Pod światło pozycyjne podpięte 80 wat (8x10W)?
Powiem Ci, że odważny jesteś.
Takie rzeczy najlepiej podpinać przez przekaźnik. A w zasadzie to tylko i wyłącznie przez przekaźnik. I to oprócz tego, z dodatkowymi bezpiecznikiem i puszczone sterowanie przez osobny wyłącznik.
Jest możliwość rozrysowania tego na schemacie, tylko czy masz na tyle samozaparcia i chęci, by bawić się samemu w kabelkologię?
Ale dobra, jako, że nie mam możliwości rozrysowania, postaram się opisać w miarę obrazowo.
BLK - czarny (masa)
RED - czerwony (+24V)
WHT - biały (sterowanie)
ORN - pomarańczowy (oświetlenie)
Zacisk nr 86 łączysz za pomocą czarnego przewodu z masą pojazdu. Zacisk 85 łączysz białym przewodem ze światłem pozycyjnym. Pomiędzy punktem świateł pozycyjnych a zaciskiem 85 wstawiasz włącznik. W skrzynce bezpieczników, na wysokości nóg pasażera masz listwę +24V, skąd prowadzisz przez dodatkowy bezpiecznik (może być 5A) czerwonym przewodem na zacisk przekaźnika nr 30. Za pomocą pomarańczowego przewodu łączysz wszystkie dodatkowe obrysówki z zaciskiem przekaźnika nr 87.
Zasada działania:
Załączając oświetlenie obrysowe (postojówki) przełącznikiem podajesz przez dodatkowy przełącznik prąd na sterowanie cewką przekaźnika. Dodatkowy przełącznik umożliwia Ci włączenie/wyłączenie dodatkowego oświetlenia. Z chwilą załączenia cewki zostają złączone styki przekaźnika o numerach 30 i 87. W tym momencie (o ile nie ma przerwy w obwodzie pomiędzy +24V a zaciskiem 85 - spalony bezpiecznik) zaświeci się dodatkowe oświetlenie.
Bezpiecznik MUSI być wstawiony w miejscu z możliwie łatwym dostępem (gdzieś w skrzynce bezpieczników), a także PRZED przekaźnikiem. Ważne, by wszystko było solidnie przymocowane - tak elektrycznie jak i mechanicznie.
[EDIT]
Ten bezpiecznik jest obliczony na obciążenie mocą 80 wat o napięcia 28,5V (odpowiednik ładowania podczas pracy silnika). Gdybyś jednak planował kolejne modyfikacje - zwiększyć ilość punktów świetlnych a tym samym zwiększyć pobór mocy, radzę skorzystać z prostego
kalkulatora, który policzy Ci wartość prądu (natężenia) i tym samym orientacyjnie będziesz mógł dobrać bezpiecznik.
UWAGA:
Podane przeze mnie kolory przewodów nie są obligatoryjne, jednak taki dobór barw jest w stanie dość obrazowo nakreślić zastosowanie każdego z nich.