wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 3222 z 3555 |
Autor: | Ejber [ 17 lis 2021, 12:18 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.
Nie powiedziałbym. Mam przyjemność pociskać teraz MANa w manualu po przesiadce z Volvo w automacie i nie widzę tu tego sensu manuala szczególnie przy trzecim dniu podboju francuskich landówek.Cytuj: A nie jest czasem to sprzęgło wyłącznie do ruszania/manewrowania? No takim gabarytem to jeszcze nie jeździł... ![]() |
Autor: | andy the driver [ 17 lis 2021, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
Ale tu niema wyższości żadnej skrzyni, po prostu mówimy o plusach i minusach jednych i drugich. Automat wygodny na proste drogi z lekkim lub do miasta, natomiast manual lepszy w górki pod ciężkie ładunki oraz w teren. Tyle wynika póki co z dywagacji
Dziwne myślenie. Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.![]() Operując rozsądnie szkrzynia automatyczną w trybie manualnym o ile oprogramowanie tego nie ogranicza zwykła szkrzynia manualna to wogole nie ma porównania. Jak Luka pisał, sama przebitka góra dół to duża strata czasu jadąc pod górę. Tylko zastanawiam się co piszecie o redukcji na małą skrzynie, kurde nie pamiętam czy wogole gdzieś kiedyś miałem taką redukcję w górach, to jaki musiałby być podjazd? Miałem dwa manuale fullera i tam nie było żadnych przebitek, to była dla mnie skrzynia idealna szkoda że to się skończyło, choć niedawno gdzieś czytałem że można to mieć w nowym... SISU ![]() No taka abstrakcja na koniec. Wychodzi na to że zostałem przegłosowany tylko dalej podziwiam Wasz zachwyt nad "invalid drive" ![]() Fajnie wkońcu powymieniać się opiniami co kto lubi. ![]() |
Autor: | Redline [ 17 lis 2021, 13:50 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ejber ma racje. Przy gabarytach manual to nie za bardzo jest fajna sprawa. Często ciągamy ostatnio maszyny z Warszawy do Krakowa. Masa zestawu w większości przypadków to zazwyczaj 80-120t i każda górka to prędkość 20-50km/h przy mocy ponad 700km. Już widzę tych wszystkich zwolenników manuali jak sobie wachlują pod każdą górę z uśmiechem na twarzy ![]() |
Autor: | MAN [ 17 lis 2021, 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jak dla mnie manual był najlepszy ZF podwójne H z przebitką i tu się najszybciej biegi zmieniało. Przy dzijeszym natężeniu ruchu i wszech obecnych korkach. Wybieram automat, to już nawet nie chodzi o mieszanie ręką tymi biegami, ale bardziej to boli noga od tego ciągłego wduszania pedału sprzęgła. Chyba że się jeździ Manem z comfort siftem |
Autor: | andy the driver [ 17 lis 2021, 15:03 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Jak dla mnie manual był najlepszy ZF podwójne H z przebitką i tu się najszybciej biegi zmieniało.
Też uważam ZF z przebitką za najlepszego manuala jakim powoziłem. Co do comfort shifta, super rozwiązanie pomiędzy manualem a automatem, szczególnie w MANie gdzie pedał sprzęgła nie może być bardziej oporny.
Przy dzijeszym natężeniu ruchu i wszech obecnych korkach. Wybieram automat, to już nawet nie chodzi o mieszanie ręką tymi biegami, ale bardziej to boli noga od tego ciągłego wduszania pedału sprzęgła. Chyba że się jeździ Manem z comfort siftem |
Autor: | davo76 [ 17 lis 2021, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
ZF fajny, ale lepiej mi się jeździło na fullerce bo właśnie sprzęgła nie wciskałem... No to był bajer i tyle... |
Autor: | 5eba [ 17 lis 2021, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Też uważam ZF z przebitką za najlepszego manuala jakim powoziłem. Co do comfort shifta, super rozwiązanie pomiędzy manualem a automatem, szczególnie w MANie gdzie pedał sprzęgła nie może być bardziej oporny. ![]() |
Autor: | Kermiter [ 17 lis 2021, 17:35 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Aż mi się przypomniało jak kiedyś Metrans targał palownice tymi starymi Volvami 6x4 na kwadratowej lampie, tam sprzęgło to nawet po 2-3 miesiącach potrafilo iść do wymiany ![]() |
Autor: | korni8808 [ 17 lis 2021, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Cytuj:
A nie jest czasem to sprzęgło wyłącznie do ruszania/manewrowania?
