuj:
mój tata jeździł kiedyś starem 28 w STW z całym osprzętem od 200
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
a czy to się nazywało 38 to już nic nie powiem, bo nie wiem
Tylko skrzynia i serwo bylo od Stara 200 i chyba manometr ciśnienia powietrza. Reszta z 28 . Nie pamietam czy 28 miał zmienne napięcie 12/24, ale 38 mial takie cudo. 24 V rozruch 12V instalacja.