Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 kwie 2018, 10:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2018, 9:56
Posty: 1

Witam, tak jak w temacie rozglądam się za firmą która zrobi mi wywrot solidny i za rozsądne pieniądze. Ma to być wywrot na ramie 4,8m więc myślę o wywrocie 5m a wysokość burt 1m. Auto to man TGA 480 km 6x4. Czy ktoś miał styczność z tego typu firmami i może coś polecić? A może ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt takiej zabudowy?


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 9:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Nie wiem czy chodzi tobie o tzw.markowe zabudowy czy o warsztat pana Henia z Kielc.Bo jeżeli robisz to od podstaw to jeszcze hydraulika potrzebna,ale to inna kwestia.Ze swoich mizernych doświadczeń to mogę powiedzieć że wszystko co nowe to dobre tylko po milionie ton i 10 latach zweryfikujesz poprawność wykonania.No i jeszcze jedno zastanów się czy będziesz woził zgodnie z DMC :lol: ,czy równo w bortach :?: czy też ile fabryka.Osobiście to polecam kiper milera lata tego dużo na manach,mercedesach.Charakterystyczne koło zapasowe pod kiprem.charakteryzują się wytrzymałością i lekkością.I jeszcze kwestia czy z tyłu ma być balkon czy nie.Ja jeżdżę skibickim i poza zużyciem ślizgów od hydrobortów i sworzni od klapy(przez co nie domykała się)zauważyłem dużo pęknięć na ramie kipra.


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 9:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5944

Koło pod kiprem? Nie zwróciłem na to uwagi, ale brzmi jak najgłupszy pomysł na miejsce montażu koła.
Meiller czy KH kipper to porządne zabudowy, ale potrafią kosztować 2-3x tyle co niemarkowe zabudowy. Zależy jak długo ma pracować samochód i ile jest warte podwozie.
Bo do podwozia za 80k, trochę słabo założyć zabudowę za 60-80k.


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

najprościej to założyć używany kiper.


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 11:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5944

Nie zgodzę się. Po pierwsze, trudno trafić z odpowiednią długością. Wiąże się to z dodatkowymi przeróbkami, a to i koszty i obniżenie jakości wykonania. Poza tym nawet meiller nie jest odporny na zmęczenie materiałowe i po 15 latach eksploatacji i setkach tysięcy przewiezionych ton, będzie już zwyczajnie zmęczony.


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 15:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

ale do używanego tga to nówka blaszka kiper założyć to nie będzie za duży koszt.chyba że dożywocie ma mieć auto u właściciela to co innego wtedy :wink: .mój znajomy siodłał swoje konie(scanie) i kipry robili sami na warsztacie.troszkę wyszły jak od stara 200 ale działają bardzo dobrze


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1600
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

480cm rama to nie jest chyba rama typowej wywrotki 3 osiowej - 8x4 mają chyba takie ramy. Także twoje wymiarowanie kipra zacząłbym od znalezienia środka (tak by tłok wlazł miedzy belki ramy, most wał a i masy były odpowiednio rozłożone na osie itd) a póżniej odpowiedni zwis tylny od końca ramy (by było normatywnie) - i to co wyjdzie Ci od końca ramy + znaleziony środek z sumujesz, odejmiesz, podzielisz i wyjdzie Ci długość kipra :) Później kupić dobrą używkę Meillera i jazda :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 21:37
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1906
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

nie wydaje mi się żeby dobór kipra był jakimś problemem, zabudowy millera są raczej wymiarowe i albo będzie to na 2,3 lub 4oske. Jedynym problemem będzie odstęp miedzie kabina a zabudowa. Mój Ojciec przechodząc ze steyra na mana f90 miał robić zabudowę na bazie ramy ze steyra ale kupił auto z krotka kabina i po wymierzeniu wszystkiego, odstęp byłby ogromnie nie do zaakceptowania, kupił używkę i wyglądało to tak:
Obrazek

kiper został, parę lat minęło a Tacie zachciało się sypialki i czerwonego się pozbył a kupil tego co ma do teraz z zabudowa która zrobił sam:

Obrazek

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 427
Samochód: 2xr420 r500 r580

ile towaru wchodziło na te cudo na obrotnicy ?


Post Wysłano: 08 kwie 2018, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Kilka lat temu jak przerabialiśmy ciągnik na wywrotkę nowa zabudowa wychodziła ok 20tyś z całą dokumentacją. Wiadomo nie jakieś KH, Wieltony czy inne tylko w małych warsztatach. Zależy z jakiego rejonu kraju jesteś ale z okolic Śląska, to w Jędrzejowie robią fajne zabudowy, Spyra i Krzyżanowice(Racibórz)


Post Wysłano: 10 kwie 2018, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2014, 17:45
Posty: 219
Samochód: Fiat Skoda
Lokalizacja: SRS

Jeśli chodzi o spyre to jest w Mikołowie Pańiowy tak jakby dzielnica Mikołowa :D . Ogólnie zakład sukcesywnie się rozwija dużo zabudów z HDSmi robi . Gość co mi węgiel wozi też ma od niego i szczerze dość solidnie to wygląda . Praktycznie wszyscy co w mojej okolicy wożą węgiel i robią nową zabudowę to u niego. Robi takie od 3,5 tonówek w górę.

_________________
Kierowca z Biedronki , inni kierowcy patrzą na mnie z politowaniem :?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 9 min temu
Posty: 1

Cytuj:
Witam, tak jak w temacie rozglądam się za firmą która zrobi mi wywrot solidny i za rozsądne pieniądze. Ma to być wywrot na ramie 4,8m więc myślę o wywrocie 5m a wysokość burt 1m. Auto to man TGA 480 km 6x4. Czy ktoś miał styczność z tego typu firmami i może coś polecić? A może ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt takiej zabudowy? Właśnie spojrzałem na polskie kasyna strony, wybrałem platformę do gier, na której można grać bez depozytów, grałem i zarobiłem niezłą kwotę. Ponieważ są pieniądze, musimy rozwiązać ten problem w ograniczonym czasie.
Witaj!

Twoje poszukiwania brzmią bardzo konkretne i rozsądne. Z pewnością istnieje wiele firm, które mogą zaoferować Ci solidny wywrot na ramie o wymiarach, które opisałeś. Warto zacząć od poszukiwań wśród lokalnych firm zajmujących się zabudową samochodów specjalistycznych, lub poszukać rekomendacji od osób, które już miały doświadczenie z tego typu firmami.

Jeśli chodzi o koszty, cena zabudowy wywrotu może być uzależniona od wielu czynników, takich jak materiały użyte do konstrukcji, wyposażenie dodatkowe, jakość wykonania, czy też ewentualne indywidualne potrzeby klienta. Warto zasięgnąć ofert od kilku różnych firm i porównać je ze sobą, aby znaleźć rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich oczekiwań i budżetu.

Powodzenia w znalezieniu odpowiedniej firmy i satysfakcji z nowego wywrotu!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: