Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 wrz 2020, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2020, 15:18
Posty: 1

Witam, mam pare pytan dotyczacych pracy jako kierowca autobusu turystycznego.

1. Jak dostac sie do takiej pracy, zeby moc jezdzic w trasy za granice? (po zdaniu prawa jazdy)
2. Co kierowca autobusu robi po dotarciu na miejsce (np. jedzie z wycieczka do wloch na 2 tygodnie i co tam robi. Czy ma czas wolny,czy ma jakies obowiazki itd)
3. Jakie sa minusy tej pracy (poza narzekajacymi ludzi)
4. Jakie sa plusy takiej pracy
5. Zarobki od do
6. Czy warto w tych czasach wybrac taki zawod?
7. Czy zalujesz podjetego zawodu i czy podjolbys sie go ponowie jesli mialbys wybor
8. Od czego zalezy w jakie miejsce jedziemy
9. Pare slow opisujacych ten zawod


Post Wysłano: 22 wrz 2020, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

może najpierw pomyśl, gdybyś był przewoźnikiem czy byś przyjął do pracy gościa bezpośrednio po kursie?

1. jak Ci się uda,
2. czy jak przewoźnik płacił byś kierowcy za nic nie robienie?
zwykle jeden jedzie zawozi jedną wycieczkę i zaraz wraca z poprzednią wycieczką.
3. takie jak w zawodzie kierowcy.
4. takie jak w zawodzie kierowcy.
5. takie jak wynegocjujesz.
6. to zleży co Ci odpowiada i na co liczyłeś.
7. to zleży co Ci odpowiada i na co liczyłeś.
8. od klientów, jak chcą jechać do Grecji, to do Włoch nie pojedziesz.
9. jazda, jazda, jazda.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 22 wrz 2020, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Teraz turystyka autobusami zdechła, większość autobusów stoi, więc delikatnie mówiąc - kiepski moment na wybór takiej pracy.


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

No, a na placach leasingowych pojawiło się sporo autobusów, gdzie wcześniej ich nie widywałem.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Firmy mające nawet po kilkanaście autobusów, albo padają, albo przebranżowują się, leasing płacić trzeba, chętnych nie ma i co gorsza już po wakacjach, więc lepiej już w tym roku nie będzie.


Post Wysłano: 27 cze 2023, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2022, 1:36
Posty: 34

Po co być złośliwym? Wystarczy powiedzieć,że nie ma się wiedzy w danej kwestii.

1.Bez doświadczenia będzie ciężko,aczkolwiek braki wśród kierowców są tak duże,że będzie to łatwiejsze niż kiedyś.Najprędzej załapać się mając doświadczenie na trasach liniowych międzynarodowych np.Flixbus,Pks-iarze,który robili trasy krajowe też powinni być brani w pierwszej kolejności.

2.Wycieczka idzie zwiedzać np Rzym a ty stoisz na parkingu i pilnujesz autobusu mając w teorii czas wolny.Jeżeli to możliwe możesz iść na zwiedzanie z wycieczką.Potem odwozisz turystów do hotelu.Jeździcie w różne miejsca,więc musisz być cały czas do usług.Ale zasadniczo korzystasz z wielu przywilejów turysty-noclegi w hotelach,darmowe wyżywienie itp.

3.Pełna dyspozycyjność w sezonie i praca 12 dni z rzędu bez dnia wolnego(w turystyce tygodniowy czas pracy może być wydłużony według przepisów),lipne umowy czyli najniższa+koperta,brak pracy w sezonie w wielu firmach-czyli da ci najnizszą,albo nawet wcale nie zapłaci bo w zimie nie ma zleceń.Takie firmy omijać szerokim łukiem.

4.W dobrych firmach-bardzo dobry sprzęt,kulturalne grupy Azjatyckie,gdzie regułą jest,że pasażer płaci kierowcy po 2 euro dziennie napiwku.Przy 40 osobach masz ekstra 80 euro dziennie.Pełny assistance i ubezpieczenie,jakieś sensowne AC-nie robisz za mechanika i nie wymieniasz koła na autostradzie,możliwość zwiedzania,noclegi w hotelach i pełne wyżywienie-regułą jest,że kierowca który podwiózł wycieczkę pod restaurację je za darmo.

5."Dniufka" 450-550 zł + napiwki.W sezonie 12-15 tys miesięcznie.

6.Jak nie skończyłeś sensownych studiów albo sensownego technikum(technik utrzymania ruchu zarabia na przyuczeniu,zaraz po szkole 4500 netto),to tak.

7.Nie,ale nie pracuję w turystyce.


Post Wysłano: 27 cze 2023, 18:22
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Tobie tez się Indiana Jones włączył że odkopujesz stare tematy?

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 27 cze 2023, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

nie wiadomo czy autor tego tematu jeszcze żyje lub czy czasem nie jest jakimś wiceministrem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 cze 2023, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Baranie, odkopałeś temat sprzed 3 lat, ze środka pandemii i się mądrzysz :lol:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: