wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Przedłużenie z tyłu
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44307
Strona 1 z 1

Autor:  piter_bar [ 25 mar 2015, 17:28 ]
Tytuł:  Przedłużenie z tyłu

Witam panowie po raz kolejny i na wstępie zaznaczam iż wiem, że za takie rzeczy dowód zabierają.

2 lata temu swoją ramę ścinałem pod wywrotkę z tyłu o wystające 50-60cm, aby nie bylo luki za kabiną. Obecnie będę montował dźwig za kabinę i o zgrozo mam do wyboru skrócić pakę i tu roboty trochę jest poza tym kiperek jest fajny oryginalny Meiller albo 50-60cm dostawić na samym końcu pojazdu. Nie mówię tu o wstawianiu pomiędzy ramę wstawki, tylko dołożenie na samym końcu. I na to położenie wywrotki.

Wydaje mi się, że przy 50-60cm odpowiednie pospawanie i "zastrzały", potem wyszlifowanie, zamaskowanie aby nie było widoczne i powinno się sprawdzić?? Poza tym dochodzi jeszcze solidna Meiller'owska podramówka i dość sztywny kiper ? Długośc kipra to zaledwie 4.20

Autor:  endriu007 [ 25 mar 2015, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Przedłużenie z tyłu

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... GQ&cad=rja

Autor:  Bociekk [ 25 mar 2015, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Przedłużenie z tyłu

No to faktycznie ciekawie Ci się poskładało ;)
Co do przedłużania tej ramy, to do mnie to nie przemawia: przy wywrocie do tyłu, cały ciężar ładunku i paki będzie Ci się spierał na tych 50-60 cm! W sumie, przy wywrocie na boki, również nie wygląda to zbyt kolorowo.
Dodam tylko, że jest to wywrotka, i nie rzadko zapuszczasz się nią pewno w dość trudne tereny. Wyobraź sobie jak pod dupie dostaje rama gdy załadowany wjeżdżasz na jakiś przełom czy inny trudny podjazd, a Ty chcesz ingerować w jej konstrukcję.
Pozdrawiam

Autor:  Luka [ 26 mar 2015, 9:17 ]
Tytuł:  Re: Przedłużenie z tyłu

Pchnij tak jak jest, a kup "nowy" samochód z HDSem i wywrotką lub samą ramę i zabuduj.
Jak jesteś zadowolony z zabudowy to ją ściągnij i załóż na nowy samochód. Pewnie pompa będzie jeszcze do wymiany, bo do HDSu musi być wielotłoczkowa o wyższej wydajności, do wywrotek nieraz stosują tylko zębate, bo wystarcza.

Wiem, że łatwo się mówi, ale zrobisz z samochodu ulep, który będzie śmierdział z kilometra. Do tego przy sypaniu do tyłu, całe ciężar oprze Ci się na tej dospawanej częsci. Prędzej czy później z dużym prawdopobieństwem narobisz sobie problemów.

Jest jeszcze inna opcja, pośrednia. Możesz zamontować HDSa na tył, na tzw. demontowalnej konsoli. Robi to parę firm w PL i z jednej strony jest to utrudnienie przy materiałach sypkich (ale, którego możesz się pozbyć), z drugiej, taki żuraw będzie miał o niebo większe możliwości niż taki za kabiną. Kwestia czy to się opłaca, czy nie lepiej rozważyć opcję z pierwszego akapitu.

Autor:  piter_bar [ 26 mar 2015, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Przedłużenie z tyłu

Cześć panowie dzięki wszystkim.za rady i obszerne posty. Przydatny link na początku juz poczytałem. Niestety musi być za kabina.i musi być wywrot. Takie założenie i wymaganie to pojazd zabytkowy, który od podstaw składalem i miałbym problem złożyć taki drugi.w takiej konfiguracji ;)

Dzwoniłem do kolegi zajmuje się zrebka, trocinami i belami. Przerabiali tematy ram i pojedzie do mnie po pracy i razem pomyślimy. Jest on zdania że 50cm i to z tyłu nie będzie problemem. Montowali kilka lat temu hds na Scanii z tyłu i przedłużali ją aż o 120cm i na tej części siedzi dźwig i mimo obciążeń wszytko się trzyma od kilku lat bez zarzutu. Tak.wiec zaryzykuję znajdę dobry materiał potem odpowiednie stężenie i będzie chodził. :)

Pozdr

Autor:  jabson [ 26 mar 2015, 14:38 ]
Tytuł:  Re: Przedłużenie z tyłu

Znajomego auto które woziło dlużycę i miało HDS za kabiną przerobili na zwykłą solówkę do tego HDS przenieśli na koniec ramy i o dziwo kilka lat to jeździ w warunkach leśnych bez większych problemów. Jeśli przedłużenie będzie zrobione z głową z odpowiedniej stali to może i wytrzyma próbę. Kup gdzieś na złomie kawałek ramy od środka wsadzić wzmocnienie i będzie grało :D

Autor:  Luka [ 26 mar 2015, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Przedłużenie z tyłu

To może inna propozycja.
Przedłużyć zwykłą ramę, a na nią położyć dobrą ramę pośrednią, która i tak musi być pod HDSa i wywrot. Wtedy to może wytrzymać. Ostatnio oglądałem u gościa zajmującego się tematem STARa 266, na który miał wsiąść HDS praktycznie wyczerpujący ładowność samochodu. Żeby nie połamać samochodu, dołożył drugą ramę(pośrednią) o całkiem imponującym solidnością wyglądzie.

Autor:  piter_bar [ 27 mar 2015, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Przedłużenie z tyłu

U mnie w dospawanej części będzie jeszcze ceownik w środku. Takie c w C. Podrzucę fotki jak juz wykonam. Mam ramę z mana ale ona nie przypasuje bo ma 22cm a ja na końcówce mam 14 cm taka rama, na początku i na końcu mam po 14cm a na środku ramy 22cm. Całe szczęście materiał do przedłużenia leży na.placu u mnie i mam z.czego.wybierać :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/