Jak przystało pisać na grillu w volvie FH 12 i zostało samo FH, a spece zaczęli pisać FH13, co bardzo lubił niejaki Jester, od wtedy w volvie nie ma ma już 12 litrowych silników
W FM standardem było 11 i 13 litrów, częściej nawet 11. Wszystkie nieparzyste moce - 410, 450 to 11 litrów, 420, 460, 500 to 13 litrów. W FH było jeszcze 540 z 13 litrów. Na pewno jeszcze coś poniżej 400 KM było z 11 litrów, ale nie wiem jaka moc.
To są silniki Volvo, przeszły też do Renault, zarówno w DXi jak i w E6.
Wałki rozrządu, kawitacja (dziurawe tuleje), to chyba najczęstsze przypadłości tych silników.
A przyczyna będzie leżeć we francuskim molochu i ich smotruchach, miałem 3 auta z Francji i tylko jedno jest takie problematyczne. Ale znam ten ból, bo mnie teraz nawet dźwięk zamykania drzwi drażni
Chociaż rozsądek mówi, że jakbym trafił coś w dobrej konfiguracji i przyzwoitym stanie, to i tak bym wziął, chociaż nie wiem czy chciałbym tym jeździć sam.