wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9888
Strona 3 z 3

Autor:  Kamil [ 17 maja 2009, 0:25 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Początkiem lat 80-tych Kamazy, Jelcze i Liazy to były naprawde dobre pojazdy, po mimo silników o mocy wahającej się od 180 do 300KM te pojazdy radziły sobie z ciężarami jakie dziś wożą pojazdy o mocy około 400KM, więc lekceważenie tych pojazdow jest nie na miejscu

Autor:  alan45 [ 17 maja 2009, 9:52 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Cytuj:
Alan - Nie, nie tylko, prowadziłem i Kamaza i Tatrę w terenie i jakby nie patrzeć radziecka konstrukcja wypada słabo na tle czeskiej Tatry.
Ok , ile ładunku miałeś na Kamazie?a ile na Tatrze?Wiem że tatra 6x4 jest lepsza w terenie,wyższe opony,mocniejszy silnik...5511 był zaprojektowany na 10t ładunku a przeważnie przewozi 15t(lub wiecej) a niestety nie ma zapasu mocy...jak masz 10t jedzie sie całkiem sprawnie i w terenie też nie ma problemu...Na Tatre 18t jest ok, czemu nikt nadstawek do kipra nie dospawa jak do kamazów i nie wozi po 25 t???wtedy byłby duży problem w terenie a spalanie T815 w warunkach budowlanych ?80l ?na 100 km-Kamaz 50l
Jasne że wolałbym Tatre od Kamaza ale spalanie powala,sam samochód waży dużo przez co w dowodzie ma małą ładowność,i ceny cześci...szok

Autor:  Kamil [ 17 maja 2009, 11:34 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Kamaz ma zacięcie terenowe ale blado wypada przy Tatrze, nadstawek do Tatry nie bardzo da się przyspawać bo z reguły są one już bardzo wysokie, 15 ton ładunku hmm ja spotkałem się z Jelczem 317 któr też tyle woźił, jeśli miałbym wybierać wywrotke to nie wybrałbym Kamaza, wolałbym już Jelcza 642 który znacznie lepiej sobie radzi i jest mocniejszy, kilku kierowców Kamazów mówiło mi że górki jeszcze nie widać a Kamaz już ją czuje.

Autor:  kubi sk [ 17 maja 2009, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Heh Wcale się nie dziwie. Lecz niema co tak chwalić kamaza. Mój wujek posiadał 3 i tatre. Kamazy dawno na złomie a tara jeszcze czasem rusza w traski :wink: :wink: :wink: Te kamazy przecież psuły się jak jasna cholera i to był największy minus :x :x :x

Autor:  sosna119 [ 17 maja 2009, 15:23 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Cytuj:
a rosja jest ogromnym krajem wiec przejacchac rosje to tak jak z polski do hiszpani.
Ciekawa teoria... Spójrz w mapę, najlepiej z dużej odległości. I teraz trochę liczb. Z Warszawy do Madrytu masz jakieś 3tys. km, może niecałe. W drugą stronę: byłem na Syberii w Tobolsku, z Warszawy wyszło ok. 3600km. Spójrz w którym miejscu jest Tobolsk ;)

Autor:  ciezarowka [ 11 sie 2009, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Chodziło mi ze odległości są podobne że Rosja jest prawie taka duża jak Europa. Koledzy właśnie się dowiedziałem że ciągnik siodłowy Kamaz 54115 najbliższy ciągnikom 5410 i 54115 jest nadal produkowany i sprzedawany w krajach byłego bloku wschodniego i taki ciągnik jest cenowo bardzo konkurencyjny do europejskich marek.

Autor:  Cichanos [ 11 sie 2009, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Powierzchnia Federacji Rosyjskiej to 17 mln. km2 z małym hakiem. Nawet Kanada która jest o połowę mniejsza od Rosji jest powierzchniowo większa od Europy.
Tyle mojego wykładu.

Autor:  Madziar [ 07 paź 2009, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Panowie nie ma się o co kłócić i porównywa Kamaza do Scanii czy MAN-a,bo to bez sensu....przecież to całkiem inne klasy pojazdów zarówno technologicznie jak i w kwestii przeznaczenia.Kamaz to wóz na razej krótkie trasy-da sobie radę z ładunkami mimo 240KM ale mieszkanie w takiej kabinie to gehenna....w Rosji tak jeżdżą,ale widzieliście jak oni żyją w tych samochodach :?: zas jesli chodzi o krótkie trasy i jazde jak nazywacie "wokół komina" jest idealny-nie potrzeba tu wielkiej mocy a Kamaz jest nie do za********nia :)

Autor:  Michcio210 [ 14 paź 2009, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Legendarne ciągniki siodłowe KAMAZ 5410 i KAMAZ 54112.

Weźcie na Syberię Kamaza i np Scanię. Przy -30 - -50 st C Kamaz pojedzie, a Scania? Chyba będzie miała problemy. Mój nauczyciel kiedyś mówił, że oglądał jakiś program z wyprawy na Syberię jakąś nową Toyotą, no i paliwo zamarzało. W starych Uazikach rozpalili ognisko pod zbiornikiem paliwa, a w Toyotce zbiornik paliwa był plastikowy i chyba wiadomo co by było gdyby pod nią rozpalić ognisko... Tak samo kamaz wykonanie toporne, przewody paliwowe grube to przy dużym mrozie nie ma problemów.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/