Dokładnie tak. Przynajmniej w Mercedesie.
High comfort through sensitive hydrodynamic start-up and shifting(...)" Nie miałem styczności, nie wiem kiedy kończy się "ruszanie" . |
Autor: | Kurot [ 17 lis 2021, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W pierwszych volvo chińczykach E3 podświetlanie zegarów jest na żarówkach czy diodach jak w nowszych? |
Autor: | Kermiter [ 17 lis 2021, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
W pierwszych volvo chińczykach E3 podświetlanie zegarów jest na żarówkach czy diodach jak w nowszych?
Diody ![]() |
Autor: | Luka [ 17 lis 2021, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jak już jesteśmy przy technicznych tematach. Solo 6x2 i napęd na zwolnicy. Gdzie tu sens, gdzie logika? Jakie wady i zalety? Dużo tego w Skandynawii tak konfigurują. W 6x4 zwolnice dość powszechny temat, ale te auta przeznaczone są do jazdy w terenie i tam zwolnice robią robotę. Ale 6x2 to bardziej szosowe auto, więc po co taki "offroadowy gadżet"? |
Autor: | Redline [ 17 lis 2021, 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Zwolnica będzie bardziej wytrzymała od zwykłych półosi. Przy Skandynawskich zestawach o 60t i więcej cały układ napędowy ma co robić, szczególnie właśnie jak jest jedna oś napędowa. Druga sprawa to podobno zwolnica zwiększa moment obrotowy, więc przy ich RMC to też jakiś plus. Z ciekawostek to mamy w firmie Scanie R500 z 2008 roku. Zwykły ciągnik 4x2 a jest na zwolnicy. |
Autor: | Lukassz [ 18 lis 2021, 8:06 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Druga sprawa to podobno zwolnica zwiększa moment obrotowy, więc przy ich RMC to też jakiś plus.
Raczej zwolnica przekazuje więcej momentu obrotowego na koła bo ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Moment to silnik ma taki sam ![]() |
Autor: | Redline [ 18 lis 2021, 10:48 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Masz rację ![]() |
Autor: | davo76 [ 18 lis 2021, 11:57 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Tu gdzie robię dwie 4 ośki są na zwolnicach i jedna bez, natomiast ciagniki wszystkie nawet FH500 6x4 DMC 70 ton są na szybkich mostach, u sąsiada jest ciągnik Man skromne 440 KM 6x4 ale na zwolnicach więc co kto zamówił takie ma... |
Autor: | korni8808 [ 18 lis 2021, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Raczej zwolnica przekazuje więcej momentu obrotowego na koła bo ma bardziej bezpośrednie przełożenie.
Bardziej bezpośrednie od czego? Rozwiń proszę.
|
Autor: | Luka [ 18 lis 2021, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No dobra, teraz wady i zalety ![]() Będzie więcej palić? |
Autor: | Lukassz [ 18 lis 2021, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Cytuj:
Raczej zwolnica przekazuje więcej momentu obrotowego na koła bo ma bardziej bezpośrednie przełożenie.
Bardziej bezpośrednie od czego? Rozwiń proszę.
|
Autor: | korni8808 [ 18 lis 2021, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Skoro zwiększa przełożenie, to jest ono mniej bezpośrednie ![]() |
Strona 3222 z 3555 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |