wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Wymagania wiekowe
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10885
Strona 20 z 26

Autor:  ciucma102 [ 29 paź 2010, 19:55 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Cytuj:
ciucma102 napisał(a):
Odpowiedz jest prosta. Aby odbyć KW przyspieszona trzeba miec ukończone 21lat

Błąd kolego :wink: Po odbyciu KW przyśpieszonej możesz jeździć po ukończeniu 21lat, ale kod "95" się nie zmienia, więc wg mnie to chore, bo skąd mogą wiedzieć podczas kontroli czy masz pełną czy przyśpieszoną, chyba, że mogą to jakoś sprawdzić wbijając nr prawka do swojej bazy danych.
Nie zrozumiales mnie. Aby zapisac sie i odbyc KW przyspieszona trzeba miec ukonczone 21lat a wiec nie ma takiej opcji zeby kierowca ukonczyl KW przyspieszona w mlodszym wieku niz 21

Autor:  Misiek105 [ 29 paź 2010, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Cytuj:
Cytuj:
ciucma102 napisał(a):
Odpowiedz jest prosta. Aby odbyć KW przyspieszona trzeba miec ukończone 21lat

Błąd kolego :wink: Po odbyciu KW przyśpieszonej możesz jeździć po ukończeniu 21lat, ale kod "95" się nie zmienia, więc wg mnie to chore, bo skąd mogą wiedzieć podczas kontroli czy masz pełną czy przyśpieszoną, chyba, że mogą to jakoś sprawdzić wbijając nr prawka do swojej bazy danych.
Nie zrozumiales mnie. Aby zapisac sie i odbyc KW przyspieszona trzeba miec ukonczone 21lat a wiec nie ma takiej opcji zeby kierowca ukonczyl KW przyspieszona w mlodszym wieku niz 21
Możliwe.
Ja rozumiem przepis tak, ze jeśli masz 18 lat, KW pełną możesz jeździć bez ograniczeń, natomiast jeśli masz 18 lat i KW przyśpieszoną tylko do 7,5 tony, a gdy ukończysz 21lat wtedy już bez ograniczeń.
:wink:

Autor:  Kili [ 29 paź 2010, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Dokładnie tak Misiek. Można odbyć KW przyspieszoną nie mając 21, ale właśnie wtedy do 7,5 można śmigać, a po ukończeniu bez ograniczeń.

Autor:  memo1337 [ 08 lis 2010, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Witam!
W tym tygodniu rozpoczynam prace w firmie bede pracowniekiem magazynu jak rowniez bede wykonywal przewozy na potrzeby wlasne w firmie zestawem ciagnik+naczepa. W zwiazku z tym ze bede podpisywal umowe i otrzymam wszystkie papiery z firmy mam 2 pytania.

1. Jak powinno wygladac moje zaswiadczenie o zatrudnieniu skoro NIE mam ukonczonych 21 lat (odbylem KW pelna 280 h) ?

2. Czy pracodawca ma obowiazek wystawic mi zaswiadczenie o nie prowadzeniu pojazdu. Jest to moja piewsza praca wczesniej bylem bezrobotnym?

Autor:  gitd.pl [ 23 lis 2010, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Cytuj:
Witam!
W tym tygodniu rozpoczynam prace w firmie bede pracowniekiem magazynu jak rowniez bede wykonywal przewozy na potrzeby wlasne w firmie zestawem ciagnik+naczepa. W zwiazku z tym ze bede podpisywal umowe i otrzymam wszystkie papiery z firmy mam 2 pytania.

1. Jak powinno wygladac moje zaswiadczenie o zatrudnieniu skoro NIE mam ukonczonych 21 lat (odbylem KW pelna 280 h) ?

2. Czy pracodawca ma obowiazek wystawic mi zaswiadczenie o nie prowadzeniu pojazdu. Jest to moja piewsza praca wczesniej bylem bezrobotnym?
1.Nie jest wymagane żadne zaświadczenie o zatrudnieniu. W prawie jazdy w tabeli nr 12 znajduje się zapis 95 i data ważności. Ten wpis wskazuje że ma Pan kwalifikacje zawodową do wykonywania przewozów drogowych dla określonej wpisem kategorii prawa jazdy. Jednocześnie kierowcy którzy uzyskali wpis do prawa jazdy nie potrzebują zaświadczenia potwierdzającego zatrudnienie i spełnienie wymagań ustawy o transporcie drogowym.
2. Pacodawca ma obowiżek wystawic zaświadczenie potwierdzające fak nieprowadzenia pojazdu za dni kiedy nieprowadził Pan pojazdu. Jest odpowiedni wzór tego dokumentu ( znajdzie go Pan na stronie www.gitd.pl).

Autor:  gitd.pl [ 23 lis 2010, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Cytuj:
Cytuj:
Niestety muszę Cię bardzo zmartwić, zachęcam do lektury mojego tematu

viewtopic.php?f=45&t=26101&st=0&sk=t&sd=a&hilit=gitd

Inspektorek z na Na Osi wywołał burzę i jest on tylko jednym z przedstawicieli ITD. Generalny Inspektorat Transportu Drogowego przedstawił mi również pisemnie odpowiedź, która przedstawia sprawę zupełnie odmiennie i również podpiera się ustawami.

Efekt jest taki, że nie ma wiarygodnej informacji i do czasu ukazania się jakiegoś rozporządzenia nie ma szans na wyjaśnienie sprawy, a biorąc pod uwagę, że "wkrótce" te czekające osoby dobiją do 21 lat to przecież nie warto sobie rąk brudzić...

edit: Dodam tylko, że "mój regionalny" inspektorat w Katowicach, oczywiście nie raczył się ustosunkować do tego tematu.
Wiem, czytałem tamten jak i ten temat cały i stwierdzam jedno, NIEJASNOŚĆ. Niestety to jest Polska... Ciągłe nie domówienia, luki w przepisach... Każdy mówi co chce. Eh szkoda gadać nawet.

edit:
Najlepsze jest to, że chłopak, który ma 18 lat, zrobi wszystkie kwity i może jeździć bez ograniczeń (jeżeli znajdzie pracę), a taki co ma 20 tylko ma stary kurs nie może. I tak jak wymyślili z tym zatrudnieniem do 10.09.2010. Co ITD czy inny organ kontrolujący będzie dzwonił do urzędu i pytał czy taki figurat był przed tą datą zatrudniony? Szczerze to śmiech na sali.
Jednym rozwiązaniem jest zrobienie szkolenia okresowego i otrzymać wpis "95" do prawka, ale jak ktoś już gdzieś pisał chciał zrobić takowe szkolenie to go odesłali z kwitkiem, bo powiedzieli, że jego data wydania prawa jazdy kat. C nie obowiązuje jeszcze do tego... Trochę chore, ale cóż.
Nadal uważam tak jak to powiedziałem w programie Na Osi. Moja odpowiedź była poparta wieloma konsultacjami z prawnikami. Jenakże stanowisko Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego jest inne ( choć GITD nie jest organem uprawnionym do interpretacji przepisów prawa). Organem do tego uprawnionym jest Minister Infrastruktury. Chciałem jednak zaznaczyć że to przedsiębiorca zatrudniający kierowcę musi zastanowić się nad ryzykiem związanym z zatrudnieniem młodego kierowcy. W sytuacji takiej jak ta opisana powyżej ze względów bezpieczeństwa ( szerokopojętego) lepiej troche odczekać.
Pozdrawiam,
RK.

Autor:  Marix [ 23 lis 2010, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Witam Panie Rafale.
Jest nam bardzo miło, że po raz pierwszy w historii tego forum pojawił się ktoś z przedstawicieli ITD. To uhonorowanie naszego forum.

Mam nadzieję, że poświęci Pan trochę czasu, aby od czasu do czasu pomóć naszym forumowiczom w interpretacji przepisów.

Odnośnie tematu jaki Pan teraz poruszył, to pomimo iż byłem jednym z największych wojowników, to opadlem już z sił i czekam do 21 roku życia.

Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo ubolewam nad tą sytuacją.
Pisze Pan o innych aspektach pracy młodego kierowcy. Proszę nie brać do siebie moich uwag odnośnie ustawodawstwa, ale skoro przepisy są takie, a nie inne i nikomu nie zależy na tym by sprawę "wyprostować", bo lepiej zeby młodzi nie jeździli to jest to trochę śmieszne. Jeśli mówi się A (dopuszcza 18latków do jazdy bez ograniczeń), to trzeba załatwić sprawę ograniczeń do końca.

Czy 18latek po odbyciu KW nabiera niespotykanej dojrzałości, doświadczenia i mądrości?

Czy jest to w porządku, ze ludzie którzy prawie 3 lata pracują za kółkiem, mają komplet uprawnień, są gorsi tylko dlatego, że nie mają KW?

Także nie trafia do mnie taka interpretacja.

Nie chcę aby w moim kraju tworzono ustawy w sposób, który daje dowolność interpretacji.

p.s Jak rozumiem jest Pan inspektorem, który wypowiada się w "Na osi" i nie ma Pan nic wspólnego z GITD? Bo Pana nick jest trochę mylący.

Autor:  patrol90 [ 25 lis 2010, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Koledzy a jeśli ja mam 20 lat i stay kurs na przewóz rzeczy to moge jeżdić powyżej 7.5 t czy nie?Bo mój szef twierdzi że tak i obsadził mnie na 12 tonówke.

Autor:  Jacek_Bydgoszcz [ 26 lis 2010, 10:38 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Możesz, ja jeżdże zestawem 34 tony DMC mając 19 lat i nikt się nie czepia :)

Autor:  hans [ 26 lis 2010, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

miałeś już jakieś kontrole drogowe ? Krokodylki się nie czepiali ?

Autor:  Jacek_Bydgoszcz [ 26 lis 2010, 14:58 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Miałem raz i nic się nie czepiali, sprawdzali tylko mój dowód, prawo jazdy i dowód rejestracyjny 8)

Autor:  gitd.pl [ 30 lis 2010, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Cytuj:
Witam Panie Rafale.
Jest nam bardzo miło, że po raz pierwszy w historii tego forum pojawił się ktoś z przedstawicieli ITD. To uhonorowanie naszego forum.

Mam nadzieję, że poświęci Pan trochę czasu, aby od czasu do czasu pomóć naszym forumowiczom w interpretacji przepisów.

Odnośnie tematu jaki Pan teraz poruszył, to pomimo iż byłem jednym z największych wojowników, to opadlem już z sił i czekam do 21 roku życia.

Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo ubolewam nad tą sytuacją.
Pisze Pan o innych aspektach pracy młodego kierowcy. Proszę nie brać do siebie moich uwag odnośnie ustawodawstwa, ale skoro przepisy są takie, a nie inne i nikomu nie zależy na tym by sprawę "wyprostować", bo lepiej zeby młodzi nie jeździli to jest to trochę śmieszne. Jeśli mówi się A (dopuszcza 18latków do jazdy bez ograniczeń), to trzeba załatwić sprawę ograniczeń do końca.

Czy 18latek po odbyciu KW nabiera niespotykanej dojrzałości, doświadczenia i mądrości?

Czy jest to w porządku, ze ludzie którzy prawie 3 lata pracują za kółkiem, mają komplet uprawnień, są gorsi tylko dlatego, że nie mają KW?

Także nie trafia do mnie taka interpretacja.

Nie chcę aby w moim kraju tworzono ustawy w sposób, który daje dowolność interpretacji.

p.s Jak rozumiem jest Pan inspektorem, który wypowiada się w "Na osi" i nie ma Pan nic wspólnego z GITD? Bo Pana nick jest trochę mylący.
Witam! Czytałem wszystkie Pana wypowiedzi na tym forum-gratuluję wiedzy i rozeznania w sprawach prawa transportowego.

Wracając do sprawy-oczywiście nie można generalizować i ogólnie stwierdzić, iż młodzi kierowcy są niebezpieczni i nie powinni wykonywać przewozów drogowych. Jednakże w trakcie prac nad zmianą ustawy o transporcie drogowym ( Dz. U. Nr 43 z 2010r. poz. 246). bardzo pobieżnie ustawodawca podszedł do zapisów ustawy o transporcie drogowym z dnia 17.11.2006r. i nie poddano dogłębnej analizie zapisów znajdujących się w tej ustawie (z dnia 17.11.2006r) w związku z nową ustawą wprowadzoną w kwietniu 2010r. Najważniejszą kwestią jest art. 5 Ustawy z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym ( Dz. U. Nr 43 z 2010r. poz. 246). To na ten artykuł powołują się osoby z GITD. Ja oraz wiele innych osób ( prawników) uważa że nie można nabyć uprawnień ( zapis art. 5 Zachowują swe uprawnienia do wykonywania przewozów drogowych kierowcy, którzy nabyli je na podstawie przepisów ustawy o transporcie drogowym ( Dz. U. Nr 125 z 2007r. poz. 874 ze zm.) w dotychczasowym brzmieniu.) zapisanych w art. 39 tejże ustawy mówiącym o warunku zatrudnienia kierowcy. To nie było żadne uprawnienie tylko warunek brzegowy do zatrudnienia kierowcy wykonującego przewozy drogowe. Uprawnienia to kwalifikacje wstępne i szkolenia okresowe, które kierowcy wykonywali na podstawie przepisów opisanych w ustawie o transporcie drogowym ( Dz. U. Nr 125 z 2007r. poz. 874 ze zm.)- i to miał ustawodawca na myśli. Jeśli taki zapis nie pojawiłby się w ustawie to kierowcy Ci utracili by te uprawnienia i musieli by je robić od nowa. I tak można w nieskończoność toczyć tą dyskusję toczyć.
W każdym razie nadal tkwię przy swoim. W ramach programu Na Osi napiszę do MI zapytanie żeby załatwić sprawę.
PS. Mój nick związany jest z nazwą portalu internetowego, na którym gościnnie zamieszczam swoje artykuły.
Pozdrawiam , i służę informacją…

Autor:  Marix [ 01 gru 2010, 18:23 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Witam, dziękuję za odpowiedź.

Jeśli MI zareaguje na Pana apel i w krótkim czasie sytuacja się rozjaśni, to jak sądze ma Pan piwo u wielu forumowiczów :)

BTW. Prywatnie radziłby Pan takim osobom jak ja wsiadać za kółko i nie przejmować się tematem? Co w razie kontroli, jak rozmawiać z inspektorem/policją i jak to się może skończyć w najgorszym wypadku?

Autor:  gitd.pl [ 05 gru 2010, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Może się skończyć jedynie w najgorszym przypadku zakazem dalszej jazdy. Jednakże raczej nikt w takim przypadku nie podejmie takiej decyzji w sytuacji nie dokońca jasnej i klarownej. Osoby kontrolujace działają na zasadzie 100% pewności co do podjętej decyzji. Jeśli nie ma tej 100% pewności nikt nie podejmie ryzyka wypłaty odszkodowania za straty poniesione przez przewoźnika z powodu wstrzymania przewozu.
Cytuj:
Witam, dziękuję za odpowiedź.

Jeśli MI zareaguje na Pana apel i w krótkim czasie sytuacja się rozjaśni, to jak sądze ma Pan piwo u wielu forumowiczów :)

BTW. Prywatnie radziłby Pan takim osobom jak ja wsiadać za kółko i nie przejmować się tematem? Co w razie kontroli, jak rozmawiać z inspektorem/policją i jak to się może skończyć w najgorszym wypadku?

Autor:  Damo105 [ 06 gru 2010, 0:06 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

a ja się pochwalę :D Mi się ostatecznie udało, pracuje już 3 tydzień jak kierowca dużego zestawu ;] jak na razie podwójna obsada aby złapac trochę doświadczenia, potem będzie czas na samodzielną jazdę. Marix sam opadłem z sił i myślałem że nic z tego nie będzie (startowałem 3 razy do tego samego pracodawcy) w końcu sam się odezwał jak miałem co innego na oku... i tak oto w ten sposób jeżdżę na międzynarodówce mając 20 lat :) Czekam tylko kiedy nastąpi pierwsza kontrola i co stanie się wtedy, ale to na pewno niebawem :wink:
wytrwałym życzę powodzenie

Autor:  Simer [ 23 gru 2010, 16:06 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Witam wszystkich! :) Jestem tu nowy, mam 20 lat i w związku z tym kilka pytań do Was:
Niebawem (4 stycznia) mam egzamin na C, później zamierzam rozpocząć kurs na C+E.
Pasja do większych "autek",którą zaraziłem się podczas jazdy "L" podsunęła mi pomysł, aby w czasie wakacji( student- 3.5 miesiąca wolnego) podjąć pracę jako kierowca zestawu. Trasy głównie Skandynawskie.
Moje pytanie:
-Kurs na przewóz rzeczy wiem, że trzeba zrobić, ale co jeszcze? Jakie wymagane dokumenty.
-Czy mając 20 lat mogę poruszać się po drogach europejskich, czy muszę czekać do ukończenia 21 lat( 4 sierpień)

Robotę miałbym nagraną, znajomy ma firmę i wiem, ze na wakacje przydałby mu się ktoś do podwójnej obsady.

Liczę na waszą pomoc, a wiem że trafiłem chyba dobrze:)
Pozdrawiam.

Autor:  Marix [ 23 gru 2010, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Ciebie nie dotyczą żadne ograniczenia, bo robisz uprawnienia "po nowemu". Jedyny warunek to ukończenie pełnej kwalifikacji wstepnej - 280 h za około 5 000 zł. Dodatkowo oczywiście odpowiednie kategorie.

Gdybyś miał skonczone 21 lat mogłbys robisz kwalifikację przyspieszoną, 140 h za około 2500 zł

Potrzebujesz jeszcze badań psychotechnicznych, lekarskich i karty do tachografu cyfrowego w przypadku nowszych pojazdów.

Autor:  Simer [ 24 gru 2010, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

A jeszcze jedno pytanko.
Zasłyszałem, że jeżeli kierowca nie ma ukończonych 21 lat to ubezpieczyciel w razie jakiegoś wypadku nie wypłaca kasy. Być może jest to jakiś mit lub stare przepisy.

Autor:  Kili [ 24 gru 2010, 14:26 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

To zależy od ubezpieczyciela. Nie wszyscy mają taki wymóg.

Autor:  Marix [ 24 gru 2010, 15:25 ]
Tytuł:  Re: Wymagania wiekowe

Twoje "zasłyszenie" musiało polegać na nieuważnym czytaniu tego tematu, a czytales pewnie moje słowa. Z tym, że tak jak już mówiłem cała ta dyskusja Ciebie NIE dotyczy.

W pełni LEGALNIE i zgodnie z przepisami po ukończeniu kwalifikacji wstępnej masz prawo jeździć i żaden ubezpieczyciel nie ma powodów do odmowy wypłaty odszkodowania.

Strona 20 z 26 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/