[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 - Strona 2885 - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 2885 z 3555 [ Posty: 71099 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12883 2884 2885 2886 28873555 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 kwie 2020, 20:56

Kierowniku zrób coś dla forumowych kolegów i podziel się fachową wiedzą w tym temacie. Może jakieś szkolenie online? :D


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 20:57
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1958
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Po ponad 3 latach mogę w końcu odhaczyć pierwszego pracodawce w Szwecji. Jak dopadnę chwile czasu to może odkopie mój stary temat i podsumuje co i jak. Może komuś tez się zamarzy życie w Szwecji :roll:

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1943
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

O sprawdzenie zamka chodzi wam o schylenie się pod naczepe i sprawdzenie czy zamek do końca wskoczył i zasłania cały sworzeń? Jeżeli tak, to większość o tym wie, dodatkowo patrzę jeszcze na wajhe czy jest na swoim miejscu i dla pewności, po złożeniu nóg zaciągam ręczny w naczepie i delikatnie patrzę, czy nie ma siodło dużego luzu (tak też idzie sprawdzić wpięcie siodła).

Co do filmiku to debil, że jeszcze jechał. Wystarczyło wysiąść i podnieść nogi i po krzyku.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6072
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Kierowniku zrób coś dla forumowych kolegów i podziel się fachową wiedzą w tym temacie. Może jakieś szkolenie online? :D
A po co. Już na bazie kiedyś pokazywałem co i jak, pan kierowca fukał że "no co ty, przecież nie raz to robiłem", a nawet patrzył nie tam gdzie trzeba.
Teraz jestem na etapie "niech się dzieje co chce".

Zresztą naczepy mamy każdy swoją, a że nawet posmarować siodła raz w miesiącu się nie chce, to nie ma potrzeby znania działania mechanizmu, kiedy go nie używasz :idea: .
:D

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 386
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Cytuj:
Cytuj:
Widzisz sęk w tym że nie stanął... Koordynator walnął jeszcze zanim auto trafiło do użytku ( całe szczęście bo to lipa by była , btw ponoć wytrzymuje to g**** 6-9 lat nie zależnie od wersji silnikowej ) . Turbo oraz pompa zrobione zaraz po jakimkolwiek objawie więc też bez przestoju.
Też robiłem sterownik (i wiele innych rzeczy), zresztą chyba nawet u gościa, którego polecałeś - fakt, jest dobry. Ale ja jestem rozczarowany Scanią. To taka ciężarowa laguna II przed faceliftingiem.

Fakt że każda marka ma swoje lepsze i gorsze modele to jedno, na jaki egzemplarz trafisz drugie a trzecie że słuchając trochę ludu można usterkom często powtarzającym się zapobiegać wymieniając pewne rzeczy wcześniej. Sporo aut już użytkowałem w roli właściciela i tylko mogę powiedzieć że pomijając awaryjność koszty eksploatacji itp. najlepiej czuję się właśnie w Scanii chociaż Mana też posiadam i właśnie dokupiłem następnego. Ale do rzeczy , widzę związek awaryjności wprost proporcjonalny do poprzedniego użytkownika i niestety wszystkie zaniedbania wychodzą w najmniej oczekiwanym momencie .


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2008, 15:06
Posty: 253
GG: 7005903
Lokalizacja: Resko/Szczecin zachodniopomorskie

Cytuj:
Tłuków i łączników pedałów z kierownicą jednak nie brakuje

https://youtu.be/gyhSUpMBIdE?t=253
firma z moich okolic. tam wiecej UA niz naszych..


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 708
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Cytuj:
Co do filmiku to debil, że jeszcze jechał. Wystarczyło wysiąść i podnieść nogi i po krzyku.
W sumie gdyby pomyśleć głową, lepiej było najpierw zaciągnąć hamulec postojowy w naczepie co by dalej się nie zsuwała i unieść konia na poduszkach by lżej nogi się rozkręcało, a następnie wczepiało.

Na lato sobie załatwię wizę u Kierownika i chyba na jakieś szkolenie sobie przyjadę czy coś... Tak sprawdzając co potrafię a co wymaga jeszcze zwrócenia uwagi. :mrgreen:

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7245
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kolejny przykład asa kierownicy :mrgreen:


Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6041

Cytuj:
Fakt że każda marka ma swoje lepsze i gorsze modele to jedno, na jaki egzemplarz trafisz drugie a trzecie że słuchając trochę ludu można usterkom często powtarzającym się zapobiegać wymieniając pewne rzeczy wcześniej. Sporo aut już użytkowałem w roli właściciela i tylko mogę powiedzieć że pomijając awaryjność koszty eksploatacji itp. najlepiej czuję się właśnie w Scanii chociaż Mana też posiadam i właśnie dokupiłem następnego. Ale do rzeczy , widzę związek awaryjności wprost proporcjonalny do poprzedniego użytkownika i niestety wszystkie zaniedbania wychodzą w najmniej oczekiwanym momencie .
No tak, tylko Scania takie silniki produkuje od ~2006 do nawet ~2016. Dekadę tłukli awaryjne dziadostwo.
Na pewno to jak poprzedni właściciel dbał ma kolosalne znaczenie. Natomiast powtarzające się usterki... czego grubszego nie tknę w tym aucie, to słyszę, że to przypadłość tego modelu, one tak mają, itd.. A jeszcze wiem o kilku typowych przypadłościach, których póki co nie miałem przyjemności naprawiać, a które również nie są tanie.
Ja odnoszę koszty utrzymania tego auta do renówek. Niektórzy mieli tutaj nawet awatary, że premiumka to nie auto. Przeliczyłem teraz na szybko koszty eksploatacji obydwu aut i... szkoda gadać :roll:
Więcej nie będę pisał. Scania jest do sprzedania :mrgreen: Grubsze tematy wyprowadzone, a co dalej wyskoczy to nie mam pojęcia. Zabudowę mogę zabrać.


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2849
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

U nas w tamtym roku byla akcja że w ciagu tyg 4 koła się odkrecily. Na szczęście nie do końca i zadne nie odjechalo. Pierwszy kiero zauważył że mu nakretek brakuje, zadzwonil do bossa a ten do kiermanow co mieli w ttm tyg koła odkrecane. Okazało się ze każdemu nakrętek brakowało. Okazało się że pneumat się rozregulowal i przy okazji wyszło na jaw że żaden pan szofer nie raczył sprawdzić czy sie nie luzuja bo jak to przecież pneumatem dowalone o obchodzie codziennym nie wpominajac. Co najlepsze jednym wozem sam mechanik jechał

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1943
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

W środę zmieniałem przy naczepie 4 koła. Na 4 koła, jedno było dokręcone poprawnie, przy reszcie szpilek od kół musiałem wykonać kluczem pełny obrót 360 stopni, przy niektórych szpilkach wystarczyło w sumie delikatnie 90 stopni. :D Najlepsze, że byłem obecny przy dokręcaniu i gość naprawdę "z sercem" dokręcał te szpilki. Widać jaki wpływ na dokręcenie ma aktualne ciśnienie w sprężarce... Inaczej chyba nie da się tej różnicy wytłumaczyć. :roll:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 386
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Z czasem niestety ale każde sprzęty stają się coraz bardziej awaryjne, najlepiej mogę wspominać dafa co go mam w awatarze 480km E2 . Oprócz pękających resorów elementów ramy itp. jedynie wałek rozrządu wymieniłem a nakulalem nim ponad 5stowek przy sprzedaży miał dobre 1,5mln i gebelsy określały go jako top farzeug . Dzisiaj niestety ale ciężko kupić coś co na pewno posłuży lata, dla tego ćwiczę też temat co w kwestiach prawnych zapytałem. Znajomy jakiś czas temu zakupił actrosa MP3 z pewnej ręki z bardzo niskim przebiegiem i dziś już prawie osiwiał , nie dość że drogo go zapłacił to kwota jaką już w niego wpakował pozwala spaść z krzesła.


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 386
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Cytuj:
W środę zmieniałem przy naczepie 4 koła. Na 4 koła, jedno było dokręcone poprawnie, przy reszcie szpilek od kół musiałem wykonać kluczem pełny obrót 360 stopni, przy niektórych szpilkach wystarczyło w sumie delikatnie 90 stopni. :D Najlepsze, że byłem obecny przy dokręcaniu i gość naprawdę "z sercem" dokręcał te szpilki. Widać jaki wpływ na dokręcenie ma aktualne ciśnienie w sprężarce... Inaczej chyba nie da się tej różnicy wytłumaczyć. :roll:
U nas wszystkie koła sprawdzamy po tygodniu przynajmniej raz po dokręcaniu pnaumatem tak samo po raz drugi albo rura 1,5m i jeden skacze na końcu. Minusem takiego rozwiązania jest zmiana koła na drodze - bez przekładni nie podchodź :U


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1943
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Pamiętam w w Volvie FH12 (I gen., 2001 rok), miałem oryginalny klucz do kół. Taki naprawdę konkretny, nie to co teraz w obecnych, kawałek rurki i jeszcze luźny na nakrętkach. Odkręcałem nim koło w naczepie i wierz mi, sam byłem w szoku, że w sumie bez zbędnego wysiłku je odkręcam (do pakerów nie należę :mrgreen:). Ale to był ciężki klucz, idealny na nakrętki (nie zsuwał się) i dwie grube rury. :wink:
W Reni miałem takie rureczki, że jak raz próbowałem dokręcić koło, to wygięła się dookoła klucza. :lol:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6041

Cytuj:
Z czasem niestety ale każde sprzęty stają się coraz bardziej awaryjne, najlepiej mogę wspominać dafa co go mam w awatarze 480km E2 . Oprócz pękających resorów elementów ramy itp. jedynie wałek rozrządu wymieniłem a nakulalem nim ponad 5stowek przy sprzedaży miał dobre 1,5mln i gebelsy określały go jako top farzeug . Dzisiaj niestety ale ciężko kupić coś co na pewno posłuży lata, dla tego ćwiczę też temat co w kwestiach prawnych zapytałem. Znajomy jakiś czas temu zakupił actrosa MP3 z pewnej ręki z bardzo niskim przebiegiem i dziś już prawie osiwiał , nie dość że drogo go zapłacił to kwota jaką już w niego wpakował pozwala spaść z krzesła.
Co tam się działo w tym MP3?


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 386
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

My rurki panie mamy swoje do dokręcania kół a w klucz włożony kawałek tłoczyska od amortyzatora co by się za szybko nie wygiął. Prawda jest że od "wielkości młotka zależy powodzenie naprawy".

Z tym actrosem najpierw był mały problem ze sterowaniem skrzyni ale to szybko zostało ogarnięte i chyba nie było powtórki. powagi nabrała sytuacja jak się okazało że motor szrot a po pierwszej "naprawie" i tak w końcu odmówił współpracy. Być może to jednostkowy przypadek ale miało to być auto pewne i z pewnej ręki tzn. od znajomego co go nowego zakupił. Tłumaczenie było ponoć takie że Mercedes ma rekomendowane długie okresy między wymianami oleju i w tym leży problem, jeśli ktoś robi wymiany częściej ponoć może spokojnie spać, tu znów wracamy do tego że nie wiadomo kto jak o wóz dbał.


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 23:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 848
GG: 0

mam volvo też mam problemy, a to dzisiejszy
https://photos.app.goo.gl/VctsP8m2yQ54AjWTA
dwa razy pompką ruszyłem odpaliłem po problemie,
zdarzyło sie 2raz, pierwszy ze 2 3tyg temu, wtedy jednak wywaliło komunikat o zbyt niskim ciś paliwa, i to samo dwa razy pompką i palił, pompa paliwowa nie daje ciśnienia? czy może z układu schodzi paliwo gdzieś, no ale jak by zeszło to i tak powinno dobić chyba?
ogólnie też mam już dość tego auta

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 19 kwie 2020, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 976
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Brat jak jeździł Magnumką miał to samo to zaworki zwrotne pomogły na smoku. ;)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 0:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 227
GG: 0
Samochód: Volvo

Cytuj:
Więcej nie będę pisał. Scania jest do sprzedania :mrgreen: Grubsze tematy wyprowadzone, a co dalej wyskoczy to nie mam pojęcia. Zabudowę mogę zabrać.
Tak z ciekawości, jaki masz rocznik, silnik i przebieg w tej Scanii?


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 6:45
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3609
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Mówiąc o interwałach olejowych i dbaniu.

Castrol i Texaco.
Niby zmieniany co 70tkm, wg książki serwisowej.

Zalalismy lepszy olej i po 20 tkm takie czary były na głowicy.

Obrazek

Obrazek

Po zakupie góra była ściągana, regulowane były zawory, tyle szlamu nie było...

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2885 z 3555 [ Posty: 71099 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12883 2884 2885 2886 28873555 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: