Strona 2633 z 3504 [ Posty: 70065 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12631 2632 2633 2634 26353504 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sie 2019, 22:23

Pojechał dzisiaj jeden kierowca przepiąć naczepę Litwina, który standardowo wpadł z przeciążonym napędem w Anglii. Standardowy temat, paleta jedna 800kg, częściówka i po zrzucie 1/3 naczepy napęd przewalony.

Czekają na przeładunek i Litwin opowiada, co wyszło jak zadzwonił do spedycji (oni gadają bezpośrednio bez przekaźnika).
-Czy to naprawdę taki problem pomyśleć i jak już te 4 palety zrzuciłeś, to nie mogłeś pozostałych 21 rozłożyć tak, żeby problemów z wagą nie mieć?

Rozładunek ręczny, bez rampy, paleciakiem wyciąga się palety na koniec naczepy.
Spedycja to jednak stan umysłu.


Post Wysłano: 06 sie 2019, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Do takich robót to trzeba mieć podnoszoną ostatnią oś lub chociaż modulator z DWC, wtedy można częściówki wywalać po drodze bez żadnego przekładania...


Post Wysłano: 06 sie 2019, 22:36

Nie wiem, czy ten system Ci da coś jak masz 14 ton na napędzie.

Do tego Angole dają 7,5 tony przód+11,5 tył, ale max 18ton całkowitej ciągnika. Więc problem jest często nawet z przednią osią.


Post Wysłano: 06 sie 2019, 23:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Może ktoś ma na forum naczepe z podnoszoną ostatnią osią i napisze co i jak.
Ten cały DWC napewno jest mniej efektywny bo na ostatniej osi pozostawia jakieś półtora tony, natomiast podnoszona oś wogole idzie w górę i ona wisi na tyle odciążajac siodło i myślę że to by rozwiazało sprawę. Można to policzyć jakoś, po podniesieniu robi się dłuższy nawis tylny o 65 cm na którym podwieszona jest oś o wadze strzelam 650 kg???


Post Wysłano: 07 sie 2019, 6:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ja mam podnaszana ostatnia os w naczepie ale robie FTLe wiec wam nie powiem jak to wplywa na obciazenie napedu po zrzutce czesci towaru :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 sie 2019, 7:54

Ja mam standarda z muldą.Ostatnio ładowałem 2 krążki. Jeden o wadze 10200kg , który zaladowalem na przód muldy i drugi o wadze 14000kg , który dałem na tył muldy.
Rozładunki miałem w dwóch różnych miejscach więc spokojnie mogłem sprawdzić czy i o ile zmienił się nacisk na osie w ciągniku po pierwszym rozładunku. .Po rozładowaniu ciezszego krążka, który był na tyle okazało się , że nacisk na osie ciągnika nie zmienił się wcale.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 8:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5965
Samochód: Volvo FH

Jeśli te 10t miałeś idealnie na siodle, a te 14t centralnie nad osiami naczepy, to dokładnie tak powinno być.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 sie 2019, 8:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Ja mam w kronce podnoszoną pierwsza i ostatnia oś, wcześniej podnosi się tylnia. W zasadzie zero manewru bo komputer sam podnosi, ręcznie jest możliwość podnieść tylko przednia do 20kmh żeby dociazyc napęd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 sie 2019, 8:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2009, 15:49
Posty: 293
Samochód: 22' 660S midlift
Lokalizacja: G D A Ń S K

W wielu nowych naczepach można kupić system Wabco Optilevel, z tego co słyszałem zapobiegający takim przypadkom. A kolejna sprawa ze unoszona ostatnia os, faktycznie rozwiązała by problem. Tylko fabryczna dzwigana 3 os kosztuje „dosyć” sporo, a dokładanie samemu jeszcze więcej bo około 1000€.

_________________
KINGS NEVER DIE


Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Fabrycznie podnoszona os kosztuje (przynajmniej dla mnie ;)) tyle co nowy zapas. Zrezygnowałem z zapasu i 3 oske dźwiganą dostałem “gratis”. Mogę powiedzieć tyle tylko ze przy ładunku max 5 ton równo rozłożonym po naczepie kiedy mamy 3 os w gorze zdecydowanie bardziej trzeba uważać na gwałtowne ruchy kierownica bo rzuca dupa naczepy. No i w koleinach tez to czuć. Kolejny minus to zima. Zawsze jak 1 os jest podniesiona jest te kilka kilo na napędzie więcej. A to zawsze w cenie jak ślisko pod gore.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:24
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1931
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Obrazek

Gdzieś mi to przeleciało pare razy po „łolu” ale zainteresowałem się tym jak znajomy podesłał mi w pw „szczegóły” tego samobója.


Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:28

Dzisiaj kolejny pacjent, ale to już kierowca dał ciała. 25 palet załadował od samego przodu. Napęd przewalony o 2,7tony, kara w Belgii 4000E :mrgreen:


Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3604
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Dzisiaj stałem pod Roermondem na oświetlonym parkingu przy stacji na A57. Przebudziłem się po trzeciej, bo mi się pić chciało i czuję, że mi naczepa dygła. Otwieram okno a dwa turasy tną już następnego i jakoś im nie przeszkadzało że ich widzę, tyle że przynajmniej się od razu ulotnili osobówką z parkingu.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 13:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Fabrycznie podnoszona os kosztuje (przynajmniej dla mnie ;)) tyle co nowy zapas. Zrezygnowałem z zapasu i 3 oske dźwiganą dostałem “gratis”. Mogę powiedzieć tyle tylko ze przy ładunku max 5 ton równo rozłożonym po naczepie kiedy mamy 3 os w gorze zdecydowanie bardziej trzeba uważać na gwałtowne ruchy kierownica bo rzuca dupa naczepy. No i w koleinach tez to czuć. Kolejny minus to zima. Zawsze jak 1 os jest podniesiona jest te kilka kilo na napędzie więcej. A to zawsze w cenie jak ślisko pod gore.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kiedyś Krone wolało 800e za podnoszoną oś ale dwóch wtedy w ofercie nie mieli.
Zapas w tej samej cenie mają czyli 800e cenią?


Post Wysłano: 07 sie 2019, 13:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 729
Lokalizacja: Lublin

Pany, stanę gdzieś w Śremie na noc? Rozładunek mam w Dąbrowie. Wypasów być nie musi, także nawet jakaś strefa może być.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 15:23

Cytuj:
Dzisiaj kolejny pacjent, ale to już kierowca dał ciała. 25 palet załadował od samego przodu. Napęd przewalony o 2,7tony, kara w Belgii 4000E :mrgreen:
W Niemczech za 13.7 na bliźniaku zapłaciłem 170e. Inaczej się nie dało załadować. :roll:


Post Wysłano: 07 sie 2019, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Niemcy ogólnie maja bardzo przyjazny taryfikator jeśli chodzi o tony. Mi się teraz ciężka pucha na Anglię trafiła także nie potrzebnie akurat musiałeś nevesu straszyć tymi karami i przepinkami :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 sie 2019, 15:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7211
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z tą puchą to na odprawę celną do Anglii jedziesz?
Bo już takie cuda jeździły do Polski przez Anglie.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 sie 2019, 15:41

W Anglii jest taniej, 300 funtów mandatu + 80 za blokadę na noc, ale nie puszczą bez naprawienia problemu na miejscu.

Jak rzeczywiście masz mocno przewalone osie albo całkowitą, to proponuje jechać jak się ściemni, większość wag pracuje do 18.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 16:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Nie no aż takiego dramatu nie ma, wolę zdążyć na prom w piątek wieczorem i się jutro przemęczyć :D
MAN na rozładunek lecę najzwyklejszy, mijaliśmy się na A1 jakie koło 12


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2633 z 3504 [ Posty: 70065 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12631 2632 2633 2634 26353504 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: