wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Cyfrowy Tachograf
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6590
Strona 9 z 15

Autor:  Pawełeczek [ 01 maja 2014, 16:30 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Dzięki za odpowiedź na temat wyjmowania kart, chodziło mi głównie jak to prawnie wygląda ;)

Co tydzień jeżdżę do UK :)
Wjeżdżasz na prom, zanim pójdziesz do góry na pokład to w tacho wklepujesz prom/kolej :) Po powrocie nic nie musisz robić, jak ruszysz to prom sam się wyłączy.
Na lini Calais-Dover i odwrotnie pauzy przerywanej zrobić nie możesz, na promie nie ma kajuty dla kierowcy.
P.S.
bierz duży bilet ze sobą na prom, wtedy masz jedzenie za free. I uważaj na ciapatych, bo włażą na samochód na potęgę i bez krępacji żadnej.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 01 maja 2014, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
Karta nie była używana jeszcze.
Zatem po złożeniu karty robisz wpis manualny i to powinno wystarczyć aczkolwiek mieliśmy kontrolę z kolegą jadąc we dwóch miał trzy dni używaną kartę, zrobił wpis przy pierwszym złożeniu karty, a inspektor powiedział, że i tak powinien mieć urlopówkę. On wpis uznał, ale inny mógł zakwestionować.

Autor:  bibor80 [ 01 maja 2014, 18:13 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
I uważaj na ciapatych, bo włażą na samochód na potęgę i bez krępacji żadnej.
Słyszałem właśnie o tym. Kolega mi coś mówił, że przed wjazdem na prom można podjechać na skan auta, żeby sprawdzili czy nikt na wilczy bilet nie jedzie.

Dziękuje Panowie za pomoc i wszystkie informacje. Idę zagłębić się w obsługę tacho i pewnie znowu w razie niejasności będę pytał.

Jeszcze jedno. Jak np. po 3h jazdy wyjeżdżam na prom i na tacho zaznaczę prom/kolej to mogę to traktować jako przerwę i czas jazdy mi się kasuje czy nie?

Autor:  speed_cars [ 02 lip 2014, 11:40 ]
Tytuł:  Re:

Cytuj:
Może nie tyle co bez sensu a po prostu nazwijmy rzecz po imieniu: czysta głupota. Zarówno tego, który "podkłada" taką kartę jak i tego, który daje do ręki kierowcy swoją kartę.
Ile taka przyjemność kosztuje ? Ostatnio miałem taki przypadek, że drugi kierowca chciał pojechać na mojej karcie, nie dałem mu, po ostrej wymianie słów, wróciłem pociągiem do domu. Nie chciałem mieć żadnych kłopotów przez tego kierowcy.

Autor:  użytkownik usunięty [ 02 lip 2014, 14:19 ]
Tytuł:  Re: Re:

Cytuj:
Ile taka przyjemność kosztuje ? Ostatnio miałem taki przypadek, że drugi kierowca chciał pojechać na mojej karcie, nie dałem mu, po ostrej wymianie słów, wróciłem pociągiem do domu. Nie chciałem mieć żadnych kłopotów przez tego kierowcy.
pkt 13.13: "Używanie tej samej wykresówki lub karty kierowcy przez kilku kierowców - 2 000,00 zł"

Źródło: Taryfikator wykroczeń, strona 9, pkt. 13.13

Autor:  TGD_Szczecin [ 04 lip 2014, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Re:

Cytuj:
Cytuj:
Może nie tyle co bez sensu a po prostu nazwijmy rzecz po imieniu: czysta głupota. Zarówno tego, który "podkłada" taką kartę jak i tego, który daje do ręki kierowcy swoją kartę.
Ile taka przyjemność kosztuje ? Ostatnio miałem taki przypadek, że drugi kierowca chciał pojechać na mojej karcie, nie dałem mu, po ostrej wymianie słów, wróciłem pociągiem do domu. Nie chciałem mieć żadnych kłopotów przez tego kierowcy.
Dodatkowo twoja karta zostanie zabezpieczona i wysłana do PWPW w celu zniszczenia, czyli nie masz karty kierowcy przez pewien czas, do czasu wyrobienia nowej.

Autor:  speed_cars [ 31 lip 2014, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
Cytuj:
(...)Będę jechał z Francji do Anglii. Tam może mi zejść 2 dni i znowu powrót.(...)
Optymista :mrgreen:
Cytuj:
(...)Jeśli ustawię na tacho kraj rozpoczęcia pracy na Francję, to kraj zakończenia mam ustawić na Anglię na koniec dnia czy dopiero jak skończę tygodniowy czas pracy, to wtedy ustawić dopiero kraj zakończenia pracy?(...)
Kraj rozpoczęcia/zakończenia wpisujesz ZAWSZE przed rozpoczęciem nowej doby pracy, tak samo kraj zakończenia dajesz ZAWSZE na koniec dnia pracy. Wpisujesz po prostu kraj, w którym rozpoczynasz, kończysz dzień pracy. No jeszcze w UK oprócz wpisania kraju rozpoczęcia/zakończenia musisz wpisać region (Szkocja, Walia, itd.). To samo dotyczy Hiszpanii.
Cytuj:
(...)
Drugie pytani mam odnośnie wjazdu na promu. Czy będąc na promie tacho mam ustawić na przerwę, dostępność do pracy czy jak?(...)
Jeżdżąc na międzynarodówce i przeprawiając się promem przez Kanał LaManche zawsze ustawiałem selektor na odpoczynek.
Jeżeli chodzi o wpisanie rozpoczęcia/zakończenia pracy w regionie Szkocja, Hiszpania to skąd mogę wsiąść nazwy rejonów ?
W przyszłym tygodniu mam pojechać w trasę samochodem Volvo, jak można w tachografie ustawić czas rzeczywisty ? Boję się gdy Tachograf będzie ustawiony na czas UTC to mogę pomylić się. Pomiędzy Francją a Anglią jest zmiana czasu. Czy z tego powodu trzeba zmienić czas w Tachografie ? Np. Jeżeli będzie jeździł na czasie rzeczywistym to będzie musiał przedstawić na czas UTC gdy będę w Anglii ?

Autor:  bibor80 [ 31 lip 2014, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Ja jak daje kraj zakończenia, to wciskam uk i nic więcej tacho nie chce.
Na promie włączam opcje prom/kolej.
Czasu Utc nie zmienisz, ale możesz sobie ustawić czas lokalny jeśli Ci to pomoże. Ja tego nie robię, bo nie ma takiej potrzeby. Różnica między czasem francuskim, a uk to jedna godzina, wiec łatwo można dodać lub odjąć.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 01 sie 2014, 1:48 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Mam pytanie odnośnie wpisu manualnego. Sytuacja teoretyczna dla zobrazowania o co mi chodzi:

Mianowicie, kończąc pracę wyjmuje się kartę z tachografu na selektorze ustawionym na łóżeczko. Następnie po odpoczynku dobowym wkładam kartę do tachografu również na selektorze ustawionym na łóżeczko, aby wpisać odpoczynek dobowy.

Teraz sytuacja wygląda następująco:

Kończę pracę o 12:10, ale karta z tachografu została wyjęta o 12:00 na łóżeczku. Ja przez 10 min zajmuję się papierkową robotą. Następnie zaczynam pracę o 23:45, ale kartę do tachografu wkładam o 23:50. Wkładam ją na łóżeczku, ale od 12:00 do 12:10 robię wpis manualny na młoteczkach, ponieważ wykonywałem w tym czasie inną pracę. Następnie od 12:10 do 23:45 wpisuję łóżeczko, ponieważ wtedy miałem odpoczynek dobowy. Następnie od godziny 23:45 wpisuję inną pracę, ale tak jak wspomniałem kartę loguję na łóżeczkach, zatem zanim zostanie wczytana w tacho przez chwilę po zalogowaniu się tacho rejestruje przerwę i muszę zmienić selektor na łóżeczka, aby kontynuować inną pracę.

Teraz pytanie czy mogę włożyć kartę na selektorze ustawionym na młotki, wpisać inną pracę 12:00 - 12:10, odpoczynek 12:10 do 23:45 i inną pracę 23:45 do 23:50 i to będzie dobrze?

Chodzi o to czy włożenie karty na młotkach nie spowoduje, że odpoczynek dobowy nie zostanie wpisany jako inna praca.

Autor:  mk61 [ 01 sie 2014, 10:06 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Pytanie tylko, po co być aż tak dokładnym.
Cytuj:
Chodzi o to czy włożenie karty na młotkach nie spowoduje, że odpoczynek dobowy nie zostanie wpisany jako inna praca.
Nie. Tachograf po włożeniu karty i tak zapyta o wpis, a wpisując manualnie tachograf zapisze na karcie to, co mu każesz, czyli przerwy, dyżury, czy pracę.
Cytuj:
Teraz pytanie czy mogę włożyć kartę na selektorze ustawionym na młotki,
Możesz. Poza tym, nawet, jeśli po wpisach manualnych będziesz miał łóżko, to zmieniając czynność przed upływem 1 minuty, raczej i tak zapisze Ci pracę.

Ja mam jeszcze pytanie do mądrzejszych. Jak się posługiwać funkcją prom/kolej?
Przyjeżdżam na terminal, klikam pauzę, wjeżdżam na prom i po zatrzymaniu na promie prom/kolej?
Czy może wjeżdżam na terminal, klikam prom/kolej i pauzę i po wjeździe tylko pauza?
Co, jeśli po zjeździe z promu muszę jeszcze dokręcić pauzę? Jak to wyklikać?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 01 sie 2014, 10:29 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
Pytanie tylko, po co być aż tak dokładnym.
Powiedzmy, że mam taki kaprys i lubię jak wszystko jest jak należy. Podczas zmiany kierowców np. ja jeszcze pracuję zajmując się bagażami czy przyjmowaniem pasażerów, ale moja karta już jest wyjęta z tacho, bo następny kierowca się loguje, także pilnuję, aby ten okres potem wpisać jako inna praca. Jak Ci ITD zobaczy, że ogarniasz tacho i masz wszystko ok, to kontrola powinna być szybka i bezproblemowa (własne doświadczenie).

Autor:  bibor80 [ 01 sie 2014, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Mk61 ja zawsze ustawiam prom/kolej jak jestem na promie. Na terminalu jak mam dłuższą chwilę do promu, to wbijam przerwę.

Autor:  Mikuś [ 01 sie 2014, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
Cytuj:
Pytanie tylko, po co być aż tak dokładnym.
Powiedzmy, że mam taki kaprys i lubię jak wszystko jest jak należy. Podczas zmiany kierowców np. ja jeszcze pracuję zajmując się bagażami czy przyjmowaniem pasażerów, ale moja karta już jest wyjęta z tacho, bo następny kierowca się loguje, także pilnuję, aby ten okres potem wpisać jako inna praca. Jak Ci ITD zobaczy, że ogarniasz tacho i masz wszystko ok, to kontrola powinna być szybka i bezproblemowa (własne doświadczenie).
Więcej kombinacji niz to warte,jak tak bardzo chcesz mieć zapisana inna prace(tylko po co?) to wyjmij kartę dopiero po ładunku bagażów i obsługi podróżnych,wtedy sama pauze wklepiesz, prosciej i szybciej,

Autor:  bibor80 [ 01 sie 2014, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Zapomniałem dzisiaj rano wbić kraj rozpoczęcia. Zrobiłem wpis po 20 min jazdy. Czy w razie kontroli mogę mieć z tego tytułu problem?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 01 sie 2014, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
Więcej kombinacji niz to warte,jak tak bardzo chcesz mieć zapisana inna prace(tylko po co?) to wyjmij kartę dopiero po ładunku bagażów i obsługi podróżnych,wtedy sama pauze wklepiesz, prosciej i szybciej,
To oczywiste, że tak by było najwygodniej, ale chodzi o względy organizacyjne: ja po skończeniu jazdy ogarniam bagaże i pasażerów, a kierowca który kontynuuje jazdę, spokojnie się szykuje. Co to tego po co chcę mieć wpisaną inną pracę, to jest kilka argumentów za, ale to już nie istotne aż tak bardzo.

Autor:  cyfrowywafel [ 01 wrz 2014, 18:26 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Panowie mam kilka pytan. Praktycznie codziennie jezdze innym autem. Pauzy dobowe robie na wyciagnietej karcie.
Czy wpis manualny trzeba wklepywac kazdorazowo (nawet jak mam wypisana weekendowke)? Bo obecnie robie tak, ze mam wpis + weekendowke.

I o co chodzi z komunikatem KONIEC ZMIANY? Zawsze daje NIE, ale mam pewnosci czy tak ma byc?

Kolejna sytuacja to gdy w trasie jestem kilka dni i spie w aucie. Wtedy nie wyciagam karty na pauze dobowa, tylko robie ja majac wcisniete lozko. Czy to wystarczy? Czy trzeba jeszcze robic dodatkowa operacje - WPISZ -> KIEROWCA 1->KRAJ ROZPOCZECIA?

Prosze o pomoc, bo nie mam rozeznania w tych kwestiach.

Autor:  Marecki [ 01 wrz 2014, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Wpis o rozpoczęciu i zakończeniu trzeba robić za każdym razem.

Autor:  bibor80 [ 01 wrz 2014, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Ja robię tylko jak wiem, że zaczynam w jednym kraju, a kończę w drugim. Jak latam po jednym, to nigdy nie wpisywałem.

Autor:  użytkownik usunięty [ 01 wrz 2014, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
Ja robię tylko jak wiem, że zaczynam w jednym kraju, a kończę w drugim. Jak latam po jednym, to nigdy nie wpisywałem.
Jak zapłacisz to się nauczysz, że niezależnie od tego, czy jeździsz wokół komina, czy kursujesz pomiędzy Bajkonurem a Międzynarodową Stacją Kosmiczną "Mir", wpisanie kraju rozpoczęcia i zakończenia jest obligatoryjne. Życzę wyrozumiałego inspektora przy kontroli...

Autor:  bułkowski410 [ 01 wrz 2014, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowy Tachograf

Cytuj:
Panowie mam kilka pytan. Praktycznie codziennie jezdze innym autem. Pauzy dobowe robie na wyciagnietej karcie.
Czy wpis manualny trzeba wklepywac kazdorazowo (nawet jak mam wypisana weekendowke)? Bo obecnie robie tak, ze mam wpis + weekendowke.

I o co chodzi z komunikatem KONIEC ZMIANY? Zawsze daje NIE, ale mam pewnosci czy tak ma byc?

Kolejna sytuacja to gdy w trasie jestem kilka dni i spie w aucie. Wtedy nie wyciagam karty na pauze dobowa, tylko robie ja majac wcisniete lozko. Czy to wystarczy? Czy trzeba jeszcze robic dodatkowa operacje - WPISZ -> KIEROWCA 1->KRAJ ROZPOCZECIA?

Prosze o pomoc, bo nie mam rozeznania w tych kwestiach.
Jak masz "weekendowkę" to nie robisz wpisu manualnego.


KONIEC ZMIANY... Dajesz nie i dobrze robisz, potem uzupełniasz aktywności.


Trzeba robić wpisy o rozpoczęciu i zakończeniu.


Cytuj:
Ja robię tylko jak wiem, że zaczynam w jednym kraju, a kończę w drugim. Jak latam po jednym, to nigdy nie wpisywałem.
To źle...
Cytuj:
Wpis o rozpoczęciu i zakończeniu trzeba robić za każdym razem.
A jeśli chce sobie pójść na spacer na godzinkę i biorę kartę ze sobą i pyta mnie o kraj rozp/zakończenia to też muszę?
No chyba że mówisz za każdym razem przy rozpoczęciu/zakończeniu odpoczynku to ok.

Strona 9 z 15 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/