wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 3219 z 3480 |
Autor: | davo76 [ 14 lis 2021, 10:32 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Generalnie to niewiem dlaczego wszyscy tak się podniecają skrzyniami I-shift, już pisałem że może i się wygodnie tym jedzie jak jest lekko. Ja jeżdżę trzema i w każdym ta skrzynia działa inaczej. W jednym szarpie przy zmianach biegów nieda się ręcznie zmienić biegu i jakoś nerwowo przeciąga na obroty, w drugim zaś ostatnio zauważyłem że podczas jazdy na jednym biegu występuje jakby uślizg, obroty rosną z 1200 do prawie 1500 i po 2-3 sekundach wracają bez żadnej zmiany biegu... W trzecim też coś było chyba kickdown nie reagował. Teraz niewiem czy wszystkie są zepsute czy po prostu te typy tak mają i żyją własnym życiem, dodam że żadnej kalibracji nie widziały bo skoro z placu wyjadą to są dobre |
Autor: | andy the driver [ 14 lis 2021, 11:19 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Generalnie to niewiem dlaczego wszyscy tak się podniecają skrzyniami I-shift, już pisałem że może i się wygodnie tym jedzie jak jest lekko. Ja jeżdżę trzema i w każdym ta skrzynia działa inaczej. W jednym szarpie przy zmianach biegów nieda się ręcznie zmienić biegu i jakoś nerwowo przeciąga na obroty, w drugim zaś ostatnio zauważyłem że podczas jazdy na jednym biegu występuje jakby uślizg, obroty rosną z 1200 do prawie 1500 i po 2-3 sekundach wracają bez żadnej zmiany biegu... W trzecim też coś było chyba kickdown nie reagował. Teraz niewiem czy wszystkie są zepsute czy po prostu te typy tak mają i żyją własnym życiem, dodam że żadnej kalibracji nie widziały bo skoro z placu wyjadą to są dobre
Ja miałem styczność, jako kierowca zarówno z i shift, opticruisem w pierwszych R-kach i zautomatyzowanym ZF w MANie. Zdecydowanie I shift działa najsprawniej z tych trzech. Teraz, w moim aucie kick down'a nie ma, wyłączony bo auto z dużej floty, więc ekonomia... Do tej pory skrzynia działała bez zarzutu, jakoś bodajże we wtorek zaczął przełączać ze zgrzytem pomiędzy dolną a górną skrzynią, do tego w środę wyszła awaria zaworu. Że jedno i drugie wyszło w jednym czasie to dlatego wydaje mi się że ma coś wspólnego ze sobą.
|
Autor: | Edler [ 14 lis 2021, 12:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ostatnio po dłuższym czasie wsiadłem na krótką przejażdzkę w Volvo. Moje odczucie jest takie że nie widzę żadnej roznicy w pracy skrzyni (czas przepinania biegów czy ich pomijanie i dobieranie) między Ishiftem a Opticruisem. Oba auta z 15 roku. |
Autor: | Luka [ 14 lis 2021, 12:15 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Generalnie to niewiem dlaczego wszyscy tak się podniecają skrzyniami I-shift, już pisałem że może i się wygodnie tym jedzie jak jest lekko. Ja jeżdżę trzema i w każdym ta skrzynia działa inaczej. W jednym szarpie przy zmianach biegów nieda się ręcznie zmienić biegu i jakoś nerwowo przeciąga na obroty, w drugim zaś ostatnio zauważyłem że podczas jazdy na jednym biegu występuje jakby uślizg, obroty rosną z 1200 do prawie 1500 i po 2-3 sekundach wracają bez żadnej zmiany biegu... W trzecim też coś było chyba kickdown nie reagował. Teraz niewiem czy wszystkie są zepsute czy po prostu te typy tak mają i żyją własnym życiem, dodam że żadnej kalibracji nie widziały bo skoro z placu wyjadą to są dobre
Po objawach, choć ishifta nie miałem, to bym powiedział, że przynajmniej dwie pierwsze działają niepoprawnie, a trzecie może być ograniczona softem.
|
Autor: | andy the driver [ 14 lis 2021, 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Ostatnio po dłuższym czasie wsiadłem na krótką przejażdzkę w Volvo. Moje odczucie jest takie że nie widzę żadnej roznicy w pracy skrzyni (czas przepinania biegów czy ich pomijanie i dobieranie) między Ishiftem a Opticruisem. Oba auta z 15 roku.
Bardzo możliwe że tak jest. Ja ostatnia Scania z opticrusem jaką jeździłem była z 2012 roku. Tam już to działało ok, w pierwszych R-kach, jeszcze z pedałem sprzęgła to daleko temu było do I shifta w moim odczuciu
|
Autor: | Edler [ 14 lis 2021, 12:40 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
To zdecydowanie. Jak jezdzilem FH jeszcze E3 to I shift działał niewiele gorzej od tego co obecnie. Może te nowe chodzą szybciej, ale wiem ze w nowych Kaniach skrzynie są jeszcze szybsze. Nie wiem jak ta najnowsze generacja, ale jako że Kanio je najlepszo to pewnie chodzi jak szalona |
Autor: | davo76 [ 14 lis 2021, 12:50 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500. Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat.. A z ciężarami 60t to już można zapomnieć, na ślimaku pod górę tak zacznie redukować że stanie do zera, poprostu oprogramowanie nie nadąża chyba z tym co się dzieje i złe dobiera biegi lub za późno... Niech się wypowie kto ma większe doświadczenie, bo ja tam dalej uznaje manual. |
Autor: | andy the driver [ 14 lis 2021, 13:46 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500.
Ja takich problemów nie mam, ani nigdy nie miałem. Fakt, przykładowo wyjeżdżając z Barda w stronę Kłodzka załadowany do 40 ton przechodzę na manual, ale z tego względu że on tocząc się przed przejściem dla pieszych wrzuca 11 a zaraz później redukuje pod górkę. Ja tam nie mam problemu w jeździe manualem, ale jednak wolę zautoamtyzowane skrzynie, tyle że traktuję je jako ułatwienie, a nie że skrzynia ma za mnie zmieniać biegi. Na duży plus względem typowego manuala że zautomatyzowana skrzynia zmienia biegi dużo szybciej, co przy jeździe pod górę załadowanym autem daje przewagę. I to się tyczy wszyatkich skrzyni, nie tylko I shifta.
Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat.. A z ciężarami 60t to już można zapomnieć, na ślimaku pod górę tak zacznie redukować że stanie do zera, poprostu oprogramowanie nie nadąża chyba z tym co się dzieje i złe dobiera biegi lub za późno... Niech się wypowie kto ma większe doświadczenie, bo ja tam dalej uznaje manual. |
Autor: | Bajzel [ 14 lis 2021, 14:35 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Ostatnio po dłuższym czasie wsiadłem na krótką przejażdzkę w Volvo. Moje odczucie jest takie że nie widzę żadnej roznicy w pracy skrzyni (czas przepinania biegów czy ich pomijanie i dobieranie) między Ishiftem a Opticruisem. Oba auta z 15 roku.
Zamul Volvo do zgaśnięcia przy dojeździe do ronda to stawiam flaszkę A Scanie z Opticruisem zamulisz każdą, nawet nową |
Autor: | Mihu [ 14 lis 2021, 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500.
Davo, a skąd ta skrzynia ma wiedzieć jak się zachować skoro nie ma oczu? Nie wie jakie jak nachylenie podjazdu, nie wie ile go jeszcze zostało... Po to jest opcja przełączenia w tryb manualny i kierowca, który powinien wykorzystać potencjał sprzętu, który prowadzi. Dopiero od niedawna skrzynie współpracują z tempomatami topograficznymi. Ale dziala to tylko podczas jazdy z załączonym tempomatem i działa, z samego założenia, w sposób maksymalnie ekonomiczny.
Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat. |
Autor: | Samodzielny [ 14 lis 2021, 17:11 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No jo ale auto czuje ze ciagle jest opór wiec nie powinna zmieniać biegu na moje oko. Tak z czystej ciekawości ktoś z tu zebranych interesował się ratowaniem angielskiego transportu ? Zarobki, firmy gdzie co i jak ? |
Autor: | Mihu [ 14 lis 2021, 17:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Opór czuje, ale skoro jest w stanie go "przełamać" swoim momentem obrotowym, to po odpowiednim rozpedzeniu zmienia bieg na wyzszy, tak jak ma zaprogramowane. Nie wie o tym, że zaraz wznieseinie będzie bardziej strome i moment obrotowy będzie niewystarczający do utrzymania wyższego przełożenia. Tam w środku nie ma szklanej kuli. |
Autor: | Rossi [ 14 lis 2021, 18:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nawet w As-Tronic, który jest wręcz prymitywny odpowiednie operowanie pedałem gazu pozwala w miarę możliwości wejść pod górkę bez redukcji, albo z redukcją w zależności od tego jak mocno go wciskamy. W pewnych sytuacjach chwilowa dawka paliwa dla pedału wciśniętego w połowie jest jednakowa jak dla wciśniętego w podłogę, choć zmiany biegu będą przy innych obrotach. W nowoczesnych silnikach pedał gazu nie jest połączony na sztywno z przepustnicą, tylko raczej daje informację sterownikowi silnika jak chcemy jechać. Generalnie jeżeli skrzynia jest sprawna, a kierowca umie ją obsługiwać to właściwie biegi będzie zmieniał sam, wtedy kiedy chce bez dotykania manetki. |
Autor: | Luka [ 14 lis 2021, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No ja też mam astronica, brak doświadczenia w jeździe automatem, a już jestem ujęty komfortem jazdy automatem. Dwa newralgiczne momenty dla tej skrzyni to precyzyjne manewrowanie, a właściwie jego brak i dojazdy do skrzyżowań. Jeśli auto się nie zatrzyma, tylko lekko toczy i wciśnie się gaz, to skrzynia nie wie co zrobić. Do tego stopnia, że zdarzyło mi się dwa razy zdusić silnik, bo było lekko pod górkę. Poza tym, bajka. A jakby to było Volvo, Renault albo Scania, to pewnie jeszcze dużo lepiej. |
Autor: | andy the driver [ 14 lis 2021, 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Cytuj:
Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500.
Davo, a skąd ta skrzynia ma wiedzieć jak się zachować skoro nie ma oczu? Nie wie jakie jak nachylenie podjazdu, nie wie ile go jeszcze zostało... Po to jest opcja przełączenia w tryb manualny i kierowca, który powinien wykorzystać potencjał sprzętu, który prowadzi. Dopiero od niedawna skrzynie współpracują z tempomatami topograficznymi. Ale dziala to tylko podczas jazdy z załączonym tempomatem i działa, z samego założenia, w sposób maksymalnie ekonomiczny.
Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat. |
Autor: | Damian_DAF [ 14 lis 2021, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja mam non stop włączony tryb manualny. Idzie pod górki jak przeciąg. |
Autor: | łukasz [ 15 lis 2021, 1:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja w Actrosie używam w 90% trybu manualnego.Gdy go jednak nieraz nie użyję to irytuje mnie w tym aucie: ruszanie zawsze z 2 na "zimno",czy to na pusto,czy pełno czy samym koniem.Dopiero po rozgrzaniu i ruszeniu kilka razy,potrafi przeskoczyć na wyższy bieg przy starcie.Następnie częste przeskoki po 1 biegu,albo przeciąganie do np:1400 obr/min i przeskakiwanie 2 biegów,by potem ciągnąć od 700 czy 800obr/min i się dusić.Nastepna rzecz, niepotrzebne redukcje przy dojazdach do rond i innych skrzyżowań,gubienie się,wbijanie biegu na końcu,że aż budą zatrzęsie.Generalnie gdybym sobie nie pomagał manualem, to ta skrzynia byłaby w mojej ocenie bardzo średnia. |
Autor: | Rossi [ 15 lis 2021, 4:55 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Czasami pod cysterny to nie jest inne, specjalne oprogramowanie skrzyni, którego tutaj nie ma? |
Autor: | Długi [ 15 lis 2021, 9:21 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Chyba tylko wolwo miało taki cud techniki. |
Autor: | łukasz [ 15 lis 2021, 12:15 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Szczerze to nie mam pojęcia.Actrosem to jeszcze jakoś jedziesz, bo można manuala używać,ale TG-X z 19r z flotowym oprogramowaniem skrzyni, w której nic nie możesz zrobić to jest dopiero hit.Podepniesz np: ramę z 30' kontenerem bez falochronów i jak się mocno ciecz rozbuja,to zmienia bieg na wyższy, by potem mulić i się telepać z 1000obr/min pod górkę albo robi zabawę:bieg wyżej, bieg niżej... Volvem z cysterną akurat nie jeździłem,ale z wszystkich automatów z którymi miałem styczność w ciężarówkach,to I-shift mi najbardziej odpowiadał.Ideałem on nie jest,ale MAN z dobrą skrzynią ze Scanii,a lipnym wtedy oprogramowaniem pokazuje jak dobra skrzynia potrafi fatalnie pracować. |
Strona 3219 z 3480 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |