Strona 3222 z 3479 [ Posty: 69561 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13220 3221 3222 3223 32243479 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lis 2021, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sie 2016, 14:18
Posty: 249
Lokalizacja: PZ

Cytuj:
Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.
Nie powiedziałbym. Mam przyjemność pociskać teraz MANa w manualu po przesiadce z Volvo w automacie i nie widzę tu tego sensu manuala szczególnie przy trzecim dniu podboju francuskich landówek.
Cytuj:

A nie jest czasem to sprzęgło wyłącznie do ruszania/manewrowania? No takim gabarytem to jeszcze nie jeździł... :mrgreen:
Dokładnie tak. Przynajmniej w Mercedesie.


Post Wysłano: 17 lis 2021, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 826
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Ale tu niema wyższości żadnej skrzyni, po prostu mówimy o plusach i minusach jednych i drugich. Automat wygodny na proste drogi z lekkim lub do miasta, natomiast manual lepszy w górki pod ciężkie ładunki oraz w teren. Tyle wynika póki co z dywagacji 8)
Dziwne myślenie. Jedyne racjonalne zastosowanie manuala gdzie ma to sens to gabaryty. Innego nie widzę.
Operując rozsądnie szkrzynia automatyczną w trybie manualnym o ile oprogramowanie tego nie ogranicza zwykła szkrzynia manualna to wogole nie ma porównania.
Jak Luka pisał, sama przebitka góra dół to duża strata czasu jadąc pod górę.
Może dlatego dla mnie automat jest słaby bo ja teraz tylko gabaryt albo patelnią w teren, i to się słabo sprawdza.
Tylko zastanawiam się co piszecie o redukcji na małą skrzynie, kurde nie pamiętam czy wogole gdzieś kiedyś miałem taką redukcję w górach, to jaki musiałby być podjazd?
Miałem dwa manuale fullera i tam nie było żadnych przebitek, to była dla mnie skrzynia idealna szkoda że to się skończyło, choć niedawno gdzieś czytałem że można to mieć w nowym... SISU :mrgreen:
No taka abstrakcja na koniec.

Wychodzi na to że zostałem przegłosowany tylko dalej podziwiam Wasz zachwyt nad "invalid drive" :lol:
Fajnie wkońcu powymieniać się opiniami co kto lubi.
Volvo FH12 380 podpięte pod patelnię i lekko ponad 40 ton RMC plus Bardo na DK8. Trzeba do trójki schodzić :mrgreen:

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 17 lis 2021, 13:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 328
Lokalizacja: Warszawa

Ejber ma racje. Przy gabarytach manual to nie za bardzo jest fajna sprawa. Często ciągamy ostatnio maszyny z Warszawy do Krakowa. Masa zestawu w większości przypadków to zazwyczaj 80-120t i każda górka to prędkość 20-50km/h przy mocy ponad 700km. Już widzę tych wszystkich zwolenników manuali jak sobie wachlują pod każdą górę z uśmiechem na twarzy :D tym bardziej, że jak coś nie zagra i staniesz to już nie wiem czy ruszysz. Albo rozpędzanie się od wysepki do wysepki na krajówce. Ja choć zawsze byłem zwolennikiem manualna to przy obecnej robocie bym go nie chciał i uważam, że przy gabarytach nie ma to sensu.


Post Wysłano: 17 lis 2021, 14:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak dla mnie manual był najlepszy ZF podwójne H z przebitką i tu się najszybciej biegi zmieniało.
Przy dzijeszym natężeniu ruchu i wszech obecnych korkach.
Wybieram automat, to już nawet nie chodzi o mieszanie ręką tymi biegami, ale bardziej to boli noga od tego ciągłego wduszania pedału sprzęgła.
Chyba że się jeździ Manem z comfort siftem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 lis 2021, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 826
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Jak dla mnie manual był najlepszy ZF podwójne H z przebitką i tu się najszybciej biegi zmieniało.
Przy dzijeszym natężeniu ruchu i wszech obecnych korkach.
Wybieram automat, to już nawet nie chodzi o mieszanie ręką tymi biegami, ale bardziej to boli noga od tego ciągłego wduszania pedału sprzęgła.
Chyba że się jeździ Manem z comfort siftem
Też uważam ZF z przebitką za najlepszego manuala jakim powoziłem. Co do comfort shifta, super rozwiązanie pomiędzy manualem a automatem, szczególnie w MANie gdzie pedał sprzęgła nie może być bardziej oporny.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 17 lis 2021, 15:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

ZF fajny, ale lepiej mi się jeździło na fullerce bo właśnie sprzęgła nie wciskałem... No to był bajer i tyle...


Post Wysłano: 17 lis 2021, 17:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1600
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:

Też uważam ZF z przebitką za najlepszego manuala jakim powoziłem. Co do comfort shifta, super rozwiązanie pomiędzy manualem a automatem, szczególnie w MANie gdzie pedał sprzęgła nie może być bardziej oporny.
I jak w TGA chodziło ciężko tak i w 14r e5 też tak chodzi - przed chwilą wróciłem i stopa boli :) Fe 460 miałem to i kierownica, sprzęgło i nawet biegi same chodziły. W E6 (o ile manuala można spotkać) też dalej ciężko chodzi sprzęgło?

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 17 lis 2021, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2657
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Aż mi się przypomniało jak kiedyś Metrans targał palownice tymi starymi Volvami 6x4 na kwadratowej lampie, tam sprzęgło to nawet po 2-3 miesiącach potrafilo iść do wymiany :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 17 lis 2021, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
A nie jest czasem to sprzęgło wyłącznie do ruszania/manewrowania?
Dokładnie tak. Przynajmniej w Mercedesie.
"Your benefits:

High comfort through sensitive hydrodynamic start-up and shifting(...)"

Nie miałem styczności, nie wiem kiedy kończy się "ruszanie" .

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Ostatnio zmieniony 17 lis 2021, 21:51 przez korni8808, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 17 lis 2021, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 394
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

W pierwszych volvo chińczykach E3 podświetlanie zegarów jest na żarówkach czy diodach jak w nowszych?

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 17 lis 2021, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2657
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
W pierwszych volvo chińczykach E3 podświetlanie zegarów jest na żarówkach czy diodach jak w nowszych?
Diody :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 17 lis 2021, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5949

Jak już jesteśmy przy technicznych tematach.
Solo 6x2 i napęd na zwolnicy. Gdzie tu sens, gdzie logika? Jakie wady i zalety? Dużo tego w Skandynawii tak konfigurują. W 6x4 zwolnice dość powszechny temat, ale te auta przeznaczone są do jazdy w terenie i tam zwolnice robią robotę. Ale 6x2 to bardziej szosowe auto, więc po co taki "offroadowy gadżet"?


Post Wysłano: 17 lis 2021, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 328
Lokalizacja: Warszawa

Zwolnica będzie bardziej wytrzymała od zwykłych półosi. Przy Skandynawskich zestawach o 60t i więcej cały układ napędowy ma co robić, szczególnie właśnie jak jest jedna oś napędowa. Druga sprawa to podobno zwolnica zwiększa moment obrotowy, więc przy ich RMC to też jakiś plus.
Z ciekawostek to mamy w firmie Scanie R500 z 2008 roku. Zwykły ciągnik 4x2 a jest na zwolnicy.


Post Wysłano: 18 lis 2021, 8:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Druga sprawa to podobno zwolnica zwiększa moment obrotowy, więc przy ich RMC to też jakiś plus.
Raczej zwolnica przekazuje więcej momentu obrotowego na koła bo ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Moment to silnik ma taki sam :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 18 lis 2021, 10:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 328
Lokalizacja: Warszawa

Masz rację :) źle się wyraziłem.


Post Wysłano: 18 lis 2021, 11:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tu gdzie robię dwie 4 ośki są na zwolnicach i jedna bez, natomiast ciagniki wszystkie nawet FH500 6x4 DMC 70 ton są na szybkich mostach, u sąsiada jest ciągnik Man skromne 440 KM 6x4 ale na zwolnicach więc co kto zamówił takie ma...


Post Wysłano: 18 lis 2021, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Raczej zwolnica przekazuje więcej momentu obrotowego na koła bo ma bardziej bezpośrednie przełożenie.
Bardziej bezpośrednie od czego? Rozwiń proszę.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 18 lis 2021, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5949

No dobra, teraz wady i zalety :D
Będzie więcej palić?


Post Wysłano: 18 lis 2021, 18:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Cytuj:
Raczej zwolnica przekazuje więcej momentu obrotowego na koła bo ma bardziej bezpośrednie przełożenie.
Bardziej bezpośrednie od czego? Rozwiń proszę.
Oesu czepiasz się zaspanego człowieka. Od zwykłego mostu, zwolnica zwiększa przełożenie końcowe.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 18 lis 2021, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Skoro zwiększa przełożenie, to jest ono mniej bezpośrednie :wink:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3222 z 3479 [ Posty: 69561 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13220 3221 3222 3223 32243479 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: ciucma102 i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: