Strona 3356 z 3504 [ Posty: 70065 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13354 3355 3356 3357 33583504 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lut 2023, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 965
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

W Manie (miałem mniejsze TGA-TGLa) też olej szedł wiązką do kompa i padł w jednym ale to był normalny koszt. W Kanii podobno komp pada od tempertury i rozlutowania się czegoś tam w środku. :mrgreen: W pierwszym przypadku komp padł przy ok 10 tyś. mth silnika, była jedna regeneracja - padła, zrobili na gwarancji i teraz przy kolejnej awarii kupił już nową w serwisie. ;)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 09 lut 2023, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5986

Cytuj:
Luka - jak się nie zmienia oleju lub jeździ na najtańszym to korbowody mogą się pokazać. Olej z górnej półki i odpowiedni czas wymiany załatwiają sprawę skutecznie. Radia nie puszczam bo już nie jeżdżę ( i nigdy nie będę) i dlatego sprzęt sprzedaję.
Czemu rezygnujesz? Emerytura?

No ta, w Manach ścieka olej po wiązce i ubija EDC, czasem też lubi umrzeć razem z ZBR czy innym FFRem. Też mnie w sumie ta impreza ze 2-3 tys kosztowała, tyle dobrze, że zaplanowana naprawa wyszła, a nie trzeba było stać jak Kierownik gdzieś w lesie.

W scaniach tych starszych padał sterownik silnika, też przerabiałem, właśnie w Środzie Śląskiej, nie mam się do czego przyczepić. To szybka naprawa, wyciągnąłem po południu, rano do środy, gość jak wypił kawę, to sterownik ogarnął w godzinę, jeszcze zdążyłem poskładać wszystko do kupy tego samego dnia. W tych nowszych "R2", to raczej właśnie koordynator umierał.

Andy, nie żeby coś, ale może taniej podnieść dach w szopie niż naprawiać te zjechane truchła z niskim dachem? :D
Co do kabiny, to nie da się porównać TGM, do XF, zupełnie inne auta, inne kabiny. Ale raczej jestem zdania, że większa kabina zawsze będzie bardziej komfortowa i nie ze względu na przestrzeń, a na przeznaczenie do robienia setek km każdego dnia.


Post Wysłano: 09 lut 2023, 1:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 223
GG: 0
Samochód: Volvo

Cytuj:
Nie będę Ci się tłumaczył po co mi E6, powiem tylko, że już wtedy był plan na zagranicę, powoli dochodzę do tego. Pewnie zapytasz czemu jeszcze nie jeździmy, odpowiem że np włoskie zezwolenie na odpady załatwiam już 3ci miesiąc, i już wiem że to nie jest ich ostatnie słowo.
Nie musisz się tłumaczyć, wystarczyło napisać że w planach zagramanica i taka odpowiedź jak powyżej by mnie usatysfakcjonowała, nie, nie zapytałbym ponieważ mnie nie interesuje co, kiedy i za ile.
Cytuj:
Kania E6, to gorszy, bardziej awaryjny, mniej ekonomiczny, trudniejszy w utrzymaniu, mniej komfortowy wóz niż Volvo E5.
Przykładów tej opinii podałeś sam z 10. Podam kolejne:
- system kontroli emisji, noxy, dozowniki, pompy adblue, Dpf, czujnik różnicy ciśnień, to są tłuste tysiące, razem chyba z 15, tych rzeczy połowy w Volvie poprostu nie ma.
Dyletancie, na ten fragment odpowiem twoimi słowami
Cytuj:
Znasz pojęcie norm emisji?
Szkoda że jeszcze nie porównałeś układu oczyszczania spalin E6 :arrow: E4 :lol:
Trudno żebyś w Volvie E5 miał DPF i parę innych rzeczy z tym związanych...
Cytuj:
- kompresor, 5800 w Scani, nie ma sensu regenerować bo sypie się wszystko, sterowanie, sprzegiełko, pierścienie na tłokach, w Volvie robi się głowiczkę ori za 1000zł i to jeździ kolejny milion km,
Zadzwoń do Volva i zapytaj się jaki jest koszt i wtedy porównamy (tylko Volvo rocznik 2014-2016), porównując do R420HPI z 11r. przebieg 1,33mln kompresor jeszcze nieruszany, druga 08r. 1,48mln również ale tutaj już zaczyna pokazywać się syf w osuszaczu i trochę długo bije, więc czas na nowy, abo regeneracja.
Cytuj:
- alternator nowy Mitsubishi 1200, tego się też nie naprawia, a jak już to na pół toku....
Może i alternator Mitsubishi jest krótkowieczny (do około 08r.-09r. montowali Boscha który był również bezawaryjny) ale też można zapobiegawczo przy 500-600tys. km wymienić szczotki za 50zł i do około 1mln wytrzymuje.
Cytuj:
....W Volvie za 300 robi się szczotki, I łożyska o zapominamy o nim na kolejny milion km.
Nie zapomnisz o nim na kolejny milion ponieważ dużo wcześniej skończy żywot komutator, to samo łożyska te które teraz są dostępne (max 300-500tys. km od regeneracji) :wink:
Cytuj:
- koordynator może wyjść 2000zł, a może 7000, no tu zostaje tylko się głośno zaśmiać. W Volvie nikt o takich problemach nie słyszał.
Koordynator w Kani z lat 2010-2017 to oczywistość (coś jak APM w Renacie, czy wiązka Volvie i Renacie), każdy zorientowany w marce wymienia to zapobiegawczo przy przebiegu 600-700tys., jeżeli zregeneruje to dobry magik ("przelutuje" wszystkie luty ekologiczne) to jest to już część bezawaryjna, są nawet tacy co dają dożywotnią gwarancję.
Cytuj:
- niskie zderzaki, podatne na urwanie, konieczność demontażu do wymiany filtra pow.
Słaby argument, trzeba było pomyśleć wcześniej i szukać z tym krótszym, który ma nawet większy prześwit niż Volvo, w jakim aucie jeżeli zawadzisz nie będzie podatny na urwanie? Chyba tylko w Jelczu NL jest metalowy.
Cytuj:
- ten głupi separator odśrodkowy, trudny w serwisowaniu, przez co połowa aut przy wymianie oleju ma go nie czyszczonego, w Volvie nic się nie czyści, poprostu wkładasz nowe,
Bączek jest jedna z najlepszych rzeczy w Kani od już 25 lat. Sam widzisz ile syfu nie jest w stanie zatrzymać sam wkład filtra. Przy dzisiejszych interwałach przeglądowych to jest "złoty środek". Nie trudny w serwisowaniu tylko potrzeba mu poświęcić dodatkowe 0,5h.
Cytuj:
- pali to tyle co Volvo z silnikiem d13c, tylko ma gorszy zakres użytecznych obrotów, I ma się wrażenie że to auto nie chce jechać,
Bajki że R450 pali tyle co d13c 460 to możesz na etransporcie pisać :lol:
Dobrze że tylko masz wrażenie, a rzeczywistość jest inna....
Cytuj:
- turbina 500- 600kkm i w każdej wymieniona.
Jeśli nie chce się wyczyścić bączka albo sprawia to trud, to są tego efekty. Może trafiłeś na tę połowę co nie była czyszczona? Problem z turbinami to zaczął się głównie w NG, a w szczególności w 500KM motorach.
Cytuj:
Powstrzymaj się od wymyślania co to miałem w głowie kupując kolejną, to moja sprawa, i nic Ci do tego. Jak będę chciał to kupię sobie kolejną
Nigdzie nie napisałem co miałeś Ty w głowie tylko jakie są moje odczucia, a to jest kolosalna różnica.
Cytuj:
To Speed291 zamiast moich ulubionych pojazdów, sugeruje mi zakup Volvo e3.
Po raz kolejny próbujesz wpoić coś czego nie napisałem, przykładowe ogłoszenia były bardziej skierowane do kolegi andy the driver, ponieważ wcześniej wspominał że szuka jakiegoś rodzynka E3.
Volvo E3 jest beeee? (pomijając kwestie opłat drogowych)
Cytuj:
Oprócz układu oczyszczania spalin, to zwykła Rka, która jest taka od pewnie 15 lat produkcji.
Przez 15 lat produkcji zmieniło się dużo, zaczynając od HPi :arrow: PDE :arrow: XPi kończąc (mówimy tylko o motorze)
Cytuj:
Kania E6 w tym modelu jest bez Egr, i zmiennej geometrii.
To jest jednym z największych plusów tej marki, że tylko R410 i R450 nie ma tych dwóch mechanizmów łącznie.

Kierownik jest trochę jak elektorat PO, jestem za PO (Volvo) ale w wyborach postawię X na PiS (Kania).


Post Wysłano: 09 lut 2023, 17:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 833
GG: 0

Cytuj:

Bajki że R450 pali tyle co d13c 460 to możesz na etransporcie pisać :lol:
Dobrze że tylko masz wrażenie, a rzeczywistość jest inna....
w kilkanaście aut robimy te samą robotę, kilometr w kilometr, różnica tylko auto i kierowca,
kupił znajomy r450 ng 19rok bodaj, tak go namówili bo super oszczędne auto etc, wywalil 370netto za 490tys km przebiegu bodaj, przełożenie 2,59 standard na 315/70 22,5
jest degustowany, i szukają dziury w całym (pranie kata filtra, regulacja zaworów etc, szukanie czy któryś pompo nie uszkodzony) bo pali dokładnie tyle samo co 410 z 14roku i 420 z 11 i 12roku, a tamte wozy znów palą tyle samo co d13c460 :mrgreen: actros tylko kilka litrów w tygodniu mniej przywozi ale ma mniejsze przełożenie, nizsze obroty

edit mały, powtórzę sie, ale różnice w spalaniu robi przełożenie mostu i kierowca :mrgreen:

jak by co nie jestem fanem volvo wyleczyłem się, warto być obiektywnym :D

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 09 lut 2023, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5965
Samochód: Volvo FH

Szanowny Speed291, szanuję, podziwiam i nie zazdroszczę uporu z jakim chcesz mi zareklamować moje własne pojazdy, I udowodnić że ten jest taki, a ten taki, ten lepszy a ten gorszy.
No sory, w oczach takiego "prywaciarza" jak ja, poprostu się ośmieszasz (np Sebastian92 napisał Ci jak jest), każdy kto miałdo czynienia równoleglez tymi pojazdami powieCi to samo.
Nie będę z Tobą dyskutował, bo ja operuję argumentami w postaci sytuacji, zdarzeń, wieloletniego doświadczenia i faktur za które zapłaciłem, natomiast Ty wystarczy że wymyślisz kolejną głupotę, bo w sumie posługujesz się zlepkiem zasłyszanych od parkingowych kolegów informacji, które starasz się ukształtować tak, żeby wyglądały na twoje własne zdanie, naginasz i przeinaczasz fakty i moje wypowiedzi. Do tego jesteś ewidentnie spaczony na punkcie Kani, jak nastoletnie gnojki z Fb.
No cóż, jeszcze kilka lat temu, pewnie poświęcił bym Ci trochę czasu, chociaż forum by odżyło. Na tą chwilę, mam twoje "widzi mi sie", wiadomo gdzie, I to głęboko.
Zostań sobie w tej ciemnocie, lataj i opowiadaj że Kania to jest najlepszy możliwy Tir. Wśród kierowców respekt, wśród tych mocniej w temacie zażenowanie, I porozumiewawcze spojrzenia- tyle osiągniesz.

Najbardziej w całego twojego postu obraziłem się na porównanie do elektoratu PiS - tą zniewagę zapamiętam Ci do końca życia :mrgreen:.

Ps. W sumie to teraz dokładniej przeczytałem co tam wypisywałeś :D, usuń to lub zmień, bo to przecież poprostu stek bzdur :lol: :lol: :lol: , potwierdzasz tylko że nie masz głębszego pojęcia ani o Kanii, ani o Volvie.

Ps. Temat niżej kolega Dajano ma problem, z tym jak twierdzisz wspaniałym wynalazkiem w postaci filtra/separatora odśrodkowego, bądź łaskaw coś chłopakowi doradzić.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 09 lut 2023, 19:50
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1931
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Czekam teraz na wojnę o niemiecka motoryzacje albo chociaż o te stawki ;)
Obrazek

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 09 lut 2023, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 965
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Stawka? Przecież to charytatywna dziedzina. :mrgreen: My to robimy z pasji!

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 09 lut 2023, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 872
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Luka - jak się nie zmienia oleju lub jeździ na najtańszym to korbowody mogą się pokazać. Olej z górnej półki i odpowiedni czas wymiany załatwiają sprawę skutecznie. Radia nie puszczam bo już nie jeżdżę ( i nigdy nie będę) i dlatego sprzęt sprzedaję.
Czemu rezygnujesz? Emerytura?

No ta, w Manach ścieka olej po wiązce i ubija EDC, czasem też lubi umrzeć razem z ZBR czy innym FFRem. Też mnie w sumie ta impreza ze 2-3 tys kosztowała, tyle dobrze, że zaplanowana naprawa wyszła, a nie trzeba było stać jak Kierownik gdzieś w lesie.

W scaniach tych starszych padał sterownik silnika, też przerabiałem, właśnie w Środzie Śląskiej, nie mam się do czego przyczepić. To szybka naprawa, wyciągnąłem po południu, rano do środy, gość jak wypił kawę, to sterownik ogarnął w godzinę, jeszcze zdążyłem poskładać wszystko do kupy tego samego dnia. W tych nowszych "R2", to raczej właśnie koordynator umierał.

Andy, nie żeby coś, ale może taniej podnieść dach w szopie niż naprawiać te zjechane truchła z niskim dachem? :D
Co do kabiny, to nie da się porównać TGM, do XF, zupełnie inne auta, inne kabiny. Ale raczej jestem zdania, że większa kabina zawsze będzie bardziej komfortowa i nie ze względu na przestrzeń, a na przeznaczenie do robienia setek km każdego dnia.
Żeby to było takie łatwe :D To poniemiecki budynek w którym lekko ponad 100 lat temu była cukrownia. Może będzie okazja się kiedyś spotkać to pokażę ci fotki z naszego kopania kanału które trwało dwa tygodnie :D Co do tych wysokich kabin. Volvo ma dość marne zawieszenie kabiny, jeżeli chodzi o jakość. Razem z naszym autem jeździ FH12 Glob XL przy ładowaniu wahadła. Co trochę muszą wymieniać w nim coś w zawieszeniu kabiny właśnie. My całkiem sporo ujeżdżamy polne drogi itp więc jazdy po dziurach jest sporo. Plus jest parę wiaduktów w okolicy pod które globem nie wejdzie. I kilometrów też nie wiadomo jakich nie tłukę bo jakieś 80-90 tyś rocznie. Może kiedyś się przekonam do globów, ale zdecydowanie auto musiało by mnie przekonać czymś jeszcze oprócz dużej kabiny.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 10 lut 2023, 1:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Wrzucam coś do pooglądania pod ten weekend :wink:

Transport koparek po serpentynach w Grecji:

https://www.youtube.com/watch?v=SdTUxmcY6T0

Coś dłuższego w mniej typowym transporcie:

https://www.youtube.com/watch?v=6QM-0hfMyoY

No i jak to się robi w Skandynawii:

https://www.youtube.com/watch?v=yPrzUNiLmAY

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 10 lut 2023, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1611
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:

Andy, nie żeby coś, ale może taniej podnieść dach w szopie niż naprawiać te zjechane truchła z niskim dachem? :D
Co do kabiny, to nie da się porównać TGM, do XF, zupełnie inne auta, inne kabiny. Ale raczej jestem zdania, że większa kabina zawsze będzie bardziej komfortowa i nie ze względu na przestrzeń, a na przeznaczenie do robienia setek km każdego dnia.
Luka, nie można porównywać małej kabiny tgm, a bez wyra to już wogóle z niskim dachem "szerokich kabin" jak na przykład własnie X-Way , TGX (mam też ) . W ivecu siedząc na fotelu nie ma opcji ręką dotknąć dachu - a w robocie jazda robi różnice. Ktoś tam linki podsyłał tych Volv - przecież to same XL chyba były - porażka do wywrotki w lokalnym transporcie. Mamy też tgsy w globie - to taki złoty środek - jest i przestrzeń jaki całkowita wysokość pojazdu jest ok. Stralis wąska buda z globem to samo. FM ma strasznie duży tunel Man TGS ma znacznie mniejszy i Stralis wąski też

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 10 lut 2023, 12:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5965
Samochód: Volvo FH

No właśnie, średnia kabina pod patelnię, to kompromis między waleniem po gałęziach na budowie, a komfortem kierowcy i tym, żeby to wyglądało jak ciężarówka.
Tam faktycznie były same XL, I jedno e3 z niską.
Speed291 ma takie pojęcie, gadka o autach e6 pod patelnię, a on wysyła albo XL, albo e3 w niskiej :D.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 lut 2023, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 872
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:

Andy, nie żeby coś, ale może taniej podnieść dach w szopie niż naprawiać te zjechane truchła z niskim dachem? :D
Co do kabiny, to nie da się porównać TGM, do XF, zupełnie inne auta, inne kabiny. Ale raczej jestem zdania, że większa kabina zawsze będzie bardziej komfortowa i nie ze względu na przestrzeń, a na przeznaczenie do robienia setek km każdego dnia.
Luka, nie można porównywać małej kabiny tgm, a bez wyra to już wogóle z niskim dachem "szerokich kabin" jak na przykład własnie X-Way , TGX (mam też ) . W ivecu siedząc na fotelu nie ma opcji ręką dotknąć dachu - a w robocie jazda robi różnice. Ktoś tam linki podsyłał tych Volv - przecież to same XL chyba były - porażka do wywrotki w lokalnym transporcie. Mamy też tgsy w globie - to taki złoty środek - jest i przestrzeń jaki całkowita wysokość pojazdu jest ok. Stralis wąska buda z globem to samo. FM ma strasznie duży tunel Man TGS ma znacznie mniejszy i Stralis wąski też
O to to to właśnie. Nawet z rana wjeżdżałem na pole z wapnem. Droga polna, częściowo asfaltowa, dziury w pewnym miejscu takie że jechałem 4, czyli jak na 2 w manualu Volva. Już widzę jakby to było z wysoką kabiną. Pewnie na 1 by bardziej bujało.

Co do legendarnego spalania Scanii. Seria 4 faktycznie była oszczędna względem aut z epoki. Ale dzisiaj? Znajomy ma 4 Scanie, od E5 PDE po E6 streamline. Na trasie spod Ząbkowic Śl do Kalisza i z powrotem Scania przy normalnej jeździe, bez patrzenia na eko pali mu 30/100. Ja taką samą normę przywiozę FH12 D12A E2 i ZERO adblue. Wierzcie mi lub nie. Trasy z tych samych okolic na Kępno, na DK8 do Wrocka to wiadomo jaka jazda, na S8 90 cały czas, Scania innego kolegi 420 hpi spalanie 27/100. Moja FM- ka tyle samo. I mógłbym tak mnożyć przykłady...

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 10 lut 2023, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 223
GG: 0
Samochód: Volvo

Cytuj:
Ps. Temat niżej kolega Dajano ma problem, z tym jak twierdzisz wspaniałym wynalazkiem w postaci filtra/separatora odśrodkowego, bądź łaskaw coś chłopakowi doradzić.
Niestety nie pomogę ponieważ z NG nie miałem do czynienia. Możliwe że już coś unowocześnili na "lepsze".
Do 2013r. są tylko 2 O-ringi, jeden na pokrywie, drugi pod śrubą którą się przykręca pokrywę.
Jeżeli założy się nowe O-ringi i nic się nie podwinie, to nie ma prawa nic ciec.
Cytuj:
Speed291 ma takie pojęcie, gadka o autach e6 pod patelnię, a on wysyła albo XL, albo e3 w niskiej :D.
Widzę że cały czas próbujesz mi przygryźć i chcesz dalej ciągnąć tę dyskusję :wink:
Gadka o E6 a tu wyskakujesz z porównaniami do E5 :>

Wracając do wysokości kabin, jeżeli ktoś decyduje się na Volvo w Globie to myślę że wielkiej różnicy w XL nie będzie miał (nie znam wymiarów ale podejrzewam że nie jest wyższe niż 10-13cm). Glob z owiewką może jest nawet wyższy niż XL bez owiewki.

Jaki Kierowniku u Ciebie dominuje typ kabin w Volvach? Większość to niskie czy Globy, ze spojlerami czy bez? może i jakiś XL się znajdzie :)


Post Wysłano: 10 lut 2023, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO

W NG na odśrodkowym są trzy oringi. Do każdego filtra dostajesz nowe oringi. Podwinięcie nie wchodzi w grę. Serio, nikt z tym nie ma problemu ? Dzwoniłem do scanii ,ale stwierdzili , ze złe składamy. Jak można to źle złożyć ?


Post Wysłano: 10 lut 2023, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2016, 21:20
Posty: 320
Samochód: Daf

Twoja FM-ka pali tyle samo bo jest o wiele słabsza a rekompensuje sobie awaryjnością której sam masz dość.
Piszesz, że taką samą normę przywieziesz volvem D12A ale pod warunkiem, że będziesz jechał jak pksem. Nie ma wuja, że przy takim samym stylu jazdy volvo spali tyle co scania to jest wręcz nierealne. Awaryjności typowego 13 litrowego volva, może faktycznie jest mała, ale to nie rekompensuje straty w paliwie.


Post Wysłano: 10 lut 2023, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Uwielbiam te dyskusje, który "TIR" najlepszy, gdy odbieraliśmy Actros-y L mp5 to usłyszałem że i tak bieda bo aktualnie numerem jeden jest Daf XG+, w sąsiedniej firmie odbierali Scanie 500S i szef usłyszał to samo od kierowców.


Post Wysłano: 10 lut 2023, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

A z kolei u mnie w grudniu stał na bazie testowy XG+ 530, to i tak większość zerkała najpierw w stronę nowego FH :lol:


Post Wysłano: 10 lut 2023, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 872
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Twoja FM-ka pali tyle samo bo jest o wiele słabsza a rekompensuje sobie awaryjnością której sam masz dość.
Piszesz, że taką samą normę przywieziesz volvem D12A ale pod warunkiem, że będziesz jechał jak pksem. Nie ma wuja, że przy takim samym stylu jazdy volvo spali tyle co scania to jest wręcz nierealne. Awaryjności typowego 13 litrowego volva, może faktycznie jest mała, ale to nie rekompensuje straty w paliwie.
Mylisz się kolego. Scanie rozumiem nie są awaryjne? :lol: Ta moja FM-ka jest awaryjna głównie dlatego że była zaniedbana przez poprzedniego właściciela, we Francji. Co do mocy. Słaba? Jeździłem niejednym autem, różnych marek z podobną mocą i wszystkie jechały podobnie. Co do FH12. Tym trzeba umieć jeździć i mylisz się myśląc że "jadę jak PKS". Ale masz prawo wyrazić swoją opinię , którą to ja znowu mam prawo się nie zgodzić.
P.S. Scanio wcale nie jest najlepszo. Jest taka sama jak wszystko inne.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 10 lut 2023, 23:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Co do Daf-a XG to moim zdaniem największy potencjał to auto ma w jako 3 osiowy ciągnik typu 6x2. 4x2 ma rozstaw osi 4m więc przy 6x2 zbiorniki powinny wyjść przyzwoitej pojemności. Oczywiście o komforcie dla kierowcy nawet nie muszę wspominać. Minie dekada i te auta będą masowo jeździć z kontenerami po kraju.


Post Wysłano: 11 lut 2023, 11:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2683
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Wy się tu kłócicie czyja krowa daje lepsze mleko tymczasem Raben wypuszcza film instruktażowy jak wsiadać do kabiny actrosa lowdecka i to jest prawdziwy wątek branży transportowej.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3356 z 3504 [ Posty: 70065 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13354 3355 3356 3357 33583504 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: