DAF LF (6 - 18 ton) to pojazdy o szerokim zastosowaniu; dystrybucyjne, komunalne, budowlane... DAF LF to pojazd, który z pewnością stanie się siłą napędową twojej firmy. Wysoka wydajność transportowa, najniższe koszty użytkowania, wysoka jakość pojazdu, nowoczesne eleganckie wnętrze kabiny - to tylko niektóre cechy pojazdu spełniającego wszelkie wymagania, jakie stawia przed nim intensywny transport dystrybucyjny. LF45 (6.2 - 12 ton) oferowane jako dwuosiowe sztywne podwozie. Serie cięższe w tej klasie - LF55 (12 - 15 ton oraz 9 - 18 ton) są dostępne w wersji sztywnego podwozia oraz ciągników siodłowych. Spośród wielu kabin i podwozi LF oraz szeregu różnych podzespołów pojazd DAF można skomponować w ten sposób, aby jak najlepiej spełniał potrzeby klienta i nie narażał go na zbędne wydatki.
Komfortowa kabina pozwala kierowcy na odprężenie się i skupienie uwagi na prowadzeniu pojazdu. Dzięki dobrze rozwiązanym elementom sterowania kierowca z łatwością pokonuje zatłoczone drogi. W kabinie panuje klimat samochodu osobowego - to najbardziej komfortowe miejsce pracy w tej klasie pojazdów. Wygodne ustawienie położenia fotela kierowcy, kolumny kierownicy, dobrze oświetlone wskaźniki, łatwo dostępne elementy sterowania - powodują, że pojazd prowadzi się niemal instynktownie. Pojazd można wyposażyć również w kabinę sypialną z pełnowymiarową leżanką i dodatkowym schowkiem. Dodajmy do tego specjalne akcesoria DAF takie, jak pokrowce na fotele oraz klimatyzację, a osiągniemy najwyższy poziom komfortu.
Cztero- i sześciocylindrowe silniki PACCAR Euro 3 z common rail to gwarancja niskiego zużycia paliwa i lepsze osiągi pojazdu. Moc silnika od 99kW (135 KM) do 184kW (250 KM) stanowi nie tylko o ogromnej mobilności pojazdów DAF, ale o ich ekonomiczności oraz niskim poziomie emisji spalin. Silnik posiada dodatkowo odpowiednią izolację dźwiękową ograniczającą jego hałaśliwość do minimum.
Unikalne podwozie LF posiada zupełnie płaską ramę z odpowiednio przygotowanymi otworami, co ułatwia wykonanie zabudowy dostosowanej do potrzeb. Pozycja wlewu paliwa oraz inne komponenty są tak rozmieszczone, aby nie kolidować z możliwością zainstalowania dodatkowego sprzętu. Układ zawieszenia pneumatycznego zapewnia łatwiejszy załadunek i rozładunek - kierowca ma możliwość podnoszenia lub opuszczania zawieszenia tak, aby ustawić skrzynię ładunkową na idealnej wysokości.