wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://wagaciezka.com/

Mercedes Actros Mp1 i Mp2
http://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=67
Strona 7 z 17

Autor:  Speedy [ 10 kwie 2008, 17:40 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Cytuj:
teraz to zrozumiałem, dzięki Ci wielkie. A na 3 stronie tematu to troche haotycznie jest opisane dlatego ponowiłem pytanie...

A jak wygląda sprawa z biegami w dół. Jak jedziemy dajmy na to 6 i dojeżdzamy do skrzyżowania i chcemy dać na 2 to przesuwamy joistic 4 razy do tyłu czy raz do tyłu a komputer sam dobierze odpowiedni bieg do obrotów silnika?

Mówicie że na wyświetlaczu pojawia się na którym biegu jedziemy. Cały czas jest to widoczne czy tylko podczas przełączania biegów?
komputer sam przełącza na bieg np. tak jak napisałeś z 6 na 2 wystarczy 1 raz i komputer sam się ''dostosuję''. a bieg cały czas jest na wyświetlaczu :)

Autor:  Trax1908 [ 12 kwie 2008, 18:04 ]
Tytuł:  Mercedes Actros 3241

Wiatam wszyskich
Dzis przesiadlem sie z Volva FM 10 na
Mercedesa Actrosa 3241 http://www.boss-truck.com/images/mixer/MXBSME958.jpg

I mam 3 problemy:

-Jak ustawic aktualna date na tachografie?? godzine udalo mi sie zmienic ale daty nie dalem rady

-Gdzie znajduja sie bezpieczniki??

-I jak by ktos posiadal taki samochod to prosil bym o info o srednim spalaniu bo mi wychodzi kolo 70 l

Prosze o odpowiedz jest to dla mnie wazne
Z gory dziekuje.

Autor:  madejsk [ 26 kwie 2008, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Nie wie kto ile pali na 100 taki actros bluetec
??

Autor:  Marcinos [ 26 kwie 2008, 23:26 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros 3241

Cytuj:

info o srednim spalaniu bo mi wychodzi kolo 70 l
Jak jeździsz na krótkich trasach z pełnym ładunkiem to tak będzie Ci wychodził i nic nie zrobisz.

Autor:  Bajzel [ 27 kwie 2008, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Cytuj:
Nie wie kto ile pali na 100 taki actros bluetec
??
Tyle co nie BlueTec, znaczy się, spali minimalnie mniej, ale jakieś większych różnic tam nie będzie, czyli od 26-28 na pusto do 30-32 na pełno (po stosunkowo płaskim terenie).

Autor:  fafciuk [ 28 maja 2008, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

koledzy jak mozna zmieniac pokolei biegi w acrtosie o co 1 a nie co dwa, jak to robi komputer ?

Autor:  GRZEGORZ [ 28 maja 2008, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Tym mniejszym przyciskiem od połówek. Tylko zamiast raz musisz kliknąć dwa razy i dopiero sprzęgło.

Autor:  kacper1992 [ 21 sie 2008, 15:04 ]
Tytuł:  Rama w Actrosach

Potrzebne mi wymiary ramy w ciągniku siodłowym Mercedes Actros MPII 1841 Megaspace Low deck. Jak ktoś ma wymiary ramy z innego Actrosa to też może być bo chyba nie ma wielkich różnic, w końcu ta sama firma. Potrzebne mi długość, szerokość i wysokość. Najważniejsza długość. Szukałem już w googlach i nie mogę znaleźć konkretów. Za odp. z góry dziękuje.

Autor:  Pampa [ 25 sie 2008, 9:35 ]
Tytuł:  Zmiana biegów ACTROS 2006 przykład

Mercedes Actros MPII oferuje następujące mechanizmy zmiany biegów:
-mechanizm manualnej zmiany biegów (HPS), nie występował w kompletacji z kabiną Megaspace,
-mechanizm zmiany biegów Telligent ( występuje pedał sprzęgła)
-mechanizm automatycznej zmiany biegów Telligent (brak pedału sprzęgła)
- Mercedes PowerShift ( występuje w wersji 12 i 16 biegowej)

Mechanizm zmiany biegów Telligent dysponuje 16 biegami do przodu oraz 2 biegami wstecznymi. Biegi mogą być wybierane przez układ elektroniczny lub przez kierowcę. Po każdej dokonanej zmianie biegów słychać odgłos z głośnika. Mechanizm oferuje 4 możliwości zmiany biegów:
1. Bezpośrednia zmiana biegów przez układ Telligent,
2. Zmiana biegów przez układ Telligent z preselekcją,
3. Bezpośrednia zmiana biegów przez kierowcę,
4. Zmiana biegów przez kierowcę z preselekcją.
W przypadku zmiany biegów przez układ Telligent układ elektroniczny dobiera optymalny bieg. Kierowca określa kierunek zmiany biegów przesuwając odpowiednio dźwignię.
Ad1.:
-wcisnąć pedał sprzęgła do oporu,
-przesunąć dźwignię zmiany biegów do wyczuwalnego oporu do przodu (zmiana na wyższy bieg) lub do tyłu (zmiana biegu na niższy) i przytrzymać,
-na wskaźniku miga optymalny bieg wybrany przez układ elektroniczny,
-odczekać aż wybrany bieg zostanie włączony, czyli słychać odgłos z głośnika i na wyświetlaczu wskazywane jest włączone przełożenie,
-puścić dźwignię zmiany biegów
-zwolnić pedał sprzęgła.
Ad2.:
-przesunąć dźwignię zmiany biegów do wyczuwalnego oporu do przodu (zmiana na wyższy bieg) lub do tyłu (zmiana biegu na niższy) i puścić, wybrany bieg zostaje zachowany w pamięci przez około 10 sekund,
-wcisnąć pedał sprzęgła do oporu, zmiana biegu została wykonana gdy z głośnika słychać odgłos przełączania i na wyświetlaczu wskazane jest włączone przełożenie,
-zwolnić pedał sprzęgła.
Ad3.:
W tym przypadku kierowca wybiera kierunek przełączania i przełożenie za pomocą dźwigni zmiany biegów i przycisku funkcyjnego! Możemy włączać przełożenia na wyższe o 1/2, 1, 1 1/2, lub 2 biegi.
ETAPY ZMIANY BIEGÓW NA WYŻSZY:
1/2 biegu w górę: pociągnąć przełącznik półbiegów do góry
1 bieg w górę: nacisnąć przycisk funkcyjny i przytrzymać, przesunąć dźwignię zmiany biegów do przodu. W przypadku preselekcji: pociągnąć przełącznik półbiegów dwa razy do góry
1 1/2 biegu w górę: nacisnąć przycisk funkcyjny i przytrzymać, pociągnąć przełącznik półbiegów w górę i przesunąć dźwignię zmiany biegów do przodu. W przypadku preselekcji pociągnąć trzykrotnie przełącznik półbiegów do góry.
2 biegi w górę: nacisnąć przycisk funkcyjny i przytrzymać, przesunąć dźwignię dwukrotnie do przodu. W przypadku preselekcji pociągnąć przełącznik półbiegów czterokrotnie do góry.
Analogicznie zmiana biegów wygląda przy redukcji, z zachowaniem zmiany kierunku dźwigni i przełącznika półbiegów.
Bezpośrednia zmiana biegów przez kierowcę bez preselekcji:
-wcisnąć pedał sprzęgła do oporu,
-przesunąć dźwignię zmiany biegów do wyczuwalnego oporu (zgodnie z wyżej opisanymi ETAPAMI ZMIANY BIEGÓW) Po puszczeniu dźwigni zmiany biegów lub przełącznika półbiegów wybrany bieg zostaje zapisany na około 10 sekund w pamięci i jego wskazanie miga na wyświetlaczu. Zmiana biegu została wykonana gdy z głośnika słychać odgłos przełączania i na wyświetlaczu wskazane jest włączone przełożenie.
-zwolnić pedał sprzęgła.
Ad4.:
-włączyć bieg zgodnie z ETAPAMI ZMIANY BIEGÓW opisanymi powyżej, wybrany bieg zostanie zachowany w pamięci przez około 10 sekund od chwili puszczenia dźwigni i jego wskazanie miga na wyświetlaczu ( wybrany wstępnie bieg można zmienić przez ponowne krótkie uruchomienie dźwigni zmiany biegów lub przełącznika półbiegów, wybrany wstępnie bieg można skasować poprzez przyciśnięcie przycisku biegu neutralnego)
-wcisnąć pedał sprzęgła do oporu, zmiana biegu została wykonana gdy z głośnika słychać odgłos przełączania i na wyświetlaczu wskazane jest włączone przełożenie.
-zwolnić pedał sprzęgła.

WŁĄCZANIE POŁOŻENIA NEUTRALNEGO:
- zahamować i zatrzymać pojazd
- wcisnąć pedał hamulca lub zaciągnąć hamulec pomocniczy
- nacisnąć przycisk położenia neutralnego i przytrzymać, na wyświetlaczu miga "N"
- wcisnąć pedał sprzęgła do oporu, zmiana została wykonana gdy na wyświetlaczu wskazywane jest "N",
- puścić pedał sprzęgła i przycisk położenia neutralnego.

WŁĄCZANIE BIEGU WSTECZNEGO:
Nie można wstępnie wybrać biegu wstecznego (preselekcja) i należy włączać z położenia neutralnego po zatrzymaniu pojazdu. Silnik powinien pracować z prędkością obrotową biegu jałowego.
- wcisnąć pedał hamulca lub zaciągnąć hamulec pomocniczy,
- nacisnąć przycisk funkcyjny i przytrzymać
- przesunąć dźwignię zmiany biegów do wyczuwalnego oporu do tyłu
- wcisnąć pedał sprzęgła, zmiana biegu została wykonana gdy z głośnika słychać odgłos przełączania i na wyświetlaczu wskazany jest włączony bieg "R"
- puścić pedał sprzęgła
Po włączeniu biegu wstecznego uruchomienie przełącznika półbiegów powoduje tylko zmianę przełączania grupy półbiegów ( szybka lub wolna)


Mechanizm automatycznej zmiany biegów Telligent może pracować w trybie ręcznej lub automatycznej zmiany biegów. Sposób działania skrzyni biegów można wybrać za pomocą przycisku wybierania trybu zmiany biegów. Preselekcja trybu zmiany biegów nie jest możliwa, jednak tryb zmiany biegów można podczas jazdy w każdej chwili przełączać.

RUSZANIE i ZMIANA BIEGÓW w trybie automatycznej zmiany biegów:
- wcisnąć pedał hamulca lub zaciągnąć hamulec pomocniczy,
- nacisnąć przycisk funkcyjny, przytrzymać i przesunąć dźwignię zmiany biegów do przodu. Układ sam dobierze odpowiedni bieg do ruszania, w zależności od stopnia obciążenia pojazdu. Zmiana biegu została wykonana gdy na wyświetlaczu wskazany jest włączony bieg,
- puścić pedał hamulca lub zwolnić hamulec pomocniczy i powoli nacisnąć pedał przyspieszenia

ZMIANA BIEGÓW NA WYŻSZY:
Na zmianę biegów w trybie automatycznym można wpływać poprzez położenie pedału gazy:
- lekkie wciśnięcie pedału gazu: wczesna zmiana biegu na wyższy
- silne wciskanie: późna zmiana biegów na wyższy.

KICKDOWN
Za pomocą funkcji KICKDOWN można uzyskać maksymalne przyspieszenie pojazdu. Aktywuje się funkcję poprzez wciśnięcie gazu całkowicie pokonując punk oporu, układ elektroniczny w razie potrzeby zmieni bieg na niższy. Dezaktywacja poprzez zwolnienie pedału gazu.

RĘCZNA ZMIANA BIEGÓW PODCZAS TRYBU AUTOMATYCZNEGO
- Przesunąć dźwignię zmiany biegów do wyczuwalnego oporu do przodu lub do tyłu, układ elektroniczny sam dobiera odpowiedni bieg.
lub
- nacisnąć przycisk funkcyjny, przytrzymać i przesunąć dźwignię do przodu lub do tyłu, układ elektroniczny zmienia bieg na wyższy lub niższy o 1!!!!
lub
- pociągnąć przełącznik półbiegów w górę lub w dół

ZATRZYMANIE POJAZDU:
- zahamować i zatrzymać pojazd,
- wcisnąć pedał hamulca lub zaciągnąć hamulec pomocniczy.
Po zatrzymaniu pojazdu w trybie AUTOMATYCZNYM aktualny bieg pozostaje włączony przez 90 sekund. Po tym czasie jeśli nie został krótko naciśnięty pedał gazu lub przycisk funkcyjny układ elektroniczny włącza przełożenie neutralne. Jeśli pojazd zostanie zatrzymany z włączonym biegiem od 5. do 8. bieg ten również będzie zachowany przez 90 sekund, w tym celu jeśli chcemy ruszyć przed upływem 90 sekund należy wybrać odpowiedni bieg z grupy od 1. do 2.

WŁĄCZANIE POŁOŻENIA NEUTRALNEGO:
- zahamować i zatrzymać pojazd
- wcisnąć pedał hamulca lub zaciągnąć hamulec pomocniczy
- nacisnąć przycisk położenia neutralnego i przytrzymać, na wyświetlaczu wskazywane jest "N"


WŁĄCZANIE BIEGU WSTECZNEGO:
Nie można wstępnie wybrać biegu wstecznego (preselekcja) i należy włączać z położenia neutralnego po zatrzymaniu pojazdu. Silnik powinien pracować z prędkością obrotową biegu jałowego.
- wcisnąć pedał hamulca lub zaciągnąć hamulec pomocniczy,
- nacisnąć przycisk funkcyjny i przytrzymać przycisk funkcyjny, przesunąć dźwignię do wyczuwalnego oporu do tyłu, zmiana biegów zostaje wykonana gdy na wyświetlaczy wskazywane jest "R"
- puścić pedał hamulca lub zwolnić hamulec pomocniczy i powoli nacisnąć pedał gazu.
Po włączeniu biegu wstecznego uruchomienie przełącznika półbiegów powoduje tylko zmianę przełączania grupy półbiegów ( szybka lub wolna)

RUSZANIE i ZMIANA BIEGÓW w trybie manualnej zmiany biegów:
Przy ruszaniu można z położenia neutralnego skrzyni biegów włączać tylko biegi od 1. do 4.
RUSZANIE:
- wcisnąć pedał hamulca lub zaciągnąć hamulec pomocniczy
- nacisnąć przycisk funkcyjny, przytrzymać i przesunąć dźwignię zmiany biegów do przodu. Zostaje wybrany 2. bieg i szybka grupa półbiegów. Zmiana biegów została wykonana, gdy na wyświetlaczu wskazany jest bieg
- puścić pedał hamulca lub zwolnić hamulec postojowy i powoli nacisnąć pedał gazu.

ZMIANA BIEGÓW
a) wybieranie biegu przez układ elektroniczny:
- przesunąć dźwignię zmiany biegów do wyczuwalnego oporu przodu lub do tyłu. Zmiana biegów została wykonana, gdy na wyświetlaczu wskazany jest bieg
b) wybieranie biegu przez kierowcę:
Kierowca za pomocą przycisku funkcyjnego i dźwigni zmiany biegów lub przełącznika półbiegów określa kierunek przełączania i przełożenia.
Zmiana biegów została wykonana, gdy na wyświetlaczu wskazany jest bieg.
Zebrane informacje wsparte są na podstawie analizy instrukcji obsługi z 2006 roku oraz własnych doświadczeń.

Autor:  MERCUS007 [ 10 lis 2008, 9:57 ]
Tytuł:  Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Witam mam prośbę do ludzi, którzy użytkują bądź użytkowali Mercedesa Actros wersje mp2 chodzi mi mianowicie o to czy zdażają się czeste awarie, co ile są przeglądy, jaki polecacie silnik, ile pali itp na forum jest trochę tego ale nie ma konkretów więc proszę tylko o konkrety z góry dziękuję :)

Autor:  Michu15 [ 07 gru 2008, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Witam. Rok temu zakupiłem Actrosa MPII i jak dotychczas żadnych ale!! Mam Actrosa MPI 8 lat i też żadnych ale. Ma przejechane 1 100 000 km i sliniczek chodzi jak igiełka. To są oczywiście 1841. Na autostradzie MPII wyciągnąłem 25l/100km a średnia po 4000km wychodzi 27l.

Autor:  JoHn [ 07 gru 2008, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

1844 2003 r. 850 tyś i na trasie PL-GB-B-RUS 32l. Co do awaryjności to tylko czynniki eksploatacyjne jak np. wtryski. Tak to nic poza tym.
Co do silników to bierz 1844(no chyba, ża V chcesz) bo one niczym nie różnią się od 1846 a są o wiele lepsze od 1841.

Autor:  Michu15 [ 07 gru 2008, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Cytuj:
1844 2003 r. 850 tyś i na trasie PL-GB-B-RUS 32l. Co do awaryjności to tylko czynniki eksploatacyjne jak np. wtryski. Tak to nic poza tym.
Co do silników to bierz 1844(no chyba, ża V chcesz) bo one niczym nie różnią się od 1846 a są o wiele lepsze od 1841.
Tey majster pierwsze słyszę, że Actros ma rzędowy i to jeszcze 1844. :/

Autor:  JoHn [ 07 gru 2008, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Sorry nie dopisałem 8 :oops:

Autor:  Speedy [ 13 gru 2008, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Cytuj:
Co do silników to bierz 1844(no chyba, ża V chcesz) bo one niczym nie różnią się od 1846
Wydaje mi się że 1846 nie ma V8.
A co do 1844 czy 1846 to na prawdę nie odczuwa się różnicy ?

Autor:  Michu15 [ 13 gru 2008, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Co wy tu "pitolicie"?? Od kiedy Actros ma silnik rzędowy, co??
Cytuj:
A co do 1844 czy 1846 to na prawdę nie odczuwa się różnicy ?
No to chyba logiczne, że 1844 ma mniej koni niż 1846. Kto wam takich bzdur naopowiadał??
Pozdro

Autor:  Cyryl [ 13 gru 2008, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

mieliśmy na początku tego roku przez 3 miesiące MB Actrosa w testowaniu - nowy 1844.

przejechał 30 000km, ze zużyciem średnim 30,1l/100km. trasy PL - D - PL. ładunki 16 - 24 tony.

Mercedes oddał do testowania 10 pojazów. były wyposażone w monitorowanie. po zakończeniu każda firma dostała wydruk z analizą jazdy kierowcy - nasz był na 2 miejscu pod względem zużycia paliwa i wykorzystania możliwości silnka.

silniki rzędowe montowane są w modelach Axor.są to silniki produkowane w Mainnheim montowane w autobusach Mercedesa.

Autor:  JoHn [ 13 gru 2008, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Cytuj:
Co wy tu "pitolicie"?? Od kiedy Actros ma silnik rzędowy, co??
Cytuj:
A co do 1844 czy 1846 to na prawdę nie odczuwa się różnicy ?
No to chyba logiczne, że 1844 ma mniej koni niż 1846. Kto wam takich bzdur naopowiadał??
Pozdro
Czytaj ze zrozumieniem. Nikt nie napisał, że Actros ma rzędowe silniki. Moja pomyłka polegała na tym, że nie dostawiłem 8 przy V.
Co do 1844 i 1846. Sprawdzone na 10 pojazdach MB Actros w tym 3 1846 a reszta 1844. Pod względem spalania i elastyczności nie ma żadnych różnic.

Autor:  Michu15 [ 13 gru 2008, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

No to istnieje taka opcja jak "zmień".

Autor:  eRKaZet [ 13 gru 2008, 18:20 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Cytuj:
No to istnieje taka opcja jak "zmień".
Ale żaden człowiek nie jest nieomylny.

Strona 7 z 17 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/