wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 2996 z 3555 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 23 sie 2020, 13:01 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Modele R i S z kabinami Highline (tak teraz nazywa się najwyższy dach) różnią się tylko tym, że S jest wyżej zawieszona i ma płaską podłogę, a R ma 16 cm tunel silnika. Reszta, w tym wysokość dachu, jest dokładnie taka sama.
Ja mam właśnie ta R highline i wychodzi 191 cm na tunelu. To tak prawie przy otwartym schowku i 185 cm wzrostu żeby w niego zaje**c. I to nie raz a regularnie ![]() |
Autor: | Edler [ 23 sie 2020, 13:28 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Niektórzy mi mówią ze głupi jestem ale ja bym zamykał schowek żeby w niego głową nie walić. Ale co ja tam wiem ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 23 sie 2020, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
O kurła, na to nie wpadłem. Dzięki ![]() ![]() Jednak najprostsze rozwiązania najlepsze ![]() |
Autor: | GrzegorzPPP [ 24 sie 2020, 11:23 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Ja się pytam kto w Manie regulacje kierownicy wymyślał. Albo raczej kto o tym zapomniał
Pewnie ten sam co zaprojektował tę pożal się Boże kierownice wielofunkcyjną, gdzie na wybojach trzymając normalnie oburącz kierownice co chwilę przypadkiem się włącza wszystko po kolei... ![]() ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 sie 2020, 15:16 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Złej baletnicy przeszkadza rąbek spódnicy. ![]() |
Autor: | 5eba [ 24 sie 2020, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Cytuj:
Ja się pytam kto w Manie regulacje kierownicy wymyślał. Albo raczej kto o tym zapomniał
Pewnie ten sam co zaprojektował tę pożal się Boże kierownice wielofunkcyjną, gdzie na wybojach trzymając normalnie oburącz kierownice co chwilę przypadkiem się włącza wszystko po kolei... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 sie 2020, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
Ja się pytam kto w Manie regulacje kierownicy wymyślał. Albo raczej kto o tym zapomniał
Pewnie ten sam co zaprojektował tę pożal się Boże kierownice wielofunkcyjną, gdzie na wybojach trzymając normalnie oburącz kierownice co chwilę przypadkiem się włącza wszystko po kolei... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Luka [ 24 sie 2020, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nie jeździłem ani Manem ani mercedesem więcej niż na nauce jazdy, ale ona auta zdaje się, że mają podobną regulacje kierownicy. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 sie 2020, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jak chcecie ciekawostkę związaną z eMAeNem, to słuchajcie. Ogólnie skrzynie są teraz Scanii co nie? No są, ale w ciągniku 4x2 standard na długie dystanse, lowdecki, wąskie kabiny, 3 osiowe i każdy inny wynalazek to zwykła ZF-ka ![]() Dopiero w nowym modelu mają niby wyprostować ten temat. |
Autor: | Settler [ 25 sie 2020, 1:36 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ta ciekawostka odmieniła moje życie, dzieki ![]() |
Autor: | Kermiter [ 25 sie 2020, 5:29 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
A Moje życie wywróciło o 360 stopni |
Autor: | MAN [ 25 sie 2020, 7:48 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Co do kierownicy w Kamazie to kwestia przyzwyczajenia i można wszystko zrobić bez patrzenia na guziki. I nic przypadkowo się nie wciska podczas trzymania kierownicy. |
Autor: | Luka [ 25 sie 2020, 8:19 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
A mnie zaciekawiło. Astronic to też stary ZF, nie? To ta sama skrzynia co w dafach i iveco. Jak to odróżnić od traxona albo Scanii? |
Autor: | MAN [ 25 sie 2020, 8:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Traxon to taki nowszy astronic. Traxona też montują do np dafa Całkiem inaczej wygląda ta skrzynia od astronica. Szczerze wolałbym nowego Tgxa z skrzynią Traxon niż z Scani Jak ktoś tu wcześniej zauważył do mocniejszych modeli mana była montowana skrzynia biegów ZFa |
Autor: | Luka [ 25 sie 2020, 9:09 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
A da się to jakoś odróżnić w kabinie, ilości biegów albo jakiś inny sposób prócz patrzenia fizycznie na skrzynię? |
Autor: | davo76 [ 25 sie 2020, 9:50 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
U nas w Stralisie jest Traxon, zmiany biegów niewyczuwalne, ale i tak wolę ZF16 manual... |
Autor: | Kermiter [ 25 sie 2020, 10:39 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
A da się to jakoś odróżnić w kabinie, ilości biegów albo jakiś inny sposób prócz patrzenia fizycznie na skrzynię?
MAN TGX ze skrzynia zautomatyzowana ZF ma 12 przełożeń, scaniowskie skrzynie miały 14 biegów |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 25 sie 2020, 10:54 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Nie jeździłem ani Manem ani mercedesem więcej niż na nauce jazdy, ale ona auta zdaje się, że mają podobną regulacje kierownicy.
W Manie regulacja musi chyba być za dopłatą bo to co jest standardowo to ciężko nią nazwać. Mp4 ma dużo wiekszy zakres moim zdaniem.
|
Autor: | łukasz [ 25 sie 2020, 11:16 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja jeżdżę obecnie tylko TG-X albo Actrosem bo nic innego nie mamy,i zdecydowanie pozycja za kierownicą na korzyść Actrosa.Sam kąt pochylenia,swoboda kolan dookoła od deski.W MAN-ie są tak nisko pedały, że nawet tam nogi nie wsadzisz pod spód,a to w Actrosie na dłuższych trasach się przydaje dla wysokich osób.Co do skrzyni,14b ze Scanii to jest też dobre 100lat za murzynami jeśli chodzi o dobieranie biegów itd, podobno w najnowszym TG-X dopiero to dobrze zgrali. Ogólnie porównując Actrosa Stream Space z TG-X z kabiną XLX to dużo pakowniejsza,praktyczniejsza,"milsza" w środku jest dla mnie kabina Mercedesa.Akurat minusem jest jeden stopień wyżej i przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu tu wygodniejszy jest MAN,i ogólnie przez to, że ma niżej zawieszoną kabinę na 4 poduszkach,a nasze Actrosy ze sprężynami pod kabiną co daje mu przewagę komfortu.Ale w Actrosie wszędzie się wyprostuje przy 193cm o czym w MAN-ie nie ma mowy,dodatkowo mega duże boczne schowki, dostępne z zewnątrz i wewnątrz z dwóch stron, płaska podłoga, dużo miejsca po stronie pasażera,dobrze też tam ukrztałtowana deska do zrobienia jedzenia czy posiedzenia przed laptopem,wygodniejsze łóżka niż w TG-Xie, lepsze audio w standardzie.Bardziej do mnie przemawia Actros,gdyby to był Big Space w salonce to już byłaby bajka... ![]() |
Autor: | Mihu [ 25 sie 2020, 11:25 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nevesu, coś nie do końca. Miałem na testach low decka TGX 470 w starej kabinie i miał 14 biegową skrzynię z retarderem 4100 ze Scanii. |
Strona 2996 z 3555 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |