Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 kwie 2018, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Nie chcę otwierać nowego tematu. Czy wystarczy podpiąć powietrze z za fotela czy będzie to za małe ciśnienie ?? Lepszy jest zawór ręczny czy elektryczny i wpinać się pod klakson ?? aaa. Wpinając się pod klakson trzeba jeszcze gdzieś kable podprowadzić czy nie ?? {Pozdrawiam

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 27 kwie 2018, 22:39

Próbowałem "odpalić" fanfarę pistoletem do przedmuchiwania, który był wpięty pod zasilanie fotela. Nie powiem, robiło robotę.
U siebie w DAFie jednak wpiąłem się w zasilanie seryjnej "trąbki" pod zderzakiem.

Co do wyboru ręczny/elektryczny - rzecz gustu.

Z elektrycznym możesz zrobić w ten sposób, że prowadzisz od włącznika w kierownicy/manetce do klawisza bi-stabilnego. W jednym położeniu działa "seryjny" klakson, w drugim położeniu działają fanfary.
Elektrozawór najlepiej umieścić możliwie najbliżej fanfar.
Z elektrozaworem jest trochę kombinacji z kablami i to może przemawiać na niekorzyść tego rozwiązania.


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 9:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

A reczny zawór nie musi być blisko fanfary dobrze rozumiem ?? No właśnie elektrozawór kable a reczny linke gdzieś trzeba umieścić :)właśnie nie mam trąbki żeby podpiąć więc chyba fotel zostanie tylko. Rozbierałem cała tapicerkę żeby poprowadzić przewody powietrzne ?? A elektryczne jak już pod klakson jak przeciągnąć w dół po ściance kabiny wewnątrz ?? Gdzie ty je doprowadzales??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 21:54

Generalnie dla takiego efektu "walnięcia" powinno się dawać zawór tuż przed samą fanfarą (jak najmniejsza odległość pomiędzy elektrozaworem a "trąbką"). Wiadomo, im dalej tym słabszy "początkowy" efekt.
Jak ja to zrobiłem?
Elektrozawór pod owiewką. Z prawej strony. Fanfary umieszczone symetrycznie, po obu stronach kabiny (spoilera). Długość tekalana tak dobrana, by odległość od elektrozaworu do każdej z fanfar była taka sama.
Sterowanie elektrozaworem poprowadzone pod deską rozdzielczą do skrzynki z bezpiecznikami, stamtąd przez ścianę grodziową i skrzynkę z wtyczkami na zewnątrz. Poprowadzone pod podłogą (przyklejone uchwyty do opasek montażowych - popularnych trytytek) i wzdłuż spoilera na dach do elektrozaworu.
O ile kabel do sterowania elektrozaworem może iść "napięty" wzdłuż kabiny, o tyle tekalan musi mieć trochę luzu pomiędzy ramą a kabiną - z uwagi na odchylanie kabiny. Mówię tu oczywiście o rozwiązaniu, w którym bierze się powietrze "z ramy", gdzie kabina pracuje, jest podnoszona.

Uwaga:
W przypadku zastosowania elektrozaworu do załączania fanfar bardzo ważne jest zachowanie biegunowości. Ja nie zwróciłem uwagi na takowe, i później zastanawiałem się, dlaczego idą mi iskry z chwilą poruszania elektrozaworem po stelażu od owiewek.


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Ja proponuję przez USB 2.0 ale uja się tam znam na ciężarówkach :mrgreen:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 22:06

Ty masz Robura, to masz wszystko pod ręką ;) i podłączone. Ja miałem DAFa i musiałem sam sobie radzić - ot taka chałupnicza, prowizoryczna dłubanina ;)


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 8:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

No to jutro chyba będzie rozbieranie wnętrza :D jak ogarnę wszystko dam znać czy wyszło. Dzięki za pomoc :)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 17 lut 2021, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2021, 23:06
Posty: 2
Samochód: Renault Premium DXI 460

Panowie jestem tu nowy i nie chce otwierac kolejnego tematu. Chodzi o fanfary kupilem renault premium dxi i poprzedni wlasciciel zkladal fanfary w serwisie. Wszytko ładnie pięknie dopasowane ale caly problem jest w tym ze one nie trabia... po wyjeciu swiatlek na scianach wewnetrznych widac przewod i kable idace od fanfary, ale dalej trop sie urywa... Wie moze ktoryś z kolegow gdzie dalej szukac?


Post Wysłano: 17 lut 2021, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5986

Potrzebujesz powietrze, które idzie do tych fanfar i prąd do elektrozaworu, który będzie podawał powietrze do nich. Musisz po prostu sprawdzić czy jest powietrze i czy dochodzi prąd do elektrozaworu.


Post Wysłano: 17 lut 2021, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2021, 23:06
Posty: 2
Samochód: Renault Premium DXI 460

Wszytsko dochodzi, ale caly problem z tym ze nie idzie ich uruchomic a nie wiem gdzie ida kable... w serwisie zbyt profesjonalnie to zrobili bez trytytek i izolacji i ciazko dopatrzec sie gdzie one ida :D :D


Post Wysłano: 18 lut 2021, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 144
GG: 0
Samochód: man

A ja rozwiązałem to montując trąbki na dachu nad kierowcę w trąbki wkręciłem zawór powietrzny i przez dziurę w tapicerce wypuściłem cięgno które uruchamia trąbki.Powietrze wziąłem z fotela kierowcy.


Post Wysłano: 16 mar 2023, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2023, 19:16
Posty: 2
Samochód: Xf106

Panowie ćwiczę temat z trąbkami i potrzebuję pomocnego przebłysku tzn.
Daf 106 posiada już trąbki na linke.
Kupiłem elektrozawór z myślą podłączenia pod org klakson bez żadnych przełączników, maja dzialać oba jednoczesnie i działają, ale po dłuższym trzymaniu odcina prąd i wyskakuje komunikat na licznikach "USTERKA PRZEDNIEJ CZESCi PODWOZIa"
Po paru sekundach prąd na klakson wraca.
Zwarcie raczej wykluczam bo osobno nie ma problemu po odlaczeniu przewodu przy elektrozaworze bądź przy org sygnale,
To tak wygląda jak by był za duży pobór prądu jednocześnie możliwe?


Post Wysłano: 16 mar 2023, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3604
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Podłącz przez przekaźnik.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 16 mar 2023, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 470
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Tak jak pisze Rossi ,sterownik widzi za duży pobór prądu i odcina .


Post Wysłano: 16 mar 2023, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2023, 19:16
Posty: 2
Samochód: Xf106

Dziękuję, wszystko jasne 🍻


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: